Viimasel matkal jäi mul käimata taas Piusal. Kartsin, et aega jääb napiks. Ja Ilumetsas. Kohalikud mures, kas neil peatus säilib. Huvitav, peatuse ümber pole maju (kui vana jaamahoone välja arvata). Milleks siis seda peatust vaja? Ja kust tulevad need reisijad, kes sealt aina sõidavad? Ja miks sõidavad inimesed sinna?
http://ilumetsa.planet.ee/index.html
Mis saab sellest peatusest?
Piusa pole enam kaugel.
http://www.piusa.ee/?2&lang=est&m1=2
Ega Piusal käimata ei jää! Peab veel uurima majutuse kohta. Tasuks kindlasti pikemalt kohal olla. Näiteks alustada Ilumetsast, ööbida Piusal ja tulla tagasi rongiga. Arvestades, et piirkond areneb, tahaks küll loota, et koos Koidula avamisega pikeneb rongiliiklus Piusani. Mida varem, seda parem ju! Sest arvestades Piusa olulisust, võib eeldada päris märkimisväärset külastajate ja seega ka reisijate arvu tõusu.
Mis piirkonnas veel? Kuhu Piusalt edasi?
http://www.loodusajakiri.ee/eesti_loodus/artikkel2415_2401.html
Midagi pole teha. Peab vist ka retke planeerima hakkama...
P.S. Tuli meelde! Kui kord rongiliiklus tiheneb ja rongid vuravad Lõuna-Eestis tihedalt nagu sipelgad, siis...mina paneks Tallinn-Koidula-Võru kiirrongi(d) käima. Ja ehk peaks need peatuma suurimate peatuste kõrval just Valgemetsas, Taevaskojas, Ilumetsas ja Piusal!? Sest matkajad on kurtnud, et hea meelega sõidaks kohale kiiremini. Miks ka mitte? Eriti kui mõelda, et Piusalt on Obinitsa kiviga visata.
*********************
23. 05.10224
Paganama kahju, et kaugel.
http://www.kylauudis.ee/2011/05/22/koidula-jaama-infopaev-toimub-varskas/
********************
Nagu tellitult artikkel:
http://www.valgamaalane.ee/?id=445970
**********************
Imelik, et liikumine "Kodukant" suhtub külaelule olulistesse küsimustesse, nagu ühistransport ja kohalik külakaubandus täiesti külmalt!? Ega ei oskagi öelda, millest selline suhtumine! Ei tahaks uskuda, et minnakse lihtsama vastupanu teed ja tegeletakse pigem seminaride korraldamisega, vältides tõsist vaeva nõudvaid teemasid!? Milles siis küsimus?
Lõik ühest kirjast:
... et ühispeatuste teema kuulub seaduse järgi omavalitsusliitude pädevusse.
Soovitan teil suhelda ja seda teemat edaspidi arutada vallavalitsuste ja kohalike omavalitsuste liitudega maakonnas.
Kas arutelud külavanemate ringkonnas on ehk seadusevastased? Ehk tegelen minagi seadusevastaste tegudega? Ehk ongi siin üks vähikene kivi all peidus?
Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
Blogiarhiiv
-
▼
2011
(802)
-
▼
mai
(63)
- ÜHISPEATUSED 9
- APTEEK PALEES VÕI BUSSIS?
- JALGRATTAL MÖÖDA EESTIMAAD 3
- KÄRA JA MÜRA!
- SUTLEMA MÕIS
- ÜHISPEATUSED 8
- AJALUGU JA AJAVIIDE.
- ÕNNETUS EI HÜÜA TULLES...
- ILU 3
- KAHJURID
- KÜLATURG, MOKALAAT, KIRBUTURG
- ILUMETSALT PIUSANI 2
- ÜHISPEATUSTE ALGNE ANALÜÜS.
- HUSARI 2
- ÜHISPEATUSED 7
- OSTLEMISETA HAAPSALU RAUDTEEJAAMAS.
- KOLME RAAMATU VAHEL.
- HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL.
- ILUMETSALT PIUSANI
- AMETNIK JA RAHVAS 6
- TEED. EESTIMAA KUI PADAORG 4
- JALGRATTAL MÖÖDA EESTIMAAD 2
- VAPRAMÄE
- LINNUVAATLUS 3
- MÜÜA METT, KARDULAT, MAASIKAID, MAHETOOTEID,ISTIKU...
- VINÜÜLID MÖÖDUNUD SAJANDIST
- KUNI SU KÜLA VEEL ELAB...
- IGAVIKKU LÄINUD JAAMAD
- OTSA
- NIPERNAADI RÄNNAKUD 3
- PUKA
- SÜVAHAVVA 2
- KURÕNURMÕ
- ILU 2
- ÜHISPEATUSED 6
- PALUPERA
- LEPASSAARE
- NIPERNAADI RÄNNAKUD 4
- ESTONIAN SOUTH-WEST RAILWAY 3
- AMETNIK JA RAHVAS 5
- ESTONIAN SOUTH-WEST RAILWAY 2
- ESTONIAN SOUTH-WEST RAILWAY
- ILU
- TERA SIIT JA TEINE SEALT
- ELU JA FILM...
- NAZHLASDAJEMSJA NOTSH... 2
- MÄGISTE
- TSIRGULIINA
- ANTSLA
- MUSTASSAARÕ
- NÕNOVA
- ROOSISAARE
- HUSARI
- PAGANAMA...MITTE PAGANAMAA
- VÕRU
- SÜVAHAVVA
- NIPERNAADI RÄNNAKUD 2
- ÜHISPEATUSED 5
- LOODUSES
- PUHKAMINE EESTIS 3
- JALGRATTAL MÖÖDA EESTIMAAD
- ÜHISPEATUSED 4
- OH PÜHA KIIRUS - MEIE VÕLU JA VALU 2
-
▼
mai
(63)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar