Blogiarhiiv

pühapäev, 24. oktoober 2021

SUURUPI BUSS. Okt. 2021

 


Eile keegi kirjutas, et Suurupis oli äge arktiliste lindude ränne. Et Suurupis mul käimata, otsustasin minna. Tänase suhtelise tuulevaikusega rännet ei olnud, aga oli bussiränne. 


Balti jaamas planeeritakse bussipeatuste ümberkujundamist, keegi keenjus tuli isegi ideele bussitaskud teha nagu bussijaamas. Tegelikult on see ebamugav ja samas, Balti jaama ei olegi nii palju busse tulevikus vaja. Kuigi minu enda jaoks mugav siit maakonnaliinidele minna, siis üldiselt on Balti jaama "ots" paljude liinide puhul üsna tühi. Ja kuna maakonnaliine on vaja kokku pann (isegi Transpordiametis vist juba tibake mõikamist), saaks osa liine sõita otse läbi kesklinna edasi. Kuhugi.

Muidugi saab ka siitkaudu ja peabki. Osade liinide puhul, sest iga suurem punkt Tallinnas ja Harjumaal vajab ka rongidele saamise võimalust. Ei pea alati Balti jaamas aga paljudel puhkudel siiski.


Harjumatult lage. Putkade aeg on läbi.


Tabasalu suunal on kõikjal lausa plahvatuslik majade arvu kasv. See on lausa ülikiire, aga linn ega riik sammu pidada ei suuda. Õigemini, ei viitsi ega oska. Kuigi õpetatud neid küllaga.


Kas laiem teepeenar, mis asfalteeritakse ja kus saab siis rattaga sõita? Ei vist.



Enne Tabasalut uus Prisma valmis. Aeg Tabasalus Rimil uksed kinni panna, Kallaste pood muidugi peaks säilima. Või vastupidi.




Ma ei näinud siinkandis mitte ühtegi bussipeatust, kus oleks parkimiskohad ja/või asjalikud ootekojad. Küllap oleksin p... kukkunud kui näinuks. Õnneks istusin ka bussis, mitte ei seisnud. Autosid muide sõitis ülipalju, buss aga oli pea tühi. Miks?





No näed, on vaja kohti, kus hetkekski peatuda.



Pole küll bussipeatus, aga kuidas siia küll selline koht jäänud? Otsekohe üles kaevata!






No mida pekki??? Hea betoonist valada küll, aga ootekojal on ka otstarve ju!?







Ohoh, isegi küsitakse, mida arvate sest putkast!?


Esmalt sõiduplaan. Ei ole lootagi, et ÜTK loobub ühes halvimast asjast - sõiduplaanide erinevus töö- ja puhkepäeviti! Mitte ses mõttes, et puhkepäevadel peaks olema sama palju busse, vaid väljumisajad EI TOHI ERINEDA! Miks peab olema puhkepäevadel 9.55., 10. 35., 12.25 ja tööp 9.50., 10.30., 12.20 jne?

Muidugi vajaks bussiliiklus ka tihendamist ja asi pole ainult Suurupis. Mõttekaim oleks siit panna kaks liini 129 asemel, üks kuhugi Lasnamäeni ja teine ehk Tabasalu ja Harku kaudu Laagrini kui mitte kaugemale. Tulevikumuusika nagunii, aga mida kiiremini, seda parem.




Putka asemel peab olema paviljon, mille ala- ega ülaosas ei oleks lahtiseid kohti.
Peab olema sügavam (siin on tagaosas näha piisavalt ruumi kraavi kohal) ja soovitavalt omama pooles osas ka esiseina.
Peab olema rohkem istekohti.
Peab olema sõiduplaan, infostend jm osa paviljonist, mitte eemal. Peab olema nurga all, soovitavalt ca 45 kraadi, et bussijuht näeks ootekojas ootavaid inimesi kaugemalt.
Peab olema ohutust tõstev ja suurem, uut tüüpi peatuse nimesilt, pikem, helkurpõhjaga ja madalamal, et pimedas selle ees seisvad inimesed oleks bussijuhile märgatavamad.
Peab olema üksiti ka ilus, mitte ainult otstarbekas.
Võimalusel valgustus ja ka pistik telefoni laadimiseks.




Tundub, et ka kohalikud ise armastavad jalutada. Muidugi tullakse siia ka kaugemalt ja vahel hoopis külla ja vahel suvilasse. Tegu ju sisuliselt tänapäevastuva endise suvilapiirkonnaga.







Üldises mõttes on aga poode ja tanklaid liiga palju. Mõnegi marketi asemel piisaks väikepoest kohaliku "tarbimise" jaoks. Praegune olukord tähendab vaid kõva hinnatõusu.






Kui tekib keskus, peab muutuma ka bussipeatuse nimi - Tabasalu Keskus.






Piisav tõestus, et ÜT vajab kardinaalseid muutusi. On täiesti ebanormaalne, et bussid periooditi tühjad, aga maantee autosid täis ja maju aina lisandub. Autod ei kao muidugi kuhugi, aga hea auto on seisev auto. Kui kildu rebida.










Parts ei mõistnud ja tema jüngrid Eesti Raudteel ei mõista isegi täna veel - Lillekülas peavad olema igal suunal perroonid, rongile minekuks ei pea sõitma Balti jaamani. Seda enam, et ÜT peab kardinaalselt tihenema. Ja kui osa busse hakkavadki läbi kesklinna otse edasi sõitma, kuidas siis ümber istuda?










Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar