(Kui vedurijuhid otsustasid streikima hakata, ilmus netti RONGISÕPRADE KLUBI lehekülg. Autoriks Edelaraudtee üks-kaks juhtkonna liiget, muidugi anonüümselt, justkui oleks tegu "rahva häälega". Pandi üles vedurijuhtide pilte sotsiaalmeediast, pidusituatsioonidest ja pudelitega ning püüti jätta muljet, nagu tegu oleks hiigelsuurte palkadega.)
Näe, mis tore artikkel! Saab ikka otse inimestele teada anda, et vedurijuhid ja vagunisaatjad vanad joodikud!
Minu blogist ka kena pilt võetud. Oleks teadnud, oleks mõne suurema labraka pildi üles pannud, aga sellelgi pildil oli mitu õllepudelit
.
Kunagi Riias komandeeringus käies, võtsin sealsetele tuttavatele mõned eksootilised "Elmari" õlled kaasa ja isegi ühest ära ei öelnud.
Ja muidugi vahel vabal päeval viskan viina ja teen seda ka edaspidi. Eilegi tähistasin juubelit, aga tundub, et juua ja ninapidi taldrikus magada võivad vaid mõningad inimesed. Mina ei saanud ninapidi taldrikus magada, sest see oli maitshvat prisket praadi täis...
Eks siin võib vaid aimata, kes sellise üllitise teinud ja sinna kopinud arvamusi Postimehe artiklite juurest, mis jätavad mulje, nagu oleks need lehel käinud kirjutanud. Ja muutnud vajadusel kuupäevi ning kellaaega, et jätta muljet, et soperdist kohe otse ausad inimesed kommenteerinud.
Ja sõimata siin Sooblit (kelle romaan vägagi huvitavalt kirjutatud) ning teisi, see on ikka pigem ise vinguva ja tatistava subjekti moodi.
Ahjaa, kodus püüan leida mõne pildi, kus mul vähemalt liitrine viin käes... Et kõik näeksid...
Nali??? on said:
tööinimene on said:
Vedurijuhid saavad palka üle 15000 krooni! Õpetaja saab palka vanas vääringus üle 10 000 krooni! Lisaks koos vaheaegadega üle 2 kuu TASUSTATUD puhkust. Kuna olen töötanud 10 aastat õpetajana, siis tean, et tegelikult ei vii keegi neid vihikutepakke koju, nagu väidetakse. Keegi ei räägi ka koolis sümboolse summa eest lõunatamisest, tasuta arvutikasutamisest, ning näiteks TEACHER kaardist, millega saab poole hinnaga bussis ja rongis sõita ning enam kui 350 Eesti firmas (Euroopas 50 000 firmas) mõnusat soodustust.
Õpetajatel ja vedurimeestel peaks olema häbi nõuda üleüldise vaesuse ajal mingit palka juurde samal ajal kui 90% elanikkonnast teenib neist vähem. Ja kelle arvelt? Näljas perede arvelt… Vot nüüd tulid kõige vaesemad välja… Ma ütleksin, et kõige nahhaalsemad…!!!
- Ei, kulla tööinimene, vedurijuhid ei saa 15000 krooni palka. Isiklik rekord oli 10700, kui sai mingine 230 tundi sõidus oldud ühes kuus.
Ei, vedurijuhil ei ole üle 2 kuu tasustatud puhkust. Seniste kolektiivlepingute suurimad puhkused sõltuvalt staazist on seaduslik 28 päeva + kollektiivlepingust tulenevad 7 päeva tervistkahjustava töö pealt.
Ei, Vedurijuhid ei nõua praegu palka juurde. Hoopis õpetajad nõuavad – ja mitte palka juurde, vaid valimiseelsest palgatõusulubadusest kinnipidamist. Vedurijuhid nõuavad hoopis palgalanguse ärajätmist: Nimelt on seisab pool vedurijuhi palgast kollektiivlepingus. Lihtne on tööandjal see 3-kuulise etteteatamisega üles öelda ja vedurijuht poolest palgast ilma jätta, kui seadus vastu võetakse. Raudteelaste ametiühingul on vägagi konkreetne nõudmine: taastada kolmepoolsed läbirääkimised antud seaduse asjus.
Milline au! Rahvas küll teadis rääkida, et kehva jutuanniga “kirjanik” oli oma tasemetust tunnistanud ning suundunud tootvale tööle – Äripäeva maja taha depoosse, ligemale suurtele rauast asjadele, kelle hingeelule ei saa nii lihtsasti haiget teha kui inimeseloomale pastapliiatsi abil. Aga vana arm ei roosteta, ikka on vaja sügelev sulg kätte võtta ja mingi vistrik oma ajust lugejateni pritsida.
Kordaks siin siis Orcus K arvustust härra andekuse kohta ja kallid ristiinimesed – anname Soobelile andeks ikka!
“Soobel pole miskipärast Raul Sulbi karmi soovitust kuulda võtnud ja piinab lugejaid uue, keeleliselt täiesti võimatu jutuga. Kärpide maailm võiks iseenesest huvitavgi olla, aga ainult siis, kui sellest kirjutaks mõni teine autor. Ükskõik kes. Sooblil pole paraku mingit keeletunnetust. Lauseehitused on talumatud ja see muudab jutu ideesse süvenemise täiesti võimatuks. Punkt üks: vastik on lugeda lauseid, kus kasutatakse punktide asemel komasid, ehk teisisõnu, välja kukub midagi sellist, et (järgnev on minu paroodia!)
Kärp pistis õuna põske, päike paistis heledalt, kosmoselaev maandus kosmosedroomile. Õues oli külm, pakane näpistas MaEiTeaMis mägesid. Ta oli mõnikord rongiga kosmodroomilt Gadilasse sõitnud, talle meeldis raudtee. (viimane lause originaalis!)
Milles siis viga? Ma ei viitsi isegi seletada. Kui Sooblil endal oidu peas pole, siis pangu ennast põlema. Luban lahkelt, et see on – ausõna — viimane lugu, mida ma Sooblilt loen. “
Sellised olid mõned ülemused Edelaraudteel. Antud lehel oli vaja halvustada ükskõik mis hinnaga!
Pean aga lisama, et sellele 230 tunnile lisandub üle 100 tunni ööbimist. Seega, saame vahel olla kodus palju vähem kui kontoritöötaja või ükskõik kes teine tavagraaafiku puhul.
On olnud kuid, kus olen kodus saanud olla vaid mõne öö kuus, sest peab asendama haiguslehel olijaid või neid, kes järjestikku tööl konte murdsid libedaga. Et reisijad saaks ikka teenindatud. Just need reisijad, kes väidetavalt siin häält tõstavad.
Sest ega sellest palgast ei jätku pidevalt taksoga töölkäimiseks, sest palju tuleb tulla ka hommikul väga vara, et taas reisijad ära teenindada. Nii et taas ööbimine väljaspool kodu. Ja selle eest tublisti alla 1000 euro on ikka häbemata vähe. Nagu vähe ka paljudel teistel töölistel. Kelle pered nälgas minu kõrge palga pärast?
Ja muide, "tööinimene", kui sul asjast ettekujutust või arusaamist pole, võid kirjutada mu meilile ja vastan siin või meilitsi. Vedurijuhid ei nõua palka juurde, vaid ei taha, et tööinimesed (sealhulgas ka me ise) ei peaks loobuma sellest, mis olemas. Et olla ka näljaste hulgas peale seadusemuudatuste jõustumist? Tööinimese nime all kribanud ülemus aga oma palgast muidugi ei rääkinud...
http://rahvahaal.delfi.ee/news/uudised/rongisoitjad-ei-soovi-olla-inimkilp.d?id=64017565
http://sindos2.evresis.com/testsites/rongisobrad/
Kui vedurijuht sõidab rongiga pikema otsa, siis on ka temal, nagu rekkajuhilgi kohustus teha töös paus. Seda nõuab seadus. Kuna vedurijuht peale Narva sõitu ei saa firma rongiga koju ja hommikul jälle Narva sõita, siis jääb ta ööbima töö ootele. Kuna ta on faktiliselt tööl, mitte kodus, siis tuleb talle ka palka maksta.
Ehk said jutust aru? Kui ei saanud, siis loe veel kord ja palu mittemõistmisel naabril sulle ette lugeda.
Mina pole ulguma hakanud ja avaldan enamasti om arvamust oma nime all. Küll soovitaksin sinulgi mu blogisse oma nime all kirjutada ja viidata, mida olen hirmus valesti teinud?
Aga Kaarel, kellel veel palju areneda, võiks esmalt mõelda sellele, kas ta teab, mida vedurijuhi töö tähendab. Või ootab ta, et magajsime haisvate linade vahel? Raha tiksub selle-eest, et oleme sunnitud eemal oolema kodunt ja seda raha poleks kahju ära anda, kui tunnitasu oleks mõistlikkuse piirides.
*********************************
5. 03. 10225
Niipalju siis rongisoõprade sõprusest. Lehekülg maha võetud ja tundub, et soperdis kasvas üle pea. Igatahes südametunnistuse piinades kindlasti asi ei olnud.
Selliste sõprade ja raudteelaste (ning ka õpetajate) pihta tatti pritsivate rongisõprade enamus on kindlasti ka need, kes vagunisaatjaid tihti räigelt ja massiliselt sõimanud, asjade eest, milles neil vähimatki süüd pole, olgu siis ootekodade puudumine, rongide hilinemine ja info pidev puudumine, eriti muidugi teeremondi ajal. Ja sellise sõimu eest töötamisel oleks ka riigikogulase palk väike.
Kahjuks ei ole mulle meilile keegi kirjutanud ja küsinud küsimusi, mis sõprade klubi üles pani. Muidugi oleksin võinud vabalt vastata neile.
Igatahes on mul hea meel, et olen reisijate jaoks teinud kordi rohkem kui needsinatsed maksumaksja rahade peal nuumatud "rongisõbrad"! Nii ka Soobel ja paljud teised, kes oma kulu ja kirjadega ning vabast ajast, mitte ainult pudeli seltsis ei istu, vaid ka midagi kasulikku teinud. Nagu Lavassaares vanu raudtee eksponaate muretsenud ning taastanud, raudtee populariseerimisest rääkimata.
Aga nüüd vahepeal püüan leida mõne joomapildi ja kui ei leia, ehk on juubelipeost mõned tühjad pudelid järgi. Saab endast uhkema pildi teha...
*****************************
6. 03. 10225
Olen jälle kaine. Ja leidsin huvitava artikli, kus lepitaja üritab pooli vaikselt lepitada ja läbi lillede rääkida.
http://www.postimees.ee/761962/eesti-seadused-poliitilist-streiki-ette-ei-nae/
Aitäh!
Kuna asjad on tegemata, eelkõige seaduseandjate ja Riigikogu (õiguskomisjoni?) poolt, siis katkestada Kollektiivlepinguseaduse muutmine ja streiki ehk ei tule!? Kõigepealt tehke paljud tegemat tööd ära, parandage oma kahtesid ja siis vaatame. Muidugi, parandage kahtesid järelaitamistunnis koos tööandjate ja ametiühingutega! Nagu normaalsetes riikides kombeks.
********************************
http://www.ohtuleht.ee/467417
Saab ka taksoga. Aga jalgratastele pange kindlasti naelkummid. Sest teedehoolduseks napib raha ja kõnniteed väga halvas seisus. Hooldamatus. Või hoolimatus.
Aga tööle minemata jätta ei maksa. Sest õpetajad ootavad arusaamist ja mõistmist. Ning mõnede muudatuste tegemine tühistamist. Et tulevikus ikka väärilise palgaga ühistransporditöötajad Teid tööle saaks viia.
Ja ometi, keegi siin arvas, et AÜ-d kultiveerivad hallkeskmlikkust.. Kuid eraettevõtjad ei saa sellestki aru, et ilma töötajateta poleks neidki. Kui hallkeskmikud hoopis eraettevõtluses - kas siis äkki sellepärast meil ettevõtlus kiratseb?
Tööd enese kallal peab jätkuvalt tegema. Ma püüan ka...
Õnneks on keegi salvestanud ka kogu tolle uhke klubi tegemised!
08. 03. 10225
Esimene kommentaar on Rongisoprade Klubi lehelt, teine Postimehe pläralast!
http://www.postimees.ee/758284/tsubarov-tooandjad-on-streikida-soovijatele-survet-avaldanud/
Tsubarovi jutt on kuidagi meeleheitlik. Ärpleb nagu valemängija pokkerilauas, et paneb raudtee kinni, endal käputäis kraaklejaid kaasa noogutamas. Ja kui vale hakkab õmblustest kärisema, siis pajatab mingitest ähvardustest.
Kas salajane lindistamine pole mitte ebaseaduslik jälitustegevus, kulla Oleg? Kas FSB parimad spetsid tulevad appi linte monteerima?
Ja erinevalt mõnedest, ma toon välja küll pläralast arvamusi (tehes need lihtsalt siniseks), aga ei võltsi!
***************