Vabandan kiirustamisest tekkinud kirjavigade pärast!
Saatsin sarnase kirja vanal heal teemal mõnede vaidlusaluste asukohtade kohta. Eks näis, on sellest mingit kahju või on tegelikkus ikkagi kaugel inimesest. Muidugi tahaks loota, et nende piirkondade elanikud või ka keegi teine loeks ja avaldaks arvamust!
Tere!
Tapa-Narva liinil on ehitamisel Püssi platvorm, mille lahendusega võib rahule jääda. Sonda platvormi asukoht ei pruugi olla parim, kuid erilisi probleeme see ei tekita. Kabala puhul on asukoht petee ja maantee vahel parim.
Rahulolematust aga tekitavad mitmed peatused. Pikaajalise kirjavahetuse tagajärjel on endiselt segusetu, millistest asjaoludest lähtutakse ning millsed võivad olla olulised takistused parema asukoha valiku puhul. Nii on Jõhvi puhul mainitud ülesõidu signalisatsiooni ning asukohta kõveral teeosal, mis mõlemad ei vasta tõele.
Praegused või plaanitavad asukohad ei vasta mitmetele arengukavadele, Ooteplatvormide Standardile ega Valitsusliidu lubadustele ja programmile
Kadrina.
Praegune asukoht on selgelt ebamugav ja ohtlik reisijatele (munakivitee, segavad kaubarongid, autodega ligipääs jms) ning kindlat põhjust, miks platvorm peab olema just praeguses asukohas, ei ole välja toodud. Minu poolt välja pakutud asukoht teiselpool ülesõitu omab mitmeid plusse, mis võivad olla äärmiselt olulised.
1. Jääb ära inimeste liiklemine jaama alal kui kõrgendatud ohuga piirkonnas.
2. Rongile tulekut ei sega teede hõivatus kaubarongide poolt.
3. Ekstreemsetes ilmaoludes võimaldab valida jaamas rongi läbilasketeid, seega väheneb hilinemist ning muude probleemide tekkevõimalus.
4. Olemas piisavalt suur ala bussipeatuse, parkla jt lisandväärtuste jaoks.
5. Võimaldab kokkuhoidu eri liikide transpordi seisukohtade ehitusel, hooldamisel jne.
6. Ühises kohas tagatud parem ülevaade.
7. Lüheneb ja paraneb paljude inimeste juurdepääs ühistranspordile.
8. Ülesõidu kinniolek ei pikene, pigem isegi lüheneb.
9. Oluliselt ei pikene jaamavahe hõivatuse aeg
Kiviõli.
1. Praegune asukoht eelkõige ebasobiv juurdepääsuvõimaluste ja kauguse tõttu elamurajoonidest.
2. Asukoht ülesõidu juures või mõnevõrra kaugemalgi lühendab oluliselt ühistranspordile tulekut, mis on ülitähtis ühistranspordi seisukohalt
3. Ülesõidu kinniolek ei pikene, pigem isegi lüheneb.
4. Uus asukoht võimaldab lisanduva ülekäigu tõttu ohutumat raudtee ületamist kogu ööpäeva jooksul.
5. Inimeste liikumine jaama alal väheneb ning paraneb ohutus.
6. Ekstreemsetes ilmastikuoludes võimaldab valida jaamas rongide läbilasketeid.
7. Võimaldab kokkuhoidu eri liikide transpordi seisukohtade ehitusel, hooldamisel jne.
8. Ühises kohas tagatud parem ülevaade.
9. Olemas piisavalt suur ala bussipeatuse, parkla jt lisandväärtuste jaoks.
10. Oluliselt ei pikene jaamavahe hõivatuse aeg
Jõhvi.
1. Asukoht jaamateedest eemal tagab võimaluse piirduda ühe ooteplatvormiga.
2. Välistab vajaduse 1. ja 2. kõrvaltee järele sarnaselt Püssi jaamaga, seega tegemist kokkuhoiuga
3. Tagab lühima tee ümberistumiseks bussidele ning tõmbekeskustesse jõudmiseks (kaubanduskeskus, Kontserdimaja jm)
4. Tagab mugava ligipääsu, parkimisvõimalused (isegi olemasoleva parkla kasutamise).
5. Oluliselt lüheneb rongile pääs elamurajoonidest.
6. Tagab ligipääsu promenaadilt, seega asub vahetult piirkonnas, kus liigub valdav enamus linnaelanikest.
7. Võimaldab valida läbilasketeid jaamas ekstreemsete ilmastikuolude korral.
8. Oluliselt ei pikene jaamavahe hõivatuse aeg.
9. Jääb ära ebamugav kõrvalteele sõitmine.
10. Tagab parema ülevaate ja turvalisuse.
Oru.
1. Asukoht ülesõidu juures sarnaselt Kärknale parandab juurdepääsuvõimalusi. See oluline miite ainult Oru asulale vaid ka lähedase piirkonna jaoks (Toila vald).
2. Ülesõidu kinniolekuaeg ei pikene, pigem lüheneb
3. Võimaldab parema ülevaate.
4. Tagab paremad parkimisvõimalused ja bussipeatuse läheduse.
5. Võimaldab kokkuhoidu eri transpordiliikide seisukohtade jm ehitusel ning hooldamisel.
6. Oluliselt ei pikene jaamavahe hõivatuse aeg.
Sõmeru.
1. Asendaks Vaeküla peatust ning tagaks reisijate arvu kasvu.
2. Parandaks suurearvulise elanikega piirkonna liiklemisvõimalusi
Ühistranspordi populaarsuse ja kasutajate arvu suurenemine, seega ka ökonoomsus ei olene ooteplatvormide seisukorrast ega väljanägemisest vaid eriliselt tähtis on asukoht ja lähedus inimestele. Praeguste asukohtade säilmine on tegelikult mittevastav arengukavadele ja suundumustele, millest on piisavalt kirjutanud ühistranspordi eksperdid. Samuti on see oluline regionaalpoliitika seisikohalt.
Kindlasti oleks parim asjade ühine ülevaatus kohapeal, olen selle kohta ka ettepanekuid teinud, kuid siiani pole midagi sellel suunal toimunud.
Loodan, et leitakse lähiajal võimalus kohalesõiduks koos kohalike omavalitsuste esindajatega.
Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
Blogiarhiiv
-
▼
2011
(802)
-
▼
september
(91)
- AMETNIK JA RAHVAS 17 - KRIITIKA
- Jalgrattahoidlad
- MIS TEEB AUSUSE IN´iks?
- AITÄH, PÄRNU POSTIMEES!
- ÕNN EI PEITU RAHAS!
- KAIA, ÄRA ANNA ALLA!
- KÜLALISED 11
- SILD ÜLE KWAI JÕE
- TÜHJAD INIMESED VERSUS NAERATUS!
- JAAMAD JA TEIVASPEATUSED
- HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL 15 - ÜMBRUSKOND
- VALGAMAALANE NÄMMUTAB! JA ÕHTULEHT NÄGI JÄÄKARU!
- HEUREKA!
- TARTU TUNNEL
- AVALIK KIRI.
- 25.sept. 10224.a
- McDonalds - TOIT VÕI RÄMPSTOIT?
- TRAMMIGA SADAMAST BUSSILE-RONGILE:
- NÕUS PARTSIGA
- PRONKSSÕDUR VERSUS SIIVERTSI KALMISTU
- SÕIDAME RIIAST KAUGEMALE
- ÄRGE TÕESTI MÕNITAGE!
- PILTE LINDUDEST 2
- SÜGIS ON KÄES.
- ÜLEMISTE KAKS PALET.
- RONGIGA KÜLLA EESTIMAALE 14 -PALAMUSE
- EESTI KAITSEJÕUD EI HOOLI INIMELUDEST?
- Üks hea lugu!
- KODANIK ON HINDAMATU!
- SÕIDAME RIIGA!
- MERE PEAL METSAVAHIKS.
- PILTE LINDUDEST
- RIIGIKOGULASE PALK
- JÄNES PÜKSIST VÄLJA!
- PROBLEEMSED KANDID JA TEENUSED MAAL
- NUMISMAATIKA
- APTEEGIBUSS JA PUNSLI ELI.
- TULGE PEREGA RONGILE!
- ISVER, KUI NUNNU KULTUURIPEALINN!
- NÕRK RIIK!
- LINNUVAATLUS KADRIORUS
- HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL 14 - ÜLEKÄIGUD
- HÄBIVÄÄRNE TOLERANTSUS
- LOODUSE OMNIBUSS
- RONGIGA KABLIST PIUSALE.
- KUS RONGID TUDUVAD? 2
- KABLI LINNUJAAM
- KABLI LOODUSRADA 2
- EESTI TURISM RIKKURITELE 2?
- HAGERI - HARKU? VÕI LAAGRI?
- HÄDA MAAINIMESE PÄRAST
- P....T...S....V.....
- SAKSAD SÕITSID SAANIGA...
- PERED POLE PRIORITEET...
- KABLI LOODUSRADA
- KÕIGEPEALT MUUDAME RANNAJOONT...
- LIIKLUSPÄTT.
- KES ARMASTAB RONGE...
- PIILUPARDIGA ROHUKÜLLA!
- KÜLALISED 10
- INFOTAHVLID. Järvamaa
- LUKAS ÕIGUSE NIMEL...
- JÄLLE HÄDA MÕISTUSE PÄRAST!
- ERIRONG KOIDULASSE 2
- TALLINN PIMEDUSES
- SEE ON ALLES PAUK!
- PUDEMEID SIIT JA SEALT 2
- OOTAME HOMSET!
- SUURE MULLI PUHUJAD
- ???
- VEDURIJUHI AMET - KÕIGE SURMAVAM JA KÕIGE ROMANTIL...
- LINDUDE ARV LINNAS LANGEMAS.
- TULEMUSALTKÄEMAKS.
- ESMASPÄEV ON SAUNAPÄEV!
- TUBLI, SIIM KIISLER!
- MÜÜA SEENI JA MUUD MAITSVAT!
- PÄEV.
- KURB! 2
- KURB!
- ERIRONG KOIDULASSE.
- HEAD LINDILÕIKAMIST, HR PARTS!
- NIKON COOLPIX P500 - HEA VÕI HALB?
- EI OLE PAHA!
- VAGA MUNK
- ÜHISPEATUSED 24 - TÜHJAD VALIMISLUBADUSED
- KÕLVARTI ÖÖ?
- PAALA RONGIPEATUS
- TEED. EESTIMAA KUI PADAORG 5
- HEADE MÕTETE LINNA VANA VAKSAL 13
- AUSÕNA, MINA POLE TEINUD MIDAGI!
- DOPINGUST ESTONIAN SAT-TV UUDISTES
-
▼
september
(91)
Mina sõidan ka Kiviõli ja tahan ka vanemate kodu lähemale. On aga paha kui läheme pakkiga ja neid veel palju. Miks see on nii kaugel?
VastaKustutaJa pühapäeval õhtu tahame ka tagasi Kehra, on vaja rongi.
Aitäh!
Tänud!
VastaKustutaTasub ehk loota!
Lisaronge oleks kindlasti vaja, kuid see kahjuks eriti kedagi ei huvita. Kui oleks vastupidi, oleks ammu tagasi aeg, kus oli vähemalt 2 rongi ja R,P kolmaski, kiirem.
Aga ehk veab ja saate lähemale kodule rongiga.
Edu!