Blogiarhiiv

pühapäev, 30. september 2012

Järgmine rong Riiga




Riia rong nagu kuum kartul! Aina veeretatakse, aga tulemust ei ole. Muidugi on hea, et uuritakse, aga on siis riigil plaanis ronge juurde osta? Mis saab aga Valga-Koidula ja Haapsalu rongidest - ei mingit konkreetset juttu riigi poolt siiani ja kardan, et ka mitte edaspidi, vähemalt lähiajal.

http://www.logistikauudised.ee/?PublicationId=091d3bd2-7e47-4827-97c8-140060aa7849&ref=rss

Kaareste lisas, et enne rongiliini avamist Riiga tuleb siiski ära oodata Riia-Valka raudtee renoveerimine. Tallinnast Valgasse saab täna sõita 120 km/tunnis.

Samad tingimused peavad tekkima ka Riia-Valka raudteelõigul, vastasel korral ei parane antud liini kogusõiduaeg oluliselt täna olemasolevast ligikaudu 7 tunnist, möönis Kaareste. Tema sõnul on Tallinn-Riia rongiliin atraktiivne reisijale siis, kui sõiduaeg kahe pealinna vahel on 4-5 tundi. Uus rong jõuaks Valgasse natuke enam kui 3 tunniga. Kui Valgast Riiga jõuaks pooleteise tunniga, siis oleme bussiga võrdsed sõiduajas, rääkis Kaareste. Sealt edasi on aga tema väitel rongil olemas kõik vajalik (avarus, kiirus, kasutusmugavus), et olla parim viis Tallinnast Riiga sõiduks.

On siin tegemist hämamisega või ei jaga paljud asja? Minu arust selline suhtumine on puhas reisijate mõnitamine! Kui praegu lasta rong Riiani, siis sõit ei kesta 7 (8) tundi, vaid ainult ehk 5,5. Kummale 5,5 lähemal on, kas 7-le või 5-le? Läti poole peal saab küll sõita, kuigi remont ootab ehk neidki ees. Seal pole iial teed nii viletsad olnud kui meil. Nii et liini avamist ei takista mitte lätlased, vaid eestlased.

Arvame, et rongireisija ootab liinile tänapäevaseid mugavaid ja kiireid reisironge, samuti on oluline sõiduplaani tihendamine - näeme, et arenguruumi valdkonnas on,” leidis Kaareste.
Elektriraudtee vahetab praegu kasutatavad rongid välja järgmise aasta jooksul.

See lõik võib olla ka ajakirjaniku praak, sest mõista võib seda mitmet-setmet moodi. Põnev on muidugi teada, mille järgi saab "arvata", et reisija ootab tänapäevaseid mugavaid ja kiireid ronge? "Arvan", et reisijad tegelikult ootavadki!? Naljakas! Kui nüüd aga paari aasta pärast oluliselt tihendatakse sõiduplaani, siis...kust need rongid tulevad? Millega Riiga sõita? Viimase lause järgi võib "arvata", et need Stadlerid ongi päästerõngas, mis päästab koguKirde-Euroopa rongiliikluse. Vähemalt jääb kirjutatust selline mulje, loe kuidaspidi tahad! Kas tõesti "arvatakse", et reisija ootab neid linnalähironge sõiduks Riiga, Moskvasse (sellest liinist ka juttu) jm? Kui pikaks sõiduks need rongid üldse mugavad on? Kas viis tundi aeglase rongina Valka või Põlvasse on nauding või piin? Millised on rongi trumbid bussi ees sellise sõidu juures? Kui tihti uued mugavad kiirrongid sõidavad liinil Tallinn - Valga - Koidula - Tallinn? Kui sõiduplaani tihendamisest rääkida...

Riia rongidest ja kaugemalegi sõidust rääkides saab rääkida vaid veel uuematest rongidest. Mida riik juba tellib! Või ei telli? Pean silmas kaugronge. Päris kaugronge...

*********************Raha Haapsalu raudteele...

http://www.ap3.ee/article/2012/9/28/parts-ei-valistanud-estonian-airile-lisaraha-maksmist

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar