ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 29. mai 2012

Peterburist Riiga.


Naljakavõitu on lugeda,kuidas propageeritakse ühistransporti, aga kostab mitte rongihääl vaid mulin. Ja mitte supipajast vaid jutumulin. Mitte artiklist vaid üldse sel teemal.

http://www.postimees.ee/857724/ilves-soidab-jargmisel-nadalal-rongiga-latti-visiidile

Ja kenasti keegi kirjutab pläralas:


...Praegu on võimalik rongiga Riiga sõita ümberistumisega Valgas...

no see võimalus küll normaalse reisimise valdkonda ei kuulu - kõigepealt 4,5 tundi olematute mugavustega kõvapingilises Edelaraudtee 3vagunilises rongis Valka ja sealt veel 3 tundi lätlaste mitte oluliselt parema rongiga edasi Riiga. Kumbaski rongis pole võimalust osta kohvi/karastusjooki ega võileiba, lätlaste rongil on küll mugavamad istmed, kuid olematu teeninduskultuur ja eht-nõukaaegne tualettruum.

Härrased presidendid ja ministrid mõlemalt poolt võiksid ka selle variandiga tutvuda. Kiirus ja mugavus ei ole konkurentsivõimelised isegi meiesuguste riikide puhul.

Küll aga ajaks asja ära üks Tartu kiirrongiga sarnane koosseis, mis ei peatuks Tartust edasi rohkem kui Elva, Valga, Valmiera, Cesis, Sigulda.

Asi on mõlema poole poliitilises ja ärilises tahtmises. Näidake eeskuju, hr president ja võtke jututeema üles:)
Olen Saldejumsiga täiesti nõus, et ümberistumist praegu Valgas ei saa veel pidada sõiduvõimaluseks Lätti, kui pole puhvetitki 8 tunni jooksul ja õlu läheb tee peal leigeks nagu... Vabandust, limonaad ikka, õlut ei tohi juua ju!
Muidugi oleks äärmiselt põnev kui sõidetaks selle rongiga, aga see kuuluks juba ulme valdkonda. Sest Tallinnast Lätimaale sõidab nii praegu vaid väga treenitud inimene, näiteks matkale ja Tartust on see juba siiski lausa hea võimalus.

Aga tead, Saldejums, praegu Peterburi sõitva rongi sisustus ehitati ümber vähem kui kahe kuuga! Ega asjaajamine ju väga palju kauem aega võtnud. Nii et kui jutustatud on meil juba aastaid, siis puudu on tegudest! Ja tahtmisest, nagu mainisid. Aga seda viimast ei ole. Muud järeldust pole võimalik teha. Ja ükski seni kõlanud argument pole ka olnud tõsiseltvõetav. Kui aga riik pole tõsiseltvõetav....? Ja see pole niisama suusoojaks öeldud, tahaks näha, kes toob TÕSISE (õigemini ÜLETAMATU) põhjuse, miks ikka ja jälle ei ole võimalik olnud rongi käima panna!?
Tegelilkult oleks vast vaja esialgu vaid üks lisakoosseis, et paar korda päevas võiks praegune Tartu kiir sõita Riiani. Koosseisu poleks üldse vaja, kuid siis peaksime ilma jääma lisakiirrongidest nädalavahetusel ja seda ei saa mõistlikuks pidada. Ennegi polnud ju koosseise, kuid Peterburi oma ilmus vist unenägudest, sealt, kus minagi vahel Riias käinud ja Riia linna näinud....

Värske Meikargate näitab ära, et ausust on kõvasti puudu. Järelikult teevad inimesed oma järeldused ja vandenõuteooriad:

* bussifirmad on bussiga raha toonud parteikassasse

*ei viitsita tegeleda suuremate asjadega kuna isegi riigisiseselt pole ronge juurde tulnud

* vaevanägemine riigis pole in.

jne.

Tegelikult polegi mõtet fantaseerida kui just igav pole. Sest vaevalt tasub loota, et tegelikud põhjused ausalt välja öeldakse... Sest isegi ausus tekitab kahtlusi, nagu hr Meikari puhul. Kas on ikka tegemist aususega või siin taga midagi muud? Kui uue partei loomine, siis oleks ju nii meeldiv oodata ausat parteid? Kuidas tuua rahvale tagasi usk, et pole üksi ükski maa ja koos saab ka jala Vilniusesse? Ketiga näiteks? Oleme selle unustanud, poliitikud meenutavad seda ainult vajadusel, aga sealseisnud ei teinud seda ju partei käsul... Pigem õhutasid "natsionalistlikku hüsteeriat", nagu kuulda oli...

Aga on aspekte, mis rahvale veelgi ei meeldi:


Nii turvameeste, kui tavareisiate elu kergemaks tegemiseks võiks igasse jaama, kus petutakse panna juba täna plakatid välja eestikeeles, venekeeles ja lätikeeles, et punaste kleepsudega vagunitesse Teil asja ei ole.
Ja muidugi oleks ilus ka need vagunid sarnaselt tähistada.
Tegemist on ju tavareisia tahtliku mõnitamisega Ilvese poolt.
No mina ei usu mitte iial, et nendes vagunitesse peale valitud seltskonna kedagi siseneda lubatakse. Matside jaoks pannakse paar loomavagunit rongi lõppu.
Ja kui kellelgi on siin midagi vastu väita, siis mina olen Saaremaal sama laua taga Hr. Lennart Meri-ga koos õlut rüübanud. See kikilips pole ei minu, ega rahva valitud. See ütleb juba kõik. Selleks on ka erivaguneid ja eriseltskonda vaja. Rahva President julgeks ka niisama sõita.
Tegelikult ma ei oskagi selle kohta midagi öelda. Sest eks maailm on nii hulluks läinud ja igasuguseid juhtumisi arvesse võttes  ei tohiks president küll suvalises vagunis olla. Pealegi, eks tegemist ka reisiga, kus ehk asju arutatakse ja selline suhtlemine vajalik. Kuid teisest küljest, kui tegemist on rahva presidendiga, siis kas on täiesti ilmvõimatu, et broneeritud vaguneid ei ole? Või vähemalt, kas läbipääs rongist on vähemalt tagatud? ja muidugi, president VÕIKS ju olla ise kasvõi natukenegi rahva seas. Kuidas see populaarsus muidu tuleb (õigemini rahvamehe tiitel, mis hr Ilvesel vist saamata?) kui mitte õllekannu taga?Ja natuke peaks rahvamees ikka olema küll!

Ma pole üleüldse sellise vaatenurga fanaatiline pooldaja, kuid teatud iva on sellistes asjades sees. Seda enam, et rongiukselt ju ei saa enam rahvale lehvitada. Miks, küsite? Sest uue sõiduplaani järgi on enamuses Tartu kiirrongil peatuste aega vaid 0,5 minutit.  0,5 minutit Jõgeval! On see normaalne normaalses riigis? Kui perroonil rahvamassid, kus on siis aega  rahvale lehvitada? Aga ehk see ongi põhjuseks, miks meil rahvamehi ja agitronge pole? Ei lasta ju seista selles kiiruste maailmas...

Rongisõit on mõnus. Loodan, et edaspidi saab ka 4,5h Riiga. Siit edasi saab ka tõepoolest unistada Rail Balticust. Võrdluseks: eile sõitsin Frankfurdist Bonni, ICE läbis +-150 km 38 minutiga. Ehk Tallinnast Jõgevale. Pilet maksab 48,25 ja kui piisavalt ette osta, saab 22€-ga. Arvan, et kui Eestis saaks tõesti 50 minutiga Tallinnast Tartusse või vähemalt 1h 10min, siis oleks asjal jumet küll.

 Aga kui oleks valida rahulik, nauditav kulgemine Tallinnast Tartusse 10 euro eest  2 tundi või tunduvalt kallim? Kui rahuliku kulgemisega kaasnevad külm õlu, hea raamat, sõbralik seltskond, imeilusad vaated rongiaknast, toredad vagunisaatjad (miks põrgu päralt peab neid nimetama klienditeenindajateks?)???


Siin siis video esimesest sõidust.

Peterburi rong peaks kindlasti peatuma ka Kiviõlis.


3 kommentaari:

  1. Rongi ees väga vöimas pilt tehtud!! Näitab et rongi vastu inimene eriti ei saa, vahva et rahvas seal ees julgelt seisab!

    VastaKustuta
  2. Soomes Helsinki-Tampere rongipiletid pidid algama 16€. Aga seal on ka tööjõukulud kõrgemad.

    Piimarongid suudavad sõita Helsingi-Tampere 2:03 sõiduaja ja 14 peatusega. Eesti pool on küsimus selles - kuidas suudab rong võistelda bussiga? Kui bussipilet on 10.80, siis kui palju võib rong kallim olla et mugavuse ja kiiruse alusel oleks parem rongipileti eest juurde maksta?

    VastaKustuta
  3. Eks meil ole kombeks ikka alguses proovida kasvõi paar eurot rohkem nöörida kui võiks...

    Elatustase erinev ja ka ühistranspordi vajadus erinev. Meil võiks olla veidi inimlikum, eks lohutame end sellega, et Moskva rong oma inimese jaoks täielkult eemaletõukav.

    VastaKustuta