Postimees tahab raha paberlehe eest, aga see artikkel seda väärt!
Kui meil kombeks vaid rääkida ja mitte midagi teha, siis rääkida tuleb bravuuriga. Mina teeks Rail baltica neljarajalise! Siis saavad kolmandajärgulised reisirongid lausa kaubarongidest mööda kimada! Nagu rullnokad maanteel või poliitikud elus!
Keegi pläralas aina rääkis kaubavedudest, Pärnust ja suurtest numbritest. Kui aga ainukesed suured numbrid on ehitushinnad? Nendega koos muidugi ka ehitusfirmade kasumihinnad, aga see pole tähtis. Kas me peame kohe tegema ülisuuri plaane? Kui üldse teeks RB III etapi, siis ehk üherajalise. Jätame ruumi "perspektiivse" teise raja jaoks? Nagu Jõhvis, kus ei saa kohe peatustki inimeste jaoks teha...
http://www.postimees.ee/623658/johvis-vaieldakse-rongipeatuse-asukoha-ule/
kaleku
05.11.2011 21:50
Kunagi tehti Eesti Raudteele ettepanek hoone linnale üle anda, siis sellest kategoriliselt keelduti. Nüüdseks on selle koer heintel põhimõttel ajalooline jaamahoone muutunud ainsaks Jõhvi linna tondilossiks - tõeliseks häbiplekiks, mille pärast peaks Eesti Raudtee silmad peast häbenema. Ja näil jätkub veel jultumust nõuda hoone lammutamist ja uute platvormide ehitamist 100m !!!! kaugemale kaunilt uute omanike poolt korrastatud kruntide vahele, et taas (vabandust) sittama hakata.
-1 +2
jn
05.11.2011 22:28
olen selle poolt, et platvorm jääks praeguse jaamahoone juurde, see 15 mintsi kesklinnast jalutamist ei löö kedagi maha, kes ikka rongiga sõita tahab. Jaamahoone on tõesti häbi lugu, ega kõik sovjetiaegne ei pea kohe lammutamisele kuuluma.
Minimaalselt peaks olema kaks reisi päevas lääne suunal, paremal juhul 3-4.
Minimaalselt peaks olema kaks reisi päevas lääne suunal, paremal juhul 3-4.
-0 +2
asjatundmatud
05.11.2011 23:11
Vallavalitsus, kes rongiliiklusest midagi ei taipa, soovib rongipeatuse väljaviimist Jõhvi jaamast Jõhvi-Oru jaamavahele.
Jõhvi jaama piir Narva suunal on Pargi tänava ülekäigu kohal.
Jaam on raudtee osa, kus on kõrvalteed rongide teineteisest möödumiseks., seega Jõhvi jaamas saavad samaaegselt peatuda mitu rongi, jaamavahedel on vaid peatuskohad nagu Aruküla või Peedu või Kivimäe.
See tähendab, et Jõhvi jaamas enam pikamaarongid peatuma ei hakka ja vana vaksali renoveerimisel puudub igasugune mõte.
Tallinnast tulev reisirong seisab Jõhvi jaamas suletus ustega, kuni Narva poolt teine rong vastu tuleb ja alles siis sõidab jaamast välja ja peatub reisijate väljalubamiseks.
Jõhvi jaama piir Narva suunal on Pargi tänava ülekäigu kohal.
Jaam on raudtee osa, kus on kõrvalteed rongide teineteisest möödumiseks., seega Jõhvi jaamas saavad samaaegselt peatuda mitu rongi, jaamavahedel on vaid peatuskohad nagu Aruküla või Peedu või Kivimäe.
See tähendab, et Jõhvi jaamas enam pikamaarongid peatuma ei hakka ja vana vaksali renoveerimisel puudub igasugune mõte.
Tallinnast tulev reisirong seisab Jõhvi jaamas suletus ustega, kuni Narva poolt teine rong vastu tuleb ja alles siis sõidab jaamast välja ja peatub reisijate väljalubamiseks.
Mulle meeldib "asjatundmatud" nime all kirjutanu emotsionaalsus. Kuid asjatundmatu on ta ise! paraku ongi meil niivõrd palju asjatundmatuid, kes lisaks ei oska ka kuulata ega lugeda mitte.
Asjatundmatutele tundub see plära väga asjalik. Kuid tegelikult teavad asjatundjad, et jaamavahel võib olla ükskõik milline peatus ja peatuda võib seal või RB ülisuperkiirrong! Mis segab peatumast rongil kus tahes? Mitte miski!
