Friday, July 12, 2013
Ikka tasa ja targu...
Puhkusereis või siis tööreis, kuidas võtta, viis bussis istudes mööda ka siit. Polnud aega arvutis eriti olla ja ega väga ei kiskunud ka. Küll aga ümberringi räägiti raudteest. Vist rohkem nädalaga kui varem 17 aastaga...
http://uudised.err.ee/index.php?06283297
Midagigi asjalikku Partsilt. Küll aga jääb asi taas poolikuks. Kogu praamiliiklus peaks olema, nagu muugi ühistransport, ainult riigi käes. Koos tiiburitega. Sain tiiburite teemadel veidi ka mõtteid vahetatud ja selgus, et äärmiselt paindlik (sadamate ja liinide valik lai ning reisijale sobiv) tiiburiliiklus koos muu ühistranspordiga ja "Pargi ja Sõida" süsteemiga oleks täiesti mõeldav. Kuidas on aga võimalik, et selliseid asju isegi ei kaaluta?
Hr Siitan siiski mõnevõrra näeb asju valesti. Kaubaliiklus, tänu
pikematele rongidele, segab praegu reisiliiklust väha ja vastupidi. Ka
saaksid praegused kaubarongid tunduvalt kiiremini sõita, mitte venides
ja tööaega pikemaks venitades...
Ka ei ole oluline, kas Tartus sõidab rong 1 h 45 min või veerand tundi
kauem. Oluline on täpsus (varuaeg), sidumine bussidega, ootetingimused,
peatuste tasemel seisukord koos kõige juurdekuuluvaga. Ainult kiirusele
rõhudes võib leida ennast lõpuks soos...
Majandus ja kommunikatsiooniministeerium praeguste liinide
marsruutidesse lähitulevikus muudatusi teha ei kavatse. "Esmajärjekorras
tuleb keskenduda taristu ja teenuse arendamisele nendel lõikudel, kus
reisirongiliiklus on juba praegu olemas," ütles ministeeriumi
pressiesindaja Rasmus Ruuda ERR-i uudisteportaalile.
"Reisirongiliikluse käivitamisest uutel lõikude ei saa rääkida enne,
kui rongiliikluse roll teenusega praegu kaetud lõikudel on suurenenud ja
reisijate arv oluliselt kasvanud," lisas Ruuda.
Selline lähenemine on aga absoluutselt vale!!! Juba see, et mitte
kuidagi ei leita raha uute peatuste tegemiseks või vanade taastamiseks,
nagu Sõmeru (Vaeküla asemel), Vorbuse, Kalevi, Energia, on häbiväärne!
Riispere suuna renoveerimine ilma Haapsalu ja Rohukülata on suurim viga,
mida tehtud. Hea küll, kui 17 aastat ei suudetud ega tahetud midagi
teha, siis just selle renoveerimise puhul oleks pidanud KOHE asja käsile
võtma. Seda enam, et olemas on kontaktvõrgu paigaldamise tehnika ja
mehed.
Selline lähenemine ükskõik mis teemal ongi üks põhjusi, miks areng on aeglane ja rahvas lahkub!
http://uudised.err.ee/index.php?06283267
Aasmäelt hea lugu. Iseaasi muidugi, kas ühendada kahte raudteed Rahumäe kandis või mujal. Aga kuni me ei suuda ega taha isegi Lilleküla ühispeatust valmis teha, mida siis rohkemat oodata...
http://uudised.err.ee/?06283160
http://arvamus.postimees.ee/1295520/hardo-aasmae-elektriraudtee-edu-voi-nurjumine
Küll aga taas mul õigus. Kui Partsu juttu natukenegi tõepähe võtta, siis...miks venib üks planeering kolme aastani, mõni aga tehakse tuuletiivul!
http://uudised.err.ee/?06283276
"Praegu ei eksisteeri elektriraudtee Haapsaluni pikendamiseks
mingisugust projekti," ütles majandusminister Parts ERR-i
uudisteportaalile. Kuid kuna avalikult on küsimus üles tõstetud, siis
tasuks sellega ideega edasi tegeleda.
Tema sõnul võiks elektriraudtee Haapsalu suunas pikendamiseks tekkida initsiatiivrühm, kes seda teemat veavad. "Kui ministeerium koostab raudtee arengukava ja see projekt esitatakse, siis ei saa välistada, et see projekt läheb ka käima," jätkas Parts.
Tema sõnul võiks elektriraudtee Haapsalu suunas pikendamiseks tekkida initsiatiivrühm, kes seda teemat veavad. "Kui ministeerium koostab raudtee arengukava ja see projekt esitatakse, siis ei saa välistada, et see projekt läheb ka käima," jätkas Parts.
Kas Parts ei teagi, et initsiatiivrühm loodud? Tõsi küll, tulemusi ei ole... Seega Partsil ka kohati õigus!?
Raplasse ja Rakverre sõidavad diiselrongid ning nende vahetamine elektrirongide vastu on eelkõige Elektriraudtee otsustada.
"Loomulikult, ideaalis võiks olla elektrifitseeritud kogu raudtee, aga see nõuab väga suuri investeeringuid, mida ei saa teha uisapäisa," ütles ta.
"Loomulikult, ideaalis võiks olla elektrifitseeritud kogu raudtee, aga see nõuab väga suuri investeeringuid, mida ei saa teha uisapäisa," ütles ta.
Äärmiselt.... ma ei tea, naljakas või imelik on selliseid asju lugeda!? Kuidas saab see olla Elektriraudtee otsustada? Eriti kui arvestada, et Elektriraudteed absoluutselt Eesti asjad ei huvita? Pean silmas sidumist bussiliiklusega, peatuse juurde kuuluvat jms. Oleks naljakas ju kui Leedo otsustaks, kas edaspidi saab saartele parvlaevadega või seakünadega!?
Tema sõnul on ministeerium mõelnud ühe variandina 2014. aastast alates pakkuda omavalitsustele rahalist tuge investeeringuteks, millega luua võimalusi erinevate transpordiliikide koostoimimiseks. See tähendab, et näiteks bussigraafikud koordineeritakse edaspidi paremini rongide väljumise ja saabumise aegadega.
"Me ei saa kellelegi öelda, et ta peaks tulema bussist maha ja minema bussist rongi peale. Aga kui meil on hea teenus, siis ta võib seda varianti eelistada," ütles minister. See aga eeldab tema sõnul Elektriraudtee koostööd omavalitsuste ja bussiettevõtetega.
"Siin kindlasti on võimalus, ja see ei puuduta ainult Läänemaad, see puudutab täpselt samamoodi teisi Eesti kante. Kui me räägime uutest rongidest ka kaugliinidel, siis puudutab see ka Lõuna-Eestit, Ida-Virumaad ja Viljandimaad," ütles Parts.
Investeering peaks haarama enda alla mitte ainult bussipeatuse sildi, vaid hoopis rohkemat! Õnneks on Parts jt siiski midagi mult õppinud. Sellest, millest kirkuatn talle jt juba kolm aastat! Ja millest teisedki head pead rääkinud!
Majandusministeeriumi ametliku seisukoha järgi ei käivitata lähitulevikus reisirongiliiklust uutel lõikudel plaanis enne, kui rongiliikluse roll teenusega praegu kaetud lõikudel on suurenenud ja reisijate arv oluliselt kasvanud.
Kui nii jääbki, siis tuleb aga Majandusministeeriumis täiega plats puhtaks lüüa!
Parts esirattal ja kõik ametnikud sappa! Kaheks nädalaks! Töö ja puhkus käsikäes...
Aga vähemalt ei räägita asjast enam üks kord aastas...
Ja nüüd siva planeeringut tegema. Risti platvorm peab alguse saama siit platsilt.
**************************
Tundub ülilihtne. Milles siis asi, et 17 asta jooksul midagi peaaegu
tehtud pole? Ja pange tähele, artiklis ei mainita sõnagi
trassiplaneeringu komisjoni tööst! Seega mul õigus, et laiseldakse...
Komisjoni tegemine ei aita, tööd on vaja teha!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar