Avalik kiri Elronile ja Eesti Raudteele!
Sel ajal kui Elron ja Eesti Raudtee enda sõnul pürivad innovatiivseimate ja arenenumate raudtee-ettevõtete sekka, lausa kõige-kõige esimeseks regioonis, nende tegevus näitab hoopis vastupidist!
Millisest regioonist jutt, kas Eestist, Euroopast, maailmast või universumist, see jääb küll arusaamatuks. Elron teatab:
Elron uuendab reisijateveo eeskirja
Elroni rongides hakkab alates 21. novembrist kehtima uuendatud reisijateveo eeskiri, mis ajakohastab reisijate informeerimisega seotud korda.
“Elroni rongides kehtib reisijateveo eeskiri, et saaksime tagada reisijatele võimalikult mugava reisikogemuse,” rääkis Elroni klienditeenindusjuht Ardo Roosenberg. “Reisijateveo eeskirja seekordne uuendamine on seotud põhiliselt reisijate teavitamisele esitatavate nõuetega, mille oleme ettevõttena endale seadnud.”
Roosenbergi sõnul on osutunud probleemseks kõikides jaamades lisaks sõiduplaanile muu Elroni veoteenust puudutava informatsiooni esitamine. “Osades jaamades pole selleks lihtsalt piisavalt kohti, kuhu mahukas materjal reisijate jaoks paigutada ja ajakohasena hoida ning ka reisijad on teabe otsimisel kolinud üle elektroonilistesse kanalitesse,” märkis ta. “Seepärast piirdume edaspidi jaamades sõiduplaani avaldamisega ja kogu täiendav lisateave koondub Elroni veebilehele.”
Reisijateveo eeskirja muudatuse käigus muutub ka sõidupileti hindade muutmisest teavitamise kord, mis väheneb 21 kalendripäevalt 10 päevale nagu näeb ette ühistranspordiseadus.
Jalgrattaga reisijatele eeskirja uuendamine muudatusi kaasa ei too. “Endiselt mõjutab ratturite reisimist enim C-alas olevate rattakohtade arv - 10 rattakohta igas rongis. See saab mõnevõrra leevendust alles uute rongide liinile tulemisega,” ütles Roosenberg.
Vastavalt raudteeseadusele avaldatakse uus veoeeskiri vähemalt 45 päeva enne jõustumist.
- Uuendatud ja kehtiva reisijateveo eeskirja https://elron.ee/uldinfo/hanked-ja-dokumendid
Kahjuks Eesti raudtee ja Elron on aastaid näidanud kriitikatalumatust, seepärast pole ka ime, kui kirjadele ei vastata või Fb-keskkonnas kriitika blokeeritakse. See on ka loomulik, sest arusaam reisijate teenindamise tasemest on mõlemas üsna äraspidine Ja ikkagi on räigelt ebameeldiv lugeda, et eesmärgiks on: "tagada reisijatele võimalikult mugav reisikogemus"!? Kuidas järgnev seda tagab, kui tegelikkuses on tulemus kardinaalselt vastupidine?
Meenutan siiski olukorda mõni aeg tagasi, nimelt aega, kui uusi porgandeid alles oodati ja perroone planeeriti. Korduvalt teavitasin nii Elronit (tollal Elektriraudtee) ja Eesti Raudteed vajadusest:
* Tagada peatustes infoekraanid, mis võimaldavad kuvada lisaks sõiduplaanidele operatiivset infot nii rongide hilinemise, eesootavate sõiduplaanimuudatuste (nii regulaarsed muutused kui remontidest tulenevad) kui muu olulise kohta.
* Tagada peatustes infoekraanide ja -stendide asukoht selliselt, et need oleks nähtavad rongiootajatele, igapäevaselt jaamades liikuvatele inimestele, kui ka samas asuvates (ühispeatused) bussipeatustes ka bussijuhtidele.
* Tagada ühiste infostendide olemasolu, millistel oleks võimalik üles panna paberkandjal infot nii rongi- kui bussiinfona, kohalikku- turismiinfot jm.
Märkusi olen teinud ja ka lahendusi pakkunud korduvalt kuni tänaseni välja.
Selleks on Elronil ja Eesti Raudteel kui ka teistel asjaosalistel (omavalitsused jt) aega tänaseks üle 10 aasta. Kahjuks ei ole aina suuremaid kulusid tekitavatel ettevõtetel olnud tõsist soovi asjaga tegeleda ja seega on justkui loomulik selline "uudis" parema teeninduse ja sõidukogemuse koha pealt. Tegelluses tänapäeva Eestis on selline lähenemine lubamatu ja MKM peaks sellise muudatuse kindlasti tühistama! Seda enam, et lisaks eelpoolmainitud kohtadele saaks ka laiendatavates ootekodades tagada infostendid paigaldatavatel seintel (algselt paigaldatu infoalused on osutunud ebaotstarbekateks, sh puuduliku valgustuse, klaaside niiskumise ja jäätumise tõttu). Kõik need lahendused, mida olen välja käinud, ei oleks märkimisväärsete kuludega, eelkõige on vaja tahtmist ja soovi reaalse eluga kursis olla.
Kes peaks aga vastutama ekraanide mittesobivuse ja vajaliku info edastamise suhtes tegemata töö eest, saab vastata nii MKM, Elron kui Eesti Raudtee. Kahjuks võib ka juba ette ära öelda, et vastuseid ega vastutust ei ole ega tule! Seda võib juhtuda vaid siis kui need ettevõtted tegelikkuses otsustavad muutuda tänapäevasteks ning muudavad ümber ametnike ja töötajate tööeeskirjad, seades ka ümber ettevõte eesmärgid parema reisikogemuse saavutamise nimel!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar