Urmas Selirand
19.09.2012 09:06
Tore ja vajalik ettevõtmine! Hiidlasena toetan igati raudteeliikluse
taastamist Tallinn- Haapsalu - Rohuküla liinil. Mõtet on sellel aga siis
kui Tallinnast Haapsallu saab 1 tunniga ja edasi sadamasse viie
minutiga. tegelikult peaks kogu Eesti olema kaetud kiire
rongiühendusega. Praegune raha raiskamine üüratutele teedesõlmedele ja
planeerimine neljarealistele teedele on tee tupikusse. Kogu maailm
panustab järjest rohkem kiirele raudteeühendusele, meil on viimane aeg
sellega alustada. Tallinnast Riiga 2 tundi jne. Berliini, Londonisse,
Pariisi...
Ei ela siin ainult rikkurid... palju tavalisi inimesi ikka ka. Aga
tubli, Haapsalu! Tuleksin isegi perroonile, kahjuks liiga pikk maa. Edu!
Ehk saate kunagi rongid tagasi!
Millist liini peetakse Eestis ülal üksnes piletirahast? Kardan, et
mitte ühtegi. See rongiliikluse suretamine on kunstlik. Kui rongid
käivad graafiku järgi, siis on nad rahvast puupüsti täis - kõigile ei
jätku istekohtigi. Ei tee paha vahest ise sõita, näeb elu.
Vahel on siiski nii, et mõnigi kasutab ühte ja sadasama sõnavara aastakümneid, midagi õppimata. Aga see muutub juba naljanumbriks ja vastamine mõttetu...
Mina sõidangi seda vahet autoga. Kõll mitte iga päev, aga paar korda nädalas tuleb ära. Sa oled ikka nii karm maksumaksja et unustad ära et ka läänema inimesed maksavad makse mille eest ülejäänud eesti saab nautida "luksusrongidega "(haha) sõitu. Meile ollakse seesinane raha võlgu. Ülejäänud eesti võib sinu loogika kohaselt käia Tallinnas rongiga tööl aga näe vatlLäänlased ei või. Käigu või jala aga rongiga ei või. 500-800 inimest ei õigusta miljardiinvesteeringut kui nad käiksid 1 korra elus Tallinnas rongiga. Korruta see nüüd 365ga(aasta). Ja inimese keskmise tööeaga(50). Mis numbritest me nüüd räägime. Ja ise oled sa 19sajandi trantspordiliik.
Kui rongilembid ei elaks vaid teiste kulul ja maksaksid oma
rongisõidud ise kinni, siis poleks rongiliiklust Haapsallu kunagi
lõpetatud. Paraku oli nii väikese reisijate hulga vedamine nii väikese
piletitest laekuva tulu juures täiesti mõttetu ja äärmiselt
keskkonnavaenulik tegu ja õnneks see ei kestnud igavesti.
Keegi siiski üritab, kuid kinniste-kõrvade-silmadega ei ole see vastuvõetav...
Keskkonnavaenulik on see autodemass mis Haapsalu ja Tallinna vahel
iga päev sõidab. Väike reisijate hulk mai äss. Ma ei saa aru kust kuradi
kohast need majandusg(k)eeniused alati välja kargavad kes mittetasumise
plaati ketravad. Iga järjekordne piiripunkt ehitatakse selline, et
lauluväljak kahvatab. Ehitatakse selliseid liiklussõlmesid mille
maksumusest aitaks teha kaks korda pikema raudtee kui Riisipere-Haapsalu
vahel vaja on. Pappi loobitakse nagu läga igale poole. Ja tasub ära nii
mis müriseb. Aga ainus mis ära ei tasu on 50km raudteelõik. maakonnas
kus elab ca 25000 inimest, kellest suur osa käib Tallinnas tööl. Saadagu
lõpuks aru, reisijad on olemas, sest inimeste töökohad on nüüd
Tallinnas aga kodu on endiselt Haapsalus. Varem olid mõlemad Haapsalus,
nii töö kui kodu. Ja see on müüt, et reisijaid ka toona ei onud. Oli
küll. See raudtee lihtsalt amortiseerus ja muutus ohtlikuks valel ajal.
Mina sõidangi seda vahet autoga. Kõll mitte iga päev, aga paar korda nädalas tuleb ära. Sa oled ikka nii karm maksumaksja et unustad ära et ka läänema inimesed maksavad makse mille eest ülejäänud eesti saab nautida "luksusrongidega "(haha) sõitu. Meile ollakse seesinane raha võlgu. Ülejäänud eesti võib sinu loogika kohaselt käia Tallinnas rongiga tööl aga näe vatlLäänlased ei või. Käigu või jala aga rongiga ei või. 500-800 inimest ei õigusta miljardiinvesteeringut kui nad käiksid 1 korra elus Tallinnas rongiga. Korruta see nüüd 365ga(aasta). Ja inimese keskmise tööeaga(50). Mis numbritest me nüüd räägime. Ja ise oled sa 19sajandi trantspordiliik.
Aga vähemalt on tunda, et keegi ametnikest uuringuid teinud ja teab juba kõike...
siis Haapsalu rongile oli seal ikka piirang 40kmh, kuigi tee
võimaldas sõita 90nega. Niimoodi alatult Eesti raudtee eesotsas Barbo
Juhnewitshiga haapsalu liini hävitaski.
Ah, et ainult otsatust kurjusest ja KIUSU pärast likvideeriti OTSATULT KASULIK ettevõtmine - SUUREPÄRANE! Lihtsalt sattus juhiks õel inimene - eks! Raudtee on asendamatu SUURTE rahvamasside vedamiseks, see et üks rong päevas täis tuleb - EI TEE ETTEVÕTMIST KASUMLIKUKS! KAS SA Haapsallu METROOD ei taha - kaks rongi päevas saaks kah täis! :-))
Ah, et ainult otsatust kurjusest ja KIUSU pärast likvideeriti OTSATULT KASULIK ettevõtmine - SUUREPÄRANE! Lihtsalt sattus juhiks õel inimene - eks! Raudtee on asendamatu SUURTE rahvamasside vedamiseks, see et üks rong päevas täis tuleb - EI TEE ETTEVÕTMIST KASUMLIKUKS! KAS SA Haapsallu METROOD ei taha - kaks rongi päevas saaks kah täis! :-))