Blogiarhiiv

esmaspäev, 19. detsember 2011

TALV TAEVAS, AGA JÄÄ LIIGUB...

Kui "Karu süda" filmiti ja oli vaja teha võtteid jääminekust, siis oodati jääminekut Siberis pikka aega. Lõpuks tuli hoopis maketilt teha. Jääminek Siberi jõgedel võib olla ülikiire, on ju need nii võimsad. Ja seda juhtub igal aastal. Lausa lust oli lugeda täna artikleid! Planeeringust Eesti 2030+. Kui need paljud head mõtted, mis vägagi tuttavad (Lilleküla Reisiterminal, Ülemistelt ulmelise transpordiga lennujaama jt) jäävad suuremas osas tilkuma, mitte ei realiseeru kiiremini, siis on paljuski juba hilja. Ja paljudele tädi Maalidele muidugi ka...



http://www.epl.ee/news/eesti/on-aasta-2030-vagev-uhendterminal-kiired-rongiliinid.d?id=63505922


http://www.epl.ee/news/arvamus/bussiga-voi-jalgsi-hommikused-28-minutit.d?id=63505570


http://arvamus.postimees.ee/674268/juhtkiri-bussiga-ule-maakonna-piiri/

Üks vastuväidetest on, et liinihankeid pole vaja maakondadelt ära võtta, vaid soodustada tuleb koostööd. Universaalne küsimus on seepeale, et mis siis praegu takistab koostööd, aega selle edendamiseks on ju olnud.

 http://www.postimees.ee/673818/maanteeamet-tahab-ise-maaliinide-bussivedu-korraldada/
 Majandusministeeriumi teede ja raudteede osakonna juhi Ain Tatteri sõnul on praeguse süsteemi puuduseks see, et iga maavalitsus mõtleb ja korraldab ühistransporti eelkõige oma territooriumi piires ja sellest tulenevalt on ühendus naabermaakondadega ebaefektiivne. Seega ei kasutata riigi toetust just kõige otstarbekamalt.


Pole midagi öelda! Millest tekivad "universaalsed küsimused"?


Kas koostööpuudumine on see, mis ei võimalda ikka veel bussidel peatuda kahel pool teed? Ja Vastseliinast rongile tulla? Et väheneks dotatsiooni osakaal Koidulasse sõitmisel?


 Koostöö EI OLE sõnakõlks, kuigi keegi kuskil võib armastada kauneid sõnu. Tegelikult ma ei tea, kas "koostöö" on kaunis sõna, aga Inimene kõlab küll uhkelt. Inimene - suure algustähega!
Ja inimeste jaoks me peame tegema parima ühistranspordis, parima, mis võimalik. Laristamata. Mitte kütteaktsiisi jaoks ega firmaomanike jaoks. Muidugi on üks ülioluline nüanss veel - keskkonnahoid!

Maakonna piire ületavad liinid on tõesti tihti kitsaskohad, bürokraatlikud rähnid ei lase asjadel sujuvalt areneda. Tegelikult peaks olema täiesti loomulik hea mõtte korral koheselt, kasvõi katseliselt, mingit liini pikendada. Vanasti oli ka kõva puitu ja bürokraatiat. Ometi menub mulle, kuidas ühe bussiliini küsimuses väga lühikese ajaga lisati katseliselt üks lõik paariks kuuks. Bussi täituvus paranes oluliselt ja liin jäi. Siiani. Tõsi küll, üks teine liin tänu sellele haihtus. Aga see vist pidigi nii minema, seda enam, et see liin ei olnud paindlikult muudetud.

Olen siin ja kirjades-ettepanekutes pakkunud välja mitut muudatust. Neid on teinud ka mõnigi tuttav. Kes valmis koostööks ka päriselt.

Võtaks siin mõned liinid ette, millest kirjutanud.

PÄRNU-TORI-SELJA-TÕRAMAA-KÕPU-VILJANDI
Seotuna Viljandi ja Pärnu rongidega, tagades sõiduvõimalusi kohalikele ja kaasates teisi huvigruppe, osutuks ehk võimalikuks parem täituvus.
Soovitavalt minim. K,R,L,P 2x päevas.


HAGERI-SUTLEMA-AESPA-SAKU-LAAGRI-... edasi kas Nõmmele, Harkusse või kuhu iganes rohkem vaja.
Seotuna Kasemetsas ja Kiisal rongidega, võimaldades ümberistumisi mitmelt suunalt, tagaks kindluse, mida praegune liinitaksode liiklus ei anna. Võimaldaks sõita Nõmmelt Vembu-Tembule ja Viljandisse, Aespast ja Hagerist (Kohilat läbimata ehk ajavõit!) Balti jaama, Raplast... Kiisalt Laagrisse ja Nõmmele otseimat teed pidi (praegu vajalik sõita Liiva kaudu - ajakadu ligi tund!?) ja veel kümnel moel.
U 8 korda päevas. Tagab hea täituvuse.


RÕNGU-PALUPERA-OTEPÄÄ
Seotuna rongidega Paluperas, tagab võimaluse ka rongiga tulles minna puhkama Otepääle, k.a. Lätimaa poolelt. Rääkimata kohalike võimalusest rongile saada. Võimalik ringliinina kõikide rongidega seotult.

ALU-RAPLA-RAUDTEEJAAM
Seotuna rongidega. Võimaldaks Alust otse rongilepääsu, hetkel naeruväärne ümberistumine, teoreetiliselt topelt bussid. Oluline ka see, et kahe erineva pileti asemel võimaldaks kahe erineva hinnaga pileteid nii, et Alust rongile pilet tuleks odavam. Ja see pole ühegi liini puhul väheoluline, sest lühiliinide piletihinnad pole tihti sobivad.

Ka Tallinnas on mindud liinide lühendamise teed, mis toonud kaasa lisaümberistumisi, sõidu kallinemise ja reisijate arvu vähendamise

Vajalikud liinid Tallinnas:
Lasnamäelt Pääskülla.
Liinide 32 ja/või 5 pikendamise Männikuni (või koguni Sakuni?) koos ümberistumisega rongidelt Männikul!
jne jne.



Kui Tallinna teema välja jätta, siis on üllatav, kui tihti on nende liinide otsingusõnadega jõutud mu blogisse. Tähendab, inimesed otsivad infot selliste liinide kohta, seega potentsiaal on olemas!?


 Enn Oja
19.12.2011 12:09
Põhimõtteliselt õige kava, kuidas se väljakukub on juba iseasi.
Kui praegugi vaadata nt kagu Eesti ühisliikluse korraldust sis millegipärast on kõik sõltumapandud Võrost, Valgast ja Põlvast, samas on tähtsad sõlmed ka Vahtsõliina, Räpina, Otepä. Proovige aga sõita Võrost valka või tagasi. Või Räpinast või Põlvast Otepälä. Täjjästi onn unustussevajund ida-läänä öhendused. Ja miks peab lõuna Põlvama olema seotud just Põlvaga ehki rahval oleks mugavam side Võroga.
Kirdes oli 1970ndatel ülimalt sobiv ringliin Jõhvist Kauksi ja Vasknarvakaudu ning vastupidi, lausa 3 korda päävas, miss on nüüd järälejäänd? Muidugi on sääl nüd tööstus ävitatud ning rahvas end Tallinaküüditand ning samu liine 3 korda päävas pole arukaski taastada ent nt miks peab Avinurme ikkagi kuuluma Jõhvi ja KohtlaJärväalla? Lihtsalt sellepärast et kellelegi Tallina kabinetis nii meeldib kui kaartikaeb? On se ...pää SiimValmar?

Uue liikluskorralduse aluseks peaks olema TÜHI kaart. Siis kanda sinna asulad vastavalt elanike arvule, nendesoovitud liikumissuunad ja -ajad ning teha kõik nullist ümber. Kui tänasest jääpki 80-90% järäle sis juu se sobib, kõike ei peagi vägisi ainult muutmisepärast muutma.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +3

cx
19.12.2011 12:12
Kui vaja sõita näiteks Haanjast Sangastesse, siis senise liikluskorralduse järgi peab sõitma kõigepealt Tartusse või koguni Tallinnasse. Aga kui veel kusagil külas elad, siis...
Muidugi loodaks, et need uuendused ikka just maapaikade liiklemist ka silmas peavad.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +4

Riigimees
19.12.2011 12:15
Riigi kohustuste hulka kuulub ka ühistranspordi korraldamine. Pole oluline, kes korraldab konkreetselt, vaid kuidas asi sõitjale sõbralik oleks. Kui täna asjad ei laabu eraettevõtjatele hangetega pappi andes, siis tuleb miskit muud teha. Kõik ei pea ärimeeste käes olema. Neil pohlad tarbijast. Tobe on arvata, et ääreala sureb välja kui riik ise koordineerima hakkab. Kas praegu on siis hea kõik? Mis puutub maavalitsustesse, siis neid ju tegelikult vaja üldse poleks. Praegust tegevust (tegevusetust) vaadates. Suur maja rahvast täis, kõigil arvutid lahti, aga mis seal kuvaril on peale mängude või Elu24. Aga kõik tulevad hommikul tööle rõõmsalt. Siis lõunani võitlevad näljaga, edasi juba unega ja ongi õhtu käes. Kes küsib maavanema käest, mis täna su juhitavas asutuses tehtud sai. 
************************

Kahjuks lõpetasin Päevalehe tellimise ja nüüd nagu varrukast tuttavaid teemasid! Aga üldiselt kujutan ette, millest see artikkel. Kogu see terminali idee koos paari tuttavaga läbi jahvatatud ja ettepanekud tehtud. Mõned ajad tagasi. Kui esialgselt olid vastukajad vägagi negatiivsed ja, noh... teistsugused... Aga pole mõtet ka kirjavahetust lagedale tuua, tegelikult väga tänulik neile, kes tolle idee läbi surusid ja edasi arendavad. Peaasi, et koostööd jätkuks...



torusse

14.12.2011 12:03

Ukuakukirjutas:
Kiirtramm sõidutee alla praeguste trollide asemel.Lisaks lasnamäele ja viimsisse.Võib kindel olla et ummikud Tallinnast kaovad.
1 vastus

Maa alla torusse tuleks ajada individuaaltransport. 
Ha-haa-haa! Üks viimase aja parimaid plärasid!!!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar