Blogiarhiiv

kolmapäev, 27. märts 2024

Neeme, Tammneeme...

 

 
Olen pikka aega plaaninud "viimsitagustesse" kohtadesse minekut, nüüd sin siis teadlikult ühe retke ette võtta.  Õige põgusalt olen sinnakanti sattunud ka näiteks Pranglile sõiduga seoses, aga see pole see. Muidugi polnud ka tänane reis väga põhjalik, osalt omapoolse apsaka tõttu bussisõitu plaanides. Aga seda enam on nüüd plaanida pikemat kolamist uuel retkel näiteks Leppneeme.

Mainin enne piltide juurde minekut kohe ära ka neli aspekti bussiliiklusega seoses. Esiteks portaal peatus.ee on tüütult segikammitud või on seda selle loojad. Ükskõik, millise bussipeatuse otsingul, olgu selleks näiteks Leppneeme, tuleb esile toobiga pooletoobiseid orientiire! Milleks? Mitu Leppneeme nimega/Leppneemes asuvat bussipeatust on? Otsing toob välja 2 Leppneemet, ühe küla, kolm sadamat, 13 Leppneeme teed, 2 lasteaeda, kalasadama, 2 sadama teed, sama jalgtee ja küla võrkpalliplatsi? Võib olla saaks veel segasemaks selle asja ajada, lisades näiteks kõik kivikangrud ja hiidrahnud, fekaaliväljaku jpt nimetusi? Või piisaks vaid peatuste nimedest?
Teiseks, busside sõiduplaan töö- ja puhkepäeviti ei tohi olla 100% erinevate aegadega. Kui ka nädalavahetusel on liine vähem, siis need, mis on käigus, peavad olema samadel aegadel, mis puhkepäevadelgi! Ja osalt juba seetõttugi, et kuna meil nii armastatakse ümberistumisi, nii ametnike kui fetishistide poolt, siis kõikjal Harjumaal busside ja ka rongide erinevad sõiduplaanid tähendava, et kord saad ümber istuda, kord mitte ja see oleks normaalne vaid hullumaja kandidaatide hulgas.
Kolmandaks, kui mingi peatus asub asulas sees, ei tohi selle nimeks olla Poetagune vms vaid nimi peab sisaldama ka kohanime. nt Viimsi Pood vm silmatorkavat ja olulist maamärki kaasav. Nimelt ei leia peatus.ee portaalist jm asulas asuvaid peatusi ASULANIMEGA otsides, aga see peab olema selge ja konkreetne võimalus.
Viimsit ühendab Tallinnaga 3 bussiliini 114, 115 ja 174. Need nagu enamus linna- ja maakonnaliine, tuleb suunata tulevikus läbi kesklinna/Balti jaama ehk ühendada mingite teiste maakonnaliinidega, olgu siis Saue, Tabasalu, Pelguranna, Kalaranna/Kopli vm suundadel. Lisaks peaks kaasama ka linnaliini nr 1. Üks variant: Neist 115 ja 114 peaks suunduma läbi Balti jaama edasi, nt Pelguranda ja Tabasalusse, liin 174 ja linnaliin 1 aga läbi Hobujaama ja Pärnu maantee vastavalt Sauele ja Mustamäeni! Praegu on paratamatus, et kuna suur osa maakonnaliine suundub Balti jaama ja mitte kaugemale, siis on alates Hobujaamast buss enamasti juba tühi ning ka vastupidi.
 
 
Praegune iganenud liinivõrk toob kaasa paljude busside seismise Balti jaamas ja ka kesklinnas ning seda positiivsust, mida liinide liitmine kaasa toob, näeme juba täna hiljuti liidetud linnaliinide reisijate arvu muutustest. 

Ah et värske linnapeakandidaat ütles, et reisijate arv on väga väike? Ehk sellepärast, et linnaliinidel ei valideerita ja maakonnaliinidel bussijuhid ei anna pileteid, mh, ah? Nüüd on muidugi hirm pugemas naha vahele, et suurimad ÜT vastased erakonnad hakkavad "ühistransporti parandama" ja mida see kõik kaasa toob? Ahjaa, kindlasti võetakse plaani tasuta bussisõidu kaotamine, mitte laiendamine. Mida see kaasa toob, seda näeb juba täna. Aina keerulisemaks (telefoniga piletiost jm kaasaegsed rahaküsimise meetodid jm) ja kallimaks muutuv piletisüsteem annab valusa hoobi maksumaksjale ka teistpidi - ajakulu igasuguste häiringute ja errorite tõttu piletite ostmisel. Kui rongiliikluses tuleb maksumaksjal maksta sõiduaja 1 min kiiremaks muutmiseks 1 miljon eurot, siis bussiliikluses saab 1 miljoni abil hoopis sõidu ehk mitu minutit aeglasemaks?

 
Bussirada on Reidi teel muidugi hea asi!


 
Milline omavalitsus saab Eestis olema esimene, kes likvideerib sõiduteede valgustuse ja tagab selle mitu korda säästvamalt (postide suurus, betoonikoguste vähenemine, väiksemad valgustid, väiksem elektritarbimine jm) hoopis kõnniteedel?

 
Aeg-ajalt osa aktiviste arvavad, et jalgrattaga peab sõitma ainult sõiduteel! Peab ikka või? Ehk nagu kõiges, hoopis vastavalt oludele?


 
Mulle meeldib muuhulgas pildistada eramaju, aedasid ja igasuguseid huvitavaid vaateid ning detaile. Muidugi on siinkandis palju ilusat ja huvitavat ja veidi rohkem saab näha ja tabada just ajal kui puud on lehtedeta. Sellele pildile on jäänud ka mingi kivikuju, tegemist vist väikeses vaalapojaga? Nali naljaks.







 
Kui aga sattuda mere äärde, siis saab pildistamisobjektiks muidugi meri, laevad, linnud jm. Tõsi, siin pidanuks lindude otsimiseks ja määramiseks ka binokkel kaasas olema. Vaated aga on muidugi ikka ilusad, vaata mis suunas tahes.







 
Vahepeal kostus ka ilusat muusikat, ehk olnuks see sobiv hetk ka tee joomiseks ja vaate nautimiseks?





 




 
Et aega kohaliku V2 bussini oli, siis loomulikult tasuks jalutada! Tõsi, kõnniteid siin pole ja eks talvel võib siin jalaliikumine üksjagu keeruline olla. Loodust siin aga õnneks on, nii et veelgi ilusam võib siin olla suvel.














 
Vaadake kui kena ajahamba poolt puretud talu? Või on see ootekoda? Eh, saaks kasvõi ühe suve siin viibida...
Aga tõepoolest, vahva vaadata vana aita ja selle palke lähemalt.


 












 
Et püüan jalgu säästa, "optimeerin" jala liikumist ja nii oli paras oodata kohalikku bussi. Natuke saab ju ka bussiaknast pilte teha.

 
Aga siin ma apsaka tegingi! Kant mulle tundmatu ja peale Lepavarese (või oli see Lepalinnu?) peatust ootasin Leppneeme peatust, et seal väljuda. Miski aga hajutas tähelepanu ja mulle tundus, et järgmise peatuse sildil oli hoopis nimi Leppneeme tee, kuigi portaal annab vaid Leppneeme nime? Olin ju telefonis teinud otsingu Tammneeme Keskus - Leppneeme! Hm, siis peaks maha minema järgmises peatuses? Selle nimeks aga Leppneeme Lasteaed! Nii need mööda vuhisesidki ja jõudsin näha vaid viitasid Leppneeme Sadam ja Kelvingi Sadam. Aga Leppneeme sadamasse tahab Neeme samamoodi minna, võimalusel lähiajal. Pranglile minekut siiski praegu plaanis ei ole...


 
Nii jõudsingi sipsti mingi metsase lõigu järel Musta Majani ja sama sipsti olingi juba Viimsis. Peatuses, kus laheda disainiga ootekojad, mis siiski ilmastiku eest mingit kaitset ei paku.


 
Kord peaks aga jõõudma ka nii kaugele, et Viimsi spaad ära proovida.



 
Järgmine kord, nt Leppneeme vm minnes, võtaks aga kaasa termose ja võileivad. Seekord ei võtnud ja kõht lõi juba pilli! Inglise-tüüpi söögikohas väga suurt valikut (ma mõtlen oma meele järgi) ei olnud. Kumb on tursafilee, kumb vasikasnitsel, peate ise otsustama. Ja kuigi ka kartuli puhul mulle enim meeldib tõeliselt hea praekartul, siis siinne friikartul oli kindlasti mõnusalt krõbe. Prae puhul võinuks ehk "sousti" olla vasikaliha puhul rohkem ning mingite varte asemel pigem sibulat vm. Aga rahule ma praega jäin, hoolimata hinnast, mis väga tihti sellist lõunat ei võimaldaks. Ja hea oli ka käsitöö limonaad!

 

 
Ootekojad oma disainilt ja väljanägemiselt tõesti ühed vahvamad.

 
Tagasisõiduks aga istusin sellesse Balti jaamani sõitvasse bussi, mis enne saabus.





 
Vallasiseseid busse tundus aga ikka väga palju olevat!




 
Muidugi tahab Neeme ka Rohuneeme jõuda millalgi! Rongiga kahjuks küll sinnakanti ei saa...










 
Lähiajal lisandub linna aga taas värve, Perlingu kamp igatahes on siin juba oma must-oranzhid plakatid üles pannud!
 




 Retke lõpp oli juba üksjagu ummikumaksuline, nii et buss plaani järgi muidugi ei jõudnud. Aga ega mul ka kuhugi kiiret polnud. Ja küllap jõuan veel sinna neemele ja teisele neemele...

 

 

 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar