Blogiarhiiv

esmaspäev, 12. detsember 2022

Halloo, Eesti Raudtee ja Elron?

 

 
Sõna otseses mõttes, mida te logelete?

Ma saan aru, et te püüate hoida tagumiku toolil, aga et ajusid tööle panna, siis see ei aita,  ajud EI OLE SEAL! Või hoiate lihtsalt toolist kinni? Ja nii lubataksegi, et olge kui laisad ja lohakad tahes, tool ära ei kao?

 Veel siis, kui raudteel töötasin, sai korduvalt öeldud, et eeskirjades tuleb tagada olukord, kus perrooni äärest ei sõida rong enne ära, kui foor on avatud!? Millest te aru ei saa ja millise otsaga te pürite Euroopa parimaks raudtee-ettevõtteks? Täna Tartu - Tallinn sõitis Kitseküla perrooni juurest ära ja seisis ligi tund Lillekülas. Sealsamas, kuhu te ei saanud isegi perroone tehtud, kuigi ka sellest räägiti teile aastaid? Nüüd olid inimesed sisuliaselt vangis, aga perrooni juures saanuks vähemalt pika seismise jooksul otsustada ehk muul moel edasi minna!? Või  mis juhtub siis, kui kellelgi rongis halb hakkab? Midagi muud (ptüi-ptüi-ptüi)? Te armastate küll öelda sageli, et "ega kõike kohe muuta ei saa", aga tegelikult puudub lihtsalt tahtmine. Sest 5 võ 10 aastat pole ju päris kohe?
On teada, et pöörangute puhul ei tea kunagi, kas puhastamine võtab aega rongi ootamise ajal paar minutit või paar tundi, see on paratamatus. Aga ajud peaks ju selle puhul tööle hakkama? 
Sama on ka mujal jaamades, näiteks kui kiirrong saabub Rakke vm jaama ja vastutulev hilineb, siis peaks rong peatuma perrooni ääres, mitte sõitma foorini!? Pole vahet, kas hilineb 5  või 50 minutit, seda enam, et enne vastutuleva rongi jaama piiri ületamist ei tea keegi, mis suunas hilinemine "venida" võib!

Panin siia ka ühe pildi ja ajal, kui Eesti Raudtee lõikab Tartu tunnelis linte, unustatakse lumetõrje ära, sest täna õhtul linte ju ei lõigata ja pressifotograafe kohal pole. Ja kui nad ongi, siis pildistavad ju negatiivset kuvandit hoopis!
 On küll torm ja rasked ilmastikutingimused, aga kui te olete perroonide puhastamise ära sokutanud SOL vm firmale, et ikka persetada oma toolil, siis ongi pohh ja oma sedasamustki ei vaevu liigutama? Olete kontoorasse kogunud terve karja töötajaid, aga milliseid perroone või pööranguid nad tormi ajal puhastasid? Töö ajal või peale tööd? Mina sõitsin Laagrist porgandiga koju 1 h ja 45 min ning peale seda rookisin maja eest tund aega lund, et inimestel oleks mingigi normaalne võimalus liikuda! Ja lähen hiljem veel. Aga Laagris, kuhu uhked tunnelisüsteemid tegite (jättes nt ühisinfo stendi JÄLLE paigaldamata ja selle asemel mingi hiigelvägeva ja lollaka skeemi), kuid ses räiges mitmekümne sm lumes sumpamise unustate ära? Teistes peatustes samuti? Alati saab paremini, teie aga ei taha seda?


 
Uhke ja kallis infoekraan aga endiselt ei anna mitte mingitki infot hilinemiste kohta! Milleks osta nii kalleid asju, kui te ei saa hakkama isegi sellega, et infotelefon asuks dispetsherite juures ja sealtsamast edastatakse ekraanidele ka operatiivset infot? Kellaaegu oskab iga inimene ka stendilt vaadata! (kuigi tõsi, sellelgi pole ka uusimal perroonil valgustustki ja klaas kipub niiskuma või jäätuma). Kõik need vead ja puudused on teada, aga te ei tee ei nägema ega kuulma!? Või kui ei usu, siis vaadake pilti - tuttuus kärakas laseb lume läbi!

 
Elronile veel teadmiseks, et reisijatel tekib poole tunni või pikemagi seismise puhul infovajadus. Kui ma sõitsin ja olid samasugused olukorrad, siis andsin regulaarselt minu rongi reisijatele kasvõi pikema vaheaja järel teada, et : "kahjuks me ei oska anda infot, kui kaua võib aega minna. Probleem võib lahenduse saada hetke pärast aga ka mitmete kümnete minutite pärast. Esimesel võimalusel annan teile aga kindlasti teada, kui midagigi selgub"!
Raske on seda teha?
 
Ja selliseid asju, mida on vaja muuta, mille lahendused on aastaid laual ja ennast ka kiidate, siis ehk hakkaks ennast ikkagi liigutama? Kui ise ei saa aru, mida ja kuidas teha, uurige. Kui nupp ei noki, küsige!
 
 
 
Kummal pildil Eesti Raudtee ja kummal mu kodulähedane kõnnitee?


 Igatahes on Elronil ja Eesti Raudteel probleeme palju nii oma töötajate eest hoolimisega kui ka "liiklejate" probleemide pärast. Ja-jaa, eesti raudtee lõikas Tartus linki ja teatas, et uus tunnel on liiklejatele palju parem! Isegi sõna inimesed püütakse vältida!

 
 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar