ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

pühapäev, 18. november 2012

Muutused ei tule üleöö...

Poliitikud ei usu, et meil midagi valesti. Ega meil polegi palju asju valesti. Vaid valdav enamus...

Ehk isegi hea, et arvuti nii omadega kokku jooksmas, ei jõua palju uudiseid läbi lugeda. Sest palju rohkem asju kokku jooksmas! Mis saab Estonian Airist? Baltic Airlines? Või mõne suure lennufima tütreke? Kord loed, et lennufirmad kõvasti plussis, siis tuleb uudis, et mõni neist pankrotistumas. Mitte mõhkagi ei saa aru! Igatahes Taskila palk üle kümne korra suurem kui majandusminister Partsi oma. Kas majandusministri vastutus on tõesti mõõtmatult väiksem, küsib Peeter Ernits Partsilt Maalehes. Parts vastab, et "Mõned ütlevad, et õpetaja palgaga võrreldes on ministri palk liiga kõrge". On siis või? Arvele igakuiselt tiksuvad 2300 eurot? Tänase elukalliduse juures elab õpetaja palgaga kuidagi ära. Aga pole see ministri palk ka suurem asi. Muidugi, minister oli, on ja jääb. Paljud peavad aga aina mõtlema kolimisele. Suur-Tallinna vist. Narva Kolledzh avati suure paugutamisega, Haapsalu Kolledzhisse ei saa rongiga. Võrumaa on ääremaa. Seal EI SAA varsti enam kõrgharidust.

http://www.maaleht.ee/news/uudised/eestiuudised/vorumaa-korgharidusel-lopp.d?id=65262616

Kui taastuks rongiliiklus, siis reisijate koha pealt polegi ju vahet!? Sõidetaks õppima Võrust Tartusse või vastupidi. Aga mida see ääremaale tähendab? Mida tähendab tuletõrjekomandode ja politsei kadumine?  Rahaautomaatide ja apteekide kadumine? Miks EI SAA? Keegi kuskil kritiseerib blogis komandode teemat, mina aga kritiseerin kellegi ükskõiksust ooteplatvormide asjus. On ju tore, kui keegi asjalikku kriitikat teeb, kuid millegipärast ei räägita oma valdkonna tegematajätmistest!? Miks ikkagi ei taheta mõelda inimestele ja majanduslikule otstarbekusele? Miks lastakse mõne ettevõtte ametnikel vabalt sülitada arengukavadele ja kainele mõtlemisele?
Jõhvi. Järjekordse vastuse järgi jääb ooteplatvorm ikkagi eemale bussijaamast. Kohta, kus pole ka ooteruume. Linnas. Kus peatuvad ka rahvusvahelised rongid. Kaugele Kontserdimajast. Nurga taha.... Ja ei ole ma saanud selle paari aasta jooksul ühtegi vastust, kus oleks tõsiseltvõetav põhjus, miks EI SAA rajada peatust sinna, kus on inimesed. Mitte ühtegi. Ja otse loomulikult mõjutab see kõik ühistransporti ja muide ka ohutust järgmised mitukümmend aastat!

Kadrinas tuleb platvorm ikkagi jaama. Lähemale ülesõidule. Hea seegi. Aga mitte sinna kuhu vaja. Ja oh üllatust! Üks põhjus on see, et "jaamahoone plaanitakse renoveerida, seega pole otstarbekas platvormi kaugele viia!" No ma tahaks seda näha, et EVR taastab mõne väikse jaamahoone!!! Sest tavaliselt EI SAA seda teha. Enamasti saanud vaid lammutada ja lõhkuda.

Ja kahjuks mitte kuidagi EI SAA rajada peatusi Vorbusel, Sõmerul, Energias ja Kalevis. Vastused on sellised, et lootust eriti ei ole. Ometi, inimesed vajavad seda ja ühistransport samuti. Aga meie riigis EI SAA ju!

Kelle jaoks siis on uued rongid?

"Euroopasse" saab varsti rongiga. Kui saab. Võib-olla mitte. Sest kuidagi EI SAA rongiliiklust käivitatud üle Tartu. Ja mitte kuidagi EI SAA Koidula ja Valga vahele üle 6 peatuse? Ja EI SAA rongiga Haapsallu? Mida siin riigis üldse saab?

Vigane mõttemaailm on saanud alguse juba ammu. Nõukaaja mõjutused + EI SAA suhtumine vabariigi algusaastail. Sessamas Maalehe küsitluses mainib austatud majandusminister, et
"Alates 80-ndate lõpust kuni 2004 aastani investeeriti elektrivõrkudesse vaid küünemusta jagu..." Mitte ainult. Pole ju normaalselt investeeritud peaaegu ühtegi valdkonda. Pole ju aastaid normaalselt investeeritud ka teedesse. Just väiksematesse teedesse. Ja koolidesse. Ja veel paljudesse asjadesse. Järelikult on juba algusest peale loodetud justkui, et asjad muutuvadki ise. Ikka muutuvad. Sitemaks. Kui ei tehta välja sellest, et asju muutma hakkama peaks kohe, kaovadki paljud asjad. Tuletõrje, politsei, suitsusukeldumise- ja muud võimekused. Nii ongi praeguse hädise olukorra tagamaad varasemate valitsuste tegematajätmistes peidus. Vähemalt osaliselt. Nii et süüdistada vaid praegusi poliitikuid, pole õige. Kui praegused aga ei oska tunnistada hetkevigu, siis pole lootustki, et nad tunnistavad varasemaid tegematajätmisi. Rääkimata sellest, et vigadest õpitaks ja mõeldaks tulevikule. Praegused vead mõjutavad ju paljutki tulevikus. Ja ega seda ei unustata...

http://www.maaleht.ee/news/uudised/arvamus/juhtkiri-revolutsiooniline-situatsioon.d?id=65265150


http://www.ap3.ee/?PublicationId=16B4A442-C38A-4E97-939D-A4951E1710B8&SiteId=90C2BB91-3761-4C60-9CC9-0E25A8AE6951

Mis siin Eestis küll toimub? Hirm tuleb peale,kui kaugele me jõuame? Kus on rahandusministri silmad ja kõrvad? Härra Parts on täiesti sobimatu majandusministrina.
~anu [09.11.2012, 23:07]
On äraütlemata tore, et hr Parts loeb kuidas "igapäevaselt talle FB-s tervitusi saadetakse". Aga saab ta asjadest ikka õigesti aru? Ehk ikka tahetakse mõista anda, et on vaja taastada rongiliiklust!? Või.... EI SAA? Miks ei saa? Minu jaoks on elementaarne inimesi austada. Kuid ükskõik mis siintoodust ainult halvemaks läheb, ei tõsta austust ei ministrite ega üldse poliitikute vastu. Sest väidetavalt ju saadakse üht-teist!? Kantakse natuke küll riigituludesse tagasi. Aga sellest on vähe. Sellega ei teenita tasa austust ega tegematajätmisi. Valesid otsuseid ega ülolevat suhtumist.

http://www.postimees.ee/1043548/aasta-liberaaliks-sai-kalev-kukk/

Mulle jäänud naljakas tunne, et liberaalid on need, kellel ükskõik kuidas asjad lähevad, umbes nii... - Võtkem asja rahulikult ja laseme neil lihtsalt isevoolu teed minna, mis vahet siin on, kas ja mida teha... See selline kerge nali liberaalsuse defineerimisel! Aga miks see nimi ja ükskõiksus seostuvad? Oot-oot!

http://www.videvik.ee/504/val.html

Kui reformierakondlane Kalev Kukk oli teedeminister, ütles ta otse välja — teid on nii vähe, milleks teile reisirongid. See on ju kulukas! Praegune minister Jürgenson nii otsekohene ei ole, aga Johanna-nimelist rongi on temagi püüdnud ahistada. Õnneks senini tagajärjetult. Ministrid tulevad ja lähevad, aga raudtee ja reisirongid jäävad.

Selge nüüd! Peaminister valib ju endale nõunikud! Ma ei taha hästi uskuda (vähemalt elu näitab), et omaaegsest rongide kaotamisest õiged õppetunnid tehtud! Oleks tehtud, osataks õiged nõuanded sõkaldest eraldada...

Aga elust ja asjadest ka mõistlikke ja häid arvamusi:

http://arvamus.postimees.ee/1044656/tonu-viik-kindla-kaega-haabumise-kursil/#.UKjeAfWJ8Jk.facebook

Ja kuni on häid nägemusi, on veel lootust! Peab unustama, et EI SAA!
**********************************http://eestimaablogi2.blogspot.com/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar