ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 20. september 2011

SÕIDAME RIIGA!

http://www.tartupostimees.ee/570534/ministeerium-uurib-riia-rongi-tasuvust/

Ei kosta ma praegu midagi. Piisavalt öeldud. Kui vaja, võime mitme mehega teha sellise sõiduplaani, et kuu kahvatub!

Aga ega mul pole ka selle vastu midagi kui kuuvalgel mõnus autoga sõita! Iseaasi ongi kulutuste mõttekus.

http://www.tartupostimees.ee/570062/tallinna-tartu-neljarealise-maantee-asukoht-loksus-paika/

Üks lõik mulle siin torkas eriti silma.

Uuele trassile on mõlemas suunas plaanitud neli uut võimalikku puhkekohta ning kolm uut bensiinijaama asukohta. Samuti võiks puhkekohtades olla tulevikus elektriautode laadimiskohad.
Väga põnev! Ainuke puudus on see, et neli kohta on ülivähe!
Ja muidugi pole mul aimugi, kas ka bussipeatused muutuvad kaasaegsemateks...

7 kommentaari:

  1. Tallinn - Riia 441 km.

    Helsingi - Vaasa umbes 435 km.

    VastaKustuta
  2. Vabandust, Vaasa 420. Tänavu detsembris peaks elektriliinid Seinäjoelt Vaasale valmis saama. Senikaua võtab reis u. 4 tundi.

    VastaKustuta
  3. Tänud!

    Aga ei tea, kas arvamusest jäid mõned laused puudu?

    VastaKustuta
  4. Võiks siis pikemalt lahti kirjutada...

    Oulu, Vaasa, Kuopio jne. näitavad, kui palju pikad teekonnad aega võtavad, ja kuidas rongiühendus väikelinnadega ära tasub.

    Balti Ekspress saavutas juba auruveduriga aja 5:17. Jah, Tartu kaudu Tallinn-Riia on 441 km, aga alla 5 tunni peaks teostatav olema.

    Ah et teine klass on ebamugav 5 tundi Riiga sõitmiseks? Jah, aga seal saaks sõita ka Tallinn-Valga (3 tundi, ikka mugavam kui rongiga 210 kõik peatused teha), Tartu-Riia, Valka-Valmiera-Cesis-Riia... Praegu on Tallinn-Valga 2 kapsaussi päevas, ja Valga-Riia 3 kapsaussi päevas. Kas 1x päevas kiirrong nendele lisaks, mis peatuks nt. Elva, Valga, Valmiera, Cesis, aga mitte Paluperas või kuskil 20+ Läti teivasjaamas ei oleks kasulik täiendus?

    VastaKustuta
  5. Tänud Anonüümus!

    Otse loomulikult oleks see väga kasulik täiendus! Autosõit oli lihtsalt irooniline vihje ühele õelale rongivastasele...
    Muidugi oleks parem Riia ronge kaks ööpäevas! Ja täiesti nõus, et 2. klassis saab ehk lühemaid sõite teha, isiklikult mina ei põe ka 5 tundi.
    Kusjuures Palupera üks selline huvitav koht, et sealt väga mugav teha ümberistumist Otepää (+majutusasutused ja Kuutsemäe)bussile ja kahtlusteta sellise rongi puhul sõidaksid sinna ka lätlased. Nii et mõni peatus võiks rohkem küll olla.

    VastaKustuta
  6. Muideks, Tallinn-Valga kapsauss ongi pea 5 tundi, ja ka seal on ju 2. klass. Miks siis kiirrongi 2. klassis ei võiks 5 tunniga Riiga saada?
    Palupera on suht väike peatus Elva kõrval, kas ei tuleks hoopis parandada Elva-Otepää bussiliiklust?

    Aga mis Rail Balticasse puutub: mida Poola teeb?

    VastaKustuta
  7. Tänud Amomüümus!

    Valga rongi vaguneid loetakse siiski tavaklassiks. Kuigi vist mitteametlik, aga vahe põhiliselt istmetes ja nimetuses.
    Eks muidugi kannatab Riiani ära. Eriti kui tead, et ajutine ja uued rongid tulemas. Muidugi on ka uute rongide puhul küsimusi, aga kuuldavasti pidid "mugavate" istmete asemel tõesti nüüd mugavamad tulema. Eks näis, eks näis! meie riigis on elu näidanud, et arusaamad mugavusest ja paljust muust on kardinaalselt erinevad tihtipeale.
    Palupera väike küll, kuid Kuutsemäe ja majutusasutused oluliselt lähemal, seega peaks turist ikka võimalikult kiiresti ja lähedale saama majutusasutustele. Kindlasti oleks palju reisijaid ka Rõngust. Muidugi on võimalus panna bussiliin käima ka Elvast. Teisest küljest oleks see just nimelt "üksteisega arvestav ühistransport" - Rõngu-Palupera-Otepää bussiliiklus pea olematu.

    Kahjuks ei ole mina Poola tegemistega kursis.

    VastaKustuta