ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

laupäev, 10. september 2011

KES ARMASTAB RONGE...

...Või kes neid vihkab. Kes taob rongiliikluse maa põhja, kes kiidab seda. Kes armastab inimesi. Kes vihkab neid.

Kui mingi artikkel klienditeeninduse teemadel, siis alati tõuseb küsimus õpilaspileti ja pensionäritõendi teemal. Mina olen varemgi oma arvamust siin välja öelnud ja ka pläralas. Kuni aga keegi pole mõistlikku seletust välja suutnud mõelda, miks nii või naa, jään oma seisukoha juurde. Kui tavaliselt toimub vaidlus pläralas, siis vahel saab vaielda ka päris elus.
Sõitsin rongiga ja ühel (väikse toreda tüdrukuga) emal, kes nähtavasti ammu pole rongiga sõitnud, siis nüüd sõitis ja sel inimesel tekkis kohe väike rahulolematus teenindajaga. Et sõitsin reisijana, tundsin huvi, mis teemal. Soodustus. Juba 2 korda olevat (nähtavasti sinna- ja tagasisõidul) ta pettunud Edelaraudtees, kuna selgelt on näha, et laps on õpilane, aga teenindaja nõuab õpilaspiletit. Tublid, et teevad oma tööd korralikult, arvan mina. Võib-olla põhjus ka selles, et mõni ei tee korralikult ning seetõttu ei saa asjadest aru? Rääkisingi, et eeskirjad on sellised ja siin tuldi välja tüüpilise seisukohaga, et asja peab otsustama "mõistlikult". Et seisukoht põnev ja tete-a-tete parim viis vaielda, üritasin jõuda arusaamani, mis siis on mõistlik. Selgus, et õpilaspiletit võib küsida siis kui tekib kahtlus, kas tegemist on õpilasega. Näiteks sõltuvalt vanusest. Milline vanus see peaks tekitama kahtlust, jäi muidugi selgusetuks. Muidugi tooks selline "mõistlikkus" kaasa anarhia. Kui ikka vagunis on paarkümmend õpilast, peab teenindaja olema kaardimoor või selgeltnägija. Et filtreerida välja kodusõppijad, koolismittekäivad puudega lapsed, välismaal töötavate vanemate sealõppivad lapsed... Nii oli tolle proua arusaam. Polnud ta halvem vaidleja ja vähem põhimõttelisem kui mina ja nii see vaidlus arenes. Kuni selleni, et politseinik, kes karistab peale 70 märki "üle" 80 sõitnud juhti, pole inimlik ega ka mõistlik. Arvamust, et kui ühele lapsele müüa pilet ilma tõendita, võib teises tekitada trotsi, et miks tema peab esitama tõendi, kui "see" ei esitanud, viikski anarhiani. Või kas ma ei või juua 0,33 purki õlut rongis, sest see ju rikkumine "mõistlikus" ulatuses, see pole ju 2-liitrine. Ainult, et kui prouale vihjasin, et selline lubamine võib viia mitme õlle joomiseni ja hilisema lärmamiseni ja teiste reisijate segamiseni, siis see arvamus millegipärast ei meeldinud.
Lõppkokkuvõttes selgus paar tõde. Tema on inimene, kes arvestab teistega ja armastab inimesi, mina olen demagoog ja vihkan inimesi. Eks arvaku. Ja kuna lubas kirjutada Edelaraudteele, et aeg oleks oma töötajaid "mõistlikuks" kasvatada, siis mina soovitasin pöörduda reeglite ja eeskirjade kehtestaja poole.
Vaidluse sees selgus muidugi, et kuna paljud tuttavad on miskist ministeeriumist või muidu kõva koha pealt, siis see tekitaski tunde, et tegemist inimesega, kes tahab olla ikka natuke võrdsem kui teised.
Las ma siis olla inimestevihkaja, kuid sellised inimesed, kes väiklast õigust taga ajades õpetavad teisigi "mõistlikkuse" piires eeskirju rikkuma ja lausa nõuavad seda, pole ka eriti rongis oodatud. Seda enam, et sama ta mainiski, et edaspidi "kaalub, kas ikka rongiga sõita".
Olen püüdnud igati kaasa aidata reisijate arvu kasvule ja ka seisnud reisijate eest, et neil vaid parem ja mugavam ja mõnusam oleks sõita,, kuid mõistmatutele inimestele midagi selgeks teha on võimatu. Ja et siis sarnase suhtumisega inimesed viivad vahel teenindajaid närvivapustuseni.... Tänan väga, pole parem vaja sõita! Vali parem auto, sõida kiirusepiirangu alas "mõistlikult" kiirustületavalt, aga ära unusta, kiirusepiirangud pole vaid laest võetud, vaid läbi vere ja pisarate paika pandud. kannatanute vere ja pisarate. Kes hukkunud "mõistlike" inimarmastajate "mõistlikus ulatuses" eeskirjade rikkumise tõttu. Ja eks ikka võiks "mõistlikus ulatuses" roolis juua ka lubada. Tundub nii.
Kui tuttavad on ...ministeeriumis või ....õukonnas või...kuskil mujal, ei tähenda, et endal on lai silmaring ja oskus näha asju ka teis(t)e pool(t)e vaatenurgast. Kuigi valdav enamus inimesi muidugi oskavad panna ennast teiste seisukorda. Samas mõni omab vaid arusaama kahtlastest väärtustest...

****************************

Tuli meelde veel see, et õpilaspiletit polnud kaasas, kuna kool neid pikendab. Kui õpilaspiletist sõltub niipalju, siis miks kool korjab need ära? Miks ei saa teha nii, et õpilane tuleb, annab pileti, kirjutatakse kohe uus kuupäev, põmm - tempel ja pilet antakse tagasi?

4 kommentaari:

  1. Väga nõus. Tuttav olukord, olen ise ka sel teemal pidanud vaidlema, ega see lihtne ei ole.
    Kuigi rongisõitjaid võiks alati rohkem olla, olen siiski seda meelt, et taolised tädid võiks rongist eemale hoida ja teenindajaid mitte terroriseerida.

    VastaKustuta
  2. Tänud, Maikl!

    Ega lihtne pole jah. Olen isegi jäärapäine Ja püüan süvitsi jõuda, vahel aga mõni veel jäärapäisem ja kõrvadest kurt, ühtegi seisukohta kuulata ja sellesse süveneda ei taha.
    Muidugi võib kaevata Edelaraudteele, aga pöörduma peab ikkagi MKM-i või kes neid eeskirju koostab. Mõistmist meil igatahes jääb väheks.

    VastaKustuta
  3. Olen ise samuti vägagi tihe rongiga söitja ja taolist olukorda mitmeid kordi näinud-tean et paljud tädid töesti ründavad teenindajat sellise käitumisega ning nöuavad enda lapsele öiglast kohtlemist. Seadus siiski meile köigile ühtmoodi täitmiseks-tuleb esitada vastav soodusdokument vöi siis vait olla, mitte teenindaja aega ja närve raisata!!!

    VastaKustuta
  4. Tänud Pirtsu!

    halvim see, et ei saa ka muutuda "mõistlikumaks". Needsamad sellise suhtumisega reisijad ei lase ju ja üritavad ikka olukordi ära kasutada.
    Palju pensionäre, kas ühest peatusest peale tulles, kui läheb teenindajal kauem aega, ütlevad pealetulekukohaks teise peatuse. A sihtkohaks Liiva, kuigi väljuvad Baltis. Kahju, et neid vahel välja ei visata või ei trahvita!

    Ja palju, väga palju sarnaseid juhtumeid. Kui ikka tahetakse "mõistlikkust", peaks enne ise me kõik muutuma sellisteks, kes seda väärt on!

    VastaKustuta