Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
Blogiarhiiv
-
▼
2012
(804)
-
▼
veebruar
(100)
- TÜRIL SUSISEB
- RONGIGA KÜLLA EESTIMAALE 20 - MÕISAKÜLA
- IKKA VANAMOODI, VÄIKESTE MUUTUSTEGA
- TAAS MULIN!
- PALJU KÜSIMUSI
- RONGILIIKLUS PIDAVAT OLEMA MÕTTETU?
- ERM - betoonkolossi või rehielamusse?
- 50 : 5000
- HUVITAV BLOGI KÄSITÖÖST JA TOIDUVALMISTAMISEST.
- KESKKONNAPROBLEEMID AHNUSEGA KÄSIKÄES.
- TÄNAN! SULLE SAMUTI!
- TÄNAVAVALGUSTUSE VABATURG
- ANDKE MULLE KIRVEST...
- VEIDI ÜLLATAV SUHTUMINE!
- MILLES PROBLEEM?
- VEDURIJUHI ELU LIHTSAM KUI LENNUKI KAPTENIL...
- MKM-il absoluutselt õigus!
- VALGUST JA VÄRVE TALVISELT RAUDTEELT
- VÄGA EBAÕNNESTUNUD PEALKIRI
- VAADATES TAGASI...
- ANALÜÜSIMISEKS
- TALLINN, MU TALLINN
- LINNUD PIRITAL 4
- KEHRA JAAMAHOONE TULEVIK
- MAALT LINNA...
- LIIGNE OPTIMISM VÕI MIDAGI MUUD?
- KULDKALA SAKUMMIKS...
- SÕBRAD AKNA TAGA 6 - Veebruari kolmas nädal
- KINOS ON VAHEL ELU!
- Põhjamaa?
- PAREMAD UUDISED
- UUS TÕEKUULUTAJA JA RAHVASTE ÕPETAJA
- MUUSEUMID ÜHE KATUSE ALLA
- LOOMAD RAUDTEEL - ILVESE SURM
- EMAJÕE KALDAL MA KÕNNIKS...
- PALJU TOREDAID HÜVITISI...
- KAS ARENEME?
- VÕTAB TUMMAKS KÜLL
- FLIRT KRAAVIS
- RIIKLIK VALETAMINE?
- RONGIGA KÜLLA EESTIMAALE 19 - peatus.ee
- KAS OLI HEA AASTA?
- RONGIREISIJATE ARV JA REKORDID
- PRESIDENT ON RÄÄKINUD...
- PÄEVAD PIKENEVAD
- HEAD SÕBRAPÄEVA!
- HEA ARVAMUS
- Aarne Vaik ja Käsmu
- SÕDA JA RAHU!
- KURAT, MINA EI ANNAKS SELLISTELE KOPIKATKI!
- PUHKUSETA EESTI RAHVA TEENISTUSES
- EKA (rahad) Karulasse
- Valgamaa ühistranspordi edusammud 3
- UUED RONGID TURVALISED?
- OOTESAAL T-VÄIKSES EESKUJUKS
- Sebe raudteel
- JAAMA VEETORN
- AUSUS MAKSAB PALJU EUROSENTE...
- EESTIMAA ON ILUS!
- KADI PILDISTANUD
- HAGUDI-KIRISHI
- KAS VÕIDAB MÕISTUS VÕI...?
- MATSIRAHVAS JAH!
- MÄMM-MÄMM-MÄMM...
- MAALE TAGASI
- PINSILE TAHAKS...
- SIIN RONGID EI PEATU...
- EMAJÕE KALDAD
- VÄIKSED JA SUURED PÄTID
- RONGIGA KÜLLA EESTIMAALE 18 - RAPLA
- RAS Eesti Transport
- RAPLA TALUPOOD
- KOKKUHOID VALGUSTUSE PEALT
- MUUSEUMRAUDTEE NAISSAARELE?
