ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 28. november 2012

Rööpaseadja seab sammud Haapsalu poole...

Ei ole üldse mitte paha tunne, et seni Terviseteel vantsima pean. Aga loodan, et jõuan õigeks ajaks kui rööpaid vaja seadma hakata...

http://laane.maavalitsus.ee/et/uudised-ja-teated/-/asset_publisher/d0QX/content/id/3530975

http://laane.maavalitsus.ee/et/riisipere-haapsalu-rohukula-raudteetrassi-koridori-asukoha-maaramine

Ei usu, et pildil olev trepp ajalukku peaks kaduma. Muide, selle nägemine tekitas ühe mõtte. Postament. Raudtee tekkimise võimaluse puhul tasub ajaloohuvilistel mõelda ka täiendavatele turismimagnetitele, millede asukoht võib olla raudtee lähedal. Olgu siis tegemist kunagiste ausammaste, maaeluga seonduva või millegi muuga. Aga see selleks.

Mul on tõsiselt hea meel, et teemat ei lasta ajahõlma vajuda. Ja tegeldakse. Kindlasti aitan omalt poolt, kuidas vaid saan.

Dokumentides on viide ka neljale variandile. Mina pooldan planeeringu tegemist Riisipere-Rohuküla elektrifitseeritud raudteele. Kuid esialgu arvan, et piisab vaid planeeringust, raudtee alguses vaja aga valmis ehitada elektrifitseerimata, kas ja millal elektrifitseerida, seda näeb juba aja jooksul.

Mainitud on muuhulgas ka vajadust viia ülesõitude arv miinimumini võimalikust. Otse loomulikult. Iseaasi, kas see tähendab kahe või hoopis rohkema ülesõidu sulgemist...

Ülesõitude koha pealt veel. Ei soovi mina ei inimohvreid ega kalli tehnika lõhkumist. Seda on mul omalgi töös ette tulnud. Ja kindlasti ei pääse me sellest mitte kunagi lõplikult. Seega, olulisem on ikkagi maksimaalselt vähe lõhkuda maaelu ja samas pöörata erilist tähelepanu ohutusele. Ülesõitude ohutumaks muutmiseks on mitmeid võimalusi. Peab mainima, et kõik need ülesõidud, kus MKM-i, Eesti Raudtee ja Edelaraudtee jõududega on paigaldatud signalisatsioon, on muutunud tunduvalt ohutumaks. See on autojuhte tunduvalt tähelepanelikumaks muutnud. Sest nii mõnedki õnnetused on juhtunud eelkõige autojuhtide väsimusest, muredest jm tingitud tähelepanu hajumisest. Näiteks ülesõidud Saku ja Männiku vahel olid aastaid väga ohtlikud ja seda just eelpool mainitud põhjusel. Lisaks muidugi hoolimatus. Kuid seda mitte ainult autojuhtide vaid ka teiste osaliste poolt. Olen siin varem kirjutanud ja pilte ning videosid tehes näidanud kui palju võib mõjuda mahavõtmata võsa või puuduvad liiklusmärgid. Ja millele parandamisele ei pööratud tähelepanu, hoolimata korduvatest pöördumistest erinevate asutuste poole... Ametnikud peaks üks kord mõistma, et ohutus ei ole vaid uue tegemisel asjadega arvestamine, vaid tuleb vaadata ka seda, mis meid seni igapäevaselt ümbritseb!

Praeguste ülesõitude puhul on mõni lahendamist vajav küsimus. Esiteks, sulgeda võib ehk 1-2 ülesõitu, rohkemaks pole tarvidust. Muidugi peaks uuesti trassi läbi sõitma juba konkreetsemate "vaatamistega". Teiseks, Riisipere-Haapsalu maantee ülesõit Ellamaal. Kas sulgeda ja ehitada viadukt või tagada tõkkepuuga (vajadusel valvega) ülesõit? Viadukt tundub priiskamisena, eriti kui väheneks autode liiklustihedus ja ka rongiliiklus oleks ju suhteliselt hõre.
Ülesõidud Paliverest Haapsaluni tuleks muidugi üle vaadata ja kaaluda, kas on muud varianti. Oleneb kasutajate arvust ja ka sellest, et ehk on tee raudtee alla viimine odav. Trassil on mitmes kohas raudtee alt läbi viidud teid ja "metsateid", ka jõekesed on tihti uuristanud sügavaid sänge. Seega võib kuskil osutuda võimalikuks madala raudteealuse kanali loomine, mida saaks kasutada vaid sõiduautod. Kuskil nägin fotot põhimõtteliselt suure läbimõõduga truubist (Piiri-Kliima kandis) mida saaks kasutada just sõiduautod. Ehk see siingi võimalik. Üldjuhul tagaks hõreda rongiliikluse korral piisava ohutuse ka heal tasemel signalisatsioon. Ei tohi unustada, et üldjuhul ka signalisatsiooni rikke korral tuleb signaal sellest juhtimiskeskusesse ja sel juhul viiakse vea kõrvaldamiseni rongide kiirus seal miinimumini.

Muidugi ei saa teemaplaneeringu algatamisest üleliia rõõmu tunda, sest tegemist vaid vajaliku eeltoiminguga. Mis ei taga rongiliikluse taastamist. Kuid võib viia sammukese lähemale...


*******************************************


JÄTKAME!!!


http://eestimaablogi2.blogspot.com/


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar