Näh, kus nüüd tõusis kisa! Ega Pärnu raudtee puhul pole ju keelatud panna kiirronge Riiga läbi Tartu? Ja Võrru. Ja Piusale. Ja Minskisse.
Esialgu võiks hr Kruuse tuua bussijaama vaksalisse kaubateede asemele. Näidata, et midagi ka teeb, mitte ei räägi ainult!
Zan
06.07.2011 16:59
Kuulge aitab sellest üdini luusseharjunud orjameelsusest. Kui suur ja uhke välisfirma tahab ühte teed pidi teha ilma pika projekti regionaalmõjusid arvestamata, siis kõik kuulekad eestlased kiidavad heledal häälel ja luduskõrvu takka, et nii on õige.
No kurat.
Kui me EUsse astusime, siis oli sama retoorika, et üritame kõigepealt sisse saada ja siis teeme omale tingimusi.. Soomlased kauplesid meile paremaid tingimusi välja liitumisprotsessi jooksul ja imestasid, miks meie omad suud lahti ei tee ja ainult noogutavad. Lambakari. Poolakad kauplesid omale nii et vähe pole põllumajanduse teemal eritingimusi. Ja teised ka vajalikes suundades. Meil käib ainult lipitsemine. Ja sellest takkajärgi tingimuste väljakauplemisest pole ma senini midagi väga kuulnud, endiselt käib seal lihtsalt üks mõnus äraolemine ja kaasanoogutamine, oma arvamus meil, eestlastel, paraku tihtipeale kas puudub, või oleme liiga arglikud, et seda välja öelda.
On selge, et see on üks suurem raudtee-ehitus, mis lähikümnendeil Eestis tuleb ja see *peab* me kohalikke vajadusi arvestama. Läbi Tartu oleks ideaalne, see annaks ülikoolile suurepärase kiire ühenduse Euroopaga - TÜ on teistes Euroopa teaduslinnades päris tuntud nähtus, parem ühendus on igapidi teretulnud. Samuti hõlmab see trass olulisemad Eesti sõlmed - Tapa ja Valga, mis kaubaveo mõttes on suurema potentsiaaliga, kui Tallinn üksi.
Ja kui Tallinn-Pärnu raudtee lihtsalt renoveerida, siis on võimalik Pärnust Tallinna kaudu RB peale saada umbes tunniga, mis on päris hea tulemus.
Ning kes siin Tartu-Tallinna rongiliikluse kohta midagi sõna võtavad - sõitke rohkem rongiga. Need on puupüsti täis, lisavaguneid oleks vaja, aga edelaraudteel pole neid välja panna. Ja kui rongiliiklus tihedam oleks, siis see oleks ideaalne reisiviis. Võrreldes kilukarpideks pakitud sebebussikestega on tegemist ruumika, laheda ja mõnusa valge inimese reisiviisiga.
Mis Pärnusse puutub, siis seal on küll tore suvitada, aga reaalset äri või teadustööd seal ju ei toimu - selles suhtes on tegemist maha visatud marsruudipunktiga, kui rada sealtkaudu kulgeks.
Läbi Viljandi ja Mõisaküla on ka üks variant ehitada - see jääb enamvähem Tartu-Pärnu vahele ja on võimalik korralik feeder-süsteem tööle panna. Tartu-Pärnu on liiga pikk ots selleks, aga Viljandis võiks asi toimida. See tähendab seal mõne raudteeülesõidu ümberehitust. Ja kui kohalik Tartu-Viljandi-Pärnu raudteeliin veel ehitataks, siis oleks elu suisa lill. Kokkuvõttes saaks tee pisut otsema ja Eesti sisevajadused oleks siiski paremini arvesse võetud, kui maksimaalselt otsese Pärnu-liini puhul.
Aga siiski on suurima kohaliku potentsiaaliga liin läbi Tartu. Ja lollid oleme, kui selle eest ei võitle. Pikas perspektiivis on sellest meile endile kordades rohkem kasu, kui Pärnu liinist või ka Viljandi liinist.
No kurat.
Kui me EUsse astusime, siis oli sama retoorika, et üritame kõigepealt sisse saada ja siis teeme omale tingimusi.. Soomlased kauplesid meile paremaid tingimusi välja liitumisprotsessi jooksul ja imestasid, miks meie omad suud lahti ei tee ja ainult noogutavad. Lambakari. Poolakad kauplesid omale nii et vähe pole põllumajanduse teemal eritingimusi. Ja teised ka vajalikes suundades. Meil käib ainult lipitsemine. Ja sellest takkajärgi tingimuste väljakauplemisest pole ma senini midagi väga kuulnud, endiselt käib seal lihtsalt üks mõnus äraolemine ja kaasanoogutamine, oma arvamus meil, eestlastel, paraku tihtipeale kas puudub, või oleme liiga arglikud, et seda välja öelda.
On selge, et see on üks suurem raudtee-ehitus, mis lähikümnendeil Eestis tuleb ja see *peab* me kohalikke vajadusi arvestama. Läbi Tartu oleks ideaalne, see annaks ülikoolile suurepärase kiire ühenduse Euroopaga - TÜ on teistes Euroopa teaduslinnades päris tuntud nähtus, parem ühendus on igapidi teretulnud. Samuti hõlmab see trass olulisemad Eesti sõlmed - Tapa ja Valga, mis kaubaveo mõttes on suurema potentsiaaliga, kui Tallinn üksi.
Ja kui Tallinn-Pärnu raudtee lihtsalt renoveerida, siis on võimalik Pärnust Tallinna kaudu RB peale saada umbes tunniga, mis on päris hea tulemus.
Ning kes siin Tartu-Tallinna rongiliikluse kohta midagi sõna võtavad - sõitke rohkem rongiga. Need on puupüsti täis, lisavaguneid oleks vaja, aga edelaraudteel pole neid välja panna. Ja kui rongiliiklus tihedam oleks, siis see oleks ideaalne reisiviis. Võrreldes kilukarpideks pakitud sebebussikestega on tegemist ruumika, laheda ja mõnusa valge inimese reisiviisiga.
Mis Pärnusse puutub, siis seal on küll tore suvitada, aga reaalset äri või teadustööd seal ju ei toimu - selles suhtes on tegemist maha visatud marsruudipunktiga, kui rada sealtkaudu kulgeks.
Läbi Viljandi ja Mõisaküla on ka üks variant ehitada - see jääb enamvähem Tartu-Pärnu vahele ja on võimalik korralik feeder-süsteem tööle panna. Tartu-Pärnu on liiga pikk ots selleks, aga Viljandis võiks asi toimida. See tähendab seal mõne raudteeülesõidu ümberehitust. Ja kui kohalik Tartu-Viljandi-Pärnu raudteeliin veel ehitataks, siis oleks elu suisa lill. Kokkuvõttes saaks tee pisut otsema ja Eesti sisevajadused oleks siiski paremini arvesse võetud, kui maksimaalselt otsese Pärnu-liini puhul.
Aga siiski on suurima kohaliku potentsiaaliga liin läbi Tartu. Ja lollid oleme, kui selle eest ei võitle. Pikas perspektiivis on sellest meile endile kordades rohkem kasu, kui Pärnu liinist või ka Viljandi liinist.
Ikka koogutame, ikka koogutame...
Tartu linnapea puhul on tegemist saamatu ja lapsiku inimesega.Vaksalit pole korda saanud, pinke ei ole ja tema tahab rahvusvahelist raudteed....
VastaKustutaEks ootame septembrini:
VastaKustutaPraegu on alles otsustamise aeg, mida selle uuringuga teha, kas minna kaasa, pakkuda täiendusi või üldse mitte nõustuda sellega. Sügiseks peaks teema ka valitsuskabinetti jõudma,» rääkis Rasmus Ruuda.
Kiiraudteede eesmärk pole kunagi olnud teenindada maapiirkondi/külasid, pigem on eesmärk meelitada lennureisijaid rongiga sõitma.
Tänud Tiberi!
VastaKustutaKüsimus vaid selles, et kui on tee - olgu siis raudtee või maantee, siis peaks üritama maksimaalset võtta ja anda!
Maksimaalselt võtmine ja andmine tähendabki seda mida Aecomi lõpparuanne endast kujutab. See on kompromisside kompromiss ja alternatiivide alternatiiv. Enam paremini ei saa. Soovitan soojalt kogu analüüsiga tutvuda. Rohkem peatusi, läbi Tartu minev trass, kiiremad ühendused jne on juba läbi kaalutud kohad ja on leitud et ei saa.
VastaKustutaTänud Anonüümus!
VastaKustutaAlati saab paremini! Kahju, et ma inglise keelt ei oska, seega ei saa ka kogu analüüsiga tutvuda. Ülevaatest võisin muidugi mõnevõrra ekslikult aru saada, kuid:
1. Mis tähendab, et rohkem peatusi ei saa? Esiteks promome end turismimaana, seega peab turist saama väljuda, Cesises - ühine rattatuur Lätimaaga, Elvas, Iklas, Häädemeestes, Karksi-Nuias, kasvõi Jõgeval, kui vaja. Sealt, kust on oodata sõitjaid. Teiseks peab see rong olema nii soodus, et Elva inimene (või tusist9 sõidaks vajadusel ka Tartusse või Tapale. Teiseks peab raudtee võimaldama vähemkiiremate ja kohalike rongide liikumist.
Ainult kaubaveo ja mõne poliitiku sõidutamise pärast pole raudteed vaja ehitada. Siis sõidame Tartu kaudu 120 km/h, normaalse hinnaga ja ehitame Riisipere-Rohuküla-Virtsu-Pärnu-Karksi-Nuia-Tõrva-Valga raudtee.
Nõrgad oleme kui lihtsalt "leiame, et ei saa"! Artiklite pläralas kellegi arvamus, et raudtee peab minema mööda kõikidest asulatest, tundus napaka irvitamisena ja ei kujutanud ette, et nii VÕIDAKSEGI TEHA! Siis on juba mõttekam ehitada raudtee Läänemerele, otse Saksamaale ja ühtlasi tuulikuid täis riputada. Jääb ära ka saarte ja ranniku visuaalne reostamine.
Ooteplatvormide asukohad on ka läbi kaalutud ja tagajärjeks ülipalju lollusi, andke andeks!
Enne kui mingit otsust teha, peaks kolm aastat olema kolm korda päevas läbi Tartu käigus tavaline kaugrong. See näitaks ära, kas tänapäeval on sõitjaid või ei. Kui ei ole, pole vaja ainult kauba pärast ka raudteed ehitada, saab vedada meritsi. Ja tuhapühade puhul saab Euroopast tagasi ka bussiga.
Kui reisirongid liiguvad vaid päeval ja näiteks kahe tunni tagant, siis Tallinnast saab juba kella kuuest sõitma hakata, seega esimene rong Riiast 8-9 paiku Leedus 10-11 paiku, jne? Et Poolast edasi hommikul ronge polegi+ ja viimastega jõuab "Euroopa jaama2 alles öösel? Rongide sõiduplaan on ikka natuke teistsugune asi, rongid euroopasse peaks Tallinnast väljuma ööpäev ringi!
VastaKustutaTegelikult piisab rongist, mis sõidab Berliini kuni ööpäev! Seega, ülikiirused on saatanast, keskkonnamõjud ja muu on liiga suured, et seda kõike vaja oleks.
Kuidas oleks Läänemeri ilma väikesadamateta või Via Baltica ilma vahepeatuste ja mahasõiduteedeta?
Peab, võiks, saaks, peab, oleks hea.... Kahjuks kogu selles teoretiseerimises mis oleks hea ei ole ühtegi infot kandvat lauset. Kahju kui inglise keelt ei oska piisavalt et raport täielikult läbi lugeda. Oled olulisest infost kõrvale lõigatud ja eks see paistab ka välja naiivsetes ideedes kuidas saaks paremini. Ma ei jõua kogu raportit ümber tõlkida, aga usu mind ei saa paremini. Lõppraport on kõige mõistlikum alternatiiv Rail Balticale.
VastaKustutaTänud Anonüümus!
VastaKustutaEks ta ole.Aga tõsiselt suured tänud asjalike soovituste eest!
