Blogiarhiiv

kolmapäev, 26. oktoober 2011

RB 2

Lugesin Postimeest ja on hea, et raudteest aina kirjutatakse. Sest raudtee oli, on ja jääb Eestimaa elanikele oluliseks. Ja kui rongid sõidavad inimestest kaugel või peatus on võsa taga suures linnas või kui kui rongipeatuse ja bussipeatuse vahel tühermaa ja võsa... Kas nii ka lätlastega?

http://www.e24.ee/610728/simmermann-latis-asub-rail-balticu-trass-taiesti-mottetus-kohas/

Ehk on Simmermannil õigus? Ehk on ka Eestis trass jumala vales kohas? Ehk on kaupade liikumises takistuseks pigem s... logistika ja lünklik transpordipoliitika?

Olen vanamoodne ja pole siiani teinud omale ID-kaarti. Ja nii ma ei pääse PM-i tasulistele (täiskasvanute?) lehekülgedele. Raudtee aga läheb nii populaarseks, et isegi studentide artiklid muutuvad sissetulekuallikaks. Aga ma soovitan seda artiklit kõigile, kes tõsiselt rongidesse ja Eestimaasse suhtuvad. Mul pole midagi siin ümber jutustada, leidke ja lugege ise või kaevake Postimehele. Et miks lugema ei pääse...

Hannes Luts - Mitte ainult kiirongiühendus

Selline artikkel. Ja mina kui väike mutrike soovitaks seda kõigile. Sest vaid rongiliikluse vaenlane nr 1 võib vastu vaielda, kuna ta nagunii kellegi seisukohti ei kuula!

Enne kui oma maa peale pilvelõhkuja ehitada, tasuks ikka vana sara korda teha. Kulutada miljardeid millelegi, ilma, et nati kulutada katsetamiseks... No pange rongid Riiga või Shestokaisse käima, või tellige mõned vagunid, muudetava rattavahega ja PÄRAST öelge, et seda või teist. Kui ärimees Nossov või Sakkov lennuki asemel rongi ei tule, siis teised võivad tulla!? Sellega seoses võib lisada, et hr Sakkov tundus eilses "Vabariigi Kodanikud" saates minu arvates veidi liig optimistlik. Sest suurelt võib mõelda, kuid on selge, et Tallinnast lennureisijate arv langeb ja tublisti. Nii et Lennu jaama vajalikkus võib tõsiselt küsimuse alla sattuda...

Teha (raud)teed sinna, kus uluvad vaid hundid, on majanduslik lühinägelikkus. Mitte ainult poliitiline. Tee (läbilaskevõime) peab tagama selle, et võetakse maksimaalne, mis võtta annab. Me pole nii rikkad, et teha lolle otsuseid. Sellepärast peamegi ennem proovima, kui laristama hakkame. Ja kulutada raha vaid lootuses, et kaubad liikuma hakkavad... Mis saab kui tuleb vaid konteiner konjakiga Riigikogu puhvetisse?

Elektriautode suure projektiga võime olla innovaatilised ja hea tunne on, kui kõik õnnestub. Kui ei, ohverdame (põhimõtteliselt olematud) kulutused vaid õpetuseks teistele. Nii peaksime näitamagi maailmale, et oleme talupojamõistusega, mitte laristavad kreeklased, kes pankrotiohus tanke, lennukeid jm ostavad. teiste hävitamiseks?

http://www.e24.ee/610296/aasta-lopuks-valmivad-esimesed-elektriraudtee-uute-rongide-kered/

http://www.e24.ee/609862/rongitunnel-tallinna-ja-helsingi-vahel-maksaks-kuni-3-miljardit-eurot/

http://www.e24.ee/610044/maanteeamet-eesti-tugi-ja-korvalmaanteede-vanus-jatab-soovida/

Aga "Vabariigi Kodanikud" mulle meeldis. Aarne Rannamäe uhib saadet vägagi hästi ja selge, et ka ise asjaga üksjagu kursis. Muidugi on saate maht väike ja seetõttu mõnedki olulised rakursid jäävad käsitlemata. Kasvõi keskkonnahoiu seisukohalt.
Ja peab ütlema, et eelpool viidatud artkkel läheb vägagi hästi kokku saatega ja ka hr Simmermanni vaatenurgaga. Tore. Vaja oleks ehk hr Luts saata Lätti transpordiministriks?

Hea trass, tasemel sõiduplaan, "päriselt" mugavad rongid (kohalikele küll tulevad vist "piimakad"),, tugev tase igakülgselt ümberistumiste suhtes, algus sadamast, juurdevedu Tartu ja Võru suunalt, peatuste hulk, piletihinnad ning muu oleks see, mis tagaks vajadusel vajaliku arvu reisijaid ööpäevas.

Küll on aga üks väike probleem. Kui eurotee tuleb praegusele trassile, siis mis saab Lelle-Viljandi lõigust? Ehk peaks kaks teed kõrvuti olema, nagu oli tolle liini laiarööpmeliseks ehitamisel, kus kitsas kõrval jooksis? Või peaks uus trass jooksma ikkagi läbi Jüri, Paide, Karksi-Nuia? Ja juurdevedu toimub Pärnu-Tartu raudteelt? Võimalusi on palju, les ütleb, mis neist parim on!?

Sõitke meiega jälle!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar