Blogiarhiiv

pühapäev, 4. september 2011

ERIRONG KOIDULASSE.


http://www.postimees.ee/552332/riigijuhtide-erirong-hairis-rongiliiklust/

Ja mitte ainult! Kes uudiseid nägi, siis kõrged tegelased pidid Koidulas rongist välja hüppama! Tõenäoliselt siis ka Tartus, sest suure õhina tõttu tõenäoliselt unustati kõrged trepiastmed üles tõsta! Aga tegemist ju europlatvormiga, nii siis oligi saabumine pisut sportlik!
Hea, et niigi läits!

Aastaid tagasi, meenub, et Haapsalusse sõitis ka mingi erirong, kuna aga aega kulus palju, siis pandi reisirong seisma, hilines vist ligi tund. Tookord vist ei morjendanud see kedagi, et inimesed hilinesid. Vähemalt on melde jäänud, et mingi üleolev suhtumine kuskil oli! Seekord polnud siis Viljandi rongi hilinemise põhjuseks õnneks mitte erirong, vaid väike viga.

Ega eilne päev siiski väga õnnelik ei olnud. Keavas jäi rongi ette vanaproua, kes sellest eluga kahjuks ei pääsenud. Nii et raudtee siiski ohtlik piirkond ja ülesõidu signalisatsioon  pole nii mõjus, et vana inimene seda märkab või oli seal muudki põhjuseks.
Nii et ka päevane rong hilines ja veidi ka teised. Aga see muidugi pisiasi elu kaotuse kõrval.
Huvitav, kas erirongi puhul oli  igal ülesõidul eraldi valve? Usun, et see nii oli. Muide, rääkides rongide kiiruse kasvust, tundub ülesõitude turvalisemaks muutmisel olema kaks teed: kas paigaldada määrdunud-puhastamata-reguleerimata signalisatsiooni asemele uus või ülesõit likvideerida! Et aga süsteemi muuta, seda ei plaani vist keegi . Uued rongid pole enam kaugel, nende purukssõitmine meie liikluskultuuri jures garanteeritud , aga kas see ikkagi vähe kallis lõbu ei ole?
http://www.postimees.ee/551976/galerii-koidula-raudteepiiripunkti-avamine

Ei noh, toredad pildid, pole midagi öelda! Kahju, et ise ei pääsenud sinna sõitma, oleksin vist ka hulganisti pilte mälestuseks  (ja Teie jaoks!) teinud. Kuigi eriti ei lootnud, sest mine tea, mis oleksin teinud. Ehk nõudnud Partsult ka platvormimajanduse üle suuremat järelvalvet!? Ju ei tahetud lihtsalt sinna lasta, aga ega ma sellepärast põdema küll ei hakka. Muret tee asi s.t. suhtumine loomulikult.Sest asi ju kohati heade muutuste teel, kohati aga lihtsalt kriitika ja/või ettepanekute peale räigelt käega löödud. Oleks tegemist muutustega üheks aastaks, poleks ju midagi! Aga 30 aastaks negatiivne mõju rongide kasumlikkusele ja kohalikule elule - see peaks olema piisav argument välja tulla ja silmad avada. Muidugi, eks oskus tuima nägu teha ka vajalik! Jõuad sa igasuguste ettepaneku tegijatega sõdida, segavad hektarite viisi töö tegemist...

Jaama teepoolseid pilte kahjuks polnud, ei tea, kas bussipeatus parklasse üle viidud. Muidu ju juttude järgi ümberistumisvõimaluste parendamine vägagi tähtis asi! Aga eks oleme õnnelikud piskugi üle. Jõhvikatel või mitmes teiseski kohas seda õnne pole piskutki näha.


Siiski on näha, et bussipeatus ümber viimata. No aga ehk jõuavad, ei usu, selline ilmne apsakas kellegi poolt õigustamist leiab ja kõik vanaviisi jääb, nii et ühe suuna bussid reisijaid peale võtta ei saa...

http://www.e24.ee/551916/ilves-koidula-piiripunkt-leevendab-pingeid-euroliidu-valispiiril

Mulle meeldib see, et vähemalt sõnades räägitakse kiire ühenduse vajalikkusest. Nii loodaks, et Võru piimarongidele lisanduks ka paar kiirekat, et ka matkajatele kiiret ühendust Taevaskotta pakkuda...



http://www.e24.ee/551890/koidula-raudteepiirijaam-elavdab-elu-louna-eestis

Tore, et elavdab! Kuigi Koidula "kaugem" kui Piusa, siis ikkagi on Vastseliinast tunduvalt lühem maa rongile sõita.
Partsi sõnul on olnud mitmeid kohtumisi, kus seda on korduvalt rõhutatud.
Maksu- ja tolliamet loob Koidulas 12, Eesti Raudtee 12–17, veterinaaria- ja toiduamet üheksa ning Riigi Kinnisvara AS 30–40 uut töökohta. Kokku peaks seal esialgu rakendust leidma 150 inimest, edaspidi aga kindlasti rohkem.

Peen lause ajakirjanikult! Pole ju mõtet torkida kogu aeg, et kohalikest said tööd vaid mõned inimesed. Võib ju edasi loota, et ehk mõni spetsialist kolib hoopis siiakanti või noortel tekib tahtmist ise asjalik amet ära õppida ja kodukanti jääda.
Kui ka maantee piiripunkti lisandub parklale majutus, toitlustus jne, saab sealgi tööd.



Kavas on pikendada liini Oravast Koidulani ja suvel vajadusel ka Piusani. Kohalikele elanikele on tähtis rongiga Tartusse ja Valgasse pääsemine, mis on mugavam ja taskukohasem kui bussiliiklus.

Miks suvel? Kas talvisel ajal poleks mõtet kohalikele paremaid sõiduvõimalusi pakkuda ja ehk ka talvel külalistele tegevust leida? Ehk läheks isegi Jõeveere tallu või mujale puhkama. Usutavasti hea rahu ja vaikus...
Muide, rongide sõiduplaan peaks avalikult üleval olema ka Vastseliina ja teistes bussipeatustes. Koos selge viitega, et Tartust saab ka Tallinna, kohati küll ümberistumisega.

Majandusminister Juhan Parts rõõmustas, et rahaliselt tuli ehitus kokkuvõttes planeeritust viiendiku võrra odavam – selle maksumuseks kujunes 70 miljonit eurot.

Siin võiks küsida: Kas oleks nüüd mõttekas ka mõnes teises kohas platvorm paremasse kohta teha, mis väidetavalt tsipa kallim? Kuigi kokkuvõttes oleks hoopis kasumlikum. Eriti ühist hooldust ja muud arvestades. Ja ehk valla sotstöötajatele ka samasse laadimisseadme paigaldamiseks. Täpsemalt, nende auto jaoks, mida siis saaks ka ehk mõni teine inimene kasutada...

Edu tegemistes asjaomastele ja ka kohalikele elanikele!


Pilte ka Võrumaa Teatajast.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar