Üht-teist, mida tahaks lugeda ja kommenteerida...
http://www.parnupostimees.ee/830854/parnu-mehe-pudelikogu-teeks-muuseumilegi-au/
Selliseid huvilisi ja nende kogusid võib ainult kiita. Ja tegelikult, kindlasti nii mõnigi huviline kunagi annaks oma kogu muuseumile ja küll juba sobiva muuseumi leiaks. Ometi, kui selline kogu soovitakse muuseumile anda, nii põhjalikult kogutud vara koht oleks ERM-is. Ma ei pea, siin silmas, et just Raadil kivikolossis, kuid ühes suures muuseumikompleksis peaksidki olema eraldi hooned/ruumid just sarnaste võimsate erakogude tarvis. On ju tore, kui kellelgi on põnevaid asju, aga veelgiparem kui sellest saaksid osa palju rohkemad inimesed!?
Üks väike tähelepanek veel. Olete märganud, et selliste asjalike inimeste ja lugude puhul on väga vähe kommentaare? Kas ei osata midagi (kiitvat?) kirjutada või ei huvita (noori?) sellised asjad?
http://www.parnupostimees.ee/830884/juhtkiri-jalgrattaga-linnas/
Pärnu Postimehele teadaolevalt ei ole Pärnu linnavalitsus jalgrattureid päris tähelepanuta jätnud ja plaanib sel sügisel ja tuleval kevadsuvel hulga kilomeetreid rattateid rajada. Praegu, selge, läheb põhiaur sõiduteedele. Kindlasti ei saa kõike ega kohe, tähtsaim on suhtumine ja ettekujutus Pärnust kui rohelisest linnast liiklemisegi poolest. Rattasõit võiks olla Pärnus eelistatuim liiklemisviis ja sellest võidaks nii keskkond, inimeste tervis kui linna maine.
Loomulikult, selliseid teid ja hoidlaid tuleb ehitada pidevalt ning järjepanu. Ja loodetavasti tähendab "hulga kilomeetreid" tõepoolest seda, et neid on palju.
Üks harjumus peaks aga omavalitsustel välja kujunema - jalgratastega igakuiselt vähemalt korra mõnetunnise ringsõidu tegema. Nagu kunagi Tartus tehti. Sest kohati on jaögrattateede olukord mitte ainult rattaid lõhkuv, vaid lausa eluohtlik. Ja pole ma sugugi kindel, et iga hooldaja koheselt omavalitsust informeerib aukudes, äärekividest jne. Neidki ju ei pruugi mingi pisiasi segada ega pruugita seda märgatagi! Hiljuti Haapsalust rattaga linnast välja sõites oli Selveri juures ja kuskil Kajaka (vist) tänava ristis kõnnitee äärekivi rattateel sõna otseses mõttes üliohtlikud, halvimal juhul lausa surmavad!
http://www.parnupostimees.ee/830822/raimemaiad-liiklusrikkujad-ummistasid-kalakai/
Väga hea, et kuskil vähemalt "otse" saab sellist asja osta! Ja tahaks loota, et räim aina rohkem, ja kaugemale jõuab! Ning müügiks sobivaid kohti on!
http://www.tarbija24.ee/829968/mai-lopust-muutuvad-reisirongide-soiduplaanid/
Uue sõidugraafiku rakendumisega samal ajal avatakse Tallinna-Tartu liinil uuendatud Kärkna peatus ning Tallinna ja Narva vahel suletakse tagasihoidlikku kasutust leidnud Auvere ja Soldina peatused.
Nojah! Imelik ka kui Kärkna peatust ei avataks! Kuigi see on ja jääb suureks häbiplekiks, et nii pisikese asjaga venitatakse pool aastat!!! Aga raudselt peab tänama MKM-i, tänu kellele see peatus sellesse kohta sai. Kuid ka näppu vibutama - et ei survestatud piisavalt EVR-i!
Ja vähemalt suveperioodil sõidab päevane rong ka Piusani! Vist siis septembri lõpuni, seega septembris vaid nädalavahetusel!? Või kui minna sõiduplaanide lehele, siis tuleb välja, et vaid L,P ka suvel? See oleks küll muidugi väga halb üllatus! Aga nii ma sealt välja loen. Muidugi, pole välistatud ka viga...
