http://www.postimees.ee/811058/puiduvedajad-soovivad-teedele-tuua-raskemad-koormad/
Varblase hinnangul võiks lisaks juba praegu üle vaadata, millistel teedel võiks näiteks 50 tonniga sõita, sest juba praegu sõidetakse 52 või 54 tonniga.
«Püütakse neid küll, kuid ikkagi sõidetakse ja midagi pole juhtunud,» sõnas Varblane.
Rikkumised ja seadused polegi olulised. Ju vist kujutab mõni, et kui maandub varblase pesale toonekurg ja pesa kohe katki ei lähe, siis tähendabki, et pole midagi juhtunud.
Tsitaat:
Metsavedajad väidavad, et kui sõidukil on 12 rehvi (5 telge ja üks paar paarisrattaid) ja lubatud on 40 tonni, siis koormus rehvi toetuspinnale on 44,6 kg/cm2.
Samas kui masinal on 26 rehvi (7 telge ja 6 paari paarisrattad), siis 44 tonni puhul oleks koormus 26,9 kg/cm2 ja 60 tonni puhul 36,7 kg/cm2.
Selle arvutuse põhjal väidetakse, et paarisratta mõju teele on 1,32 korda väiksem üksikratta omast ehk autorong, mille telgedel on paarisrattad, on maanteele tunduvalt ohutum.
«Meie sooviks, et lastakse teedele selliseid autod, mis tegelikult teed vähem koormavad ja lõhuvad,» sõnas Varblane. «Kokkuvõttes tõuseb Põhjalas meie konkurentsivõime puiduturul.»
Kui soovite, tooge kohe sellised autod teedele. Ja kui selgub, et tõepoolest kõik teed vähem selle all kannatavad, siis võib ka asja kaaluda. Seni pole aga küsimus konkurentsis vaid ahnuses. Käsikäes lollusega.
Muide, ega poleks vajagi nii palju puitu välja vedada. Targem jätaks rohkem oma õuele...
No selliste raskete koormatega meie teid löhkuda on suisa lollus ja eluohtlik veos niigi- sest kunagi ei tea millal koorem kuskile poole kaldu läheb ja vöi koorem laiali laguneb!!
VastaKustutaEks probleeme ole ennegi olnud. Loodame, et mõtlematult võimalust ei anta.
VastaKustuta