O nagu obune...
Tegelikult rikkus hommiku ära järjekordne Postimehe artikkel. Mitte, et
see artikkel halb oleks, vaid seal sisalduv. Aga ajendas mind ikka
kirjutama, et aina tihemini kuulen ma, et näen vaid halba, miski ei
meeldi, virisen ja vigisen...
Kas leidub keegi, kes ütleks, et näen valesti? Ja muidugi põhjendaks
seda? Muidugi mitte nõndamoodi, nagu tüüpiline Pressiesindaja. Firmas,
kus väga armastatakse rõhutada sõna SOLIIDNE! See midagi sarnast nagu
kellegi esimese muusikaloo puhul kuulutatakse see kohe hitiks! Peaasi,
et kuulataks/loetaks ja klikid tuleks? Jannseni plaanimajandus, mida
kõik teised järgivad?
Rapla suund otsaga Pääskülas, mida ei mõista Pressiesindaja....
Google (vabamüürlaste kants, mida ma paha inimesena nimetamata ei
jäta!?), ei lasknud mul vaesel inimesel pilte üles panna. Paha inimesena
ma ei jätnud jonni ja muudkui püüdsin! Nüüd saan ka oma mõtteid välja
öelda, mis muidugi Sirbi ahistajatele ei meeldi. Aga ma ei taha olla
vasaramees...
Mina ikka paha. Aga mida teeb siis riigi esindajana Pressiesindaja?
Näeb tohutut väljakutset ümberistumistes!
Inna Pärn saab valesti asjadest aru. Ta ei pea möödapoode Tallinnas
jalutama. Ta võib hoopis Kohilasse sõita ja kohaliku eluga tutvuda enne
ümberistumist!?
Mitte keegi, isegi halval nõuka ajal, ei puutunud põhilist töölkäijate
(ehk maksumaksjate, hr Kaareste!) rongi!. Rääkida sellest, et üks rong
PUUDUTAB maakondadevahelist liiklust, on äärmiselt lapsik!
Pressiesindaja: "Kaheksa minutit ei ole palju Lelle inimese jaoks, aga
inimesele, kes elab kusagil tagamaal, on sõiduaja vähenemine
märkimisväärne", sõnas ta. Tule taevas appi, kas meie mõistus on nii
mandunud, et keegi eeldab, nagu oleks inimesele "kuskil tagamaal" 8 min
oluline? Kas 8 min on õigustus väitele, et "matsid jäävad matsideks?"
Üldjuhul oli nii, et kui väheste peatustega rong väljus peale 16, polnud
erilisi kaebusi, selge aga see, et peale 17 just on. Väljapääs oleks
muidugi selles, et peale 17 sõidaks 2 rongi!
Saku hea näide!
Muidugi, väljakutse pole ka see, et koostöös Harju ÜTK ja Maanteeametiga
saaks lõpuks Aespast koos ümberistumistega Kiisal ja Kasemetsas sõita
bussiga läbi Saku Laagrisse ja Pääskülla, kaugemalegi. Mis sest, et reisija
võidaks rohkem kui 80 minutit. Seda Elronilt unistada (koostööd) oleks
ulme...
Kas tõepoolest pole riigis (MKM-is) ühtegi ametnikku, kes mõistaks,et selline suhtumine kisub alla kogu riigi maine?
Ja nüüd nii oluline lõik,et seda ma suurendan maksimaalselt. Mis sest, et suurus pole oluline...
"ÜKS ASI ON INIMESTE
SOOVID JA TEINE ON SEE, MIDA NÄITAVAD REISIJATE LOENDUSE JA PILETITE
MÜÜGI ANDMED. SEE ON MEILE VÄGA OLULINE INFO JA SEDA SAAME KOGUMA HAKATA
ALLES UUEST AASTAST",
MIDA???
1. INIMESED POLE RIIGI JAOKS OLULISED???
2. ANDMED? NEED, MIS ON OLEMAS EDELARAUDTEEL, AGA MIDA KEEGI EI PÜÜAGI UURIDA?
3. SEE, ET TEIE NEID KOGUMA SAATE ALLES UUEST AASTAST, TÄHENDAB, ET TE
VÕITE TUHANDETELE REISIJATELE SÕNA OTSESES MÕTTES JAMA KOKKU KEERATA?
4. KAS NEED INIMESED PEAVAD KANNATAMA SELLISE RIIGI TEGEVUSE LÄBI?
Asjad, mis on välja kujunenud iseseisva riigi 20 aastase tegevuse läbi,
tahaks üks ametnik keerata pea peale? Pole ka ime, kui MKM-is ehk riigis
pole leidunud kedagi, kes äpardunud ametnikku koolitusele saadaks.
Tahtsin kangesti oma märkused hoida aasta lõpuks. Aga selline matslus
(mis matsid sõiduvõimaluseta jätab?), ajab vere keema! Pärnu
ümberistumisega rong on üks kõige suuremaid lollusi. Just sel kellaajal,
sest see ajab uuest aastast trammid, mis niigi ülerahvastatud, veelgi
enam täis! Rääkimata sellest, et rongiajad inimestele ei sobi! Pärnust
sel ajal hommikul tulev rong tuleb viia OTSE Tallinnani, kasvõi lisades
vaid Rapla, Kohila ja Kiisa peatused (et ei tekiks olukorda, kus rong
jälle Saue kombel seisab), tagades INIMESTELE normaalse tööle sõitmise
intervalli (üks Kaareste lemmiksõnu, mille tähendust ta ei mõista!) Sest
kui tööle minnes on vahe üle tunni (ja matsidele Vilivere metsadest üle
kahe tunni!), siis pole ime, et maanteed on endiselt autosid täis! Üks
valesid otsuseid, mida kunagi tegin, oli just sõiduplaanis ümberistumine
Lelles. Sellisel moel.
Mis siin pikalt rääkida, kogu asjale lähenemine on tüüpiline praegusele
valitsusele. Aga kulla Postimees. Ka Tapa suunal on vähem peatusi.
Liinil, kus tööle tulles on rongide vahe u 30-35 min, tegi Kaareste
rohkem kui tund! Kas see ongi sõiduvõimaluste parandamine? Mida meie
armas riik lubab?
Ja mida teeb riik ehk Kaareste maikuust? Raasikult Tartusse
sõitmiseks tuleb ümber istuda Aegviidus ja Tapal!? Kui Kaareste
mõtlemise jaoks see nii põnev, ehk teeks veel ümberistumise Jõgeval? Ja
veel kaugemale sõitmiseks Tartus? Ja Elvas? Miks mitte teha sõlmjaamaks
veel Mägiste? Ja miks lubada sõitjatel Valga ja Tartu vahelt sõita
Kaareperesse, Tabiveresse, Rakkesse, Kiltsi, Lehtsesse ja veel
kümnetesse peatustesse? Õnneks on meil mees, kes sellise asja võimatuks
teeb! Polegi vaja, sest me ju rõhume neile, keda on palju!? Miks
hoitakse tõsisel kohal (riigi maine jaoks) nii asjatundmatuid??
Mis on aga riigi soovitus, kui teist rongid mööda kihutavad?
"TA (KAARESTE) SOOVITAS INIMESTEL PIGEM RÕÕMUSTADA SELLE ÜLE, ET VÄLJUMISTE ARV ON SAGENENUD!"
Nii et ärge olge kadedad selle üle, et naabritel läheb paremini!
Mind aga ajab marru, et riik ongi selline ja kuskilt ei paista, et
Juhan-Poiss hakkaks välja vahetama sobimatuid ametnikke! Neid, kes riigi
maine alla kisuvad! Aga minagi soovitan, head inimesed, ärge muretsege,
teie elu kevadest läheb veelgi hullemaks! Muuhulgas väheneb ka riigi
tulubaas, sest tänu diletatntide tegevusele jääb saamata tohutu hulk
piletiraha. Aga sest pole ka midagi, sest raha läheb nagunii
kreeklastele....
Parts, kes lubab riigiettevõtte raha naabrite jäähokile, aga paneb
pasunasse meie kenadele tüdrukutele-vehklejatele (Juhan, tüdrukutele??),
ei suuda eristada, mis on riigile tähtsaim? Miks sa ei austa kultimulti
ministrit? Oled ikka veel kohal, kus tegija oleks kümned miljonid
andnud KA kohalikele inimestele? Millal valijad ometi mõistavad, et
selliseid tegijaid ei tohi valida?
Aastaid tagasi sain käima pandud lisa Türi rongi. Muide õhtune sõitis ka
oma 8 min kiiremini, aga mitte keegi ei öelnud, et neid see aeg
rõõmustas. Neid rõõmustas NÄILINE kiire sõit!. See, kui väiksemad
peatused vahele jäid! Aga see oli õigustatud, sest see oli uus rong!
Kaareste aga teeb kiiremaks mingi rongi, mis eluaeg sõitnud kõigi jaoks.
Ja ta on veel uhke selle üle!?!? Mis on pildil valesti?
Küllap vist mina, paha poiss, kes pole millegagi rahul. Selline
tüüpiline viriseja, nagu me kõik. Tüüpilised eestlased!? Ehk ikka on
tüüpiline pugejalikult ja euroopalikult käituv ametnik?Maist kehtima
hakkava sõiduplaani kavand on kõige ehedam näide sellest, kuidas ei
tohiks asju teha! Aga riik jätab uue aastani tööle ametniku, kes maine
alla kisub? Mitte ainult Elroni, vaid üldse riigi maine!?
Ahjaa, alles see oli kui MKM-i ajajoonel süüdistas mind rahulolematuses
üks kirjutaja? Sellessamas Kitsekülas, mille kohta pikk arutelu MKM-i
ajajoonel. Kus muidugi tuhanded minni ametnikud ei julge oma arvamust
välja öelda. Sealsamas ülekäigul oli eile hommikul juhus, kus halva
nähtavusega kurvist ilmus mu silme ette väike tüdrukutirts, iga sammuga
vaikselt rööbastele lähenedes... Kes üldse ei vaadanud ja minu
imestuseks ei reageerinud ka suurele pasunale. Sekundi murdosade väitel
käisid mu peast läbi tuhanded mõtted, sh ka tirts rongi all...
Kiirpidurdus. Ülekäigul, kus ohutusega tegelev OLE ja riik ei ole
soovinud midagi teha! Ülekäigul, mis südame valust kokku kiskus ja pani
mõtlema vaid kohutavale õnnetusele!
Kas oli ta kurt? Ei, rääkis ju telefoniga. Aga miks ei olnud lapsel
mingit ohutunnet?Kui palju vanemad üldse talle liiklust selgitasid?
Millegipärast tundus pigem, et ta oli väga mures, mine tea, mis see oli,
mis ta tähelepanu nii kõrvale tõmbas, ei te...
Kiirpidurdus tähendas seda, et peatusin kaks vagunit ülekäigust kaugemal.Et ehk tirts olnuks kolmanda vaguni all.....
Mis teha, et iga normaalse mõtlemisega inimene mõistaks, et ma pole paha poiss? Vaid lihtsalt muretsen ja hoolin?
Aga SIIN pole kaarested/partsid julgenud kunagi midagi öelda....
Aga kas Kaareste on kordagi muret tundnud, et Tapa ja Narva vahel
reisija peab leppima väljumisega tseealast? Elroni kodulehel pole sõnagi
sellest, et riik ei suutnud sealkandis perroone valmis ehitada!
Vastukajad on ju aina positiivsed, nagu öeldakse Elroonias!
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Uudistes oli,et Kalev Vapper viis palju raha jahtidele. Juhan ei
teadnud, et huvide konflikt!? Juhan ei tea, et FB sõprade hulgas paljud
uhkesti jahiga sõidavad? Teab, et Haapsalu raudtee sõbrad iga päev talle
tervisi saada,vad aga ei suuda kordagi siin oma arvamust avaldada?
Peab ta vist sõprade hulgast kustutama....
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
01. 12.
Vägagi huvitav lause Elronilt rahulolematutele FB-s. Lõpuks ometi üks
asjalik vastus!!! Ainult, et....miks peakski arvestama kellegi KÕIKI
soove? Läheneda tuleb teemale targalt, kaalutletult ja lahendusi leidma
vastavalt kellaajale, sõitasoovijate arvule ja paljule muule! Ahjaa,
Elron ei tea ju midagi sõitjatest, nagu nad eespool tunnistavad. Veel
kord, miks siis ei küsita teadjatelt? Kardetakse oma koha pärast? Ja
selle nimel keeratakse rongiliiklus pea peale?
Üks soliidne firma peaks suutma kõiki oma otsuseid põhjendada nii
"X-valdadele kui kui seljatagustele". Just seepärast ma väidangi, et
õigus on mul ja siinne ainult kinnitab seda! Muidugi tuleb igati
arvestada soovidega, kuid mõistlikus ulatuses.
Täna avati Balti jaama reisikeskuses Selveri pood, kus on ligi 6000 erinevat toodet, peamiselt värske toidukaup, teatas Selver.
«Balti jaam on üks olulisemaid Tallinna
kesklinna sõlmpunkte, kus liigub iga päev tuhandeid inimesi,» rääkis
Selveri keti müügidirektor Kristi Lomp. «Samas puudus seni selles
kesklinna osas korralik toidupood,» põhjendas ta kohavalikut. «Tegu on
selgelt teistest Selveritest eristuva poega, sest siia ootame eelkõige
rongi, bussi ja trolliga liikuvaid inimesi, aga loomulikult tahame olla
ka kohaliku elaniku esimeseks valikuks,» lisas Lomp.
Kaupluse avamisega loodi 37 uut töökohta.
Lisaks Selveri kauplusele tegutsevad reisijate terminalis ka postkontor,
internetipunkt, restoran, reisibüroo ning teised teenusepakkujad.
«Sortimendi koostamisel oleme lähtunud nii
kohaliku elaniku ootustest kui ka läbisõitvate inimeste eelistusest,»
rääkis Kristi Lomp. «Avame kaupluse juba hommikul kell 7, et tööle
tõttavad inimesed saaksid kuuma kohvi ja saiakese kiirelt kaasa
haarata,» lisas ta. «Tipptundidel kiireks ostlemiseks pakume
SelveEkspressi iseteenindust.»
Oi, saab Ülo ka varsti bloki peale...
Mina sinna enam vist elus ei jõua...
Tore see FB...
Küsiks Elronilt, MKM-lt ja maavalitsustelt?
1. Miks peab hommikul Hagudist jt väiksematest sõitmisel Keavasse ootama kella 10-ni?
2. Miks kaks rongi sõidavad järjest Türini? Kas 14.30 väljuv rong ei
võiks tulla tagasi Raplast, et sõita kõigi peatustega peal kl 17
Raplani? (Vähendades võimalust, et väike rong ületäituvuse pärast seisma
ei jääks... Õnneks on küll hea see, et uued rongid ei ole tapvalt
palavad, kus nagu Edela konservides inimesed meelemärkust kaotama
kippusid...)
3. Miks Keava inimesed ei saa hommikul sõita Viljandisse ega Pärnusse?
4. Miks ei võiks kaaluda kell 13. 20 väljuval rongil peatuse vahelejätmist Männikul?
5. Miks ei võiks 20.41 rong minna Türini (vajadusel jätta vahele
Männiku, Keava ja Käru peatuse, ning tulla hommikul tagasi sellises
vahemikus et jõuaks Tallinna peale kl 8-t?
Tegelikult isegi Viljandini, jättes vahele veel Kärevere, Ollepa ja
Sürgavere? Seesama rong võib tagasi tulles vahele jätta Sürgavere,
Olustvere, Ollepa, Kärevere, ehk ka Käru ja Männiku?
6. Pärnust 6.35 võiks väljuda varem, et teha ümberistumised peale kl 8
Tallinna saabuvale rongile või teise võimalusena ise Tallinna sõita? Või
Lelles ümberistumist tagades uuesti Pärnu? Taas on küsimus ületäituvus
ja REISIJATE ARVU VÄHENEMINE EBAMUGAVATE SÕIDUVÕIMALUSTE TÕTTU!)
7. Kaaluma peaks ka Türilt 12.45 väljuval rongil mõne väiksema peatuse vahelejätmist, vähemalt Männikul.
8. Kui viimane Rapla-Tallinn ära jätta, peaks kaaluma eelneva rongi hilisemat saabumist vajadusel.
9. Hommikune Tallinn-Tartu aeglane ja kiirrong tuleb tuua varasemaks,
nii et mõlemaga jõuaks Tartusse tunduvalt enne 10, soovitavalt 09.30
(tagades ka sobivama jõudmise Tapale, Tamsallu ja Jõgevale). Aeglane
saabuks vahetult enne kiirrongi, nii et kiirrongilt saaks ka Valga
suunale ümber istuda. ( Enamus kõikvõimalikke seminare jm algavad kelle
10!). Tegelikkuses oleks vajalik muidugi rong, mis jõuaks Tartusse kella
8 paiku!)
10. Puudub võimalus hommikul Lagedilt, Arukülast ja Raasikult sõita
Tartusse., puhkepäevadel aga üldse varane sõiduvõimalus? (Või peaks
mõned maainimesed ööbima Tallinna hotellides, elavdamaks majandust?
Ümberistumiselembus? Lembus kohasem mujal, mitte tuhandeid reisijaid
puudutavas kontekstis...)
11. 14. 09 Tartusse peaks peatuma ka Aegviidus. Tagamaks ümberistumis ja
Tallinn - Aegviidu elanike sõiduvõimalusi ning taastamaks Aegviidu
puhkamispiirkonna väärtust! Või pole see Elroni asi?)
12. Kl 18.49 peaks peatuma ka Arukülas ja Raasikul.
13. 20.49 peaks peatuma ka Aegviidus, Rakkes ja Tabiveres. Seda just nädalavahetust silmas pidades.
14. Hommikul Narvast saabuv esimene rong peatuks ka Raasikul, Arukülas,
Lagedil ja Vesses, et kaotada nende sõitjate jaoks (Tapalt ja kaugemalt)
ebanormaalne intervall ning taastada puuduv sõiduvõimalus just
kaugemalt tulles. Eriti oluline Tallinna saabumine 7.35, mitte hiljem.
Vahele võib jätta Oru, Vaivara ja Kabala peatuse. Mingil juhul ei ole
vastuvõetav ümberistumine sellise ooteajaga!
15. Kl 14. 07 Tartust väljumisel peaks peatuma ka Rakkes ja Aegviidus,
enne seda välj. peaks aga väljuma Tartu-Jõgeva, et tagada Kärkna,
Tabivere ja Kaarepere inimestele ümberistumine Jõgeval.
16. Õhtusel Tartust (20.29).tuleval rongil liiga pikk ümberistumisaeg
Aegviidus, seega tuleb lisada Raasiku ja Aruküla. Vaevalt, et reisija
sooviks Aegviidus poodides käia.... Kindlasti lisada ka peatus
Kitsekülas hilise saabumise tõttu.
17. Tallinn - Aegviidu 14.35 võib vabalt sõita ka Kehrani, tagasituleval rongil teine kohe sabas?
18. Tartu-Valga ja Tartu -Koidula-(Piusale iga päev), väljumine Tartust
varasemaks peale aeglase ja kiireka saabumist 9.30 paiku.
(Koidula praegune sõiduplaan näitab ära, et süsteemi ei mõisteta -
Koidula rong peaks sõitma ka Piusale, sealseks külastamiseks vajalik aga
minimaalselt 3 tundi. Praegune variant tähendab, et Piusale sõitjate
arv võib väheneda rohkem kui 90%, sest õpilasekskursioonidel pole
võimalik seal enam käia. Või kuidas saab asjadest aru Elron ja MKM?)
Praegune aeg valitud Tartu-Jõgeva rongile tulenevalt rongide ringlusest,
et ehk Koidulast (Piusalt) tulev rong lähebki Jõgevale. Tulemuseks on
igati ebasobiv sõiduplaan nii Piusa kui Jõgeva jaoks. On siis rongid
reisijate või linnukeste jaoks?
19. Piusalt päeval kohe tagasi kiirrongina, peatustega Koidulas,
Verioral, Põlvas, Taevaskojas, Valgemetsas, Vastse-Kuustes, Ülenurmel ja
Kirsil, tagades ümberistumise Jõgeva ja Tallinna rongile. (Pole ju
vahet kas rong seisab ebamajanduslikult kaua kuskil vaid selles, et
inimestel oleks mõtet rongile tulla...)
20. Peale seda tagasi Piusale kiirrongina, enam-vähem samade peatustega.
Piusalt tagasi tavarongina nii, et jõuaks 17.26 väljuvale Tallinna
kiirrongile.
21. Ka Valgas seisev rong seisu asemel saata kiirrongina Tartusse,
peatustega Keeni, Palupere, Puka, Elva, Nõo, Aardla, tagasi samamoodi
Valka. (Muidugi võiks esialgu ka väiksema kiirusega Võrru sõita, aga
seda kanti oliitikud enam ei mäletagi. Mis siis, et juba praegu sellise
sõiduvõimaluse pakkumine annaks reisijatest rohkem aimu kui kallid
uuringud...).
21. Puudub sobiv rong Tallinnast Tartusse kella 9 paiku, peatustega
Aegviidus, Tapal, Tamsalus, Kiltsis (2 peatuvat rongi liiga vähe),
Rakkes, Tabiveres, Jõgeval, mis Tartust tuleks samade peatustega
koheselt tagasi.
22. Õhtusel Tallinn - Narva rongile võib kaaluda Kabala, Vaivara ja Oru
peatuste ärajätmist, sama ka varahommikusel tagasisõidul. Seda enam, et
nendest peatustest vaevalt sel kellajal tööle või kooli sõidetakse.
Lisaks on esialgu väga kahtlane ka praeguse Rakvere rongi pikendamine
Narvani, kuna Narva sõitjate hulk väga tugevalt langenud. Kuni uued
rongid ei too vastupidist tendentsi (bussid ka dubleerivad), ning Narva
ja Jõhvi vahel pole peatusi, kus oleks mõtet peatuda, peaks kulude
kokkuhoiu eesmärgil esialgu pikendama selle rongi vaid Kiviõlini või
Jõhvini!?
23. 4-tunnine vahe Aegviidust päevasel ajal on sulaselgelt llig. Peab
kaaluma võimalust jätta rong tehnoloogilise vajaduse korral käigust ära
vaid ühel päeval nädalas, nt kolmapäeval.
24. 21.48 Riisiperre saabuv rong tagasi Keilasse, peatustega Laitses,
Kibunas ja Vasalemmas, tagades ümberistumise 22.20 Tallinna suunduvale
rongile. Ootab ära Tallinnast Keilasse saabuva rongi 22.40 ja suundub
Riisiperre (igapäevaselt), saabuv rong omakorda suundub aga edasi
Paldiskisse.
Hommikul Paldiskist tagasi osaliselt kiirendatud koosseisuna
igapäevaselt. Varase väljumise puhul ehk võimalik kombineerida
Riisiperest tulevale rongile ümberistumine jne...
25. Hommikused varased saabumised Riisipere-Paldiski suunalt peavad
tagama ka puhkepäeviti ümberistumised varastele Tartu ja Rapla suuna
rongidele ning vastupidi.
26. Info kõikide suundade sõiduplaanide kohta tagada kõikides peatustes
üle kogu Eesti, (soovitavalt kaheteelises piirkonnas mitte perroonidel)
ühtsel infostendil koos kohaliku bussiliiklusega.
27. Jõgevalt vajalik rong Tartusse saabumisega u 07.20, tagasi Tallinna.
Jõgevale jõudmise aeg tuleks sättida nii, et jõuaks umbes 08.10-08.20
28. Üksikute rongide puhul peaks kaaluma ka üksikute vähekasutatavate
peatuste ära jätmist. Kui Mustjõel peatub pea 13 rongi päevas, siis see
on tõepoolest asi, mille puhul näpp meelekoha juurde läheb ja mitte
ainult minul... Nii peakski tasa ja targu mõnelgi rongil Mustjõe,
Lahinguvälja ja Parila ehk ära jätma. Küsimus eelkõiige mõttetuses,
samas ka kokkuhoius. Kokkuhoitava rahaga peaks hoopiski tegema peatuse
Mustjõe Kõrtsitalu juurde, kus oleks kordades rohke sõitjaid, kuigi
periooditi. Muide, marjulistele-seenelistele sobiks see peatus samuti ja
kui peakski keegi avaldama rahulolematust tiheda "võõraste" liikumise
üle, siis leiab ka selle jaoks hoobasid.
29. Ka Kõnnu peatuse peaks taastama. Sest tollal oli ju väide, et
ajavõiduga lisandub tuhandeid reisijaid. Kus need on, MKM? Ahjaa, kust
saada raha? Ikka mõistusega tehtavast sõiduplaanist. Lihtsalt küsimus:
Kas tõesti kõik elektrirongid Riisiperest peavad peatuma Jaanikas ja
Kulnas? Jaaknat te ju ei taastaks? Mul pole midagi selle vastu kui
kuskil on head sõiduvõimalused, agatuleb kaaluda, kas 15 rongi viie
inimese jaoks ikka natuke palju pole? Küsimus ongi mõtlemises, mitte
Exceli tabeli tegemise oskuses!
30. Lugupeetud Elron! Mida olete teinud Sõmeru, Kalevi, Energia ja
Vorbuse peatuste taastamiseks? Ah, et kus need on ja milleks neid vaja?
Nojah, küsimus vist valel aadressil....
31. MKM-i ja ka Elroni ükskõiksus, mis kaasa toonud selle, et valitsuse
valimislubadus Lilleküla Ühispeatuse kohta vette vedama läinud, peaks
tähendama ka seda, et kõik kiirrongid peatuks ka Kitsekülas. Etsil siin
oma osa, sest ta ei suuda kuidagi Tallinna bussiliiklust kaasajastada.
Või tekib hirm, et bussifirmadega konkureerides kaotame viimasedki
reisijad?
32. Peab aga ka kiitma. Kaotades nädalapäevadest sõltuvad totrused, võib
tulemus olla äärmiselt tulemuslik! Kardan küll, et selle tegevuse
põhjuseks mitte soov tagada inimestele midagi paremat, vaid teadmatus,
riskin ma muidugi järjekordse vinguja nimesaamisega...
33. Tallinn-Viljandi väljumisega 19.05 peaks väljuma hiljem, u 19.25.
Jne, jne
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Minu mõistus ei võta!
Kas Raplast Viljandisse ja Lehtsest Tartusse saab osta vaid sularahas
või kliendikaardiga, tagasiteel ka pangakaardiga? Või ümberistumisega
tsoonide rongilt kaugrongile tähendab eraldi piletite ostmist?
Kõik selleteemalised kirjutised on vastuolulised.
Uuest aastast saab rongipileteid soetada vaid rongist või interneti
teel. Raudteejaamades Elron pileteid ei müü. Rongist on võimalik
pileteid osta sularahas või Elroni sõidukaardiga. Sõidukaart on oma
olemuselt sarnane Tallinna ühiskaardiga.
Sinna saab klient raha
peale laadida ning seejärel endale rongist pileteid soetada või kaardile
näiteks perioodipileti osta. Sõidukaarte hakatakse müüma rongides.
Inimesed, kes Tallinnas tööl käivad ja sealset ühistransporti kasutavad,
saavad oma Tallinna ühiskaarti kasutada ka Elroni rongides.
Ja lisaks veel ID-kaardiga ja rohelise kaardiga ja sinise kaardiga ja....?
Miks üldse on vaja laadida kaarti? On see mugavam ja kasulikum firmale?
Kui nii, siis ehk mõistetav, aga millise kohvriga uuest aastats peaks
kaarte kaasas kandma?
Nii keerulised lahendused? Erinevad terminalid vagunisaatjatel? Kui kaua
nii piletimüük aega võtab ja kui paljud sõitjad jõuavad enne rongist
väljuda?
Perepiletitel pole üldse soodustust?
Lemmikloomapilet?
Rattaga sõit?
Õpetajate soodustus?
Kaitseväelased?
Politsei ja turvafirmad?
Kiirrongipiletitel lisahinnad ja tavapileti puhul lisapilet?
Kuupiletite hinnad on erinevad piima- ja kiirrongidel? Ma sooviks teada,
kes selle idee taga on? Kui Tapa ja Tartu vahel on piimaronge vaid 2 ja
elroonlased ega MKM kuidagi ei mõista, et sõiduvõimaluste parandamine
puudutab ka väiksemaid peatusi, kuidas saab üldse asjale nii läheneda?
Ja lisaks tahaks teada, nagu enamik pläralates kirjutajaid, kas Viljandi
rong on kiirrong või lausa ekspress? Kui Elron, MKM või riik ei suuda
või ei taha parandada inimeste sõiduvõimalusi riigis, siis kuidas tohib
lubada sellist lollust?
Ahjaa, milline saab olema kord uuel aastal Balti jaamas kui senine turvafirma enam ei toimeta seal?
Mis on põhjuseks kassade kadumises? Kas eeldatav kokkuhoid on suurem kui
kulu nende ülalpidamisele? Või peamine põhjus ülevaate puudumine
diiselrongide täituvusest ning piletimüügi jm eripäradest? Sama, mille
suurelt ja punaseks tegin?
Kogu soust, mida pädevad tegelased Elronist ja MKM-st keedavad, toob
kaasa mitte ainult kulude kasvu, vaid ka oma inimeste rahulolematuse.
Oma inimeste all pean ma silmas mitte töötajaid neis asutustes, vaid
ikka Eestimaal...
Siin puudu üks oluline asi! Ikka pole veel tuhandeid arvamusi, et ma näen asju valesti!?
Head inimesed!?
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
06. 12.
Oeh!
Leidsin sellise vastuse Fb-s
Elroni
nägemuses pakub ootesaali teenust kas raudteeomanik läbi operaatori või
kohalik omavalitsus, vastavalt oma elanike soovidele.
Täna on nt Edelaraudtee Infrastruktuuri AS pakkumas oma taristu suuremates jaamades ootesaaliteenust, mida me neilt ka ostame.
Paraku
AS Eesti Raudtee vastavat teenust ei paku. Samas nõustume ka
käsitlusega, kus ootesaal ei peagi olemas olema, kuna inimesel pole
vajadust ooteplatvormile mitmekümneid minuteid varem tulla.
Küll
on ootesaalid ja ka muu taristu vajalik seal, kus raudteepeatus on osa
suuremast ühistranspordisõlmest - st. ootesaal teenindaks nii rongi- kui
bussikasutajaid.
Balti
jaamas peaks kindlasti ootesaal olema, ent täna ei ole ükski sealne
eraomanikust kinnisvaraomanik huvitatud korraliku ja riigi jaoks
taskukohase ootesaaliteenuse rajamisest huvitatud. Balti jaama omanik
GoGroup pakkus Elronile rendiks just sellist ootesaali, mis nüüdseks
seal olemas on. Selle me ka rendile võtsime.
Loodame,
et lähitulevikus otsustab Tallinn Balti jaama korraliku
ühistransporditerminali rajada, kus on olemas ootesaal nii rongi- kui
bussikasutajatele, ja ka linnatranspordile. MKM on sellist arengut
toetamas, kuna järgmisest aastast alates on kõigil Eesti omavalitsustel
võimalik taotleda EL kaasfinantseerimist selliste terminalide rajamisel.
Kuuldavasti on selles valdkonnas nt Rakvere linn julgelt otsuseid
tegemas.
Ma ei tea...
Muidu ju kõik õige, aga miks ei suudeta mõista, et inimesed ei saa alati
tulla viimasel minutil. Küll tuleb buss varem või mis iganes.
Ooteruumid peaksid olema elementaarsed, millegi pärast ei mõisteta seda
meie riigis. Miks küll?
Nüüd on küll 90 milj olemas, eks näis, millega hakkama saadakse.
***********************************
Huvitav saab olema ka rongide ringlus. Täpselt pole sotti saanud, kuidas
Lõuna-Eestis ja Pärnus kurseerivad rongid hakkavad hoolduses käima ja
kui tihti!? Mingis mõttes annaks see võimaluse lisada neid ronge
tippaegadel Tartust ja Pärnust Tallinna. Kui tõesti on nii, et need
rongid tulevad mingil ajal hooldusesse, siis võiks seda proovida
planeerida reedeti ja pühapäeviti!? Aga eks uuest aastast näeb, sest
adekvaatset infot ju pole...
No kus on siis tuhandete MKM-i ja Elroni asjameeste selgitused, et ma olen nii negatiivne ja pahatahtlik?
Reply