Läheks lõunale? Haapsallu?
Reili Rand kirjutas:
Aasta-aastalt purunevad parvlaevade üleveorekordid. 2023. aastal teenindas Rohuküla–Heltermaa liin 680 490 reisijat (võrreldes eelneva aastaga kasvas kaks protsenti) ja 321 674 sõidukit (võrreldes eelneva aastaga kasvas neli protsenti). Need arvud näitavad, et raudteel oleks täiendavalt kasutajaid ka Hiiumaa suunal. Praami ja rongi ühendamine ühtseks ja mugavaks reisijateekonnaks looks täiesti uue kvaliteedi.
...Iga päev sõidab Haapsalust Tallinna tööle ligi 300 inimest – tänane liiklusvoog on juba justkui autorong....
https://arvamus.postimees.ee/8219705/reili-rand-eesti-piirkondade-elulised-vajadused-on-peaministriparteile-teisejargulised
No millest me räägime? Kurb on muidugi see, et nüüd, enne valimisi sotsid on rongiliikluse jälle valimisrelvaks võtnud, aga valitsusse minnes ei pannud nad selle raudtee ehitamisega jätkamist koalitsioonilepingu tingimuseks nr 1. Mis sest, et see ongi Eestile projekt nr 1!
Siinkohal peab ka mainima, et nii nagu Eesti Raudteel on ka Elronis endiselt lollus eelduseks, et saaks kontoorasse tööle. Taktsõiduplaan läänesuunal, mis 1. aprillist kehtima hakkas, on ühest küljest tore küll, aga terve päeva lõikes see ei sobi! Eelkõige solgib see ära võimalkused luua Turba Jaam - Rohuküla bussiliine, aga lisaks ka varahommikused ja õhtused ühendused Paldiski ja Turbaga. Eredaim näide sellest rajulollusest on aga hommikuste ja õhtuste Paldiski kiirrongidega, mis kihutavad kloogalastest mööda - selle asemel, et teha peatus ka Klooga- Aedlinnas.
Muresid transpordiühendustega on küllaga. Ja mitte ainult Haapsalus ega Hiiumaal, Elron on aga paraku leidnud endale uue mänguasja - taktsõiduplaani! Arvestamata, et
see, mis võib sobida päeva lõikes, ei pruugi toimida varahommikul ja hilisõhtul! Siinne lahendus puudutabki ka Hiiumaad ja Läänemaad.
Kas Paldiskist kl 22 väljuva rongiga on üldse sõitjaid? Ehk ikkagi ei peaks nii hilja rong Tallinnani sõitma? Hoopis olulisem on, et Tallinnast saaks peale kl 22 ka Paldiskisse sõita? Kuidas seda lahendada?
Kui päeva jooksul on taktsõiduplaanil mõte, siis hilisõhtul ei ole.
640 peaks Turbast väljuma 21.23 asemel 21. 40 ja rong väljuks Keilast 22. 07.
Paldiskisse 21. 38 saabunud rong 571 sõidaks tagasi Keilasse, väljudes Paldiskist 21.50, peatuks vaid Kloogal ja Klooga-Aedlinnas ning saabuks Keilasse 22.05, nii saaks ümber istuda Turba - Tallinn rongile. Keilast väljuks tagasi Paldiskisse 22.52 (Tallinn - Turba rongilt saab ümber istuda) ja saabuks 23.07, tehes taas peatused vaid Kloogal ja Klooga-Aedlinnas.
Või piisaks ainul Aedlinnast?
On ka teisi, kuid halvemaid variante, aga esmalt pakutu tähendab ka Elronile vähem kilomeetreid ning hilisõhtuste rongide paremat täituvust.
Paldiskist 573 võiks tagasi Tallinna suunduda ja 761 Paldiskini? Või teine variant, 573 tagasi Keilani ja võtab reisijad 761-lt peale. Parim variant oleks kui saaks Keilas viimaselt Turba rongilt ümber istuda, sest 22.15 on Tallinnast väljumiseks parim aeg.
Varane rong on olemas Paldiskist, aga mitte Turbast. Kuna Lillekülas pole perroone, ei saa ka Turba suunalt tulija soovi korral ümber istuda Tartu kiirrongile, sest see läheb napp paar minutit enne ära.
Seega Turbast peaks esimene rong väljuma 5.52 ja saabuma Keilasse 6. 12 (peatudes Riisiperes ja Vasalemmas) tagades ümberistumise Paldiski - Tallinn rongile. Nii saab ka Tallinnast tulija ümber istuda rongile, mis Turbasse viib ja väljub Keilast 6.21, tehes taas vaid Riisiperes peatuse 6.37 (vahetus teise rongiga) ning saabub Turbasse 6.45.
Kas neil variantidel on veel plusse? Jah on, tagades varahommikul ja hilisõhtul ka võimalused ümberistumised Turbast Paldiskisse ja vastupidi sõiduks. Ning mis veel olulisem, Turba Jaam peatusest kl 6.55 saaks käivitada ka SENI PUUDUVA varahommikuse bussiühenduse Haapsallu ning edasi Rohukülani, saabumisega ca 8.10! Praam Hiiumaale 8.30.
Haapsalust väljuks esimene buss 5.25 ja saabuks Turba Jaam 6.25, tagades saabumise Tallinna 7.33.
Ja veel üks LISApluss - me teame, kuidas valestikorraldatud Haapsalu - Keila - Tallinna liin hingusele läks, nii saaks aga tagada elementaarsegi ühenduse Keila ja Haapsalu vahel.
Nii et kõik sõltub eelkõige Elronist. Kas nende pujäänimängimine jätkub või hakatakse lähtuma reisijate vajadustest?
Nagu näha, ei ole midagi keerulist, et tagada hoolimine inimestest.
Innar Mäesalu ja Urmas Sukles peaks aga rohkem mõtlema veel mõnele asjale. Päevaseid Turba Jaam - Haapsalu - Rohuküla ma siin ei puuduta, aga õhtune avalik bussiliin Haapsalu - Tallinn 732 kas võiks väljuda 20 minutit varem, 20.35? Nii saaks see veidi kiirendatud sõiduplaaniga põigata ka Turba Jaama saabub 21.20 või Riisipere Jaama, tagades võimaluse viimase rongiga saada ka Keila suunale? Hädakorral isegi nii, et väljuks Rohukülast 20.25, nii et N ja R saaks ka praamilt sellele bussile.
VÕI SÕIDAKSKI SEE BUSS AINULT TURBA JAAMANI? Pole ju mingit põhjust edasi sõita, sest peale Riisiperet reisijaid pmst ei sisene??? Miks kärutatakse maksumaksja raha eest busse, mis ei peatu ja millega saab paari peatusesse samal kui rongiga saaks PAARIKÜMNESSE PEATUSESSE???
Tagasi väljumine Turba Jaam peatusest 21.25, bussile saavad seega kõik Tallinna ja Riisipere vahelistest peatustest rongiga, mis väljub Tallinnast 20. 15. Sõites kiirliinina ja tehes peatuse vaid Haapsalusse võiks jõuda ka praamile, kui see väljuks 22.30... Muidugi on see suurem asjade muutmine, pigem peaks kõiki sõiduplaane ikka koostöös kujundama ja see näitabki Elronit veel halvemas valguses!
Uue värskendava karastusjoogiga läksin aga alt. Joodav, aga fruktoosiga ja ei tilkagi vaarikamahla.
Siia alla on aga sobiv lisada paar pilti hilisemast.
Hinnatõusud on ikka kolossaalsed! Veel mõned aastad tagasi oli 0,5l karastusjoogid poole odavamad, kui kõige suurema päti tooted täna. Eestimaised ongi hinnalt nende vahe peal. Rimi aga näiteks (nagu teisedki mõned) müüvad omasarja tooteid. Lahjat laket ja nii on justkui madalam hind ka õigustatud? Tellitud siis sealtsamast kaugest riigist, kus nüüd ka kokafirma toodab. Peaks ostma A le Coqi limonaadi ja võrdlema koostist, aga juba see n.ö. limonaadi kontsentraat on Rimil kahtlemata kõvasti odavam...
Urda ootekoda?
Kahju on aga sellest, et endiselt on linnaelanike hulgas palju sõna otseses mõttes väärakaid....
Elron siiski aga teeb aprilli. Mis juhtub kui omavalitsus nende poole pöördub? Vastuseks tuleb tühi möggga! Eriline PÄRL on see lause: Samas oleme sellega saavutanud selle 1-2 minuti hinnaga Paldiski linna jaoks ligi veerandi (12 min) lühema sõiduaja Tallinna.
No naera puruks! Ah et kui kiirrong peatuks Kloogal, siis rongil ei ole võimalik 12 minutit kiiremini Tallinna sõita??? No anna jumal kannatust, Klooga ei olegi suurem jaam? Muide, sõiduplaane ei tehta jaamade suuruse järgi, raudteespetsialist räägiks siin ikka asulate ehk elamispiirkondade suurusest! Aga kus peakski Elron spetsialiste leidma? Praegu nende kohtadel töötavatel inimestel endil häbi pole sellise jutu pärast?
Lääne-Harju vald
Neeme Sihv meie majast on läinud ka juba Elronile tagasiside, mis on laekunud ühest või teisest kohast. Sealhulgas see, et uue plaani puhul ei peatu Paldiski kiirrong Kloogal ning saime Elronilt vastuseks: Paldiski väga kiire ühenduse jaoks on kiirrongi järgmine peatus Keila. Samas Klooga ühenduste arv kasvab praeguselt 19 korralt argipäevas 22 korrale. Kui praegu on paljude peatustega kiirrongi sõiduaeg Klooga – Tallinn 40 minutit ja aeglase rongi puhul 44 minutit, siis uues sõiduplaanis on Klooga – Tallinn 41 (Kloogaranna – Tallinn rongid) /42 minutit (Paldiski – Tallinn rongid) ehk tõesti on minuti aeglasem. Samas oleme sellega saavutanud selle 1-2 minuti hinnaga Paldiski linna jaoks ligi veerandi (12 min) lühema sõiduaja Tallinna. Kiirrongide puhul ongi eesmärk ühendada suuremaid linnu ja toimetada suuremaid reisijate hulki algpeatusest lõpp-peatusesse ja teha peatus vaid suuremates vahejaamades.
Linna- ja maakonnaliinide kokkupaneku jätkumist ei paista. Kardetakse valimis, sest kiskõride lärm kostaks üle normaalsuse?
Vanalinna on aga niisugune nauding pildistada!
Ilm oli aga täna veelgi soojem ja selle tõestus on siin! Tõsi, terava päikesega kiiruga tehtud pilt ei paku ehk "peesitajatele" rahulolu, paremate piltide saamiseks peaks asja tõsisemalt tegema. Aga tore, et tohtisin pilti teha.
Balti jaama turul leidub ka selliseid. Anneli Viik kiosk. Juurde ka pokaal Pinot Grigio või Noiri.
Rimis on nuputamist...
Seisev auto on elu säilimisele igas mõttes parem, kui sõitev. Veel parem kui neid nii palju ei toodetakski...
Ühe postituse tegin peatus.ee portaalilt saadud vastuse teemal. Et oleks arusaadavam, on nad kümnetele otsingutulemustele lisanud veel mitmed, kuigi just selgitasin, et neid tuleb kuvada nii minimaalselt kui üldse võimalik. Ja valisin otsingus n.ö. keskmise, suunakirjata variandi. Uhke e-tiiger aga vastas nii...
Käisin plaaditurul.
Lahe on aga aeg-ajalt kogeda selliseid eksperte, kes teatud teema (nt valgusreostus) puhul midagi ei jaga, aga kommenteerib korduvalt, alustades:
Kas loodusuuringutest said teada delfist või ak st
Kirjaoskus omaette teema veel, aga pull on jälgida, kui kaugele rumalusest võidakse minna. Igatahes ajab kõvasti naerma, kuigi kurb on ka...
Aga keegi siiski aprilli teeb! Transpordis on meil ilmunud uus särav täht! Üks naisolevus (järgneva kommentaari valguses pean ära mainima, et tegu liikumispuudega inimesega) ajab nüüd kõvasti Tallinna metroo asja! Ma ei saa öelda kuidagi avalikus ruumis seda, mida ma tahaks sellise kohta öelda!
tasuta ühistransport ära lõpetada. Muld metallid on meilgi olemas. Rennes kuupilet 22,5 eurot. Ilmselt sul 6 klassi haridust ja pole kurssi viinud uusimaga. Kes ütles, et 6 miljardit ei aja kokku. 40-50% EU erinevad fondid ja 10 aastat tõstetud automaksu ehk 300 milli aastas maksaks India ettevõtetele kelle tööjõud odavam. Fosforiiti on samuti maas 100 miljardi jagu mida saab kaevandada. Lääne virukatele viskaks nutsu lauale ja olgu vait. Korteri eest 300000 ja maja Eest 500000. 40000 penskarit ja eelpenskarit ei tule riigi arengu ette.
Eetika lihtsalt sunnib vait olema ja isegi 6-klassilise haridusega (seegi vennaga pooleks) lüüa lihtsalt käega, sest ka nii vähe klasse käinuna on nii, et targem annab järele. Tegelikult aga teeb ääretult kurvaks, kui inimesed nii õnnetud on! Nii õnnetud, et mõne õnnetu pärast peaks kümned tuhanded penskarid mulla alla saatma...
Poole kuu peal ilmuvad aga aprillitegijad:
Tere, pean tunnistama, et olete väga ilus mees, kellel on võluv naeratus? Teie olete ilu tõeline määratlus. Olen väga õnnelik ja tänulik, kui saame olla sõbrad, olen teid korduvalt lisanud, kuid see ei tööta, kas saate mulle sõbrakutse saata? või kirjuta mulle messengeri kaudu? Suur tänu.
Ah sa raisk! Pole kirjutaja üldse vana krõnks! Pildi järgi.....
Olen aga kommenteerinud sageli Postimehe (tütarväljaannete) postitusi:
Rämpsajakirjandus.
Esiteks, tahetakse lugemise eest raha 2 korda.
Teiseks, lood ei ole 14 päeva pärast tasuta loetavad, tasu küsitakse hoopiski ka aastate vanuste lugude eest!
Nii tõde siit lehest leida on liiga naiivne.
Väga meeldiv tegelikult, et esimest korda ka vastati:
ei
küsi me lugemisõiguse eest raha topelt. Kui selline juhtum on olnud, et
olete maksnud topelt, siis kirjutage mulle
a....@laanevirumaauudised.ee. Me ei ole ka kuskil lubanud, et lood
oleksid 14 päeva pärast tasuta loetavad. Sellist võimalust meil pole
võimalik pakkuda.
Seepeale minu selgitus:
Tänan!
Lubanud ei ole, aga pole ka eetiline küsida raha aastaid vanade lugude
eest, eks? Tegu on siiski valdavalt uudistega ja kui need on vananenud,
siis ei tohiks olla ka enam tasulised? Viisakates maakonnalehtedes
muide, on lood 14 päeva järel loetavad.
Ja
teiseks, kes maksab kinni reklaami? Lugeja ju, sest reklaamirahad
ettevõtjatelt jt on toodete hinna sees? Seega kasseerite raha reklaami
eest ja lugemise eest!
Nii et ... kuidas pole võimalust isegi mitte 14 päeva pärast pakkuda tasuta lugemise võimalust? Kas on Postimehel nii vanad IT-lahendused või?
Ka siin pole mingit aprilli. Uskumatu, kuidas südamele mõjub selline "muusika"! Lähemale minnes jääb mulje, et see ei kostagi kaugele ja muresid ei ole. Tegelikult levib see maapinna kaudu majadeni ja ka kiviseinad aitavad kaasa nii et tükk maad eemal häirib südamerütmi. Aknad on kinni, aga see polegi oluline. Miks lubatakse sellist tervistkahjustavat helitaset?
Midagi vahvat ja toredat! ERR lasi inimestel oma fotode põhjal katsetada, kuidas võiksid välja näha sarja von Fock tegelaskostüümides. Iseenesest AI ei paku mulle seni mingit huvi, aga see oli vahva igal juhul.
Tellisin seekord sellest satsist vaese mehe "angerjat". Väga hea, võiks öelda, et paremgi kui angerjas.
Saatja foto.
Ja siiski saab aprillinalja ikka uhkesti! Sattus mingi nimekiri ette, vabamüürlastest ja mõtlesin, et kahju, mind kuskile "ei väänata"! Ja ennäe!
Harri Juhani Aaltonen, Sten Aamer, Juhan Aare, Norman Aas, Jaak Aaviksoo, Peep Aaviksoo, Jüri Adams, Raivo Aeg, Arni Alandi, Tiit Aleksejev, Jaak Allik, Margus Allikmaa, Aaro Altpere, Tarmo Amer, Andrus Ansip, Elmo Ant (Padar), Rein Arumäe, Hannes Astok, Erkki Bahovski, Jüri Böhm (Valeri Jegorov), Aleksandr Dusman, Jaan Eilart, Gert Elmaste, Urmet Elmaste, Ants Erm, Peeter Ernits, Ignar Fjuk, Paul Gorbovsky, Gennadi Gramberg, Igor Gräzin, Rein Grünberg, Nathan Haamer, Arvi Hamburg, Hannes Hanso, Indrek Hargla, Urmas Heinaste, Joakim Helenius, Martin Herem, Andres Herkel, Arvo Hiller, Arti Hilpus, Paul Himma, Lauri Hussar, Andrei Hvostov, Priit Hõbemägi, Toomas-Hendrik Ilves, Viljar Jaamu, Juhani Jaeger, Ants Johanson, Parbo Juchnewitsch, Jaak Jõerüüt, Allar Jõks, Jaanus Järs, Toomas Jürgenstein, Marko Kaljujärv, Jaan Kallas, Siim Kallas, Ivar Kallion, Teet Kalmus, Andres Kampmann, Tauno Kangro, Indrek Kannik, Urmas Karileet, Alar Karis, Mati Karmin, Jevgeni Kazakov, Andres Keevallik, Tunne Kelam, Hermann Kelomees, Vahur Kersna, Gert Kiiler, Meelis Kiili, Harri Kingo, Ando Kiviberg, Toomas Kivimägi, Urmas Klaas, Erkki Koort, Andrei Korobeinik, Jüri Kotšinev, Lauri Kreen, Jevgeni Krištafovitš, Eerik N. Kross, Tarmo Kruusimägi, Elmar Kruusma, Andres Kuningas, Leo Kunnas, Mihkel Kunnus, Hermo Kuusk, Toomas Kõmmus, Jüri Kõre, Jaan Kõrgesaar, Tõnis Kõrvits, Mihkel Kärmas, Arno Köörna, Toomas Kümmel, Aleksander Laane, Mart Laar, Jaan Lahe, Einar Laigna, Teet Lainevee, Andres Laisk, Kari Lamp, Üllar Lanno, Ain Laving, Imre Leetma, Toomas Lehtla, Uudo-Rein Lehtse, Hiid Lepalaan, Heino Levald, Jürgen Ligi, Anti Liiv, Peeter Liiv, Peeter Lill, Jüri Lina, Aivar Linnamäe, Margus Linnamäe, Ahto Lobjakas, Elver Loho, Mihhail Lotman, Joel Luhamets, Hans H. Luik, Tõnis Lukas, Ain Lutsepp, Mati Maanas, Matti Maasikas, Mikk Marran, Evgeni Matsalu, Heldur Meerits, Arnold Meister, Mart Meri, Sergei Metlev, Kristen Michal, Marko Mihkelson, Arne Mikk, Madis Mikko, Sven Mikser, Erik Moora, Mati Murumaa, Aivar Mäe, Jaan Männik, Harry Naimark, Eiki Nestor, Meelis Niine, Mart Noorma, Tarmo Noormaa, Jaanus Nõgisto, Anti Oidsalu, Peeter Oja, Olev Ojap, Sulev Ojap, Rainer Olgo, Mihkel Oviir, Ivari Padar, Urmas Paet, Meelis Pai, Juhan Parts, Toomas Paul, Toomas Peek, Taimar Peterkop, Hanno Pevkur, Jaak Pihlak, Oleg Pissarenko, Aivar Pohlak, Voldemar Promet, Tiit Pruuli, Andres Põder, Ilmar Raag, Jaanus Rahumägi, Ilmar Randmaa, Jaak Ratassepp, Rein Raud, Heiki Raudla (snd 1949), Indrek Raudne, Raul Rebane, Marek Reinaas, Margus Reinsalu, Urmas Reinsalu, Urmas Reitelmann, Jaan Rekkor, Olev Remsu (Oleg Remsujev), Kaarel Jaak Roosaare, Rain Rosimannus, Hannes Rumm, Ainar Ruussaar, Raido Rüütel, Ain Saarmann, Erik Sakkov, Sven Sakkov, Rainer Saks, Tiit Salumäe, Oleg Samorodni, Anvar Samost, Mart Sander, Henn Sarv, Peeter Sauter, Helir-Valdor Seeder, Tõnis Segerkrantz, Juhani Seilenthal, Sven Sester, Neeme Sihv, Peep Siimon, Toomas Sildmäe, Karl Martin Sinijärv, Einar Soone, Enn Soosaar, Mark Soosaar, Veiko Spolitis, Kalev Stoicescu, Marek Strandberg, Alar Streimann, Urmas Sukles, Urmas Sõõrumaa, Meelis Sügis, Hagi Šein, Ilmar Zeiger, Kristjan Zobel, Rein Taagepera, Olari Taal, Hannes Tamjärv, Joel Tammeka, Jaan Tammsalu, Jaan Tangsoo, Indrek Tarand, Igor Taro, Peeter Tenjes, Dmitri Teperik, Avo-Rein Tereping, Riho Terras, Udo Themas, Harri Tiido, Hanno Tomberg, Jaan Toots, Märt Treier, Aksel Treimann, Indrek Treufeld, Jan Trei, Aksel Treimann, Margus Tsahkna, Tõnu Tuppits, Toomas Tõnise, Nathan Tõnisson, Hando Tõnumaa, Tarmo Türkson, Eduard Tüür, Toomas Uibo, Feliks Undusk, Raigo Uukkivi, Koit Uus, Eero Vaarmann, Ken-Marti Vaher, Lauri Vahtre, Ain Valdmann, Sulev Valner, Raivo Vare, Kristjan Vassil, Sulev Vedler, Trivimi Velliste, Villu Veski, Taavi Veskimägi, Urmas Viilma, Jaak Viller, Heido Vitsur, Urmas Volens, Varro Vooglaid, Ülo Vooglaid, David Vseviov, Jonatan Vseviov, Riho Ühtegi
Tänan muidugi selle "erilise au" eest! Kuigi üsna solvav on teatud nägudega ühes pundis olla, usun, et olen ikka palju parem inimene, vähelat osast nendest inimestest. Eraldi välja tooma ma madalat taset ei hakka...
Paari aasta tagune postitus lehelt Rahvusliku Taassünni nimel. "Kes annab sõrme, sellest pole enam kasu eestlusele". Ahah!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar