Blogiarhiiv

kolmapäev, 16. mai 2012

Maanteel ametis...


Aitäh pildi saatjale.


Kipub veidi masendavaks. Läbi aegade uudiseid jälgides saab aimu, et väiksemate maanteede hoolduses ikka väga kõvad puudujäägid. Kuskil pole paar-kolm aastakümmet remonditud ühtegi teed, kuskil kõlavalt hõigatakse maha, et erilist rõhku pannakse jalgrattateedele... See tähendab aastas kilomeetrijagu jalgrattatee-ehitust...

http://www.sonumid.ee/index.php3?teema=uudis&lookup=uudis&ID=514089
Artikkel siin lühike, toon tervenisti.

Maanteeamet lähiaastail suuremaid asfalteerimistöid Rapla maakonnas ei plaani.
Reedel kohtus Rapla maavanemaga maanteeameti Põhja regiooni direktor Kaupo Sirk, et teetööde kohta infot vahetada.
„Igal aastal oleme kohtunud nii ROLis kui ka maavanema juures ja oma plaanidest rääkinud. Kuna Raplamaal on kruusateid oluliselt rohkem kui Harjumaal, siis arutasime siinsete kruusateede olukorda ja arenguperspektiive,“ avas kohtumise tausta Kaupo Sirk. 
Kohtumise üheks teemaks oli pretensioon, mis tuli aprilli alguses pärast lume sulamist Lelle-Vahastu ja Käru-Kädva tee kohta. „Sõitsime need teed läbi. Kärus käisin ise ja minu hinnangul ei olnud seal midagi erakorralist. Üldiselt oli tee heas korras, vaid mõnel metsavahelisel lõigul, kus vesi aukudest ära ei voolanud, oli tee märg ja auklik, aga mitte läbimatu. Tee vastas nõuetele, kuigi minimaalsel tasemel,“ selgitas Sirk.



Vähem ehitamist, rohkem säilitamist
2011. aastal viidi Raplamaal 23 km teid mustkatte alla, lähitulevikus samas mahus jätkamiseks rahalisi võimalusi ei ole ja mustkatte alla saab 5-6 km aastas. „Lähiaastail tegeleme pindamise, kruusateede katendite säilitamise ja väikeste lõikude remondiga, suuri asfalteerimistöid ei tule,“ ütles Sirk.


Miks siis lähiaastail võimalused vähenevad? Lähetusi rohkem? Hea küll, ma ei nori. Sest ka lähetused vajalikud. Tegelikult vist üks põhiline põhjus on Kreeka jt poisid, kes harjunud veelgi rohkem kulutama kahtlastel eesmärkidel... Aga mine tea, kui nad euroalast välja astuvad, äkki pole stabiilsusfondi vajagi ja raha tuleb nagu raba? Tagasi?
Mind aga morjendab vähe, et riik nõnna hädine. Hoopiski häirib suhtumine. Omavalitsustele eraldatav raha pidevalt vähenenud. On see normaalne? Kaugeltki mitte. Tulumaks vähenenud. On see normaalne? Veelgi vähem. Aga härraste p... alla tahetakse 4- ja 6-realist? Enne võiks ikka oma hoovi korda teha ja siis alles kaugele püüelda! Laialt laiama!

Muidugi vaatan ka oma ukse ette. Endine suur aiandusühistute piirkond. Aastaid pole midagi eriti tehtud. Isegi osaliselt tegime koostööd, panime veidi raha omalt poolt. Peale ühte "probleemset aadressimuutmise lugu" üllatavalt tuldi meie tänavat freesasfaldiga katma. Teisi selliseid ei näinud. Freesipuruga taheti katta ka põhiteed. Õnneks tuli kriis. Õnneks sellepärast, et kuigi see olnuks odavam, poleks sellise liikluskoormuse puhul midagi paranenud. Hullemaks ehk läinud. Seda enam, et palju iga-aastaseid külmakerkeid. Vallas vist tehti vahepeal suuremat teeremonti, aga see suundus vist suurärimehe kodu poole. Mitte, et mul sellest kahju oleks. Samas tehti kampaaniaid endiseid suvilaomanikke, nüüdseid elamurajoonide inimesi meelitamaks valda sisse kirjutama. Mida paljud ka tegid. Seega peaks ka tulu vähemalt selle koha pealt vallal olema rohkem. Ja kui aus olla, ega siis väga aktiivselt keegi ei nõudnuki keegi, et mõnda teed kapitaalselt remonditaks. Eestlane on leplik, loodab ikka, et küll ka temani järjekord jõuab. Aga tutkit. Praegust olukorda ja suhtumist jälgides jääb tunne, et ei jõua isegi kümne või rohkema aasta pärast. Oleks kasvõi üks tänav aastas asfalteeritud (kokku seega kolme nn piirkonna peale kolm) kuni Aespani. Nii võinuks paarikümne aastaga olukord normalöiseeruda. Isegi sellega võiks ju rahul olla. Ometi ei tehta mitte midagi. Halvem veel, osa ligipääsuteid asub teises maakonnas ja vallas. Kes tõesti valiku ees. Miks peaks tegema, kui meist mingit kasu ei ole!? Ja nii jäämegi edasi põristama mööda kruusateid, rääkimata külmakergetest, mille puhul vahel üle kuu aja häiritud prügivedu ning ükski pere ei saa tuua endale mulda, ehitusmaterjale jne.

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

17.05.10225

Tegelikult absoluutselt õige jutt. Parteifunktsionäärid, ajage ükskord jalad p..., vabandust, kõhu alt välja ja tulge Eestimaad vaatama. Eestimaa ei ole Toompea ja sibulakuppel seal otsas, Eestimaa jätkub ka selle taga!

http://www.epl.ee/news/arvamus/juhtkiri-ohuke-riik-paks-inimene.d?id=64407468

Realistlikkusest rääkides peaks asjad hoopis teistpidi toimima. Ja tõepoolest. kui muutume aina võimsamaks ja kui paha oli elu vanasti ja veel pahem nõuka ajal, siis miks tegelik reaalsus muutub paljude aine lootusetumaks?
Kui palju saaks viia kõvakatte alla väiksemaid teid Eestis näiteks Tarty maantee neljarealiseks ehitamise kulude ja materjalikulu arvelt?
Kui palju saaksid inimesed elu paremaks kui tehtaks lähiajal Haapsalu raudtee?
Kui palju kuluks raha vähem ehituseks ja hilisemateks kuludeks kui ERM ehitataks tasapisi kuskile atraktiivsesse kohta kolossist unistamise asemel ja EKA viidaks olemasolevatesse hoonetesse üle riigi, vanadesse maalilistesse mõisatesse jm-le?
Kui palju saaks kokku hoida, kui jõuaks mõtlemine sinnani, et tänavavalgustus tänapäevasel moel on möödanik?
Kui palju tõuseks maaelanike kindlustunne, kui oleks tagatud elementaarsed vajadused?
Kus on apteegibussid?
Kus on ühistranspordi omavaheline integreerimine? Millal lähevad käiku bussiliinid Soomaale, Aespasse (mille kohta ma näen iga päev otsingusõnu Googles), Paluperast Otepääle?

M-Klubis oli hea sõnavahetus. Markii oli võlad kaela tõmmanud ja ütles: "Meil on vaja 7 miljonit. Kui saame, oleme omadega mäel"
"Aga kui ei saa?"
"Siis on mägi omadega meil..." ja naeris oma naeru , nagu ikka oma naljade üle...

Aga realistlikkus pole naljakas ja ma ei taha naerda valitsuse pressikonverentsidel öeldu üle.  Ei taha, et mägi oleks omadega meil ja riik mudas. Tahan normaalsuse tagasitulekut Eestimaale!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar