Blogiarhiiv

kolmapäev, 5. juuni 2024

Tagasi Rohuneemest ja Viimsi VabaõhuMuuseum

 

 
Vahepeal sõitis suuri vallabusse mööda ja nagu lubasin, siis siin teen juttu ka neist. Rikas vald, kui kärutab nii busse, mis sageli tühjad!? Kindel, et vallaliinid kohati mõttekad ja vajalikud, kuid ma pole päris kindel, et neid nii palju peab olema? Kui need oleks Viimsis Tallinna kanti sõitvate bussidega seotud, poleks veel hullu, aga sageli pole ju! Nii palju kui olen päevasel ajal vaadanud, pidades plaane sõita Leppneeme vm, siis ikka pakub peatus.ee mingites suvalistes peatustes ümberistumisi vallaliinidele, otteajaga nii 30 või 50 min. Mida pekki? Kui vähegi TÕSISELT tahta, et autosid teedel vähem oleks ja maksumaksja raha busside eest läheks asja ette, siis nii ei lähe enam kohe mitte!
 
Ahjaa, Tallinnast siia tulles nägin järjekordselt ühte põhjendust, miks bussiliiklus peaks olema kõigile tasuta! Ärge kunagi uskuge neid poliitikuid ja ametnikke, kes hämavad, et tasuta lõunaid pole olemas, pilet tagab parema teenuse jm sulaselget jampsi! Tasuline bussiliiklus tähendab lihtsalt teie taskust rohkema raha röövimist ja suunamist ridangodele jt ning toob kaasa ka lisaametnikud, kes kõike seda haldama peavad. Unustada ei tohi sedagi, et kõikvõimalik netimajandus on ka suur elektrienergia tarbija!Rääkimata bussijuhtidele töökoormuse lisamisest ning paljust muust. 
Välismaalased tulid bussi ja tahtsid kuhugi sõita. Eks nad isegi täpselt ei tea ja seda kuuldavasti väga sageli, sest kui meie juba ei saa peatus.ee-st sotti ja info segane, siis nemad ammugi mitte. Isegi sellest, mis on linna- ja mis maakonnaliinid. Ja olgugi, et bussijuht enda sõnutsi teab ukraina, läti ja saksa keelt, aga inglise keelt mitte (vahel üldse ei tea midagi), siis miks me peaks jätma välismaalastele endast ülbete, hoolimatute ja rumala mulje?

Liin 114 on aga veidike eeskujuks ses mõttes, et sõidab Viimsist kaugemale. Samamoodi peaks suure osa vallaliinide asemel olema otsebussid Tallinna ka Leppneemest jm, veelgi enam, need peaks liidetama Tallinnast Sauele, Tabasalusse, Koplisse, Stroomi, Sakku ja mujale sõitvate liinidega! Tallinnas vaatavad ametnikud millegipärast seda, et "oi, algpeatusest peaks ikka kümmekond inimest peale tulema, siis on asjal mõtet", mitte seda, et pealetulijad tahaks Hobujaamast, Estoniast, Viru terminalist ja Balti jaamast ka kaugemale sõita!? Mõlematpidi, olgu siis Tabasalust Piritale või Viimsist Haaberstisse jms.

Oluline on muutus selleski, et Balti jaamas on liiga palju maakonnaliinide busse (kuigi mulle see kasuks), siiski peaks osa neist, näiteks Leppneemest vm, suunduma kesklinnast OTSE edasi, olgu siis mööda Mere pst, Pärnu mnt vm. Et bussidega sõita tahetaks, on siiski oluline ka sõiduaeg ja kui need tiirutavad krt teab, kus ja millise ringiga, siis see sõitma ei kutsu! Teised, nagu ka 114, peaks sõitma samuti EDASI, näiteks Tabasalusse, Stroomi, Paljassaarde vm. Praegu hakatakse mingeid muudatusi sisse viima, aga taas on nõuandjad keskendunud vaid kosmeetilistele liinide pikendamisele ja nii võibki öelda, et kui muuta asju vaid jupike paremaks, lisandub ka reisijaid vaid natuke.

Viimsi vallas nagu mujalgi, jääks vallaliine ka alles, aga eelkõige kooliliinidena ja ehk ka sotsiaalliinidena vanemate inimeste heaoluks, muud liinid tuleks siis maksimaalselt liigutada maakonnaliinide alla. Oluline oleks minna kõiges üle tasuta liinidele nagu ka peaks Tallinn oma ühistranspordiga tegema. Kui seni vallad oma liinide eest (vist?) ise maksavad, siis sama rahaga saaks panustada ÜTK-sse. Piletisüsteemide likvideerimine annaks veel maakonnas sadu tuhandeid kokkuhoidu.
 
 
Suletud küll (?), aga parkitakse ikka? Iseenesest võiks külarestoran vägagi põnev asi olla!?




 
Oih, mis kast!? Majade puhul meeldivad mulle sellised kõige vähem, kuigi sealsamas Rohuneemes oli neid ka, aga hoopis kenamaid ja sobivamaid. Maitse asi. Arvatavasti on Haabneemes kindlasti palju ilusaid maju ja ka Meriväljal, millalgi jõuan ehk neidki vaatama.

 
Punast tellist on siin vähe näha, üks päris kena maja jäi silma, aga majaehituses on kahtlemata ilus ka valge tellis. Nagu ka aiapostide jm puhul.

 
Nagu merelaine? Miks mitte, siinsamas on ju ka kummulipööratud paat!?



 
Võrratu! Naturaalsetest materjalidest majad on ikka fantastilised ja kogu muuseumiala on väga fantastiline!




 Fantastilised on ka igasugused roigasaiad.






 
Aga kus on ikkagi siin joogiveekraanid? Küsimus nii Viimsi kui Pirita omavalitsejatele.

Viimsi vald 
Jälgi

 
🏆 EUROOPA TUNNUSTUS VIIMSILE 🏆
Möödunud nädalal toimus veeteadliku Euroopa liikumise raames Euroopa roheline nädal, kus keskenduti veele kui ressursile. Nädalale pani punkti rahvusvahelise LIFE programmi projektide tunnustamise gala, kus Viimsi LIFE UrbanStorm projekt pälvis Euroopa Komisjonilt tunnustuse. Alar Mik tõi välja, et juba Euroopas kolme sekka jõudmine on suur au ja tunnustus. „LIFE programm rahastab aastas üle 100 projekti ning jõuda nende seast kolme kliimaprojekti finalisti sekka on saavutus, mille üle võime kõik uhked olla." Loe täpsemalt

 
Väga kiiduväärt! Aga sademeveele lisaks on veel joogivesi?
 
 
Siin ei maksa ehmatada, taluturg ei ole siiski võsas vaid müügiplatsil. Tasub kindlasti vahel külastada. Bussipeatus küll kaugel, aga eks enamus tulevadki ju autodega.








 
Bussipeatus õnneks on varjuline ja sain natukenegi tuulega leevendust. Eks see pikk marssimine oli juba üksjagu higiseks võtnud ja üsna ebamugav. Seda ka mõttes teiste bussisõitjate jaoks.




 
 Siin, enne RMK-d on ka Viimsi lihapood. Et A-Vorst teeb häid asju, peaks millalgi siiatuleku ette võtma küll. Ehk teeks seda mingil taluturu päeval?


 
Vallas uued bussipeatuste ootekojad on muidugi väga ilusad, iseasi kui otstarbekad. Küll aga peaks parema selguse huvides unustama peatusenimed nagu Poe, Mõisapargi jm, nimed peaks võimalikult sageli sisaldama kohanime või väga tuntud "objekti" nime. Eks toksake peatus.ee portaalis Viimsi ja vaadake, kas saate ka palju peatuseid?

 



 
Kopli - Ülemiste - Maardu - Viimsi rongi vist pole mõtet oodata? Kuigi porganditest vähe kergema variandina ehk n.ö. laiarööpmelise trammina võiks neil isegi mõte olla? Igatahes Kopli rongist midagi räägitakse.




 
Kahjuks selliste ootekodade (küll vale nurga all) aeg on möödas ja kõikjale on siginenud mõttetud ning üks hullem kui teine. Vaid Hiiumaal on rohkesti teistsuguseid ja ehk mõni kuskil mujal veel.

 
Palju postikolakaid. Palju autosid. Jne.


 
Eks jahidki ole üsna suur koormus keskkonnale, kui vaadata kogu maailma lõikes. Kuivõrd neid reaalsuses kasutatakse on iseasi, aga muidugi on see paljude jaoks oluline meelelahutus ning hobi. Igal juhul sain pildile "mastide metsa". Kuigi vanasti olid ka mastid ikka metsast võetud ehk puust, nüüd on see väljend veidi teise tähendusega. Ja vahva on muidugi ka alati näha merel purjekaid.






 
Busse uhab siin aga sõita üksjagu, ometi ei ole liinivõrk siiani oluliselt paremaks muutunud. Aga mida tahtagi? Tehiti osade linnaliinide puhul liitmine ära ja neist osa väga õnnestunult. Aga liin 8-ga jonnitakse jätkuvalt ja ei suunata seda ka 07.06 alates läbi Hobujaama ega tee ka Õismäel ringteel täisringi ära! Ning hektarite viisi suundub busse Hobujaama ja "ei sammugi edasi"!


 
Võeh! Eesti AE ehk Aferistide  Erakond. Suurimate, keda ilmas nähtud! Valetajad ja petjad pealekauba.

 
Kas ees kõik on taksod? Või sõidavad siin reformikad niiviisi?

 
Kinos jooksevad äkshion ja komöödia?

 
Jätkuvalt tegin muidugi pilte bussiaknast edasi. Huvitavatest majadest jm. Ja sellestki, kuidas midagi lahterdada. Trammitee kontaktvõrgu postid on paratamatud, aga valgustusepostid likvideeritavad. Ühest saaks vähemalt 3 kõnnitee valgustuse posti. Elektritarbimine tänavavalgustuses langeks mitu korda, meie raha aina uute miljonite tonnide terase jm peale jääks kulutamata.



 
Mootorratturitel veab, saavad rattateel liuelda. Või taas reformierakondlane?



 
Balti jaama juures uus hoone kerkib kiiresti!


 
Kuskil võib majade müügi-, üüri- vm kuulutustes näha ka uudset asja, energiamärgist. kas ka sellised õhukestest paneelidest majad on AAA?-märgisega? Kui palju ikkagi on uute hoonete puhul tagatud maksimaalne soojapidavus?




Nüüd aga sain majade varju, tuuleke jahutab ja veel mõni samm koduni...
Hea retk oli kahtlemata! Kuigi väsitas ikka natuke ära ka, kuid samas saan ülevaate, kas uued rohud muudavad podagra jm suhtes olukorra paremaks!
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar