Blogiarhiiv

reede, 27. september 2024

Taas kord Keila-Saue-Saku-Luige- Loo-Maardu bussist

 

 
Ringteel meie kuulsusrikkad infra arendajad jätsid bussipeatusedki tegemata. Kõik (kauba)autode heaks! Aga bussiliine on vaja, nii aeglasemaid, asulatesse rohkem sissepõikavaid ja kiiremaid.

Kuid enne kui minna erinevate piirkondade inimeste arvamuste juurde, vaatame ühe kohaliku poliitiku arusaamu (sinisega). Selle, kes saab palka maksumaksjalt ja peaks elukeskkonda paremaks muutma.

Paraku ka parimad (kohalikud) poliitikud muutuvad järsku keskkonnahoiu vastasteks ja hakkavad pada ajama

Töökoha ja elukoha valikul on siiski teatud vabadused.

poliitiku ameti valikul samuti. Kui ikka ei suudeta näha oma nina allagi, siis poliitikuks ei sobi ja ironiseerida ammugi mitte. Bussid tähendavad ka sõite lähipeatuste vahel, rääkimata sellest, et keskkonnahoid peaks olema elementaarne ja tähtis. Pidada normaalseks sõitu Sakust sauele läbi Balti jaama - kamoon? Või ongi need ÜT eelistamise jutud puhas poliitikute demagoogia?
Muide, kui töökoht, vahel spetsiifiline, on kaugemal, kas siis vabadus elukohta valida peaks ehk tähendama sedagi, et pool peret peaks elama Jüris ja pool Sauel?

ÜT l on omad piirid. Teatud tingimustest edasi ta ei toimi ja kõik. Või on mõistmatult kallis ülal pidada. Inimese enda vastutust oma valikute ees ei saa siiski kunagi pildilt välja jätta ja see pole demagoogia

Enne kui rääkida mittetoimimisest tuleb ÜT piirid selgeks teha. Põhja-ÜTK koomikud ei saa vahel kõige lihtsamast loogikastki aru, nt miks peaks mõni buss Kohilast (läbi külade) Raplasse jõudes raudteejaamani sõitma ja arvavad, et "vaevalt, et Kohilast keegi sedapidi tallinna sõidaks". Mis tase see tundub?
Millistele uuringutele siis toetute? Kas samale, mis välistab juba 10+ aastat Kohila - Aespa - Saku - Saue bussiliini? Ülimalt vajaliku ja toimiva (kuigi võib ka suunduda Nõmmele ja kaugemale). Sakukad ootavad sedagi juba aastaid, aga...
Ühistranspordi kavandamine lähtubki eelkõige loogikast ja siiani pole ma ühegi liinimuudatust puhul eksinud, samuti peatuste asupaikade muutmisel jm puhkudel.
Ahjaa, Turba on ju ka Saue vald, aga sealgi millegipärast busse ei soovi?

Vahepeal keegi aga esitas küsimuse.... millele nagu ikka poliitikud ei vasta! Miks küll?

aga kas te vähemalt teate valdade vahel pendeldajate arve? Ja sihtkohti

Postitasin:
Kui alustada Tallinna ringtee bussiliini katsetamist lõigul Keila - Saue - Saku - Jüri - Loo - Maardu? Vähemate peatustega, aga kohti läbides (ringteel pole ju peatusi, see autoomanike jaoks)?
Keilast (Rõõmu Kaubamaja juurest alustades + paar peatust linnas)
edasi peatused Tutermaa, Saue Jaam, Noortekeskus, Paulig, Murumäe, Saku Keskus, Õlletehase, Ringtee, (Kurna?), Jüri, Veetorni, Tuule, Ehituse, Raadiojaama tee, Lohu, Loo ja Maarduni?
Väljumistega tööpäevadel algpeatusest katseperioodil nt 6.30, 7.10, 7.50 ja 8.30? Õhtul 16. 00, 16.40, 17.20, 18.00 ja 18.40?

SAUE grupist:

Väga tervitatav initsiatiiv! See annaks väga palju paindlikkust juurde inimestele, kes regulaarselt autodega neid pikki vahemaid läbivad. Ühistranspordiga Loole sõitmiseks vaja minna hetkel Balti Jaama ja siis oodata veel Loo bussi, mis käivad väga harva. Mõttetult palju aega läheb raisku selle logistika peale hetkel. Seega, kindlasti oleks abiks!

Saue ja Saku vahele oleks üks bussiliin väga oodatud

Kas see buss hakkab ka Muugalt läbi sõitma ?



SAKU grupist:
 
 Saku ja Saue (kuni Keilani) pole mitte ühtegi võimalust liikumiseks, kui oma transport puudub. Seega on väga teretulnud see variant! Ise asi, mis hinnaga saab sõita?
 
Saku ja Jüri vahele jääb ka Kiili, kust samuti võiks läbi sõita kasvõi ühe peatusega
 
 
 
 
 
 
KEILA grupist:

Väga hea plaan. Bussiga liikleja saaks Keilast ka ilma Tallinna ümbersõiduta Saku Keskusesse jõuda. Millised on võimalused plaan otsustajateni viia või anda tööd ettevõtjale? Huvilised võiks siia paar sõna kirjutada lisaks pöidla märgile.

Liin võiks nädalavahetusel ka käigus olla, kui peatus Kurna (IKEA) sees on.
........
kui on teada, et sõidab, siis sätiks enda käike, samas võib olla ka, et on inimesi, kes seda liini ka nädalavahetusel tööl käimiseks kasutaks.




























Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar