Saturday, October 12, 2013
Uus sõiduplaan. Parem?
Tabivere. Lagunev riik, olematu regionaalpoliitika. Aina süvenev igas valdkonnas. Kahjuks tõestab seda ereda näitena ka siinne lugu...
http://www.elektriraudtee.ee/ettevottest/uudised/329-elron-avaldab-soiduplaanitaotlused
Umbes midagi sellist kujutasin ette. Mitte numbrites, vaid arusaamades. sellest, mis on rong, miks ta sõidab, kus elavad ja õpivad ja töötavad ja matkavad inimesed ehk siis needsamad reisijad. Tehakse asju aga hoopis teiste põhimõtete ja arusaamade järgi.
Vaatan Rapla suunda. Põhimõtteliselt on kõik Tallinnast väljumised ja saabumised jäänud samaks. Küll aga sõidaksidki ööseks kolm rongi Viljandisse.
Kes võidab, kes kaotab?
Tallinnast Kärusse saab 2 korda päevas, praegu 4 + R,L,P veel ühe rongiga.
Taikses, Käreveres, Ollepal, Olustveres, Sürgaveres, saaksid peatuma vaid 2 rongi.
Miks ei parandata inimeste sõidutingimusi? Heakene küll, ehk veel ei jätku ronge, aga väikseid muutusi paremuse poole saaks ju teha. Nii nagu lisandub kasvõi hilisõhtul sõiduvõimalus Viljandisse. Siit tulenevalt: miks lükatakse kõik ühte patta ja Olustvere on sama mis Ollepa ning Männiku sama mis Hagudi?
Tagasisuunas 2 rongi + üks tööpäeviti. Miks see küll peab kella 5 ajal neis väikestes peatustes peatuma? Ehk taastaks peatumised vajalikul kellaajal ning jätaks ära peatumised väiksemates peatustes kuni Türini ikka sel öisel rongil ehk kõige varasemal?
? Tegelik põhjus tundub olema selles, et ei omata mingit ettekujutust piirkonnast ning pole suudetud mõista üht kõige põhilisemat tõde.
RONGID PEAVAD SÕITMA JA PEATUMA SEAL JA SIIS KUI INIMESED SEDA VAJAVAD!
Kellegi kiirustamise (taas!) arvelt solkida ära väiksemate kohtade elanike sõiduvõimalused? On see ikkagi maapiirkondade käsu korras väljasuretamine või riigiametniku oma initsiatiiv?
Hilisõhtul viimane rong Tallinnast enam väikestes peatustes ei peatu. Võib mõista, et vahele jääb Männiku ja ehk ka Lohu, aga ülejäänud?
Ma ei teagi, kas Lelle ehitatakse üks perron või kaks. Õhtul peaks aga peale kl 18 seal kolm rongi olema? Või tuleb Viljandi ja Pärnu koos ning haagitakse lahti? Või hoopiski sõidab üks koosseis pidevalt ainult Lelle ja Pärnu vahet ning Lelles tuleb ümber istuda?
Tabelit jälgides tundub, et iga Lelle suunduv rong tuleb sealt ka tagasi. Kuidas saab sinna aga Lelle-Pärnu diisel? Aeg-ajalt hooldusest sõidetakse tühjalt? Kus tangitakse? Miks päeval rong seisab mitu tundi?
Kõigele lisaks on isegi Käru peatus põhimõtteliselt ilma rongideta. On siis ikka mõistust? Või häda mõistuse pärast? Elron on asjad esitanud maavalitsustele. Kui need, nagu tihti juhtub, ei süvene, kas siis jäävadki sellised rongiliikluse populariseerimise vastased nõmedused sisse?
Kuid selgeks on saanud vähemalt üks eriti suur saladus. 1. jaanuariks muutub Lelle raudtee kaherajaliseks!!! Vist veelgi kaugemale viib see tulevikuraudtee. Sest rongid mööduvad üksteisest Kolu ja Roobuka metsades ning mujal!!!
Ning üks suur puudus on veel.
Hommikul Tallinna ja õhtul tagasi pole ühtegi rongi lisatud. Tipptunnil. Muidugi pole seda võimalik teha kui Raplas või Lelles pole võimalik rongil "ööbida", sest vastavad seadmed puuduvad. Tõsi küll, ka Viljandis neid vist ikka pole veel...
Läänesuund.
Päeval (tööpäeviti) tekib 2-tunnine vahe, Paldiski ja Riisipere jaoks aga 4-tunnine. See peaks olema siis sõltuv tehnoloogilisest aknast. Kuidagi liiga pikk on see vahe. Ehk peaks siiski sõitma üks rong Paldiskisse, kusjuures Keilas saab ümber istuda Keila-Riisipere rongile? Kasvõi vähemalt L,P?
Ja polegi ühtegi kiirrongi!?
Tekib ka 2-tunnine vahe 20.20 - 22.20. Nii et puhkepäevadel üritustelt tulles tuleb endale selgelt pilt ette manada: oled sa õhtune või hilisöine lahkuja? Ja kui üritus lõpeb, siis kas põgened varem või teed kõrtsis aega parajaks?
????????????????????????????????????????????????????????
Mis saab nädalavahetusel? Miks peab rong Pärnus seisma? Kuhu mahutatakse peale Lellet õhtune rahvas kui Pärnust tulles peab ümber istuma Viljandist tulevale rongile?
Miks ei saa Pärnu ronge täies ulatuses sõitma panna? Ning tagada sellega ka õhtuse Rapla rongi jäämine Raplasse ning hommikul ühe rongi lisamise? Kiirekana Pärnust, saabumisega Tallinna umbes 08.10?
Vabalt võiks aegu ja muud korrigeerida ning ühe päeval tühjalt seisva rongi ka Viljandisse saata. Või Pärnust tulla tagasi kuni Lelleni kiirrongiga kohe peale saabumist sinna, peatustega Pullis ja Eidaperes. Variante on erinevaid, sellise plaani väljaviskamine näitab vaid, et puudub igasugune arusaam sõiduplaani tegemisest, põhimõtetest, inimeste liikumistest rääkimata.
Loomulikult oleks huvitav teada, mis kellast algab kool ja töö Tartus Valga ning Koidula suunast tulijatele? Ehk oskab Elron öelda? Või on tulnud liiga palju kaebusi selle kohta, et liigselt palju jõutakse õigeks ajaks tööle?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar