Sadamaturule jõudmiseks sobib minul ikka üle selle ristmiku veereda. Kuid pean ütlema, arvestades lennukaid plaane intelligentsete liiklusseadmetega jm seoses, mis siin-seal läbi lipsanud, et ikka tahetakse meil mõtetes lennata pilvedest kõrgemale! Samas kui endal tehakse mõttetuid ja lausa eluohtlikke lahendusi. tulemuseks võib aga ollagi pilvedepiirilt allavaatamine...
Linnahalli või mis-nimeline-peatus see nüüd on, juures on see ristmik ja kohati põleb roheline jalakäijale (ratturile) igas suunas. Kuid mitte alati ei tähenda, et ühte rohelist märgates võid risti üle ristmiku tormata. Ja tee mis sa tahad, inimesel on sageli "lambareaktsioon", tormata piisavalt mõtlemata. Mitmelgi korral on ka mul rattaga (just rattaga, sest see kiirem kust ristmikule LÄHENEMISEL), tekkinud otsesuuna rohelist märgates tunne, et võin seda teha. Seda enam, et ristsuuna rohelist tuld ju põiki üle ristmiku praktiliselt ei näe! Lihtsalt EELDAD ALATEADLIKULT, sest EELMINE KORD nii ju oli!!! Valgusfooride ümbersuunamine mõne kraadi võrra või nende vaatevälja suurendamine kaasaegsete lahenduste moel poleks vist parim lahendus, sest võib tekitada pigem segadust ja fooride valestimõistmist erinevatest suundadest. Seega on vaja igal juhul see foorisüsteem tööle panna kas nii, et ristmiku saab igal juhul põiki ületada või likvideerida seisund, kus mingit aega põleb mõlemas suunas jalakäijale roheline!?
Järgmine mõttetus on siin ja tegemist teoreetiliselt sama ohtliku olukorraga. See foor ei hakka automaatselt rohelisena põlema kui autod seisavad. Tingimata tuleb vajutada nuppu ja ilmatu aeg oodata, eriti ebamugav see ratturile, kes peab ilmtingimata manööverdama posti lähedale seisvad autod võivad aga tekitada kiusatuse "üle lipsata", mis sealset autodevoolu arvestades võib aga vägagi kurvalt lõppeda. mis on põhjuseks, et autostumist vähendada püüdev linn ei suuda mõelda jalakäijakeskselt? Või ratturi? Sellepärast, et ise ei liiguta igapäevaselt ei jala ega rattaga? Võimalik, et see ongi põhiline põhjus.
Peale sadamaturul käimist, eestimaise õunte, suitsukeele, pärismahla jm ostmist põikasin ka mere äärde.
Lähiajal tuleb ka see koht "ära külastada".
Kas sina juba toetanud Lennumuuseumi?
No vot see ristmik, mille kohta sa kirjutasid, et automaatselt ei tule jalakäijale rohelst, kui autod seisavad, et nuppu tuleb vajutada. Vat ega ei aita igakord ka nupuvajutamine. Jõuad ülekäigukohale, vajutad nuppu, autod jäävad seisma, sina ootad rohelist jalakäijale, ootad, ootad, autod hakkavad uuesti sõitma ja... mis sa siis teed? Enam ei oota, vaid lipsad üle niipea kui liiklusvoog vähegi lubab. Ja teed järelduse, et foor ei tööta ja järgmine kord enam ei vajuta ja ei oota ka. Aga tegelikult on nii, et roheline tuleb jalakäijale AINULT siis, kui ta on nuppu vajutanud piisavalt kaua ENNE kui autodele punane tuli süttib. Muidu ootab järgmise tsüklini. Ja tsüklid on seal pikad.
VastaKustutaMina va kangekaelne olen juba aastaid sealt aegajalt abitelefonile helistanud ja teatanud, et foor ei tööta, vajutad nuppu, autod jäävad seisma, jalakäijale rohelist ei sütti. Kuulatakse ära, lubatakse kontrollida... kas sa arvad, et midagi on muutunud? Muidugi mitte! Kusjuures see foor on meil sisuliselt linnaväravas. Kui paljudele laevalt tulevatele turistidele on see olnud esimene foor, mille taga nad Tallinnas oodanud on? Mittetöötav foor...
Tänud, Anonüümne!
VastaKustutaTäiesti nõus. Ja tean ka, et tuleb "varakult kohal olla", muidu võid arvata mida iganes, ning tagajärjed ei pruugi head olla. On ju teada ka see, et kui keegi punase ajal üle läheb, võib väga kergesti kaasliikleja juhinduda sinu tegevusest, mitte foorist. See pole vaid tähelepanematus, vaid mingil määral kaasliikleja sisemine usaldamine, et teine ei riku...
Tegingi selle kohta kirja linnavalitsusse ja kuigi harjunud sellega, et selgituseks aetakse vahel kägu (või terve parv kägusid), on ka minul komme mitte asja pooleli jätta...
Aga tänulik igatahes arvamuse eest ja loodan, et seegi abiks. Ohutut liiklemist!