Linnatransport peaks nüüd siis tasuta olema tulevikus. Ehk võiks Tallinna Transpordiamet sinnamaani tasuta töötada, et parandada oma vead ja pakkuda uusi lahendusi?
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/buss-nr-23-soidab-alates-1-aprillist-autobussijaamani.d?id=64143005
Viru Keskuse ümberistumisvõimalused kindlasti hea asi. Kuid ometi jääb mulje, et selle valmimisel peeti ilmtingimata vajalikuks, et maksimaalselt paljud liinid peavad hakkama toimima ümberistumistega. Mis tegelikult on ebamugavad isegi siis, kui saaks ühest bussist otse teise astuda! Olen ka ise pidanud minema liin 8 peale, mis vanasti algas Balti jaamast ja alati jätkus sõitjaid. Kusjuures eriti mugav rongiga saabujatele. Nüüd peaksin (ja olen sõitnudki) nii nagu ka rongilt tulikad, sõitma Viru Keskusesse ja ümber istuma. Rongisõitjatele tähendab see topelt ebamugavusi!
Nii on lood kindlasti ka paljude teiste liinidega.
Piisavalt on tehtud uuringuid optimaalse ajakulu kohta, seoses tööle (kooli jm) sõitmisega. Iga uurimus jõuab järeldusele, et võidetud aeg on oluline päeva efektiivsele kasutamisele, peresuhetele, töövõimekusele jne. Miks siis ei rakendata parimaid variante?
Olen Tallinnale pakkunud mitut vajalikku varianti. Liinid, mis lõpevad Männikul või vähemalt osa neist, peaks sõitma Männiku rongipeatuseni. Ja loomulikult olema rongide aegadega seotud. Sest sõita tahetakse ka Männikult Liivani jäävatesse peatustesse. Veelgi olulisem on mugav ümberistumine praktiliselt otse rongist, selle asemel, et Liival suhteliselt pikka maad läbi käia. Linnavalitsus seisukoht - nothing...
Seoses Nõmme piirkonnaga jätkan endiselt Hageri- Nõmme suuna bussi käivitamise nimel võitlemist. Senini oli Tallinna Transpordiameti suhtumine - ükskõiksus! Ometi on Nõmmelt või Mustamäelt vaja liikumisvõimalust nii Laagrisse Kiisale kui ka Raplasse-Viljandisse.
Nüüd siis tegin ettepaneku Järve peatuse funktsioonide ülekandmiseks Risti peatusesse. Muide, ka Järve uued ooteplatvormid ehk võiks asuda mõnisada meetrit Pääsküla poole, aga ma pole tolle kandi platvormidega kursis ja ilmaasjata nüüd, kui ehitus algamas, pole mõtet AS EVR Infrat ärritada. Kindlasti oleks vaja ka Viljandi mnt bussipeatus tuua üle raudtee l'hemale Pärnu maanteele, kuid olulisim on Pea kõikide maaliinide busside peatumine Risti peatuses, tagamaks erinevaid ümberistumisi. Kuigi kardan, et taas on vastuseks - nothing!
Kui linnaametnikud teevad liig palju otsuseid, mis toovad kaasa reisijate ebamugavused ja ka arvu languse, kas ei peaks siis ehk tasuta oma vigu parandama?
Muidugi, eks aeg näitab, mis sellest tasuta idesst välja tuleb. Kuid rakendada seda kogu piletisüsteemi säilimisega, elektrooniliste süsteemide väljatöötamisega mupo tegutsemisega jne - ehk peaks linnaametnikud hoopiski välja vahetama? kas praegu mupo kontrollib õhtuti ühistransporti? Vaevalt! Kardetakse ja õhtune töö ka kallim kindlasti. Kui muidugi mupol kollektiivleping ja see lubaba ka tasu töö eest õhtusel ajal...
Ometi, säilitada piletisüsteem ja mupo kontroll statistika pärast, nagu kuskil välja öeldi!? Suuremat lollust enam välja mõelda ei saaks. Ning loomulikult peaks linnatransport olema siis tasuta ka mittetallinlastele. Sest vastasel juhul ei saa ka otsustajaid just kõige säravamateks helkuriteka pidada.
Tallinna Transpordiamet - edu puhastustules!
Tangara