Vana vaksal on küll lastud vastu taevast ja selleski keegi süüdi. Sest ilus hoone, kuid inimese jaoks puudub mõte tuua või jätta peatus sinna. Sest tänapäeval ei mängi jaam enam mingit rolli. Tähtis on koht, kus rong peatub ja mida vajavad inimesed. Kui ka Jõhvis võidutseb projekteerija, siis ma ei tea enam üldse, kellele see riik on. Eesti võiks olla riik, kus võidutseb talupojamõistus, paraku on vägisi nii, et siin riigis võidutseb vaid raha. Muide, Naissaarel müüakse mingeid krunte, Viimsi valla silmad säravad, kui raha kukub. Tegelikult võiks olla Naissaar ehe näide sellest, kuidas toimib see kui supermuuseumikompleks. Tuua sinna üle kitsarööpmeline veerem, tagada täiuslik puhkusekomplekt koos Kaljustega, hoida loodus eemal rahast... Aga see teine teema. Või kolmandajärguline...
RB üle Pärnu on vajalik siis kui katsetanud me kõiki variante. Isegi kui oleme ämbrisse astunud! Enne lollide otsuste tegemist laseme reisirongid üle Tartu käiku, tagame hea rongiliikluse kõike arvestades ja siis alles otsustame, kas kulutame meeletu raha kuhugi. Kas me tahame olla kreeklased või muutume? Õigemini jääme! Mõistusega inimesteks!
Raha ei ole. Taskutes vilistab tuul ja laadisin mõnedki pildid. Aega läks vist tund. Sest arvuti vana ja raha ei ole. Aga varastama ju ei hakka!? Sain pildid üles. Fotokas hunnik ilusaid pilte Eestimaast ja ka rongidest, aga raha ei ole. See muidugi nali. Aga ei ole, kuid selle eest on ilu. Või unelm, et Tartus, heade mõtete linnas, seisab rong kirjaga Võru...
Ärgu võrukad unistagu, nendele mõtlemise asemel mõtleme kuurealisest raudteest Brüsselisse. Ja remondime õnnetundest vedurit (papi eest!), mis kannab rohelisuse märki. Just videolt tuli Saatpalu ja Mandel, ilus laul ja rongid jälle olid sees. Aga remondi tagajärjeks on elektrihinna tõus... Tegelikult muidugi ilusa disainiga vedur.
Politsei saab kuskil peksa nii, et hirmul on ka neiupolitseinikud. Samas on ühe politseipunkti ukse ees õllepudelikillud juba päevi. Muidugi ei saa pöörata tähelepanu pisiasjadele, sest selles väikses Eesti linnas polegi politseid. Küll aga kummivilin. Huvitav, kas rullnokad ka hommikul korjavad sodi rajalt, nagu Vormel 1-s?
Samas ehk jaoskonna kõrval hingesoojus ja tuli akendes... Muide, plaadilt praegu lugu soojusest, Shao-Bao "kogda-nibud". Vajutan back, sest soojust selles loos on!
Jõhvis ja mujal aga näitab inimestele hambaid rong. Sünge ja pimedus meil hinges, inimesed ärge tulge rongile... On see õige? Tegelikult ilus pilt, mida nähes tekkis vaid võrdlus hammastega...
Siin aga hea tunne, et midagi tehakse inimeste jaoks. Kuid info säravate tähtedega jookseb vaid ärimudeli, postkastide kohal, vana (või uue vaksali-kaubajaama?) ees ei tea keegi midagi. Valgustki pole, nagu oli kunagi ilusatel postkaartidel põllu tagant paistvatel majadel...
Siiski tore, et midagigi edeneb. Sellised infotablood peaks olema muidugi igas peatuses.
Elu on värviline, päris elu veel värvilisem. Masenduses muutub aga kõik must-valgeks, veel hullem kui halliks. Õnneks on paljutki, mis tuju paremaks teeb.
Kirjadele vastust oodates ikka loodad, et riik on võimeline ühe liiklusmärgi välja mõtlema. Aasta peaaegu möödas, aga mõni ametnik ei mõista siiani midagi. Taluturu märgi asemel mädanevad õunad kuuri katusel, selle asemel, et neid 2,5 eurose hinna eest tormaks ostma rahvamassid... Jah, loota tahaks tegelikult, et teeäärdetes müügikohtades oleks inimlikud hinnad, nagu ka samad müüjad ootavad poodides. Regionaalminister meil nagu kummitus näitab end kellelegi kuskil kolkas, regionaalpoliitikat aga pole ollagi....
Homme mul kui aü kõrgel tegelasel kohtumine teiste kõrgete tegelastega. Mine või õue ja proovi jalg välja väänata...
Ei taha sisutut vaidlemist, juriidilidi nõkse ega jama. Tahaks midagi ilusat... Aga seda ei tule. Ei töötajatele ega reisijatele. Tõmbasime suitsu hea naabrimehega aia taga ja ta ütles, et ju on mul homme viimane tööpäev... Võtaks paar rahustit, siis oleks õndsa naeratusega ja midagi ei mõistaks....
Nood kõrged tegelased pildil pole küll homsed. Pigem väikse raha eest taevatuultes külmetajad...
Taluturge ega külaplatse ei tule ka. Sest iga akna taga need meil Eestimaal juba olemas, vaid me ei oska märgata.... Vist.
Kuskil keegi vaatab aga ringi ja mõtleb inimestele. Miks? Ei tea! Ju tal hinges ihalus ilu ja soojuse järele. Sest muidu võinuks jaama ootesaali seinad soojade toonide asemel katta ka graffitiga. Rahva raha eest, tellimata? Loomulikult on ilus siiski hingega tehtud asi. Ja see pilt ometi ju ilus!?
Ole sina ise. Ole ja sinu raha läheb plakatitele ja linnuke kirjas. Kuid linnuke lendab üle raudtee, sest hoopiski bürokraatia tõttu ülekäigud puuduvad, seal kus vaja...
Tegelikult muidugi aina sõidetakse ja oleks rohkem ronge. sõidetaks veel rohkem...
Uutes raudteejaamades tuul ulub sest selline väike katus ei päästa talvel tuisu ega tormituulte eest reisijaid, kus peab siis seisma varju?? Metsa alla rongi tulekuni??
VastaKustutaKiisa jaama ootesaal on kobedaks tehtud, ma polegi kaua seal käinud:D
VastaKustutaMuidugi piiga ka saalis täitsa vinge!!
Tere Miisu!
VastaKustutaMul kahju, et Miihul (nagu ütles isand), peale naisekese ründamist munad maha võeti...
Aga mets kaitseb meid ikka! Nagu siis kui 20 kraadises pakases rongi ootasin ja oleks mul täpne info olnud, teinuks metsa lõkke...
Pole hullu, pole raha, aga alles on veel maamunal lootust ja armastust!!
VastaKustutaKindlasti on! Ja piiga nagu rongimuusa!!
VastaKustutaPalju neid ronge ja muusasid on maamunal?? Kas igal rongil oma muusa kuskil??
VastaKustutaTänud Pirtsu!
VastaKustutaKindlasti on! Vanasti oli ka laevadel naisekujud ja kuigi "naine laeval, laev põhjas", siis kaitseingliks sobisid naised ikka. Või naisenimed laevade nimeks kohati...
Kui meil oli rohkem inimlikkust, siis rongidele olid ka naiste nimed. Mäletan Berta, Natasha, Grete ( kui rong hambaid näitas, muutus kohe kuradi Krõõdaks...). Oli ka Otu ja Hannibal. Ühele rongile tahtsin panna nimeks Helen. Ühele vedurile taheti panna tuntud fanaatiku järgi Artur...
Praegu ühel veduril nimi Aivar (mis vist ametnikele ei meeldi, aga mis selles halba?). Oli ka esimesel EVR TE-116-l, mis esimesena tuli, pandi ametlikult nimeks Oskar. tõelise raudteelase Kalmuse järgi. DR1A 251 kandis ühe fanaatiku toel nime Pirita. Aga mis saab olla vastu naiste nimedele ja muusade olenmasolule? Ehk vaid kod. Metsa foobia ja haige suhtumine! Või paneks nimeks Andrus ja Mart ja krt kes teab, mis veel?
Jäägu ikka naiste nimed ja ka (kasvõi salajased) muusad...
Jumalast lahe on ju see et rongidel nimed, vahet pole millised aga peaasi et poleks meie riigiisade omad:D -hehe see veel puudus!!!
VastaKustutaEks meil köigil elus omad muusad mis tekitab samas hea tunde nagu kaitseingliga oleks tegemist.