Muidugi pole selles tabelivariandis ühtki märget "piimapukkide" kohta. Kodulehel küll (vigane) info eraldi nende kohta, kuid see ei ole reisijale üldsegi mitte hea variant. Sest millegipärast on kujunemas arusaam, et koduleht "ravib" kõik mured! Ikka pannakse asjad kirja ja nii see jääbki. Ma ausalt küll ei kujuta ette, et plaanides rongiga või bussiga linnaminekut (harva), ärkaksin öösel kell kolm ja alustaksin tutvumist kodulehtedega täies ulatuses, eeldades, et viimasest sõidust palju muutusi!? Lähen rongi- ja bussifirmade kodulehtedele, k.a. linnaliinid, uurin tänavate-teede remontide plaane, Savisaare Blogi, ehitus-, aiandus- jm kaubamajade kodulehti jne... Naljakas ju?
04.05.2012 14:02
üks moment :
Hea Annemari võiks enne plaanide ülespanekut ka need üle vaadata. Nimelt oli veel mõni hetk tagasi Tartu kiirrongi plaanil puudu peatumine Tapal, see-eest aga oli tekkinud Lagedi peatus ühel suunal. Kas viimane on õige või vale, vot mitte ei saa aru.
Teiseks, kuna laupäeval kiirrongi ei ole hommikul Tallinnast Tartusse ega õhtul Tartust Tallinna, võiks Valga rong olla vähemalt nädalavahetusel pikem, mitte ainult 3 vaguniga. Ning viimane aeg oleks ka sellesse koosseisu lisada mõni mugavam vagun ja kohvi-võileiva ostmise võimalus.
Kuna Edelaraudtee ei suuda vist ikkagi korda teha oma rongide teadustamissüsteeme, siis võiks vähemasti uuendada oma plakateid ja kleepida vagunitesse liinivõrgu skeemid (nagu on elektrirongides) koos märkega, millistes peatustes on lühike perroon ja mida see sõitja jaoks tähendab.
Tartu vaksal ootab aga pikisilmi varikatuse all oleva valjuhääldi katsetusi, sest miskipärast juhtub tihti, et reede või pühapäeva õhtuti, kui jaamas on kolm rongi korraga, satub mõni reisija vähemalt esialgu valele rongile. palju selgem oleks, kui paar korda teatataks, et rong Tartu-Orava väljub esimeselt teelt, Tartu-Valga teiselt ja Valga-Tallinn kolmandalt teelt.
Tore on see, et Koidula rong sõidab suvel Piusani.
Jõudu tööle!
Teiseks, kuna laupäeval kiirrongi ei ole hommikul Tallinnast Tartusse ega õhtul Tartust Tallinna, võiks Valga rong olla vähemalt nädalavahetusel pikem, mitte ainult 3 vaguniga. Ning viimane aeg oleks ka sellesse koosseisu lisada mõni mugavam vagun ja kohvi-võileiva ostmise võimalus.
Kuna Edelaraudtee ei suuda vist ikkagi korda teha oma rongide teadustamissüsteeme, siis võiks vähemasti uuendada oma plakateid ja kleepida vagunitesse liinivõrgu skeemid (nagu on elektrirongides) koos märkega, millistes peatustes on lühike perroon ja mida see sõitja jaoks tähendab.
Tartu vaksal ootab aga pikisilmi varikatuse all oleva valjuhääldi katsetusi, sest miskipärast juhtub tihti, et reede või pühapäeva õhtuti, kui jaamas on kolm rongi korraga, satub mõni reisija vähemalt esialgu valele rongile. palju selgem oleks, kui paar korda teatataks, et rong Tartu-Orava väljub esimeselt teelt, Tartu-Valga teiselt ja Valga-Tallinn kolmandalt teelt.
Tore on see, et Koidula rong sõidab suvel Piusani.
Jõudu tööle!
Väga õige ju! Kuigi ka Elektrirongides jääb ikka õigel ajal infostendil lisamata märge muutunud platvormi kõrguse vms kohta, ometi info suhteliselt hea... Ja tegelikkuses sellised pisiasjad äärmiselt olulised, alati kostab ju üle kaebused, mitte kiitused. Ning kui kaebusi "poole vähem", on ka maine parem.
05.05.2012 01:21
mees :
arvan et tln ..tartu hind võiks kiirongi puhul olla täna kuni 20 eurot! 10 euri on häbi maksta! ja kui läheb 1,5 h siis võiks ka 25 välja pigistada! Ja sõitjaid oleks, suurem osa sõidavad ju kuus korra kaks!
05.05.2012 12:38
ei mõika :
Kui sul 10 eurot häbi maksta, siis osta 2 piletit. Mure murtud. Minule, kui tudengile, see 10 euri küll mingi häbisumma maksta pole. Ja jälle ei mõista loogikat, et kui 50% (või rohkemgi) pileti hinda tõsta, siis nõudlus kasvab ja inimesed tahavad rohkem rongiga sõita?
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka ei mõika(12:32 05.05).
Tõepoolest, selliste meestega me küll kuhugi ei jõua. Loota, et reisijate arv suureneb kui pileti hinda tõsta ja siis ehk tõesti sõidavad vaid need, kes paar korda kuus... Annab ikka lollimat asja välja mõelda! Pealegi, ei ole vaja ajada taga vaid kiirus. Pidevalt räägitakse, et just kiirus ehk aeg KÕIGE OLULISEMAD faktorid konkurentsis ja kasumlikkuses.! Aeg oleks ükskord mõista, et see oluline, kuid ligilähedaltki mitte mingi võluvits! Tänu sellele suhtumisele polegi mõnes peatuses peatuvaid busse-ronge elementaarselt vajalikul määral! Aeg on õppida märkama ka teiste vajadusi, mitte asju enda soovide järgi vaid tahta...
Selline suhtumine lööb välja päris paljudes kommentaarides. Mingis mõttes tuleb see välja ka järgnevast.
06.05.2012 07:46
Totu pildinäitus :
Riik paneb miljoneid raudteesse, et sõidukiirusi tõsta, aga raudtee ääres asuvad omavalitsused nõuavad kõikjalt peatusteta läbisõitu, välja arvatud nende teivasjaamast.
Kujutan juba ette Tallinn Berliini kiirrongi peatumas Tamsalus, Jõgeval jt. Eesti suurlinnades...
Kujutan juba ette Tallinn Berliini kiirrongi peatumas Tamsalus, Jõgeval jt. Eesti suurlinnades...
06.05.2012 14:18
Eralogistik :
Selliseid olukordi lahendatakse arenenud riikides nn. juurdveo-liinidega. Näiteks väljub tavaline, kõikides peatustes peatuv Tallinn-Tartu-Valga-Riia rong pool tundi enne kiirrongi, jõudes Tartusse 5-10 minutit varem. Vahepealsete peatuste reisijad saavad niimoodi ümber istuda kaugmaarongile, samal ajal ei pea algpeatusest lõppjaama sõitja sitsima vahepealsetes peatustes.
Eralogistikul õigus, lugedes tekib justnagu lihtse ja sobiv lahendus, ometigi siin vaid pool tõde. Kui RB n.ö. oleks praegu Tartu kaudu toimimas, olgu siis Riiga või Berliini, on olulisim hoopiski rongide tihedus. Umbkaudselt võib öelda, et kui peale ülikiirrongide sõidaks Tartusse nt 4 tavalist, praegust kiirrongi, siis tuleb võib-olla tõesti ülikiirrongid muuta sellisteks, mis peatuvad ka Tapal, Jõgeval, Elvas jne. Miks? Sest 4 korda päevas Tartusse on ebanormaalne ja peab lihtsalt peatused lisama ka Riia rongile. Me ei tea ju (kuigi põhimõtteliselt kondikava pidavat olemas olema), kuidas, kuhu ja kui tihti uued rongid sõitma hakkavad. See, et tiheneb rongiliiklus ja see muutub "mugavamaks, kiiremaks jne", ei anna ka mingit aimu. Kardan, et saabuvatest rongikoosseisudest ei jätku üle Eesti vajalikus mahus teenindamiseks, isegi kui need aina liikumises!
Ja siin "tagurpidi õigus" Totul pildinäituselt. Riik paneb miljoneid, tagajärg läbimõtlematuse tõttu võib olla aga äraspidine. Mitmel moel. Kasvõi nii, et kiirrongid aina uhavad, vähegi väiksem "suurlinn" nagu Kohila, Lelle, Rakke jt näevadki vaid vuhisevaid ronge.
Üldjuhul võib enam-vähem normaalseks pidada seda kui "piimaronge" on päevas vähemalt 3. Ülejäänutega saaks juba mängida. Seda aga meil ei osata. Tegelikkuses sooviks ju ehk omavalitsused ja/või elanikud, et Tartu rongidele (Aegviidus) saaks juurdeveorongidega ka Kehra, Raasiku jt elanikud või et tihedam oleks liiklus Rakkes, Tabiveres ja mujal. Ometi seal vaid 2 korda (!!!) võimalus päeva jooksul rongile istuda, kuigi sõitjaid poleks vähe!
Ja siiski, on olemas ka ulmevaldkonda kuuluv variant! Ja ehk ongi hea mõelda, et väike viga teeb tuju paremaks? Tõsi küll, Ülemisteni jõuad ülekiirusel, seal peab rong paar tunnikest puhkama...
05.05.2012 15:48
Triin :
Oskab keegi sellist asja seletada?
Tartu - Tapa - Tallinn
0291 Koidulast
TARTU 7:46
KÄRKNA 7:47
TABIVERE 7:48
KAAREPERE 7:49
JÕGEVA 7:50
PEDJA 7:51
VÄGEVA 7:52
RAKKE 7:53
KILTSI 7:54
TAMSALU 7:55
TAPA 7:56
LEHTSE 7:57
JÄNEDA 7:58
NELIJÄRVE 7:59
AEGVIIDU 7:60
KEHRA 7:61
RAASIKU 7:62
ARUKÜLA 7:63
LAGEDI 7:64
ÜLEMISTE 7:65
TALLINN 10:43
Tartu - Tapa - Tallinn
0291 Koidulast
TARTU 7:46
KÄRKNA 7:47
TABIVERE 7:48
KAAREPERE 7:49
JÕGEVA 7:50
PEDJA 7:51
VÄGEVA 7:52
RAKKE 7:53
KILTSI 7:54
TAMSALU 7:55
TAPA 7:56
LEHTSE 7:57
JÄNEDA 7:58
NELIJÄRVE 7:59
AEGVIIDU 7:60
KEHRA 7:61
RAASIKU 7:62
ARUKÜLA 7:63
LAGEDI 7:64
ÜLEMISTE 7:65
TALLINN 10:43
Paari aasta pärast võib siin ehk peatuda mõni kaugsõidurong, mingu see siis Moskvasse, Varsssavisse või Riiga. Kui aastal 2013 hakkavad Tartust Tallinna tuhisema uued Stadleri firma rongid, ja loodetavasti neli-viis korda päevas, siis saab vaksal täiesti uue hingamise.
See lõik torkas alguses silma. Selline toitlustus ülimalt vajalik, kuid kindlasti peaks olema lausa kaks võimalust. Sest restorani vastu pole mul midagi, kuid oluline on hinnatase. Alles hiljuti einestasin ühes "transpordiväravas", kus 6 euro eest toimunut ei saagi nimetada söömiseks, vaid just nimelt einestamiseks. Nii et kui ühe söögikoha omanik läheb välja vaid mõne jõukama külastaja peale...
Rahvusvahelistel liinidel opereeriv bussiettevõte Lux Express on avaldanud soovi proovida kätt ka rongiliikluses. Miks ka mitte, konkurents on teretulnud. Aga rahvusvahelistel liinidel sõitvad bussidki võiksid väljuda bussijaama asemel vaksalist, vähendades nii ka südalinna liikluskoormust. Riiga, Peterburi või Moskvasse sõitva bussi peale sobib raudteejaamast istuda küll.
Muu Euroopa praktika on tõestanud, et raudtee- ja bussijaam saavad küll edukalt koos tegutseda. Vaksali eest võiks väljuda osa Tallinna suunduvaid täistunni ekspresse – näiteks need, mis jäävad rongide väljumiste vahele. Nii tekiks unustatud piirkonda tasapisi uus elu.
Tegelikult on Vambola Paavo siin lühidalt välja öelnud lihtsa tõe! Ja tegelikult saab igasuguseid liine tuua ühispeatusesse, väljugu siis osa "otse", teised "ringiga".
Aga vaatame, mis teised arvavad!?
jah
04.05.2012 12:16
Vambola Paavo räägib üldjoontes mõistlikku juttu.
Riia-Peterburi rongi läbi Tartu ja Tapa suunamine on nüüd natuke kahtlasevõitu idee, kardan, et siis läheks aega rohkem kui 13 tundi läbi Rezekne.
Küll aga sõitis mainitud rong marsruudil Riia-VALGA-VÕRU-Petseri-Pihkva-Peterburg, sellele trassile võiks paluda lätlasi tagasi küll. Saaks ka Valga ja Võru inimesed Riia poole liikuma, kui tahavad. Ja kellel oblastisse asja on - miks mitte.
Tartut võiks läbida veel üks Moskva rong ja normaalne Balti riike ühendav rong - nii nagu omal ajal Balti ekspress, mis jaburate piiriformaalsuste ning ülikõrge piletihinna tõttu korralikult tööle ei hakanudki.
Praegused DR1-d, millega Edelaraudtee vapralt pealinna vahet põristab, on oma aja ära elanud nii moraalselt kui füüsiliselt. Kahjuks pole ka Stadleri rongidel vähemalt praeguse info põhjal erilisi mugavusi...isegi vanad "Tšaika" või sellesama Balti Ekspressi vagunid olid paremad. Kahjuks roostetavad need (või õigemini mis neist järgi) kusagil Türi jaama haruteedel....
Riia-Peterburi rongi läbi Tartu ja Tapa suunamine on nüüd natuke kahtlasevõitu idee, kardan, et siis läheks aega rohkem kui 13 tundi läbi Rezekne.
Küll aga sõitis mainitud rong marsruudil Riia-VALGA-VÕRU-Petseri-Pihkva-Peterburg, sellele trassile võiks paluda lätlasi tagasi küll. Saaks ka Valga ja Võru inimesed Riia poole liikuma, kui tahavad. Ja kellel oblastisse asja on - miks mitte.
Tartut võiks läbida veel üks Moskva rong ja normaalne Balti riike ühendav rong - nii nagu omal ajal Balti ekspress, mis jaburate piiriformaalsuste ning ülikõrge piletihinna tõttu korralikult tööle ei hakanudki.
Praegused DR1-d, millega Edelaraudtee vapralt pealinna vahet põristab, on oma aja ära elanud nii moraalselt kui füüsiliselt. Kahjuks pole ka Stadleri rongidel vähemalt praeguse info põhjal erilisi mugavusi...isegi vanad "Tšaika" või sellesama Balti Ekspressi vagunid olid paremad. Kahjuks roostetavad need (või õigemini mis neist järgi) kusagil Türi jaama haruteedel....
Karjaast Turu poole muide korralikke piimaronge ei paista käivat.
VastaKustutaKes pakuks head näidet piimarongide ja kiirrongide sidumisest?
Tänud, Anonüümne!
VastaKustutaEga ühtki piirkonda ei saa üks-ühele üle kanda, erinevaid nüansse nii palju. Eesti oludes on oluline igas piirkonnas tagada maksimaalselt võimalus sõita rongiga paar-kolm korda päevas - töö, kool, asjaajamised jne. Muide, kui käisin koolis, polnu õpilasbusse ja ainus võimalus koju saada oli õhtul poole viiese bussiga. Tegelikult päris jube aastaid konnata "võõrsil" kui tunnid lõppesid mitu tundi varem...
0222-ga jõuad Tapale 17.20 ja peale kella 18 läheb edasi kiirekas Tartu. Seega saab, tõsi küll, mitte väga väikese ooteajaga, Raasiku inimene ümber istuda Tartu rongile!? parimad lahendused seisavad rongide arvu taga ja mitte ainult.
Oletame, et oleks käivitunud minu plaan ja hommikul Rapla poole väljunuks järjest Lelle piimarong ja seejärel Pärnu ja Viljandi kiirrongid. Kui teeks need väga kiireks, saaks ju Saku inimene sõita Pärnusse, ümberistumisega järeltulevale rongile. Aga....kes tahab sõita kui (poolautomaatblokeeringu tõttu) pead ootama pool tundi!? Lastega randa? Ja kui tagasi tulles sama lugu? Ei, parem on sobival hommikusel ajal Pärnu sõitmiseks tagada võimalus vähemalt suuremate peatuste inimestele, kuigi rong seetõttu aeglasem.
Aga...Kui kiirrong Tartusse väljub umbes 20.00, siis poleks paha, kui eessõitev elektrirong jõuaks Aegviitu mõni minut enne kiirrongi, nii saakski mugavalt ümber istuda. Seda enam, et platvorm pole ajaviitmiskoht, nagu ütlevad Pressiesindajad. Kes ise muide rongiga ei sõida ja peatus.ee ei kasuta... Ja ei tohi unustada, et heade aegade puhul tähendaks kiirrong (peale Ülemistet esimene peatus Aegviitu) väga palju ka Aegviidu kui puhkajate piirkonna jaoks...
Vaadates piimarongide tihedusi... Viljandi läheb päevas 3 piimarongi (kiirrongid on nad Türini), Türile 5.
VastaKustutaPärnu 2. Kui palju on reisijaid Pärnus, kui palju Viljandis?
Tartu suunal on päevas 2 piimarongi, Rakvere-Kohtla-Narva liinil 1.
Viljandi suund natuke eriline, sest oluline tihe liiklus kuni Raplani.
VastaKustutaMuidugi, Pärnuni 2 piimarongi vast piisav. Kuid vaja oleks ja kohe paar pooliiret rongi.
Tartu suund vajabki vähemalt kolme piimarongi, Narva samuti.
"Viljandi suund natuke eriline, sest oluline tihe liiklus kuni Raplani"
KustutaOluline jah, aga 11 selle suuna rongist 3 lõpevad Raplas, 1 Lellel.
Miks 7 rongist 5 Viljandi poole keeravad ja paljalt 2 Pärnu ja mitte vastupidi, või 4 Pärnu, 3 Türi suunale?
Vabandust, poolkiiret rongi.
VastaKustutaAutor on selle kommentaari eemaldanud.
VastaKustutahttp://www.parnupostimees.ee/832242/riigikogulased-parivad-ministritelt-parnu-rongiliikluse-kohta-aru/
VastaKustutaEks rolli mängib see, et Viljandisse alati (ja Türile) rohkem sõitjaid olnud ning teisest küljest, Pärnus rongipeatuse halb asukoht.
Muidugi, Pärnusse peaks rohkem ronge "pöörama". Siin veidi edasi ma ka kirjutasin, et sõiduplaanivariandid ammu letti löödud ja rongki seisab niisama Pärnus...kuid ju siis valitseb pohhuism!
Rongiga Riiga sõidab ilves:
VastaKustutahttp://rus.tvnet.lv/novosti/politika/198759-prjezidjent_estonii_prijedjet_v_latviju_na_pojezdje&usg=ALkJrhiW864V_uRU9Mghm47n42yoWGlrow
Uudis on 26. aprillist, on juba imestatud et sellest eesti keeli juttu pole olnud
Tänud, Anonüümne!
VastaKustutaJah, isegi proovirong Riias juba käinud. Olnuks loogiline, et sellest sõidust tehtaks põhjalikke ülevaateid koos Läti poolsete võimalike peatustega tulevikus (Valmiera jt), aga ega siin pole midago imestada. Meil ju tihtipeale räägitakse asjadest tagantjärele!