http://www.virumaateataja.ee/635378/urmas-glase-ooteplatvorm-pole-vabaajakeskus/
Mul on väga hea meel, et hr Glase võttis vaevaks selgitada oma või Eesti Raudtee seisukohti vaba aja veetmise küsimustes. Tundub, et ta on isegi tutvunud varasemate artiklite pläralatega. Ja peab ütlema, et hr Glasel õigus ühes asjas ja teises ja tüki veel kolmandaski. Ometi on selline suhtumine ärevusttekitav, olgu siis isiku või ettevõtte poolt.
Teisel pildil on näha, et kuskil maailmanurgas on inimesed degenereerurunud. See on Tais ja ma kahtlustan, et nii on paljudes riikides. Mõelda vaid, platvormile praktiliselt on ehitatud majad! Ehk on tegemist eksklusiivkruntidega vaatega merele, sest pildi järgi ju raske hinnata otstarvet. Katus küll sarnane meile ja arvestades kliima soojenemist, võib selline lahendus olla meil mõnesaja aasta pärast tõesti otstarbekas.
Küll aga... Kui ehitistest peab olema platvormi ääreni 2 meetrit, siis arvestades praeguse lahendusega, oleks täiesti võimalik kahe posti vahele panna istepink. Niigi palju?
Loost loeme (need lõigud sinisena):
See metallplaat, millel istumine tervisele lausa kahjulik, ei saa nimetada pingiks! Kuigi ta võib mõnevõrra sarnaneda...
Paigaldage kasvõi samasugune nagu pildil! Ühelegi eeskirjale ja standardile see vastu ei hakkaks, seega saaks Eesti Raudtee kummutada arvamused neist kui inimvaenulikust ettevõttest. Või olemasolevatele metallalustele paar lauda!?
Muidugi on olemas oht, et ei taheta istuda ei määrdunud metall"pinkidele" ega ka puidust istmetele. Kui puhastust nagu ei toimu tavaliselt...
Milleks siis ikkagi on ooteplatvorme tarvis? Eestis kehtivad riiklikud standardid eeldavad, et platvormi kasutatakse rongile minekuks ja rongilt mahatulekuks ning reisija viibib platvormil lühikest aega. Samad põhimõtted kehtivad kogu Euroopas.
Siiski inimesed tulevad platvormile täiesti arusaadavatel põhjustel varem. Neid põhjuseid varem üles täheldatud, aga hiljem panen kirja omaltki poolt. Et ehk on ikkagi võimalus, et arusaamine reaalsest elust võib tekkida. Ja selle nimel tasub vaeva näha. Kasvõi ainsagi eksinud inimese teele tagasi juhatamine on juba tänuväärt!
Aga eks Euroopaski mõelda siin-seal inimeste peale. Seda enam ei peaks me ennast näitama nii hoolimatutena ja puuduliku mõtlemisega, kui muu kandi halvimad tegijad. Vaid ikka eeskujuks võiks tsipa olla!?
Rongile :
*võib jõuda varem kui tullakse varasema bussiga.
* ka siis kui naabrimees autoga ära toob
* ka siis kui asjad aetud ja kojusõiduni aega.
* matkal ei jäeta tulekut viimasele minutile
* koolis tunnid lõppenud
* trenn või tööpäev lõppenud, ostaks ühe jäätise...
* sadadel muudel põhjustel
Ja eeldada, et pean tingimata kükitama võsas, kuni rong tulemas, sest Euroopas pole kombeks varem tulla!?!? Millest selline väide?
Seda püüdsin ka ajaleheartikli all korduvalt selgitada, sama tegid ka teised. Kas Glase üldse neid luges? Isegi kui luges, siis ta ei saanud aru või ei tahtnud saada. Sest ta oli Pressiesindaja, puhver, kes pidi rahulolematuse enda peale võtma, kuid see ei seganud teda lolli mängimast. Aus vastus.
Ääreplatvormidele on siis teoreetiliselt võimalik ehitada mida iganes. Nagu Eidapereski näha, tahetakse seda ka vahel teha. Ja kuigi seegi pole just 100 % ilmastikukindel, on ta parem kui liblikatiivad. Kuna kõrval on ruumi palju, saab sinna ehitada ... kasvõi maja!? Ja tegelikult kohati võikski, näiteks kohviku/kioski, ,illes oleks siis ka väikenegi ooteruum. Rentida seda hoonet eraettevõtjale välja? Lahendusi on väga erinevaid ja kõikjale sobivaid.
Pole küll rahulolu küsitluse tulemusi näinud, kuid julgen kahelda. Ja kahtlen, kas see lõik üldse uuringule tugineb, see on hoolimatu pressiesindaja tühipaljas arvamus. Pigem ehk jäetakse lugemata plärala, üksikutele kirjadele ei pöörata tähelepanu ja nii jääbki mulje, et "rahvas on rahul". Tolle loo all oli aga sadu kommentaare.
Muidugi ka ise rongiga ei sõideta! Enamasti. Maavanem tuuakse parteikaarikus teisest Eestimaa otsast, ega peagi ju kohalikku elu ja kanti tundma. Nii ka Pressiesindajad vahel liiguvad metsamajandusest kultuurivaldkonda, sellekski pole ka vaja kultuuri nuusutadagi... Kui uuel platvormil peale lampide suurt midagi ette pole nähtud, siis lambist arvamuse avaldamine pole nüüd ka just kõige õigem!
Katuse puudumine platvormil tähendab, et isegi mõned minutid enne rongi platvormile tulles võib väga kergelt valingu kaela saada. Eriti näiteks Jõgeval, kus rong küll tuleb, aga tihti enne platvormi pikemaks ajaks seisma jääb, sest keegi mingitest normidest tuleneva lahenduse tõttu kiirustas vist fooride ümbertõstmisega ja muidugi valesse kohta... Ja kuigi liikluse organiseerijatel teada, siis isegi teise rongi 10-min hilinemise puhul ei võeta kiirrongi kõrvalteele vaid jäetakse maa ja taeva vahele kõlkuma ning inimesed ootavad halva ilma all, kaitseta.
Siin lingil leiab nii mõnegi pildi.
Milline on see Standard? Kas selle meile ette kirjutanud Brüsselist kõige säravamad helkurid?
http://www.scribd.com/doc/18634497/Microsoft-Word
Siin ta on! Hoopis meie endi inimesed selle koostanud! Nii et peaks olema selge, kellele esitada pretensioonid halva lahenduse kohta. Siinsamas, Maarjamaal! Nende hulgas ka EVR-i esindaja.
Mina tahaks küll teada, miks Standardi koostamisel ei arvestatud reisijate loomulike vajadustega, nii kaudses kui otseses mõttes? Ning mis segab Standardit täiendamast või muutmast? Kas mingid müütilised euronormid või tahtmise puudumine?
On püütud väita, et rongid ei käi täpselt ning reisija peab talvel külma ja tuult trotsides kaua rongi ootama. Faktid selliseid väiteid ei toeta. Siseriikliku reisirongiliikluse statistika 2011. a 10 kuu tulemused näitavad, et 30 431 rongist hilines 15 minutit ja rohkem vaid 265 ehk 0,87% reisidest ning aasta esimesel kolmel kuul 1,6% reisidest. Väide talvistest reisirongiliikluse suurtest hälvetest ei pea paika.
Selline jutt on aga juba reisijate mõnitamine, andke andeks! Pidevalt asja sees olles ja teades, kui halb on üks hilinemine ja sellega kaasnev, on kuidagi paha lugeda sõnu "on püütud väita", "ei pea paika" jne. Kas hilinemine üle 15 min, mis toimunud pea igal sajandal rongil, on vähe? Kui paljud hilinemised venisid tundideks? Ja enamast muidugi halbade ilmastikutingimuste puhul, just siis kui inimlike ootetingimuste puudumine kõige rohkem mõju avaldab!
Kui keegi ei tea, mis on "suur hälve", siis ei soovitaks seda teemat puudutada. Vähemalt mitte enne kui ollakse paar tundi rongi oodanud 20 kraadise pakasega või lõikava tuule käes. Eriti kui meenub (lõhutud!) jaamahoone või ootekoda... Millised lõhkus riik (ehk eesti Raudtee), mitte huligaanid ja kohalikud pätid! Ning mille taastamist Euroopa kultuuriruumis peaks küll prioriteediks pidama...
Mahukad remonditööd ja uued rongid toovad reisiliiklusesse sootuks uue kvaliteedi ning kahandab hilinemiste protsenti veelgi. Uute rongide saabumisega tihenevad ka reisirongi graafikud ning paraneb transpordiliikide integreeritus.
Siin võiks taas viidata Standardile, mille järgi peaks platvorm olema võimalikult lähedalt teiste ühistranspordiliikide peatustele. Miks siin aga vastupidi? Paljudes kohtades ei olnud EVR nii printsipiaalne kui muudes küsimustes. Ja integreeritus kohati halveneb, mitte ei parane. Tahtmise puudumise tõttu...
http://www.virumaateataja.ee/628788/juhtkiri-posti-najal-ootan-rongi/
http://www.virumaateataja.ee/630288/peterburi-tee-aares/
******************************
Eestimaa, Eestimaa
Aastaks 2024 on tekkinud õhuliselt kerge arusaam... arusaamine reaalsest elust võib tekkida.
See käibki selle punasega lause kohta.
Milline jaam esimene pilt on??
VastaKustutaVäu ja noorik joob üksi pudelit sampust, miks piltnik seltsi ei pakkunud???
VastaKustutaTänud!
VastaKustutaKanchanaburi jaam, Tais.
Mine sa tea, pakud seltsi ja pärast läheb juba alkohoolse joogi timmimiseks...
See oli siiski alkoholivaba!
Avastasin et siia veel pilte tekkind juurde meie raudteest. Oleks vöind ikka nats seltsi pakkuda neiule pingil :D
VastaKustutaAh mine tea, mis milleks hea võib olla jah...
VastaKustutaMuidugi ma olin ju ka roolis ehk lenkstangis, seega alkoholivaba lubatud!?
Eks päris tore mere ääres istuda. Paljassaares näituseks!
Proovi järgi!?