Blogiarhiiv

kolmapäev, 30. mai 2012

Turistide solgutamine.


Küllalt hea artikkel, aga näitab ära, et aimu reisijate vajadusest pole päris paljudel..

http://www.virumaateataja.ee/859030/uue-rongiliiniga-harjumine-voib-aega-votta/

Täiesti nõus, et harjumine võtab aega. Eriti kui asjas on palju puudujääke.

Leemetsa hinnangul on suurim probleem selles, et rong sõidab seitse tundi, samas kui Peterburist Helsingisse jõuab rong poole lühema ajaga. “Aga igasugused uued ühendused on teretulnud,” lisas Leemets.
Aqva veekeskuse üks omanikke Roman Kusma optimismist ei pakatanud. “Olen Peterburi turismiinimestega suhelnud ja nende käest kuulnud, et praeguse sõidugraafikuga see rong Vene turiste Eestisse ei too, sest jõuab siia alles öösel,” põhjendas ta.

Muidugi on tegemist eri arvamustega, nii avaldan ka mina vaid arvamust, kuid usun, et tean veidi rohkem. Kiirus  ja aeg on oluline, kuid mitte niiväga oluline. Vaevalt, et Peterburi inimesed ainult veeparki üheks päevaks tuleksid külastama, siis peakski öösel sõitma hakkama. Kuid varasemat saabumist on tõeati vaja ja mida varem Peterburist välja seda parem.
Pigem olen nõus hr Kusma`ga. Tõepoolest, lisakulutused tähendavad pigem seda, et enamus turiste arvestab sellega. Ja tegemist pole ju ühe ööga, vaid ka enne tagasiminekut tuleb lisaks ööbida.

Pealegi, seitse tundi on sõiduaeg algusest lõppjaama, mitte aga Peterburist Narva.
Seega, kindlasti oleks oluline ka juurdeveoliine kasutada, näiteks käivitada buss jaamast Narva-Jõesuusse. Ei tea, võib-olla seda ka tehtud, ainult ei usu eriti.
Sama kindlasti ka mõne teise bussiga, olgu siis Jõhvist või mujalt.

Kobisin GoRaili kodulehele. Mina kui vanakooli mees pole arvutis väga tugev ja nii võttis natuke aega, enne kui kuhugi jõudsin. Koosseisude lingil juttu vaid Moskva rongist, ei sõnagi uuest liinist. Piletihinda tuli ka otsida, Tallinnast Jõhvi näiteks vist 2. klass 12 eurot. Kuid ühtki sõna ei ole selle kohta, kas piletid tuleb ainult broneerida või saab neid ka rongist!? Balti jaamast ja Narvast ka kassadest, aga kuidas on Jõhvist ja Rakverest? Kas ka kohalike piletite vormistamise tasu 3 eurot? See oleks küll üks viimase aja suurimaid ämbreid!


Puudub Kiviõli peatus, mis tõenäoliselt oleks väga vajalik. Olen kindel, et sealgi päris palju inimesi, kes Venemaal käiksid, rääkimata võimalikust tõmbekeskusest turismi koha pealt.

Ja kuidas on lood riigisiseste reisijatega? Kas pühap õhtul saavad Jõhvist rongi peale kõik inimesed või jäetakse osa ukse taha ja Rakveresse jõudes on rongil kiri: "Vabu kohti ei ole"? Või kui pole kassat, siis ei saa üldse peale?

Kas reisiliikluse tihenemisel ei oleks oluline, et tulevikus saab Jõhvis mugavalt bussidele (ka tellimusbussidele) ümber istuda või tuleb koperdada mööda aiataguseid? Või pole ka see oluline reisijate mugavuse koha pealt? Vähemalt nii saab järeldada EVR-i soovist ka uus platvorm ehitada kaugemale, mitte sinna kuhu vaja. On see siis riigi panus ühistranspordi ja turismi arendamisse? Nii tundub olema, sest ega neilt saa ka vastuseid kirjadele, kuigi olen üritanud. Ja on piisavalt oluline, kas tellimusreiside puhul saabuvad turistid tahavad ikka oma kimpsude-kompsudega koperdada pikka maad. Mina ei usu, et see kasuks.

Imelik, et sellistes küsimustes pole üldse mingit infot.

*****************************

01. 06. 10225
http://www.tarbija24.ee/860632/tuhamae-kulje-alla-tuleb-hostel


2 kommentaari:

  1. Harjumine uue liiniga vötab töesti aega, aga kui avatakse uus liin siis vöiks ka rongis olla piletiostu vöimalus-nagu oli kuulda Peterburi rongi kohta? Kiviölis samuti peatust pole-mötlesin just mingil hommikul selle rongiga sinna tädile külla minna et otsem ja mugavam rongiga pealinnast-oh üllatust-ei peatugi peterburi oma seal??!!!
    Kus on siin siis reisijatele mötlemine??

    VastaKustuta
  2. Mõtlemine on kiivas, Pirtsu!

    Tähtsam võib ju olla liin, ja raha, hiljem ehk taibatakse rohkemat - siis on juba hilja ....või tõesti tehakse asju reisijate vajaduse järgi.

    VastaKustuta