Blogiarhiiv

esmaspäev, 25. oktoober 2021

RB 1. Okt 2013.

 

Tuesday, October 29, 2013

Aeg tulevikule mõelda!

Küll võttis ajakirjanikel aega, et tõeni jõuda!

Ilus ju!?


Kas mäletate, milline pilt meile maaliti kavandatavast Rail Balticust ja millega selle ehitust põhjendati? Uus kiirrong pidanuks meid viima suurtel kiirustel ja hulgakaupa otse maailmalinna Berliini, sealt aga saanuks soovijad pärast ümberistumist oma sõitu jätkata. Kuid juba on meile maalitud illusioon murenemas. Kiirrong ei tuhisegi uhkelt Tallinnast Berliini. Juba Leedus või Poolas tuleb ümber istuda, võimalik, et mitu korda ning mitte kiirrongile, vaid harilikule. Paljud meist mäletavad Tallinna ja Tartu vahemaad 3–4 tunniga katnud rongi, kapsaussiks kutsutut. Kombinatsioon Leedus kapsaussiks manduvast Tallinna kiirrongist, mille piletihind konkureerib lennukipileti omaga, kergitab mitu põhimõttelist küsimust. Kes on nõus maksma koos oma kompsudega mitu korda ühelt rongilt teise ülekolimise vaevade eest lennukipiketi hinda, kui reisikiirus ei vasta ligilähedaseltki lennuki omale?

Teiseks – kas kogu ettevõetav ehitus on väärt neid ohvreid, mida see endaga kaasa toob? Lõhestatud külad ja rongitrassist poolitatud Eestimaa pelgalt selle nimel, et ehitusraha tuleb euroopa Liidust ning korralike rehepappidena peame saadaoleva raha viimse sendini ära kulutama? Seda hoolimata sellest, et kiiret ühendust Berliiniga me ei saagi. Sarnaseid ulmeprojekte leidub Eestiski – kas või Mäo ja Jõhvi hiiglaslikud ja kallid liiklussõlmed keset väljaehitamata maanteid.

Ja kolmas ning kõige olulisem küsimus – miks selliseid projekte üritatakse meile müüa pooliku info abil, olulisi asju välja ütlemata? Ametnike poolt vaadates on niiviisi kindlasti mugavam avalikku arvamust enese kasuks kallutada ja arvukatelt maaomanikelt trassile maa loovutamise nõusolek kätte saada. Kuid sellise metoodika kasutamine on sama, mille vastu protestisid äsjastel valimistel osalenud valimisliidud – rahvast ei peeta partneriks, vaid pigem nähakse temas manipuleeritavat ullikest, kes pigem segab ametnikel oma tähtsa töö tegemist. Praeguse seisuga tähendab Rail Balticu propageerimine rohkem õhu müümist.


Millegipärast aga ei taheta paljusid asju mõista. Ehk seetõttu, et tase selline?
Via Baltica prognoosidega pandi kõvasti puusse. Keegi ei taha tegeleda põhjustega, aga ikka teeks neljarealisi maanteid. Eriti sotsid, nagu mäletan. Mis sest, et lähitulevikus kipub autode arv vähenema ja kindlasti ei tehta peagi enam mõttetuid sõite. Ei tehta seda ka kalli rongipileti eest. Eriti kui tase on selline, et sõiduplaanide kavandeid RB-le teinud täielikud diletandid. Aga  küllap see ongi tase, eriti kui vaadata ka kohaliku reisiliikluse plaanide esialgseid mustandeid. Küsimus pole selles, kas selle järgi rongid kohtuvad Kolu metsades, vaid algtõdedes.
 
 
Kas mäletate, milline pilt meile maaliti kavandatavast Rail Balticust ja millega selle ehitust põhjendati? Uus kiirrong pidanuks meid viima suurtel kiirustel ja hulgakaupa otse maailmalinna Berliini, sealt aga saanuks soovijad pärast ümberistumist oma sõitu jätkata. Kuid juba on meile maalitud illusioon murenemas. Kiirrong ei tuhisegi uhkelt Tallinnast Berliini. Juba Leedus või Poolas tuleb ümber istuda, võimalik, et mitu korda ning mitte kiirrongile, vaid harilikule. Paljud meist mäletavad Tallinna ja Tartu vahemaad 3–4 tunniga katnud rongi, kapsaussiks kutsutut. Kombinatsioon Leedus kapsaussiks manduvast Tallinna kiirrongist, mille piletihind konkureerib lennukipileti omaga, kergitab mitu põhimõttelist küsimust. Kes on nõus maksma koos oma kompsudega mitu korda ühelt rongilt teise ülekolimise vaevade eest lennukipiketi hinda, kui reisikiirus ei vasta ligilähedaseltki lennuki omale?

Teiseks – kas kogu ettevõetav ehitus on väärt neid ohvreid, mida see endaga kaasa toob? Lõhestatud külad ja rongitrassist poolitatud Eestimaa pelgalt selle nimel, et ehitusraha tuleb euroopa Liidust ning korralike rehepappidena peame saadaoleva raha viimse sendini ära kulutama? Seda hoolimata sellest, et kiiret ühendust Berliiniga me ei saagi. Sarnaseid ulmeprojekte leidub Eestiski – kas või Mäo ja Jõhvi hiiglaslikud ja kallid liiklussõlmed keset väljaehitamata maanteid.

Ja kolmas ning kõige olulisem küsimus – miks selliseid projekte üritatakse meile müüa pooliku info abil, olulisi asju välja ütlemata? Ametnike poolt vaadates on niiviisi kindlasti mugavam avalikku arvamust enese kasuks kallutada ja arvukatelt maaomanikelt trassile maa loovutamise nõusolek kätte saada. Kuid sellise metoodika kasutamine on sama, mille vastu protestisid äsjastel valimistel osalenud valimisliidud – rahvast ei peeta partneriks, vaid pigem nähakse temas manipuleeritavat ullikest, kes pigem segab ametnikel oma tähtsa töö tegemist. Praeguse seisuga tähendab Rail Balticu propageerimine rohkem õhu müümist.


Väga loodan, et meie raha (ka EL-i raha on meie raha, ilma seda mõistmata ei mõisteta ka muud) ei jõuta ropult kulutada mõttetule projektile. Tahaks loota hoopiski, et leidub inimesi, kes suudavad selle raha eest osta korralikud kaugrongid, millega saaks ikka mõnusalt sõita. Mitte tundide viisi linnalähirongiga, seeoleks jube. Eesti riik ehk Elrongi juba kiikab piiri taha. See hea, eriti kui sõiduplaanide tegemisega kord normaalse mõtlemiseni jõutakse.

nii on  /   19:08, 28. okt 2013
Tegelikult peaks seda Rail Balticuga seonduvat uurima hoopis Kapo...keS on need tegelased kes nn kardinate taga seda asja ajavad. Kahjuks on Kapo juhtkond paika pandud sama seltskonna, s.o. IRLi juhtfiguuride poolt ja nad ajavad nüüd sama rida. Normaalsele mõistusele tundus see projekt juba alguses täiesti loogikavaba....mitte mingit kasu Eesti vabariigile. Võitnuks vast käputäis vabariigi untsantsakaid ja ehitusse kaasatud ÄRIMEHED. Seda tunnistasid algatajad isegi, et reisijatevedu ennast majanduslikult ära ei tasu. Samas pole kuskil toodud välja neid hiiglaslikke kaupade koguseid mida peaks siis suurtel kiirustel Berliini vedama.. mis siis uuele trassile majandusliku äratasuvuse tagaks. Mis kaup see selline on, palju seda on.....mitme aastaga transiit end tasub.....mitte ühtegi vastust Partsu ministeeriumist. Analoogne Partsu kõrbeprojektidega. Kaua selline trangel veel kestab. Seda peatab vist ainult üleeestiline üldstreik....kui seegi.
N
NIMBY  /   19:24, 28. okt 2013
Kes õhtulehe toimetustest mõne planeeritava trassi ees elab?
N
NIMBI le  /   20:13, 28. okt 2013
No vast siis sina vastaksid neile esimeses kommentaaris tõstatatud küsimusele.

Nimby oleks nagu ametnik. Kes kirjutab, aga edasi ei vasta. Ju ei oska...
Reisijaid ei saa olema iialgi nii palju kui räägitud. Me ei ole tiheasustusega ja miljonilinnadega Lääne-Euroopa.  Ning ikka jääb küsimus meie tasemes. Kuidas saab olla üldse võimalik, et raudteed kavandades ei peeta loomulikuks kõikide rongisde sõitmist sellel? Regionaalrongide puudumine oleks ju sama kui Siimu-autu kõrval ei sõidaks Via Baltical kohalikud maamehed!? Ja kuidagi pole õigustatud sellegi hajaasustuse lõhkumine, mis meil iseloomulikud. Meie külad on olnud sajandeid ja peavad ka alles jääma. Kellele ei meeldi, mingu Brüsselisse, aga kodu lõhkumine on kuritegu. Nagu ka looduse lõhkumine. Täna üks inimene FB-s, kelle jaoks osutus üle mõistuse olema selline asi nagu hoolimine, soovitas mul probleemidest NENDELE kirjutada. Kes asju otsustavad. Mis on sellest kasu? Edelaraudtee suudab muretsed uued LED-foorid, riigifirma aga säästuvariandid? Mis pole oluliselt paremad neist 90% fooridest Eesti Raudteel, mis ei vasta nõuetele.


Ohutuse peale ka mõeldakse? Sõnades küll, nagu ka OLE. Ei tulnud omal ajal selleltki vastust.  Ja ei huvitanud kedagi ka looduse hoidmine. Meie praeguse taseme juures oli ja jääb ohustatud Nõiakaev ja kogu Eesti loodus. Paar päeva tagasi oli taas rongi ees mitu põtra. Ja kuigi olen sel teemal kirjutanud MKM-i, nii uute rongide kaugtulede täiustamise kui kiiruse alandamise üle, ei huvita see kedagi. Hoopis ollakse pimedusega löödud ja aina korratakse "kiiremini-mantrat".

Küllap on sellised hiigelprojektid vaid ärimeeste lobbi-tulemus. Kui neil oleks mõte, võiks seda ju toetada. Kui aga tegemist kuriteoga, siis peaks tõesti ehk KAPO tegelema. Ja selline RB on tõsine kuritegu Eesti maa ja rahva vastu!

Sia  /   11:03, 29. okt 2013
Täiesti jabur tekst. Kas kodanik superrongiriigis Saksamaal ei ole rongiga sõitnud? Sealgi tuleb nt Saksamaa lõunaotsast Berliini saamiseks teinekord ümber istuda. Viimati pidin 1x Fuldas ümber istuma, ICElt öörongile. Tule jumal appi tõesti, lasteaed.

Muidugi on võimalik ümber istuda. Kas aga selle jaoks peab uue, ülikalli raudtee ehitama? Jabur on pigem Sia tekst. Seda enam, et just sellised inimesed ei mõista,et kasvõi Tartust sõidetaks rohkesti Riiga või Leedust ja Poolast Elvasse. Ka tavalise, 120 km/h sõitva MUGAVA rongiga.
Ja seda kõike kavandatakse nõukaaegse hurra-kombel samal ajal kui omal pole me suutnud taastada Haapsalu raudteed ega liiklust Võru suunal. Isegi Riia-Peterburi rongi ei suuda tagasi tuua. Mida mõtleb aga see vana mees?

Kas vajab neljarealist või teab, et saab ka mõistlikumalt asju tehtud?  Küllap saab. Sest usun, et talupojamõistus veel hingitseb eestlaste hingesoppides.

Mida siis Siim Kallas jt loodavad Rail Balticast? Ega neid tegelikult vist see huvitagi. Parimal juhul hingepõhjas vaid soov kulgeda läbi lõhutud Eestimaa, et mitte näha selle kustumist!

`

Partsil oli kunagi hea nõunik, kes vastalistele hambad sisse lõi või lihtlabaselt täis kusi. Kus on Miihu nüüd? Vaatab, kuis rongid mööda sõidavad või lausa Partsu käsul reisijaid loeb? Ei tea ju temagi, et reisijate arvu kahekordistamisel pidavat Haapsalu raudtee taastatama. Aga millekahekordistamisel? Kas nõukaaegse, remondieelse või remondiaegse.?Seda ei tea isegi Parts, rääkimata Siimust Brüsseli kloostri taga.

Seni aga, kuni pumba juures on diletandid...

Võib karta, et reisijate arv peatuses väheneb miinimumini...


Seda enam, et spetsialistide arvates on ka Käru surmale määratud. Ime,et paarile rongile üldse peatumist planeeriti.... 
Õnneks on Kärus asjalikud vallavõimud ja/või elanikud,kes kirja teinud. Ja mitte ainult kirja vaid ka Eesti ühe uhkema külaplatsi. Kus rongipeatuse kõrval terviserada, laululava,lõkkeplats, noortekeskus ja veel palju ilusat. Pilti rikub ehk vaid jaamahoone omanik,sest ilusa ja ajaloolise hoone omanik ei huvitu isegi sellest kui aknad sisse löödud. Protestiks?

Und ei tule.Tundub endale, et olen vormis! Toosama inimene, kes süüdistas mind vaid rääkimises,ei tea paljutki. Ei tea, mida tähendab vaevanägemine,üleelamised japalju muud. Ja ma kiitvat ennast taevani. Ei kiida, aga oma mõningate saavutustega olen rahul küll.

Esimene aasta vedurijuhina. Kus nagu ikka oli kõige olulisem reisija ja vagunisaatja. Ning võin vaid olla uhke. Oma inimeste üle, kes mind hindasid. Mitte ülemuse üle, kes täna hommikul Balti jaamas röökis. See ju kõigile teada, et ta oskab oma alluvaid vaid terroriseerida ja nutma ajada. Reisijate eest hoolimisest on ta sama kaugel nagu mõnigi teine inimene siin ilmas....
Ja pean ütlema, et olen tõesti uhke. Sest nii mõnigi inimene ei saanud aru, kuidas saan olla hea töötaja (inimene) kui pole seda tiitlit. Õnnestus aga esimese raksuga. Ja hoian oma inimesi siiani. Sest selline paitus jääb hinge!!!

Samamoodi hoolin kaasmaalastest ja oma maast. Hea, et mitte ainukesena....

Õnneks näen, et on ka teisi arusaajaid. Raul Vips



Kui üldse minna selles hullumeelses maailmas soliidsesse firmasse,siis tahaks tegeleda tulevikuga. Sõiduplaaniga nii, et rongile tuleks rohkem reisijaid.Mitte kahekordistades vaidkolmekordistades. Nii et rongid oleks Saue-lähedases seisus. Tegelikult muidugi nii, et iga reisija saaks siiski istuda ja mugavalt tunda. Ahjaa, inimene, kes süüdistasid mind vaid jutustamises!? Ehk uuriksid, miks ei toodud uute rongide istmeid varem avalikkuse ette?
Üheks oma tugevaks küljeks pean sidemeid omavalitsuste ametnikega. Nendega, kes mõistnud asjaliku suhtlemise kasulikkust, mitte nendega, kes ei suhtle. Nagu ei suhtle ka EAL. Kuigi nende põhitegevus reisijate vedamine. Samas on tore suhelda Saku, Käru, Palupera vt valdade ja maavalitsuste ametnikega. Kes püüavad midagi muuta. 
Samas on määratult kahju, et mõnigi hea inimene ametnikustaatusse jõudes muutub. Muutub kaunisõnaliseks, kuid inimest mittehindavaks. Olen isegi olnud tihti risttule all.  Olen olnud siis vaid aus, mitte valetaja.Seda enam, et ühe meeldiva nalja järgi masu põhi pole veel käes.... Ja tean, et seda ei tulegi...

Mis on hoolivus? Näiteks see,kui eessõitja näitab suunda ja arvestab lähedalolijatega. Selline hoolivus nii meeldiv,et isegi möödasõiduga ei kiirusta...


Kui Jürgen ei pea õigeks palga kahekordistamist ega ka mitte oma (partei)kaaslaste palgalangetamist, siis Eestimaal avatud silmadega ringi liikudes võib näha,et nii mõneski (pere)puhkekohas pole enam kaugeltki seda hiilgust. Sest raha vähesus paneb maha oma jälje. Ka rongisõidus, eriti kui Elron ei soovi väga vaeva näha reisijate arvu kasvatamisega. Ma tõesti tean, mis aitaks, aga ei ütle. Kui riik soovib tulemusi, siis tuleb õiged inimesed palgata.

 Mis teha idiootlike asjadega? Kas varastada pakendikonteinerist videokaamera? Või tuua pakendid kaine peaga? Lahedaid asju võib ikka leida!

Aga siia pole eurooplasel asja, mis siis, et siin sõlmpunkt Peipsini jõudmiseks. Parts ju ka ei tea, mis on turismi arendamine...


Kui Miihu oleks nõunik, siis need inimesed rõõmustaks rahvusvaheliste rongide üle Tartu kaudu. nüüd....rõõmustavad lihtsalt elu üle. Kuigi on ka kurbuse noote...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar