Blogiarhiiv

reede, 1. juuli 2011

PÄRNU

Mis saab Pärnust? Pärnu linn ei kao muidugi kuhugi, aga kuhu, kust ja kuidas hakkavad rongid sõitma? Siin-seal mokaotsast midagi kuulukse, aga õiget infi ei tule ega ole. Nüüdseks suletud isegi kohvik Raekülas, kuuldavasti tuleb sinna bensiinijaam. Kuhu hakkab siis sõitma rong Pärnus?
On kuulda, et:

*Papiniitu üle silla
*Raba tänavale ja edasi üle silla kesklinna
*Sauga kaudu ja Pärnu serva pidi
*jms.
Millal lisandub paar kiirrongi? Miks ometi neid juba praegu ei panda käiku?

Lätlaste plehkupanemise järel ikka ehitatatakse Via Balticat, mille tagajärjel Ehitajate teed nimetatakse
Ehitamata teeks. kas oleks nüüd veel ruumi rongipeatuse ja bussipeatuse jaoks teiselpool silda? Ehituse järgi on küll tunne, et raudteepeatus ei huvita kedagi...
 Kaubajaamas on alles tõeline arhitektuurimälestis!
Tuttav kirjutas, et tema pole saanud ettepanekule platvormi kõrvale paigutada ootekoda, vastust mitte ühestki kohast, kuhu ta on kirjutanud. Tüüpiline näide muidugi!
Minu arust saaks ehitada küll korraliku ootekoja otse platvormi kõrvale ja ka bussid saaks siin vabalt peatuda.

Või tahab keegi väita, et see pole võimalik ega vajalik? Et näe, ka Eesti Raudteel inimesed seisavad tiivakeste all ja ligunevad vihma käes, kannatavad tuult ja tuisku! Ning ometi elavad!
Või peaks rongid sõitma ikkagi siit?
Või peaks Papiniidust sõitma randa ja kesklinna selline väike rong? Sest Rüütli tänaval see enam ei sõida...

http://www.parnupostimees.ee/484200/suvel-paaseb-parnus-randa-rongiga/

4 kommentaari:

  1. Inglased oma tasuvusuuringus soovitasid raudteejaama rajada Raeküla kanti. Täpse asukoha peab välja selgitama kohalik omavalitsus.

    Kas kaherealine raudtee mahub siis 4realise Papiniidu tänava pikenduse juurde...
    (või tuleb maad juurde võtta Pärnu jõe arvelt...

    Lisaks soovitavad inglased rajada kaubarongidele möödasõit selleks, et mitte linnaelanikke müraga häirida.

    Ootame sügiseni Balti riikide poliitilist otsust!

    VastaKustuta
  2. Natuke aega tagasi palusin omapoolset arvamust dokumendile "Raudteeliikluse optimeerimine Pärnu regioonis"

    http://pol.parnumaa.ee/index.php?menuID=121

    Nüüd kui avaldatid Rail Baltica aruanne, siis soovin ka sellele omapoolset arvamust. Eestikeelne LÜHIkokkuvõte on siin http://www.mkm.ee/public/Rail_Baltica_Final_Report_Executive_Summary_Eestik_28.06.11.pdf Ingliskeelsed TÄISkokkuvõtted siin http://sendfiles.aecom.com/message.aspx?msgId=0d3b2edb-708b-4f8d-afa3-2943507492dd&u=Jaak.Simon%40tja.ee

    VastaKustuta
  3. OK, leidsin siin mingi vastuse http://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/vastus-kuuuurijale.html Ei ole kuuuurija aga vastus ka ei rahulda. Minumeelest uuring üheselt kirjeldab probleemi, et minipeatuste olemasolu sõiduplaanis tapab kogu Pärnu-Tallinna vahelise reisirongiliikluse. Pärnu-Tallinn rongiliiklus on praegu vist küll kõige ebafunktsionaalsem Eestis. See ei rahulda mitte kedagi. Tallinna-Pärnu suunal sõitjat rahuldab se ekõige vähem mida näitab selgelt madal sõitjate arv. Samas kas see rahuldab minipeatuse reisijaid? Kui vaadates sõitjate arvu, siis EI RAHULDA! Või äkki siis ongi nendes peatustes vähe inimesi? Kui vähe inimesi, siis milleks on vaja rongi kui masside transpordi vahendit? Kas ei oleks mõttekam minipiirkonnad ühendada rongi asemel bussiliiklusega? Minipeatused nagunii rongist mingit majanduslikku kasu ei saa, sest rongid peatustesse kaupa või tööstusele olulisi saadetisi ei saada, veavad ainult inimesi ja sedagi vähesel määral nagu uuring näitab.

    VastaKustuta
  4. Tänud Anonüümus ja Tiberi!

    Raeküla kant poleks paha. Kesklinn alati prem, aga...
    Kui tegemist miljardiprojektiga, siis teoreetiliselt võib minna ka nn ulmevaldkonda. Kui raudteejaam on Ehitajate tee kõrval, siis linna edasi viib "metroo" ehk torutransport, ehk ameerika mäed - piltlikult öeldes kasvõi köisraudtee. Naljaga pooleks on tähtis see, et saaks linna ja randa ja spaasse...
    Kasvõi troskaga!

    Kui uuringust välja lugeda, et väikepeatused tapavad Pärnu rongiliini, siis selline järeldus on meelevaldne ja endale sobiv tõlgendus!!!
    Pärnu rongiliikluse probleemid on vale sõiduplaan ning liikluse absolut mitterahuldav tihedus! Juba aastaid tagasi arvestasin välja minim rahuldava sõiduplaani, mis oleks toiminud juba mitu aastat ja oleks andnud hoopis teise pildi.
    Laias laastus panen umbkaudse ajad, mis tookord olid kirjas:
    Tallinn: 07.30 (pool)kiir
    10.30 peatustega
    13.00 peatustega
    16.00 kiir
    Pärnust 7.00 (või 05.30 hoopis teise lahendusega) peatustega
    10.00 kiir
    13.00 kiir
    17.00 peatustega
    Kordan, see oli minimaalne rahuldav variant!
    Olen nõus, et Pärnu praegu halvim Eestis. Kuid see, et ei rahulda mitte kedagi, on taas meelevaldne arvamus!

    Väikepeatustes ei saagi olla palju reisijaid. Bussidega mingite piirkondade ühendamine ei ole sugugi otstarbekaim. Seda näitas juba Kõnnu. Bussi dotatsioon tohutult kallim ja rongiga seni sõitnuile täielik fiasko.

    Ainult kasumi peal elavad vaid ahned ja teistega mitte arvestavad inimesed. Loomulikult saavad inimesed KASU peatustest. Või peaks eeldama, et kasu neile on see kui maha minnes veel rahanuts pihku pista?

    Käisin varem Kõnnus mitmel korral akusid laadimas. Hea rahulik ja kena loodusega paik. kui matkajad tahaksid sealset kanti (loe Eesti Loodus - Mukri ja Taarikõnnu LKA) külasteda, siis kas ühendame rongi Eidaperes bussidega? Millega matkajad ilmaski rahul pole!
    Nii Kõnnus kui Koogistes tean vähemalt ühte inimest, kes elamise soetanud just sellepärast, et saab kohale suht mugavalt Viljandist ja Tallinnast. Kas ühendame need kaks elupaika bussidega Eidapere rongipeatuses?

    Küsimus ei ole mitte väikepeatustes vaid teo kombel venivas ühistranspordi arengus, silmaklappide kasutamises ning avalikus inimeste eksitamises (miljonid "piimapukkide jaoks Kõnnus jms).

    Ka loodusel on omad taluvuspiirid. Nii võibki mõnegi matkaraja ülipopulaarsus tuua kaasa rahva liikumise piiramise. Et aga looduses puhkamist vajatakse, poleks mingi ime kui üks võimalus olnuks Kõnnu.

    Ja peatuse kaotamisega suurenenud dotatsioon toob kaasa päris suure rahade lisakulu. Olen sellest kirjutanud.

    Rail Baltica III etapi kohta vaja veid mõelda ja saab hiljem kirjutada. Hetkel avaldatu sarnaneb aga Via Balticaga, milline viidaks mööda asulatest ja puuduvad mahasõidud Eestis täielikult... Sellisel kujul vedagu rongid taevasse ja kaup merele! Pole otstarbekas kulutada miljardeid ehitamaks raudteed, mis mõeldud vaid kaupadele (firmade heaoluks) ja Eestist mittehuvituvatele turistidele ning väikesele Brüsseli kildkonnale. Eks näis!

    VastaKustuta