Blogiarhiiv

teisipäev, 4. juuni 2024

Elronil põhimõttekindlus või -lagedus?

 

 
 
Peab taas meelde tuletama üht igivana Elroni probleemi - siiani siis pole peale kl 22 ronge Paldiskisse ega Turbasse! Ometi on väga paljudel inimestel Tallinnas töö lõpuajaks kl 22+ ja lisaks on palju niisama sõitjaid, ka üritustelt tulijaid. Kuid Elron ei jäta jonni, JÄÄRAPEA auhinna võiks neile igal aastal anda!
Kuidas seda teha kõige paremini ja säästlikult? Võtan aluseks hetke läänesuuna sõiduplaani.
Väljumisaeg peaks olema umbes 22.10-20 paiku ja seega on väga sobiv rong ka olemas, praegu väljub Keilakas 22.17 ja see tuleks pikendada Paldiskini. Miks Paldiskini? Sest see rong jääks "ööbima" ja kuna Paldiskist puudub ka hilisem tagasisõiduvõimalus, siis see ongi põhjus, Turba suunal sõitmiseks aga sobiks ka Keilas ümberistumine.
Rong jõuab Keilasse 22.52 ja ehk on mõttekas edasi kiirekana, Kloogal 23.00 ja Paldiskisse jõudmine 23.10?

Paldiskisse kl 21.16 jõudnud rong sõidab aga tagasi, väljudes Paldiskist peale teise rongi saabumist 22. 22 (peatub ka Kloogal), Keilas peatub 22.43 (võtab peale ka reisijad Turba - Keila rongilt) ja saabub Tallinna 23.15.

Praegu Turbasse 20.50 saabuv rong sõidaks tagasi Tallinna 21.20, praegu on õhtul kahe rongi vahe 2 tundi.
Kas hilisem rong (siinpakutud 22.18 Turbast) muuta kiirekaks Tallinna? Arvestuse nii tegin, aga pole kohustuslik muidugi. Pean silmas just Turba - Keila lõiku eelkõige, sest reisijate puudumisel väiksemates peatustes on ju läbisõidu puhul tegu ka energiasäästuga. Paljuski sõltubki see reisijateveo statistikast ehk siis peatuseid viimase rongi puhul kasutavate reisijate arvust. Aga kahjuks seda statistikat ju Elronil endiselt pole, sest tegu on tsoonipõhisusega?
Turbasse kl 21.52 saabuv rong sõidaks tagasi 22.18 Keilani, peatudes AINULT Riisiperes ja Vasalemmas (vajadusel siiski ka Laitses, kõik on ju analüüsitav), saabudes Keilasse 22.41, kus saab ümber istuda Paldiskist Tallinna sõitvale rongile.

Tallinnast 22.52 Keilasse saabuvalt Paldiski rongilt saab siis ümber istuda ja väljudes Keilast 22.55 sõita Turbasse, peatudes vastavalt vajadusele, nt taas Vasalemmas, Laitses ja Riisiperes ning saabub Turbasse ca 23.10
 
 ********************************
Kuigi ka Türile sõitvat rongi on aegade jooksul püütud kaotada, siis on see õnnestunud alles hoida ja sõitjaid pole teps mitte vähe!  
 
 
 Ja siiani ei ole püütudki luua PEREPILETIT rongides -50% soodustusega! Omane vaid riigile, kus kaagutatakse peredest hoolimisest ning autostumise vähendamisest!?
 
************************************************************* 
26.06.24. 
Saue ja Lääne-Harju vallast asjalikku vastust loota polegi vist mõtet? Saue vald vähemalt kommenteeris ja lubas midagi "uurida", aga eks see paistab olema samal tasemel nagu kogu nende tegevusetus. Lääne-Harju vallavalitsus aga niisama näpib midagi!
Tänapäeval Eestis üsna tavapärane suhtumine, vaid enne valimisi hakatakse vastu rinda taguma? Tegelikkuses oma inimeste vajadused pole olulised (ostku auto) ja eks ka rohepropaganda ole tihti mull.
 
***************************************** 
 
13.04.2025
 
 Möödas on nüüd aastaid, aga Elron tõestab järjekordselt, et puudub igasugune mõtlemis- ja õpivõime! Omamoodi piiriks, mis neil mõistuse jäägid kokku jooksutab, on nüüd moodne taktsõiduplaan. Niie loodi 1. aprillist sõiduplaan, kus rongid siis "valsitaktis" sõidavadki ja see, et hommikul on tipptunnil nii Turbast kui Paldiski suunalt pikk vahe, pole Elroni jaoks üldse oluline. Ometi on kõigil teistel juba ammu teada, et tipptundidel peaks olema intervall 30-40 minuti ringis, vähemalt suuremates peatustes!? Klooga jaoks oli see võimalik, aga nagu tänapäeval kombeks "kiirus on kõige olulisem" põhimõtte järgi jäeti kahel kiirrongil ära isegi Klooga peatus. Kes üldse sellise idiootsuse peale võis tulla, on arusaamatu, aga näe, tuldi!

Ünneks, kuigi see on imede ime, siis tänu inimestel lärmile ja ehk seekord ka vallavalitsuse mingilegi tegutsemisele muudetakse sõiduplaani juba 21. aprillist ning rongid peatuvad ka Kloogal ja muudeti ka Turbast väljuvate rongide sõiduplaani. Eriline on see ime veel sellepärast, et punktuaalne taktsõiduplaan on "ohverdatud"!
 
Seega võiks justkui Elronit kiita? Ei, ei või! Õhtul on endiselt muudatused tegemata! Mis sest, et saaks vägagi lihtsalt.
Rong 670 Turbast väljuks 21.43, Keilast 22.10.
572 väljuks Paldiskist 21.48, Keilassse saabuks 22.08 (võiks ehk ka sõita kiiremini, tehes peatuse vaid Kloogal ja Klooga-Aedlinnas?), reisijad saaks ümber istuda Turba - Tallinn rongile.
(Teine võimalus on Paldiskist hiljem väljuda, kas siis reisijad rongile 762 "ümber istutada" või sõitagi Tallinna.  Esimesel juhul sõidaks sama rong Keilast Paldiskisse tagasi 22.50, teise variandi puhul teeks sama praegune 762, mis Tallinna sõitmise asemel Paldiskisse sõidab. 
Igal juhul saab rongilt 671 Tallinn - Turba istuda ümber Paldiskisse sõitmiseks ja hilisõhtuse rongina ei peaks ehk ka seegi peatuma rohkem kui Kloogal ja Klooga-Aedlinnas? 
 
Miks Elron ikkagi ei suuda õppida? Kas on masohhistlikult nauditav teha lolle tempe? 
 
 
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar