Aeg tulevikule mõelda!
Küll võttis ajakirjanikel aega, et tõeni jõuda!
Ilus ju!?
Kas
mäletate, milline pilt meile maaliti kavandatavast Rail Balticust ja
millega selle ehitust põhjendati? Uus kiirrong pidanuks meid viima
suurtel kiirustel ja hulgakaupa otse maailmalinna Berliini, sealt aga
saanuks soovijad pärast ümberistumist oma sõitu jätkata. Kuid juba on
meile maalitud illusioon murenemas. Kiirrong ei tuhisegi uhkelt
Tallinnast Berliini. Juba Leedus või Poolas tuleb ümber istuda,
võimalik, et mitu korda ning mitte kiirrongile, vaid harilikule. Paljud
meist mäletavad Tallinna ja Tartu vahemaad 3–4 tunniga katnud rongi,
kapsaussiks kutsutut. Kombinatsioon Leedus kapsaussiks manduvast
Tallinna kiirrongist, mille piletihind konkureerib lennukipileti omaga,
kergitab mitu põhimõttelist küsimust. Kes on nõus maksma koos oma
kompsudega mitu korda ühelt rongilt teise ülekolimise vaevade eest
lennukipiketi hinda, kui reisikiirus ei vasta ligilähedaseltki lennuki
omale?
Teiseks
– kas kogu ettevõetav ehitus on väärt neid ohvreid, mida see endaga
kaasa toob? Lõhestatud külad ja rongitrassist poolitatud Eestimaa
pelgalt selle nimel, et ehitusraha tuleb euroopa Liidust ning korralike
rehepappidena peame saadaoleva raha viimse sendini ära kulutama? Seda
hoolimata sellest, et kiiret ühendust Berliiniga me ei saagi. Sarnaseid
ulmeprojekte leidub Eestiski – kas või Mäo ja Jõhvi hiiglaslikud ja
kallid liiklussõlmed keset väljaehitamata maanteid.
Ja
kolmas ning kõige olulisem küsimus – miks selliseid projekte üritatakse
meile müüa pooliku info abil, olulisi asju välja ütlemata? Ametnike
poolt vaadates on niiviisi kindlasti mugavam avalikku arvamust enese
kasuks kallutada ja arvukatelt maaomanikelt trassile maa loovutamise
nõusolek kätte saada. Kuid sellise metoodika kasutamine on sama, mille
vastu protestisid äsjastel valimistel osalenud valimisliidud – rahvast
ei peeta partneriks, vaid pigem nähakse temas manipuleeritavat ullikest,
kes pigem segab ametnikel oma tähtsa töö tegemist. Praeguse seisuga
tähendab Rail Balticu propageerimine rohkem õhu müümist.
Millegipärast aga ei taheta paljusid asju mõista. Ehk seetõttu, et tase selline?
Via Baltica prognoosidega pandi kõvasti puusse. Keegi ei taha tegeleda
põhjustega, aga ikka teeks neljarealisi maanteid. Eriti sotsid, nagu
mäletan. Mis sest, et lähitulevikus kipub autode arv vähenema ja
kindlasti ei tehta peagi enam mõttetuid sõite. Ei tehta seda ka kalli
rongipileti eest. Eriti kui tase on selline, et sõiduplaanide kavandeid
RB-le teinud täielikud diletandid. Aga küllap see ongi tase, eriti kui
vaadata ka kohaliku reisiliikluse plaanide esialgseid mustandeid.
Küsimus pole selles, kas selle järgi rongid kohtuvad Kolu metsades, vaid
algtõdedes.
Kas
mäletate, milline pilt meile maaliti kavandatavast Rail Balticust ja
millega selle ehitust põhjendati? Uus kiirrong pidanuks meid viima
suurtel kiirustel ja hulgakaupa otse maailmalinna Berliini, sealt aga
saanuks soovijad pärast ümberistumist oma sõitu jätkata. Kuid juba on
meile maalitud illusioon murenemas. Kiirrong ei tuhisegi uhkelt
Tallinnast Berliini. Juba Leedus või Poolas tuleb ümber istuda,
võimalik, et mitu korda ning mitte kiirrongile, vaid harilikule. Paljud
meist mäletavad Tallinna ja Tartu vahemaad 3–4 tunniga katnud rongi,
kapsaussiks kutsutut. Kombinatsioon Leedus kapsaussiks manduvast
Tallinna kiirrongist, mille piletihind konkureerib lennukipileti omaga,
kergitab mitu põhimõttelist küsimust. Kes on nõus maksma koos oma
kompsudega mitu korda ühelt rongilt teise ülekolimise vaevade eest
lennukipiketi hinda, kui reisikiirus ei vasta ligilähedaseltki lennuki
omale?
Teiseks
– kas kogu ettevõetav ehitus on väärt neid ohvreid, mida see endaga
kaasa toob? Lõhestatud külad ja rongitrassist poolitatud Eestimaa
pelgalt selle nimel, et ehitusraha tuleb euroopa Liidust ning korralike
rehepappidena peame saadaoleva raha viimse sendini ära kulutama? Seda
hoolimata sellest, et kiiret ühendust Berliiniga me ei saagi. Sarnaseid
ulmeprojekte leidub Eestiski – kas või Mäo ja Jõhvi hiiglaslikud ja
kallid liiklussõlmed keset väljaehitamata maanteid.
Ja
kolmas ning kõige olulisem küsimus – miks selliseid projekte üritatakse
meile müüa pooliku info abil, olulisi asju välja ütlemata? Ametnike
poolt vaadates on niiviisi kindlasti mugavam avalikku arvamust enese
kasuks kallutada ja arvukatelt maaomanikelt trassile maa loovutamise
nõusolek kätte saada. Kuid sellise metoodika kasutamine on sama, mille
vastu protestisid äsjastel valimistel osalenud valimisliidud – rahvast
ei peeta partneriks, vaid pigem nähakse temas manipuleeritavat ullikest,
kes pigem segab ametnikel oma tähtsa töö tegemist. Praeguse seisuga
tähendab Rail Balticu propageerimine rohkem õhu müümist.
Väga loodan, et meie raha (ka EL-i raha on meie raha, ilma seda
mõistmata ei mõisteta ka muud) ei jõuta ropult kulutada mõttetule
projektile. Tahaks loota hoopiski, et leidub inimesi, kes suudavad selle
raha eest osta korralikud kaugrongid, millega saaks ikka mõnusalt
sõita. Mitte tundide viisi linnalähirongiga, seeoleks jube. Eesti riik
ehk Elrongi juba kiikab piiri taha. See hea, eriti kui sõiduplaanide
tegemisega kord normaalse mõtlemiseni jõutakse.
No vast siis sina vastaksid neile esimeses kommentaaris tõstatatud küsimusele.
Nimby oleks nagu ametnik. Kes kirjutab, aga edasi ei vasta. Ju ei oska...
Reisijaid ei saa olema iialgi nii palju kui räägitud. Me ei ole
tiheasustusega ja miljonilinnadega Lääne-Euroopa. Ning ikka jääb
küsimus meie tasemes. Kuidas saab olla üldse võimalik, et raudteed
kavandades ei peeta loomulikuks kõikide rongisde sõitmist sellel?
Regionaalrongide puudumine oleks ju sama kui Siimu-autu kõrval ei
sõidaks Via Baltical kohalikud maamehed!? Ja kuidagi pole õigustatud
sellegi hajaasustuse lõhkumine, mis meil iseloomulikud. Meie külad on
olnud sajandeid ja peavad ka alles jääma. Kellele ei meeldi, mingu
Brüsselisse, aga kodu lõhkumine on kuritegu. Nagu ka looduse lõhkumine.
Täna üks inimene FB-s, kelle jaoks osutus üle mõistuse olema selline asi
nagu hoolimine, soovitas mul probleemidest NENDELE kirjutada. Kes asju
otsustavad. Mis on sellest kasu? Edelaraudtee suudab muretsed uued
LED-foorid, riigifirma aga säästuvariandid? Mis pole oluliselt paremad
neist 90% fooridest Eesti Raudteel, mis ei vasta nõuetele.
Ohutuse peale ka mõeldakse? Sõnades küll, nagu ka OLE. Ei tulnud omal
ajal selleltki vastust. Ja ei huvitanud kedagi ka looduse hoidmine.
Meie praeguse taseme juures oli ja jääb ohustatud Nõiakaev ja kogu Eesti
loodus. Paar päeva tagasi oli taas rongi ees mitu põtra. Ja kuigi olen
sel teemal kirjutanud MKM-i, nii uute rongide kaugtulede täiustamise kui
kiiruse alandamise üle, ei huvita see kedagi. Hoopis ollakse pimedusega
löödud ja aina korratakse "kiiremini-mantrat".
Küllap on sellised hiigelprojektid vaid ärimeeste lobbi-tulemus. Kui
neil oleks mõte, võiks seda ju toetada. Kui aga tegemist kuriteoga, siis
peaks tõesti ehk KAPO tegelema. Ja selline RB on tõsine kuritegu Eesti
maa ja rahva vastu!
Täiesti
jabur tekst. Kas kodanik superrongiriigis Saksamaal ei ole rongiga
sõitnud? Sealgi tuleb nt Saksamaa lõunaotsast Berliini saamiseks
teinekord ümber istuda. Viimati pidin 1x Fuldas ümber istuma, ICElt
öörongile. Tule jumal appi tõesti, lasteaed.
Muidugi on võimalik ümber istuda. Kas aga selle jaoks peab uue, ülikalli
raudtee ehitama? Jabur on pigem Sia tekst. Seda enam, et just sellised
inimesed ei mõista,et kasvõi Tartust sõidetaks rohkesti Riiga või
Leedust ja Poolast Elvasse. Ka tavalise, 120 km/h sõitva MUGAVA rongiga.
Ja seda kõike kavandatakse nõukaaegse hurra-kombel samal ajal kui omal
pole me suutnud taastada Haapsalu raudteed ega liiklust Võru suunal.
Isegi Riia-Peterburi rongi ei suuda tagasi tuua. Mida mõtleb aga see
vana mees?
Kas vajab neljarealist või teab, et saab ka mõistlikumalt asju tehtud?
Küllap saab. Sest usun, et talupojamõistus veel hingitseb eestlaste
hingesoppides.
Mida siis Siim Kallas jt loodavad Rail Balticast? Ega neid tegelikult
vist see huvitagi. Parimal juhul hingepõhjas vaid soov kulgeda läbi
lõhutud Eestimaa, et mitte näha selle kustumist!
`
Partsil oli kunagi hea nõunik, kes vastalistele hambad sisse lõi või
lihtlabaselt täis kusi. Kus on Miihu nüüd? Vaatab, kuis rongid mööda
sõidavad või lausa Partsu käsul reisijaid loeb? Ei tea ju temagi, et
reisijate arvu kahekordistamisel pidavat Haapsalu raudtee taastatama.
Aga millekahekordistamisel? Kas nõukaaegse, remondieelse või
remondiaegse.?Seda ei tea isegi Parts, rääkimata Siimust Brüsseli
kloostri taga.
Seni aga, kuni pumba juures on diletandid...
Võib karta, et reisijate arv peatuses väheneb miinimumini...
Seda enam, et spetsialistide arvates on ka Käru surmale määratud. Ime,et paarile rongile üldse peatumist planeeriti....
Õnneks on Kärus asjalikud vallavõimud ja/või elanikud,kes kirja teinud.
Ja mitte ainult kirja vaid ka Eesti ühe uhkema külaplatsi. Kus
rongipeatuse kõrval terviserada, laululava,lõkkeplats, noortekeskus ja
veel palju ilusat. Pilti rikub ehk vaid jaamahoone omanik,sest ilusa ja
ajaloolise hoone omanik ei huvitu isegi sellest kui aknad sisse löödud.
Protestiks?
Und ei tule.Tundub endale, et olen vormis! Toosama inimene, kes
süüdistas mind vaid rääkimises,ei tea paljutki. Ei tea, mida tähendab
vaevanägemine,üleelamised japalju muud. Ja ma kiitvat ennast taevani. Ei
kiida, aga oma mõningate saavutustega olen rahul küll.
Esimene aasta vedurijuhina. Kus nagu ikka oli kõige olulisem reisija ja
vagunisaatja. Ning võin vaid olla uhke. Oma inimeste üle, kes mind
hindasid. Mitte ülemuse üle, kes täna hommikul Balti jaamas röökis. See
ju kõigile teada, et ta oskab oma alluvaid vaid terroriseerida ja nutma
ajada. Reisijate eest hoolimisest on ta sama kaugel nagu mõnigi teine
inimene siin ilmas....
Ja pean ütlema, et olen tõesti uhke. Sest nii mõnigi inimene ei saanud
aru, kuidas saan olla hea töötaja (inimene) kui pole seda tiitlit.
Õnnestus aga esimese raksuga. Ja hoian oma inimesi siiani. Sest selline
paitus jääb hinge!!!
Samamoodi hoolin kaasmaalastest ja oma maast. Hea, et mitte ainukesena....
Õnneks näen, et on ka teisi arusaajaid. Raul Vips
Kui üldse minna selles hullumeelses maailmas soliidsesse firmasse,siis
tahaks tegeleda tulevikuga. Sõiduplaaniga nii, et rongile tuleks rohkem
reisijaid.Mitte kahekordistades vaidkolmekordistades. Nii et rongid
oleks Saue-lähedases seisus. Tegelikult muidugi nii, et iga reisija
saaks siiski istuda ja mugavalt tunda. Ahjaa, inimene, kes süüdistasid
mind vaid jutustamises!? Ehk uuriksid, miks ei toodud uute rongide
istmeid varem avalikkuse ette?
Üheks oma tugevaks küljeks pean sidemeid omavalitsuste ametnikega.
Nendega, kes mõistnud asjaliku suhtlemise kasulikkust, mitte nendega,
kes ei suhtle. Nagu ei suhtle ka EAL. Kuigi nende põhitegevus reisijate
vedamine. Samas on tore suhelda Saku, Käru, Palupera vt valdade ja
maavalitsuste ametnikega. Kes püüavad midagi muuta.
Samas on määratult kahju, et mõnigi hea inimene ametnikustaatusse jõudes
muutub. Muutub kaunisõnaliseks, kuid inimest mittehindavaks. Olen isegi
olnud tihti risttule all. Olen olnud siis vaid aus, mitte
valetaja.Seda enam, et ühe meeldiva nalja järgi masu põhi pole veel
käes.... Ja tean, et seda ei tulegi...
Mis on hoolivus? Näiteks see,kui eessõitja näitab suunda ja arvestab
lähedalolijatega. Selline hoolivus nii meeldiv,et isegi möödasõiduga ei
kiirusta...
Kui Jürgen ei pea õigeks palga kahekordistamist ega ka mitte oma
(partei)kaaslaste palgalangetamist, siis Eestimaal avatud silmadega
ringi liikudes võib näha,et nii mõneski (pere)puhkekohas pole enam
kaugeltki seda hiilgust. Sest raha vähesus paneb maha oma jälje. Ka
rongisõidus, eriti kui Elron ei soovi väga vaeva näha reisijate arvu
kasvatamisega. Ma tõesti tean, mis aitaks, aga ei ütle. Kui riik soovib
tulemusi, siis tuleb õiged inimesed palgata.
Mis teha idiootlike asjadega? Kas varastada pakendikonteinerist
videokaamera? Või tuua pakendid kaine peaga? Lahedaid asju võib ikka
leida!
Aga siia pole eurooplasel asja, mis siis, et siin sõlmpunkt Peipsini
jõudmiseks. Parts ju ka ei tea, mis on turismi arendamine...
Kui Miihu oleks nõunik, siis need inimesed rõõmustaks rahvusvaheliste
rongide üle Tartu kaudu. nüüd....rõõmustavad lihtsalt elu üle. Kuigi on
ka kurbuse noote...