Blogiarhiiv

teisipäev, 24. aprill 2012

MIKS REISIJATE ARV NII VISALT KASVAB?


On hea, et reisijate arv pidevalt tõusuteel. Kuid visalt. Võiks paremini. Mis takistab?

http://www.tarbija24.ee/816682/bensiini-hinna-tous-pani-inimesed-rongiga-soitma/

Ammu olnuks vaja tihendada graafikuid ja tegelikult võimalused selleks kogu aeg olemas olnud. See, et Narva vaid üks rong sõidab, ehk probleemsem, kuid Pärnus seismise asemel võinuks küll vahepeal kiirekaga Tallinnas ära käia silmagi pilgutamata. Seda enam, et Pulli peatus toob reisijaid juurde ja peagi sab seal linnaliinidele ümber istuda. Ning Viljandis seismise asemel igapäevaselt kolm või miks mitte isegi 4 rongi. Üks neist päris kiirekana. Ka Tartus võinuks vabalt tihedamalt käia.
Üks lihtne variant oleks olnud kasutada kahte kolmevagunilist, kus oli ka 1. klass, tööpäevadel võinuks selline vabalt hommikul Viljandisse minna. Kui aga pole tahtmist ja eks läbisõit kasvanuks ka kõvasti.

Muidugi probleemiks ka ümberistumised...

23.04.2012 11:26
jaajaa :
sõidaks veelgi rohkem, kui rongide sõidugraafikud ei oleks nii ajuvabalt koostatud nagu praegu...

Ümberistumised on nii ebamugavaks tehtud, kui vähegi võimalik.
Näide: Tartu kiirrong jõuab Balti jaama 8.58. Elektrirong, millega saaks edasi, väljub 9.00 Tallinn-Kloogaranna). Ümberistumine pole võimalik, sest ühe-kahe minutiga 4. tee platvormilt 7. tee juurde ei jookse. Järgmine elektirong (sõidab ainult Keilani) väljub 9.27 - nii et pool tundi ootamist on garanteeritud.
9.27 saabub elekritong Aegviidust. Ka sellelt pole võimalik läänesuuna elektrirongile ümber istuda, sest nagu juba mainitud väljub see samuti 9.27. Järgneb pikem paus.

Eriti lõbus on aga laupäeva-pühapäevaõhtuti, kus Balti jaamast on elektrirongide väljumistel pooleteisetunnine vahe - 19.27 kuni 20.52.

Ka siis on need diiselrongidelt tulevad sõitjad, kes muidu kasutaksid Tallinna/Harjumaa piires elektrirongi, sunnitud valima mõne muu transpordivahendi. Nii et arenguruumi on veel küllaga ja remondijärgne reisijate arvu tõus ei ole põhjuseks, et endale endid kiita - näe kui tublid me oleme. Nii kaua kui kaks tublit reisijateveoga tegelevat ettevõtet ei suuda oma tegevusi natukenegi kooskõlastada, pole enesekiitusel mõtet.


