Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
Blogiarhiiv
-
▼
2012
(805)
-
▼
september
(69)
- Emotsioonid raudtee(tammi)lt.
- Piusa > 3500
- Toidukaupade hinnatõusu põhjused.
- Järgmine rong Riiga
- Balti Karusnahk - loodusespetsialistid?
- Millest jääb puudu?
- Lahedaid pilte Haapsalust - Ardi Tedrekin.
- Sügiseäike
- Juhan on kõnelenud...
- Türi käsitööait
- Tallinn - Sindi rongbuss
- Via Baltica Harju- ja Raplamaal.
- Tasuta krundid saartel.
- Film Saatuse Teekond
- Haapsalu raudtee hind.
- No tore on!
- Töölkäimine = töötegemine?
- Suuga tehakse suur RB, käega ei peldikutki...
- Mõni pilt veel Läänemaast!
- Vahva asi!
- Küll tuleb see rong...
- Puhtulaid. Osa Läänemaast.
- Miks riik nörritab maksumaksjat?
- Tartu liiga roheline!
- Tehtud!
- (Ära) sülita Eestimaa peale.
- Tuulelippude ülesanne saartel?
- 11 mõttevälgatust Tallinna transpordi teemal.
- Elus peded!
- Tagastame võla!
- Edaspidi tööle vaid igal kolmandal tööpäeval...
- Lõimume sada aastat veel...
- Sadamaturule.
- Peking - Welcome To Estonia
- Sogases vees rongid ei sõida...
- Milles probleem?
- Pilte siit ja sealt...
- Paljassaar. Sipsti.
- Kadi piltidele pääsesin ligi...
- Koolireform rusikatega?
- Rongbuss või bussrong?
- Osale!
- Märgiline tähendus.....
- Aitäh ilusate piltide saatjatele!
- AMETNIK JA RAHVAS 21 - TÕDE ON KUSKIL OLEMAS...
- Igaüks meist saab midagi ära teha!
- Üks lugu ühest peatusest.
- Teed vajavad raha...
- Väljasõit.
- Eramaa silt saatke seenele!
- Metsarahval pole metsa vaja!
- No kes seda usub?
- Varaste riik!
- Kiiksuga uudis!
- Tihedam laevaliiklus!?
- Uus luud!?
- Ei saa Päevalehest midagi lugeda!
- Spetsialistide asemel erapoolikud eksperdid?
- Üks tunnel teise asemele?
- Kellel võimalik, toetage Katikodu!
- Valgevälja karjäär.
- Sept 10225 linnumaailmas.
- Parim? Kelle jaoks?
- Imeline blogi.
- Eeskujuks omavalitsustele!
- Tallinn 1
- Nägemused ehk visioonid.
- Eurorahad vajavad kasutamist.
- Haapsalu rongi ei vaja vaid mina...
-
▼
september
(69)
reede, 21. september 2012
11 mõttevälgatust Tallinna transpordi teemal.
Võib-olla on neid vähem, kuid pigem rohkem. Aga püüan piirduda sama arvuga.
http://arvamus.postimees.ee/979974/raivo-vare-11-motet-tallinna-transpordi-uueks-loomiseks
1. Muidugi peaks toimima ühissüsteem. Praegu toimivat vaadates, linnavalitsuse jt vastuseid vaagides jääb mulje, et tasemel ühistransport sellisel moel või igatahes tasemel võib kätte jõuda parimal juhul aastaks 2130.
2. Selleks ajaks võib ka juhtuda, et tõepoolest bensiini- või muul "mittetaastuval" küttel ükski transport ei liigu. Jällegi tuleneb see pessimism (optimism?) tänapäeval toimuvat jälgides.
3. Ülemist võiks olla küll suhteliselt heal tasemel keskus. Unikaalne? Ehk hirmutavalt liialdav? Kuna aga seda terminali Balti jaama viia ei saa, siis peab viimane alles jääma. Ükskõik kui viimase peal ümberistumised, ikkagi tuleb selleks enamasti p....d kergitada, ka koos pagasiga, nii et, minimaalselt, palun!
4. Maa all elavad mutid! Mitte mingisuguseid mõttetuid kulutusi maa-aluste rajatiste tarvis! Sama raha eest saaks palju rohkem. Ühistranspordi eesmärk pole mitte võimalikult suurte kulutustega rajamine ja hooldamine, vaid loodusvarade ja raha säästmine. Absoluutselt vale lähenemine!
5. Mis tähendab olulisus sõlmede koha pealt? Kus on piir? Ajaliselt või tükimõistes?
6. Äärmusest äärmusesse? Mis neljarealised teed? Eesmärk peaks tähendama autostumise vähenemist nii, et need lõigud ei peaks olema neljarealised. Kaks rida tuleks hoopiski üle kanda väiksematele teedele väljaspool Tallinnat.
7. Parklate kõrval peaks olema võimalik rattaid mingilgi määral ka linnatransporti kaasa võtta.
8. Ülemistel saab vajadusel saabuva rongi lahti haakida, üks neist suundub Balti jaama, teine Viljandisse, Pärnusse või Haapsallu.
9. Viimsi kiirtrammi asemel ootaks, et igasugune laevaühendus Naissaare ja teiste Põhja-Eesti saartega toimuks soovitavalt kesklinnast ja ühest kindlast kohast.
10. Maa alla kobimise asemel võiks pigem mõelda kohati teise tasandi olemasolust just nimelt jalgratastele. Kulutused võivad olla 1:10-le, sest kitsam tee ja ilma maa all urgitsemiseta oleks kordi odavam. Miks mitte tagada sealt ka otsepääsu "maapinnale" laskumata kaubanduskeskustesse (mida tulevikus kolm korda vähem)?
11. Mis siin ikka unistada. Enne võiks olla näha, et riik ja linn päriselt midagi teeb, suures ulatuses, mitte ei tegele juturingidega...
*****************************
Aga kui teeks uue pealinna Ida-Virumaale? Lage maa, avarust kui palju, miski ei sega ehitamist, vanadesse kaevanduskäikudesse lihtsam allmaatransporti käima panna, tuhamägede vahele mitmetasandilised teed ja valitsushooned, elekter lähedal? Lennuväli, metroo, parklad - kõik ühte tohutusse keskusesse kokku? Vot oleks unikaalne!!! Eriti kui maksumaksja raha ei kasutata!!!
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar