ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 6. september 2011

TULEMUSALTKÄEMAKS.

Kuidas teha nii, et Toris tehtaks parkla suuremaks ja bussid läbi sõidaksid ja edasi Soomaale sunduksid ja mujalegi?



Saunaskäik lööb ikka mõtted käima. Tuli hea idee, kuidas meil kiirendada asjade lahendamist. Aastaid on tulemustasu olnud see, millega püütakse premeerida häid töötulemusi. Kohati see vast toimib, aga üldiselt vist mitte. Sest mõni mees määrab endalegi preemiat kui paar kuud tööd teinud, nii et see naljakas. Õiget preemiat saavad siiski trashanovid ja parbused. See viiski mõttele, et kui ikka keegi on kiiresti lahendanud mõne probleemi, peaks talle ametlikult makstama altkäemaksu!? Mitte tavalist, vaid ametlikku. Võib ju valida piduliku üleandmise, ehk tekitab kadedust teiste, võib ka salaja kuskil kangialuses üleandmise teha, koos vihmakeepide ja laiaservaliste kaabudega. Ning keegi jäädvustaks fotoaparaadiga asja tuleviku jaoks, ajlooannaalidesse.

Muidu on ju selge, et alkäemaks ongi edasiviiv jõud ja Eesti majanduse Nokia. Kui ikka tänu sellele saab pilvelõhkuja ehitusloa mõne nädalaga, siis sellise süsteemi puhul saaks kodulähedase silla remondi või liiklusmärgid viie aasta asemel korda ülilühikese ajaga. Rääkimata bussipeatustest platvormide juurde Sangastes, Paluperas, Pullis ja mujal. Ning bussiliiklus mõnegi firma käes oleks nagu Jaapanis, kõikides külakohtades kihutaksid bussid päevad läbi ringi.  Eriti hea on kui selle raha saab eurofondidest ja nii võiks uued platvormid valmida koos kõige juurdekuuluvaga ning kiiresti. Rääkimata tegijate kauka täitumisest, pere heaolust ja riigi majanduse turgutamisest.

Tulemusaltkäemaksu suurus peaks olema reglementeeritud. Näiteks tooks iga parkimiskoht, jalgrattatee, ootekoda, teeäärne müügikoht ja muu sarnane lisapunkti, mille tõttu uued maanteed või ka teede remont näeks hoopis inimlikum välja. Muidugi ei tohi unustada piiranguid, sest vastasel juhul teeks eriti usin ametnik parklad iga poole kilomeetri tagant või mine tea mis veel. Ning teeveer oleks nagu Peipsi ääres, Iklast Tallinnani  palistatud müügilettidega jne.
Kaareperes juba ümberehitused ja kaugemal viadukt valmimas. Uut platvormigi veel pole. Äkki juba ärksamates maakohtades süsteem toimibki?

Enamasti ju praegu aga nii, et mingi asjaga hakatakse tegelema, sii jääb asi venima, siis jõuab järgmise ametnikuni, seisab, vahepeal vajub unustusehõlma jne. Kodukandis elektriliinide üleandmine kestis paar aastat ja sedagi vaid tänu sellele, et iga mõne kuu möödudes sai üle helistatud. Vahepeal tunnistatigi, et unustati ära jne. Kogu aeg ei taha ju ka helistada ja tüüdata. Tulemusaltkäemaksu ootuses aga võib loota, et paber ehk teema pidevalt kellegi nina all ja kui ikka TAM-i lootus, siis ise torgivad üksteist. Ehk isegi südametunnistus ärkab kui tead, et sinu laiskusest võib teisel lisasissetulek ära jääda...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar