Punkt 1. RB läbi Pärnu eurolaiusel on mõttetu kulu ja kaubavedu jääb väheseks.
Punkt 2. Vaja muidugi taastada raudtee Rohukülani.
Siit edasi
http://www.postimees.ee/665668/graafik-uhistransport-neelab-riigieelarvest-uha-rohkem-raha/
1. Kasutada RB 15% omafinantseeringut kaudselt sisemaise transpordi arenguks, sh Tallinnas sadamast Balti jaama ja muude trammiliinide ehitamiseks.
2. Suvel tagada kiirlaevaühendus kasvõi väikeste alustega (Meteor-tüüpi) mandri ja saarte vahel. Unustada mõttelaad, et kiirus on kõige olulisem ja aru saada, et oluline on targalt korraldatud ühistransport, ümberistumisvõimalused ja hea täituvus.
3. Tagada ümberistumisvõimalused rongidelt bussidele ja vastupidi., samuti bussidelt bussidele ja rongidelt rongidele. Tagada peatustes selge info ja sõiduplaanide olemasolu. Valmis ehitada Lilleküla reisiterminal ja tagada normaalne rongiliiklus Keila suunal.
4. Tagada reaalselt toimiv "Pargi ja sõida" süsteem
5. Tallinnas taastada pikad otseliinid, nii tava- kui kiirliinidena (nt 36 buss vanal ajal, otsekiirliin Lasnamäelt kesklinna ja Järve suunale jne.)
6. Bussijaamade toomine raudteejaaamde juurde - Põlvas, Tartus, Viljandis, Pärnu-Papiniidus, Raplas. Tallinnas soovitavalt Balti jaama, vahepeatustega linnas, nagu Järve jm.
7. Kaotada inimesele kulukad variandid - nt ühildada Alu-Rapla-raudteejaama liin, jt.
8. Sõidusoodustused peredele 50 % nii rongidel, bussidel, trammidel, laevadel.
9. Tagada maksimaalne liinide ühildavus rongidega kõikjal.
10. Luua AS Eesti Transport - likvideerida hanked ja kogu liiklus tagada ühtse süsteemi kaudu, kaotada dubleerivad sõidud sarnastel aegadel Tallinn-Tartu buss ja rong jne.
Mis tuleb
12.12.2011 11:47
see tuleb ja see on automaks, rikastele topelt.
Lisaks muud tõusud ja rahvas vaesub veelgi ning nii
tasapisi 3 aastaga saab praegusest 24-st %-st sujuvalt ja rahulikult 30% ühistranspordi teenust tarbivat kodanikkonda, kuna autosid ei jõuta enam üleval pidada, nii vaeste kui suhteliselt vaeste kogukond suureneb veelgi. Meil on kannatlik rahvas, aga 2015 on see piir ületatud ja tuleb ka uus valitsus, see on üsna selge nüüd...
Ainult hullemaks läheb.
Kas see on eesmärk ? Eesmärk peaks olema tarbijasõbralik ühistransport üle kogu Eesti. Meil aga ajatakse numbreid taga. Mis toimub ?
Lisaks muud tõusud ja rahvas vaesub veelgi ning nii
tasapisi 3 aastaga saab praegusest 24-st %-st sujuvalt ja rahulikult 30% ühistranspordi teenust tarbivat kodanikkonda, kuna autosid ei jõuta enam üleval pidada, nii vaeste kui suhteliselt vaeste kogukond suureneb veelgi. Meil on kannatlik rahvas, aga 2015 on see piir ületatud ja tuleb ka uus valitsus, see on üsna selge nüüd...
Ainult hullemaks läheb.
Kas see on eesmärk ? Eesmärk peaks olema tarbijasõbralik ühistransport üle kogu Eesti. Meil aga ajatakse numbreid taga. Mis toimub ?
-2 +5
Midagi ei toimu
12.12.2011 11:57
Ei midagi erilist. Ei tasunud ära maal koolid, sidejaoskonnad, maapoed jne. Mis edasi. Lihtsalt leitakse , et kui ikka ära ei tasu, kaotame ära. Nii on ju see riik käitunud pidevalt.Kus on nüüd igasugused volinikud ja muud kaagatised kui maainimest karmilt kotitakse ja diskrimineeritakse.
-1 +4
selle tööga siin.
12.12.2011 12:26
Automaks aitab küll töölkäimist piirata ja ka vajadust liikuda ja ka vajadust makse koguda kuna maksjate hulk ainult väheneb sellest.Ei näe küll mingit vajadust enamb töölkäia ja liikuda, kui sellest ainult maksta, tuleb ja ise peab kahjumi jääma siin.
-0 +2
Anna lollidele võim
12.12.2011 12:11
Mis siin maakohtadest rääkida kui isegi Tallinna külje all pole korralikku ühistransporti juba aastaid. Selleks, et 12 km linna saada tuleb ümber istuda....ei saa õhtul peale 10 koju, nädalavahetustel ei saa tööle hommikul.
Lisaks tuleb osta lühikese sõidu peale 2 piletit.
Võimul aga külitab ametnikekari.....küll nõukogudes, küll volikogudes kaagutades ja parasiteerides maksumaksjate tasku arvel.
****************************
Lisaks tuleb osta lühikese sõidu peale 2 piletit.
Võimul aga külitab ametnikekari.....küll nõukogudes, küll volikogudes kaagutades ja parasiteerides maksumaksjate tasku arvel.
****************************
Auto omanik
12.12.2011 12:15
See raha peaks kõik suunama teede ehituse mitte muttikeste eralõbuks,miks ma pean kinni maksma kellegi transporti kui ise seda ei kasuta.
Kes ühistranspordi kasutab las maksab 100% krt küll.
Kes ühistranspordi kasutab las maksab 100% krt küll.
-13 +0
Teedeehituseks
12.12.2011 12:35
tuleb enamus raha ju euroopast, kas pole näinud silte tee ääres, et teeehitus rahastati EL rahade eest, ei tea miks peaksid seda raha saama ainult sina, aga mitte kõik inimesed?
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Edelaraudtee(12:22), Ei tea su vanust,(12:25) ja Aasta alguses(12:29).
-1 +3
to auto
12.12.2011 14:23
oled kindel, et keegi su lähedastest ei kasuta kunagi ühistransporti, näiteks lapsed, või vanemad või sinu elukaaslase, sõbra, sõbranna sugulased tuttavad. Riik pole sinu isiklik eluruum, kus toimivad vaid sulle hetkel kasulikud reeglid ja elukorraldus. Ühistransport on kaasaegse riigi lahutamatu osa. Ei tasu väga tõepähe võtta ühe rikkuri kunagist väidet, et ühistransporti kasutavad vaid lapsed ja joodikud (või umbes midagi sellist). Ühistranspordi maine kisuti sihulikult alla pärast nõukaaja lõppu, et teha rongide, busside, laevanduse ärastamine võimalikult odavaks ja hõlpsaks ja ilmselt ka selleks, et soodustada autoärindust ka kütuseäri. Kui vaadata, kes on need, kelle käes on nii "ebapopulaarne ja ebaglamuurne" ühistranspordiäri, siis peaks küll selge olema, et see on kullaauk, mitte vaevu "otsotsaga" kokkutulev omanikepoolne "heategevus".
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka ???(11:25), ???(12:40) ja ???(14:10).
-0 +2
*********************
Reisija
12.12.2011 12:24
Riik võiks olla valivam maavalitsuses töötavate ühistranspordi "spetsialistide" osas. Graafikud on tihtilugu sätitud niisuguseks, mis ei võimalda ei rongi peale ega ka kaugliini bussi peale ümberistumist. Näiteks Mäo reisiterminali kasutegur oleks suurem, kui Paidesse sõitev buss ootaks ära Tallinnast või Tartust tuleva bussi. Praegu on vähemalt pooltel juhtudel seis selline, kus Mäo-Paide buss väljub mõni minut enne Tallinnast saabuvat bussi. Sama lugu on ka siis, kui tahta Paidest Tallinna sõita, kus Paidest jõuab bussi terminali mõni minut pärast Tallinnasse sõitva bussi väljumist.
-0 +5
juku
12.12.2011 12:25
Ei ole selles kasvus midagi peale rahakantimise suurenemise. Parimad näited on Leedo ja edelaradtee.
Ka bussiliinid on selgelt riigi raha raiskamiseks. Juhtidele palka ei maksta , bussid on vanad ja väljumisajad sageli sellised ,et sõidavad pooltühjalt. Omanikke ei huvitagir reisiad vaid riigilt rahaküsimise võimalus.
Ka bussiliinid on selgelt riigi raha raiskamiseks. Juhtidele palka ei maksta , bussid on vanad ja väljumisajad sageli sellised ,et sõidavad pooltühjalt. Omanikke ei huvitagir reisiad vaid riigilt rahaküsimise võimalus.
-0 +4
töötu Tartust
12.12.2011 12:34
***************
Kas laevukesel mõtet kui tühjalt sõidaks?
***************
Roosi
12.12.2011 14:05
Jutt võib õige olla aga mida siis teha.inimestel on tarvis liigelda? Kauplused kaugel,koolid kaugel,arst kaugel,postkontor kaugel,vallavalitsused kaugel,rääkimata maakonnavalitsusest jne.1/2 elanikonnast vajab ühistransporti.Inimestel endil auto ostmiseks raha ei ole ja kui riik hakkaks selleks raha jagama,läheks see veelgi kallimaks.Riigis on teisigi kalleid "asju".Kõige kallim on riiriaparatuuri ülalpidamine.See tundub olevat 75% kallim,kui see oli sõja eel ja enne vene okupatsiooni.Kuigi riigikogulaste auks tuleb tunnistada,et nad ise on proovinud juurde teenida.
Tore muidugi kui püütakse juurde teenida. Ainult, et need uuselanikud ühistranspordiga ei sõida, kui lennuk Euroopasse välja arvata...
Rail Baltica 1435mm Tallinn-Pärnu-Riia-Bauska-Panevezys on vajalik, sest tegemist strateegilise objektiga mis vaatab tulevikku 30-40aastat mitte 2-3 aasta perspektiivis
VastaKustutaÜhendab kiirelt Euroopaga
Kaudselt sisemaise transpordi arenguks, sh Tallinnas sadamast Balti jaama ja muude trammiliinide ehitamiseks
Nende asjade jaoks on raha nagunii tulemas 2014-2020 !
Tänud Anonüümus!
VastaKustuta30-40 aasta pärast võib kogu see tee vajada väga kallist remonti. Nagu sillad, viaduktid jm praegugi.
Üldiselt olen nõus, et see raudtee poleks paha, kuid enne peaks liikluse olemasoleval tagama. Ja kiirus ei ole nii oluline kui mugavus, sobiv hind ja inimsõbralikud lahendused.
Põsiühenduse tarbeks kulunud kümned miljonid võinuks juba ammu kiirlaevaühenduse oma inimestele tagada.