Tuuseldada arvude, info, emotsioonide jms rägastikus ongi keeruline. Seda enam, et minulgi kahju keeleoskamatuse pärast. Töö ja aeg olid sellised, et eesti ja vene keelega sai palju infot ja lugeda, mis vaja.
Naiivsus on vahel paremgi kui pragmatism. Meil ehk ongi elulähedusest puudu. Eelpool olev Zan`i kirjutis hea näide. Kui meie numbriinimestel oleks võimalik, müüdaks lühima aja jooksul maha põlevkivi, paas, puit, turvas ja takkaperra ka muld. Sest südant ei ole või südametunnistuse hääl surutakse maha. Suhtumist oma inimestesse on tõestanud ka välisinvestorite, väliseestlaste, välis... ei tea mille eelistamine. Keegi välismaalt tulnud eestlane isegi solvunud ühe laulupeo laulu pärast. Aga mis selles laulus vale oli? Kas ise laulda "Eesti Muld Ja Eesti Süda" oli emotsioonidega või kainelt kaalutletud publiku mõjutamisnipp? Meil peaks olema häbi rääkida rahapuudusest kui isegi meie teenitud rahade arvelt rikastuvad pankade välisomanikud ei anna Eestimaale tagasi maksude näol! Nüüd teeme suurte rahade eest suuremalt jaolt välismaalaste jaoks raudtee? Ehk teeme ka tuumajäätmete matmispaiga, ülemaailmse rehvide kogumispunkti jne?
Naiivsus võib viia selleni, et võib mõista kasvõi keskkonna muresid teisiti. Nendest lugemine isegi eesti keeles ei jäta olulisest infost kõrvale, küll aga teeb seda sarnaste teemade kahe silma vahele jätmine!!!?? Muidugi ei huvita osa inimesi ei maavarade raiskamine ega looduse lõhkumine. Targalt võib paljutki teha, eriti kui meile endilegi ja Eestimaale sellest kasu. Milline lärm tõusis kui keegi julges peale mingit keskkonnareostust mainida, et kaubaveotasusid oleks vaja tõsta!?
Kahjuks jääb Sinugi kirjutistest eriline info saamata.
Kui aga paremini ei saa, siis pooliku ja viletsa plaani jätab tark inimene kõrvale!
Meil tehakse paljutki kõige paremini. Eriti tegijate endi sõnul. Tagajärjed näha siis pisikestes ja suurtes asjades.
Itaalias viib sirgeseljalisus ja arvamuse avaldamise julgus sissisõjani. See on liig mis liig. Meil aga kombeks vaid nurga taga rääkida ja kritiseerida. Orjameelsus ja õkskõiksus ei tule ajaloost ega nõukogude perioodist. Vaid kodust. Ja sellise raudtee tegemine poolitab enamuse kodusid. Tuletage neid sõnu meelde kui tulevikus tekib kordades suurem kära kui praegu Ollepa külas.
Info kättesaadavuse kõrval tasub kasvõi minna Tartu vaksalisse ja vaadata, kuidas kõik tehtud kõige paremini. Või oled juhtunud käima? Oled mõistnud, millest sealsed probleemid? Ja edasi minna Jõhvi. Või mujale.
ja ideed, kuidas Eestimaa inimesed ja külalised saaksid sõita, sel ajal kui katkematult räägitakse ühistranspordi puudustest, ei ole naiivsus. Esialgu vastati ettepanekute peale Lilleküla Ühispeatuse kohta ka, et ei saa paremini. Mingil huvitaval põhjusel on nüüd Lilleküla teema lausa valitsuslubadustes ja -programmis. Kas võimul ka naiivsed? Või lihtsalt avanesid silmad?
Kas kohaliku elu jaoks olid valed ka läbisurutud Taikse, Pulli, Mägiste jt peatused?
Kas olnud naiivsed ka Tartu kiirrongidele lisatud Ülemiste, Tamsalu peatused? Tänu millele nüüd sõitjaid rohkem, rongiliiklus kasumlikum jne!
Millist kasu saame sellest kui "Mõisakülas nii kiired rongid sõitmas, et neid ei näegi"?