 Tõepoolest, kiita pole end mõtet ei ühel, teisel ega kolmandal! Kasvõi just tolle Balti jaama näidete põhjal. Vähe sellest, et vahed väikesed, ei suudeta isegi mõningaid ronge kõrvuti teedele võtta või teiselt poolt uksi avada. Rääkimata sellest, et üks rong alles saabub perrooni äärde kui teine juba isegi kõrvalt teelt minema sõidab. Korduvalt on räägitud, et ei tohiks tegelöikult isegi foori avada enne kui mõni minut teise rongi saabumisest möödunud. Vastupidi, ootad 6. teel reisijaid Tartu rongilt kui raadio teel hüsteeria lahti läheb, et miks sa ei sõida jne. Selline suhtumine on reisijale näkkusülitamine!
Kodanik jajaa aga võiks teadmiseks võtta, et pool tundi pole ju palju, nagu arvas üks ühistranspordi Spetsialist Tartus...
Muidugi, on üllatav, et isegi Elektriraudtee ei suuda oma rongide puhul ümberistumist tagada. Pole vist mõtet isegi sealt küsida, miks. Tõenäoline on standartne vastus: Varsti tulevad meil uued rongid.... Müstiline kuidas saab kõrgharidusega tippspetsialist, kellel peaks kogemusi natuke jaguma nii üldse vastata!? Ja ega uued rongid siin ei aita. Kui ikka sõiduplaani tegemisel reisijatele ei mõelda ja mul kuri kahtlus, et ka tulevikus nende uute rongide puhul tehakse sõiduplaan, mis ilus vaid paberil, pole erilist paranemislootust...
Edelaraudtee puhul on asi natuke parem, peale aastatepikkust kirjutamist on enamus erinevate suundade ronge selliste aegadega, et saab ümber istuda. Loodetavasti saab uuest sõiduplaanist ka õhtul Tartust tulevalt rongilt taas Rakvere rongile Tapal ümber istuda, mis arusaamatul kombel vahepeal kogunisti võimatuks osutus. Hea, et siiski asjalike inimeste ettepanekutega tasapisi arvestatakse.
Muidugi oleks vajalik veel ehk paar võimalust Aegviidus kiirekale ümber istuda...
Kui paljudes kohtades ka bussidega arvestataks, õigemini busside sõiduplaane võimalusel kohendataks, siis oleks olukord palju roosilisem! Kohati ongi, aga nadilt. Postimees lühikeste uudiste asemel võiks parem põhjalikult uurida, miks ei suuda Rapla oma maakonna busse paremini rongidega siduda.
Ja muidugi venib ning venib bussijaama ületoomine Ülemistele..
Lilleküla ehk Kristiine Ühispeatus peaks muidugi olukorda kõvasti parandama. Ega ma paar aastat tagasi ausalt öeldes väga selle peale lootnudki, aga igaks juhuks sai igal võimalusel kuhugi kiri teele pandud. Annaks vaid loodus niipalju oidu, et tehtaks üks n.ö. ühine platvorm kolme suuna peale ja et foorid pandaks (pöörangud ka muidugi) nii, et ühe suuna saabuv rong pääseks perrooni äärde, samas kui teise suuna rong väljumas. Sest pole ime, kui üks läbimõtlemata asi jätab saabuva näiteks Kitsekülla seisma, senikaua kuni Rapla väljub!? Sarnaseid apsakaid ennegi tehtud, nii et peab jälgima.
22.04.2012 21:37
jah :


ei saa üldse aru miks Tallinnast Tartu bussiga sõita kui rongiga on odavam ja mugavam?!
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-2 -1  +1 +17
22.04.2012 21:51
Post Mortem :
Rong käib harva, laupäeviti ei saa üldse kiirrongiga Tartusse, aga noortel on bussipiletid poole hinnaga. Samuti on Tartus raudteejaama asukoht kõrvaline.
Tartuga ühendus tõepoolest nadi, ma ütleks lausa väga nadi. Kuigi vabalt võiks vähemalt laupäeval kl 9 paiku üks kiirekas minna.
Ja ega ettepanekud lendavad vahel kõrvust lihtsalt mööda! Perepiletiga sõitjaid eriti ei ole ja kuigi muidu tundub rongipilet suhteliselt odav, siis perega pikemat otsa ette võtta - siin asi vastupidi. Perepilet peaks olema vähemalt 50% soodustusega! Rohkem võidaks kui kaotaks! Seda eriti üritusi silmas pidades, sest kui piletihinnale lisanduvad "kohalikud kulud" või eriti veel majutused, siis võib selline kultuurireis minna maksma ühe korraga 200 euro ja kõvasti rohkemgi! Puhka Eestis! No mida sa puhkad, kui hinnad vägisi rahakoti kohati tühjaks tahavad imeda!

Muidugi on Suurte Sõnade varjus huvitav jälgida kuidas Kärkna peatse uus ooteplatvorm pool aastat kasutult seisab. Nagu ka Rakkes ei suudeta paarile nädalavahetusae rongile peatust panna. Need teatud-tuntud asjad ja neid veelgi!

Pole läänesuuna graafikutega väga tutvunud, kuid kord kiirekaga Sauelt tulles tundus küll, et võiks vabalt 5-10 min kiiremini sõita. Ja läbi mõelda paremini peatuste asi. Kui üks elektrirong vahepeal rivist väljas oli ja mitu rongi käigust ära võeti (vist mullu aprillis) võinuks vabalt ka diiselrongiga korra Aegviidus käia. Aga sellega muidugi tegelema ei hakatud. Nii ongi, et rongiliiklus kohati hõre, kuigi võiks ja saaks paremini.

23.04.2012 10:18
poolmaaamees :
Paar aastat ebamugavusi veel, loodan et tasub kannatused ära ja uute rongidega tulekuga läheb rongisõit palju meeldivamaks. Äkki tihendatakse isegi graafikut see oleks päris õnnistus. Ei kadesta inimesi kes sõltuvad bussist.
Lootma peab. Kuid arvestades, et suhteliselt kallite rongide puhul hoiti kokku "puhvet" pealt ja mahutavus väiksevõitu, siis nii mõnigi elementaarne mugavus jääb olemata. Ei saa pidada normaalseks mingit "kohvijapirukaautomaadivalmidust".

23.04.2012 14:36
Rongi-sõber Brezhnevi ajast :
Olen lapsest saadik(sünd. 1973) rongi armastanud! Terve Eesti rongiga läbi sõitnud! Eriti meeldib mulle TARTU-NÕO-ELVA-PUKA-TSIRGULIINA-VALGA liin! Seda graafikut võiks ka tihedamaks muuta! Ah jah, millal lõppeb karjuv ebaõiglus Tsirguliina inimeste suhtes ja nende jaam "Tsirguliina" nime hakkab kandma??? Praegune "Sangaste" on idiootsuse tipp!!!
Tegelikult poleks üldsegi võimatu nimetada peatust Tsirguliinaks, isegi siis kui tehniliselt raudteejaam kannab Sangaste nime. Ja küllap sellelgi liinil muutub sõiduplaan tihedamaks. Iseaasi kui palju. Sest loogiline oleks, et "balalaikal" liiguks ühes suunas 5-6 rongi päevas, paar neist võiks ollagi otsemat teed kiirrongide pikendused. Aga selleks tõenäöoliselt tellitud koosseisudest ei jätku, oleks vaja mõni rööbasbuss. Et aga põhiline sõitmisvajadus kellegi arvates on kauged otsad, siis vaevalt, et selle kandi külade nagu Põlva ja Võru, peale keegi väga mõtlema hakkab. Sest päris asjalikult oleme elanud ka nii, et regionaalpoliitikast ja turismist räägime palju kõlavaid sõnu, teod polegi nagu eriti tähtsad.

23.04.2012 09:51
IlvesL :
Vanasti nõukogude ajal olid elektrirongid 6vagunilised ja sageli pilgeni rahvast täis.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-0 -1  +1 +3
23.04.2012 10:15
On ju :
"tööliste rongid" on täis praegugi. Oleks graafik tihedam ning varahommikusi ja hilisõhtusi reise rohkem, kasutataks ronge meelsamini. Nt varahommikul saaks tööle või lennujaama; õhtul saaks teatrist või sünnipäevalt ka tagasi. Arsti juurde minnes ei pea mitu tundi enne ja pärast kusagil aega parajaks tegema.
Nõukogude ajal oli diisli ja elektri kuukaart ühine, see andis ka tihedama sõidugraafiku igapäevasõitjale.
Nii ta on. Tähtis on ka see, et kuukaardid erinevad. See näitab, et vajalik oleks üks riiklik transpordifirma, kus kuukaarte saaks lisaks rakendada ka bussidel.  Ja siis oleks rohkem ka lootust, et bussifirmad ei mõtleks kasumitele, vaid riiklik süsteem ühtlustaks ka sõiduplaane.
Ja mitmed rongid praegugi igapäevaselt küllaltki täis, rääkimata reedest ja pühapäevast. Nii oleks vaja mitut lisavagunit, kuigi veelgi parem muidugi lisarongid.

Nii et lükkame enesekiitmised edasi ja tegelegem asjaga. Siis muutub midagi ka oluliselt paremaks.



OHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

 http://www.e24.ee/819062/edelaraudtee-esitas-streigi-korraldajatele-ule-12-000-eurose-noude/

Võiks ju ka nõudeid esitada, et kui rong rikkis ja reisijatel külm, siis tahaks valuraha...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar