Blogiarhiiv

teisipäev, 27. november 2012

Mina ei tea midagi...

....puhkus jätkub...


Mutrivõti avitaks......? 

**********************************

Aga ka muud uudist! Narva rong läheb varasemaks.


Mõnda asja siiski naljakas lugeda sellises sõnastuses.

Muudatus võimaldab Tapa jaamas ümber istudes jätkata tööpäeviti reisi Tartu suunas. Narvast kell 6:13 väljuma hakkav rong saabub Tapale kell 8:22, kust Tallinnast Tartu suunas sõitev kiirrong väljub argipäeviti kell 8:44.

Reisijate soovil? See lihtsalt praagi parandamine. Millega Eesti Raudtee ei suutnud varem hakkama saada.  Suhtumise küsimus...
Kuigi võib-olla Tapale ja Rakveresse saabumise kellaaeg isegi parem. Alati muidugi leidub inimesi, kellele asi ebamugavam.
Täna aga sõitsin rongiga ja ei näinud küll rongides infot sellise muudatuse kohta Ega ka mitte Kiisal. Võib-olla ma eksin, aga see tavapärane. Et reisija läheb õhtul Rakvere vm rongiga ja hommikul parimal juhul näeb vaid rongi sabatulesid. Ehk ma vanakooli inimene ja toriseja, kuid tean, et see info äärmiselt oluline! Seepärast pean sellist suhtumist reisijasse äärmise ükskõiksuse väljenduseks. Aga ju tänapäeval peabki inimene ärkama öösel kolme paiku ja uurima netist kõikide järgmise päeva plaanidega seotud kodulehekülgi. Rongide, busside, trammide, trollide, kaubamajade, marketite, lumekoristuse, ja veel tuhande asja kohta. Sest millegipärast keegi arvab, et sellest piisab kui panna info netti ja....
Info peatustes ja vagunites hoiaks ära paljude inimeste probleemid ja kaebused. Ehk paraneks ühistranspordi ja ettevõtete populaarsus. Võib-olla aga see kapitalisti ei huvitagi. Ei usu mina, et tänavu jõulude ajal rongis muudatuste kohta info saab üleval olema. Edelaraudtee rongides....

Uudsena lisatakse hommikusele Rakvere-Tallinna rongile Kitseküla peatus, mis viidi sisse pealinna tööle sõitvate reisijate soovil. Tuleval kevadel on Kitseküla peatus kavas seoses pika ooteplatvormi valmimisega lisada ka kõigi teiste tavarongide sõiduplaani.

Vaja oleks lisada ehk ka hilisõhtuse Tartust tuleva 0017 plaani?

 Aga see näitab igatahes, et Veerenni ülesõidul üle 60 km/h sõitvaid ronge peaaegu ei saagi olema, vaid tühine osa.... 

Reisijate soovidele tullakse muidugi vastu valikuliselt. Kitseküla jääb tulevikus liiga lähedale Lillekülale, kuid teisele poole viadukti seda ei nihutata!

Rakkes soovivad reisijad juba aastaid peatust R ja P rongidele 0013 ja 0016. Rongis kohti jätkub, sõitjaid oleks palju, aga......

Kahju, et nii suhtutakse ühistranspordi parandamisse!

7 kommentaari:

  1. Kristiine keskuses on näitus väljas, et tuleks Lilleküla peatus Endla tänava poole nihutada. Mida sellest arvata?

    VastaKustuta
  2. Aitäh, Anonüümne!

    selline ettepanek saigi tehtud. Ammu. Et aga asi jäi venima ja alguses vvadati kui kuu pealt kukkunut, siis....otsustati vanad platvormid valmis teha. Ikka uute rongide jaoks. Kuigi, SAANUKS vägagi hõlpsasti tuua perrooni lähemale. Nüüd on juba hilja! Kui just Endla tänavat Lilleküla platvormidele lähemale ei nihutata...

    Ja kahjuks lastakse liiga vabalt toimetada Eesti Raudteel. Selle näituse puhul olid vaid n.ö. reisiterminali visoonid. Inimeste liikumist ja muid asju ei arvestatud. Auhinnafond vist 6000 eurot. Minul plnud võimalust sarnase asjaga osaleda, seega pakkusin reaalset lahendust reisijate jaoks. Selle eest muidugi autasu juba ei saa...

    Nüüd on ainuke võimalus veel raudteed nihutada ja Rapla ning Aegviidu suuna jaoks teha ühine perroon nii Endla lähedale kui veel saab. Aga poleks mingi ime, kui see tehakse jällegi....käkina...

    VastaKustuta
  3. Kas jutt on raudtee laiendamisest Tehnika tänava poole?

    VastaKustuta
  4. Aitäh, Anonüümne!

    Vabandan kiirustades tekkinud vigade pärast.
    Variante on mitu. Õigemini, oli. Keila saabuva suuna platvormi oleks pidanud ehitama teisega kohakuti, Rapla suuna raudtee asemele ja pöörangu teise kohta paigaldama + lisama uusi pööranguid läbilaskevõime parandamiseks. Üksiti oleks see kiirendanud rongide läbimist pöörangute rajoonis. Ja otse loomulikult oleks ümberistumine väga ja väga oluliselt paranenud - üks platvorm kolme suuna rongide jaoks.

    Nüüd oleks parim variant nihutada äärmist (Tartu) raudteed Tehnika tänava poole ja ehitada platvorm Tartu ja Rapla suundade vahele nii, et jääb otsapidi tunneli juurde. Muidugi tähendas praegune lahendus seda, et aastakümneteks on linnatranspordile ümberistumine ebamuga, kuigi see oligi üks eesmärke. Ja kindlasti on endiselt vajalik pöörangute lisamine.

    Hetkel on kõik tehtud rohkem selleks, et linnuke kirja saaks.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tehnika tänava ääres on raudtee servas väga pikalt terrass. Näeb välja nagu mahajäetud raudtee.

      Kustuta
  5. Näituse ettepanekud soovitavad perroonide ehitamist otsapidi Endla tänava viaduktile ja üle.

    VastaKustuta