- KITSEKÜLA PEATUSE NIHUTAMINE
- AUTOLAVKAST TEENUSKESKUSENI...
- SUITSUSUKELDUMISVÕIMEKUS
- LAPSED KAPITALISTI TÖÖRIISTANA
- TOOB NAERATUSE NÄOLE KÜLL!
- EUROMÜNDID, PABERRAHA jm - KOGU TÄIENEB!
- Balti jaama elust ka blogi!
- RAPHAEL JA SALVATORE ADAMO
- TOETA NAABRIT!
- PAKASEONU NÄRIB RÖÖPAID
- KUI PALJU SELLISEID MEIE TEEDEL?
- ESIMENE TEENUSKESKUS
- HOOLIVUSELE OTSE NÄKKU VAADATES... 2
- HOOLIVUSELE OTSE NÄKKU VAADATES...
- OHUTUSELE OTSE NÄKKU VAADATES...
- SÕBRAD AKNA TAGA 5 - 01. veebr. 10225
- KÜLALISED 20
- KÕNNU
- UUED RÖÖBASBUSSID
- BALTIISKII VAKZAL 7
- KENA SÖÖGIKOHT!
- VEDURIJUHI AMET - KÕIGE SURMAVAM JA KÕIGE ROMANTIL...
- VETERANOVKA PEATUS
- UUED MAAPOED
- PÕRNIKAD JÄRLEPAS
- EESTIMAA PALE.
-
▼
veebruar
(100)
neljapäev, 16. veebruar 2012
VÕTAB TUMMAKS KÜLL
Kui palju saaks ehitada 50 miljoni euro eest? Või isegi 87,7 miljoni eest? Umbes sinnakanti võib maksma minna küll uus ERM. Rahasumma on meeletult suur muidugi. Kui aga loed natukenegi kriitikat, siis paneb mõtlema, et asjaga tegelejad pole taas eriti realistlikud olnud.
Ja muide, artiklis toodi välja, et kulutuste koha pealt eeldatatkse 2015 muuseumi töötajate palgaks 640 eurot. Kas tunnistamegi oma tööjõu orjadeks? Tõenäolislt ei kujuta mõned ette, et see pole mingi palk, eriti mõeldes sellele, et jutt on tulevikust. Kas Eestimaa ongi selline riik, et orjanduslik põli ei kaogi ära ja suuri asju tehes mõeldakse inimestele ikka kui odavale tööjõule? Kumab läbi, et ERM peaks ju olema eestlusele eriti oluline ning väärtustama kultuuri. Kas eestluse üle tasub uhkust tunda, kui oma kaasmaalastele plaanitakse palgaks sandikopikaid sessamas kultuuritemplis töötades?
http://www.epl.ee/news/arvamus/raimo-poom-erm-i-ja-brusseli-kirjavahetus-karmid-sonad-aus-kriitika.d?id=63927635
Mina ei imesta ka selle üle, et külastajate arv tundub ulmeline. Reaalsest elust irdumine toobki kaasa sellised luulud, millel ei saagi olla tõepõhja all. Tõenäoliselt tuleks maa peale tagasi tulla ja plaanida üldpinnaks u 4-5 korda väiksem pind. Tegelikult, mõtlen päris tõsiselt, et oleks palju õigem ikkagi teha muuseum suurele maa-alale, kuid eraldiseisvate hoonetega. Nii saab ehitada järk-järgult, asja käigus selguvad puudused, mida saab järjest parandada. Alati saab edaspidi asju muuta ja täiendada.
Ja loomulikult ei peaks selline muuseum olema kuskil äärelinnas, vaid hea (euro)liiklusega trassi lähedal. Kuskil, kus on ka muid vaatamisväärsusi. Kuhu tulek oleks mugav, aga koht ei tohiks olla ka väga väike. Selline (kui oleks raudtee ääres), kus mitme sihtpunkti tõttu (muuseum, matkarajad, suusamäed - mida iganes) oleks mõttekas isegi kohalikke kiirronge peatuma panna.
Pealegi, miks ei võiks üks kultuuritempel olla oluline regionaalpoliitiliselt? Praegune variant poleks seda üldsegi mitte ja seda heideti ette ka Euroopa Komisjoni poolt. Miks ei võiks olla paljud objektid, ka EKA hoopiski ühes kohas koos? Vaadake kui palju asju planeeritakse Vooremaal. Kas neid ei saaks ühildada?
Panem kokku Saadjärve kandis, Vooremaa MKA piirkonnas kõik projektid, ühendame need ühe kindla transpordiviisiga ja anname võimaluse kasvõi mitmepäevaseks külastuseks koos majutusega!? Jääaja Teemapark, Vudila, Elistvere Loomapark, Äksi jne.jne
Millegipärast tuleb meelde, et meie kuulsused on paljud oma teosed loonud inspireerituna Eestimaa loodusest. Mägi, Tammsaare, Saar... Miks ei võiks EKA olla inspiratsiooniallikaks Saadjärve kõrgel kaldal, vaatega üle Vooremaa?
Ja veel. Ma ei peagi väga eetiliseks kui keegi eesti kultuuri nimel üritab megaprojekte teha, pealegi raha väljast küsides. Kui oleme väärt ERM-i, siis näitame seda rahaise kokku korjates. Muidugi juhul kui muuseum oles eesti rahva muuseum, läbimõeldud kohas ja lahendusega. Ilma mõttetult laristamata ja mõeldes ka oma inimestele, kes seal tööle hakkavad. Kusjuures, kuigi muuseumite turvanõuded on väga suureks aetud, siis kindlasti tasuks mõelda ka vabatahtlike kaasamisele nii asja loomises kui hilisema kasutamise puhul. Väga paljud muuseumid toimivad just huviliste fanaatilisel kaasabil, olgu selleks siis Lavassaare Muuseumraudtee või mõni teine. Ja ega poleksi paha kui Vooremaa piirkonnas toimuks liiklus erinevate kohtade vahel just kitsarööpmelise raudteega. Imestangi, et siiani pole n.ö. saadaolevat Muuseumraudteed endale kaubelnud mõnigi piirkond! Selle asemel, et olla Türil või mujal seisev muuseum, võiks kitsarööpmeline raudtee olla osa Naissaarel, Tamsalus või Vooremaal!? Looduslähedane, säästev ja efektne transpordiviis. Kui Louvre on suur hoone, siis miks ei võiks meie tunnusmärk olla eesti rahva ajalooga tihedalt seotud raudtee?
Auruvedur Vooremaa maastikul?
KORJANDUSEGA EHITAME EESTI RAHVA MUUSEUMI!?
Mina annetaks küll. Ja mitte vähe.
*******************
Praegu Terevisioonis üks lõoke siristab, et muidugi Ansipil õigus, et ehitame ikka valmis samasse ja plaanituna. Peaasi, et Tartu saaks atraktsioone juurde!
Kas kriitikat ei loeta ja/või eiratakse meelega? Või on tegemist taas tüüpilise suhtumisega, mille kohta käib vanasõna:
"Las lollid mulisevad, mina olen ikka kõige targem!
(ERM-i kogust,Toompea, Ansip või keegi teine).
***************************
17. 02. 10225
http://www.postimees.ee/743112/kivirahk-ansipist-kuurakat-parandab-ainult-haud/
See vist haakub eelmise mõttega, sest hr Kivirähk on hästi öelnud! Rahamaailm on vaid üks asi. Muide, mulle polnudki üllatuseks kui ERM rahade parimateks omanikeks võiks ühe inimese arvates saada kas Tallinn või Tartu. Muud Eestit paljude jaoks tihtipeale ei paista eksisteerivat küll. Mitte et mul midagi Vabaõhumuuseumi vastu oleks.
http://www.postimees.ee/743112/kivirahk-ansipist-kuurakat-parandab-ainult-haud/
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar