Blogiarhiiv

neljapäev, 29. märts 2012

TASUTA LINNAAMETNIKUD


Linnatransport peaks nüüd siis tasuta olema tulevikus. Ehk võiks Tallinna Transpordiamet sinnamaani tasuta töötada, et parandada oma vead ja pakkuda uusi lahendusi?

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/buss-nr-23-soidab-alates-1-aprillist-autobussijaamani.d?id=64143005

Tangara

28.03.2012 10:38
Nüüd võiks taastada nr.17 uuesti Sõjamäele ja sulgeda nr.15. Samuti võiks pikendada nr.39 P.Pinnani, sest praegu teenindab see suht mõttetult Pallasti tänava narkareid. Ka tuleks taastada nr.8 Balti Jaamani. Sealt on palju hõlpsam trolli peale sada, kui Viru juures.

tibu

28.03.2012 11:20
Kui buss nr 8 uuesti Balti jaamani käima hakkaks, saaksid paljud Piritale-Mähele normaalse ajaga, ilma ümberistumiseta jubedas Viru kesjuses 

Viru Keskuse ümberistumisvõimalused kindlasti hea asi. Kuid ometi jääb mulje, et selle valmimisel peeti ilmtingimata vajalikuks, et maksimaalselt paljud liinid peavad hakkama toimima ümberistumistega. Mis tegelikult on ebamugavad isegi siis, kui saaks ühest bussist otse teise astuda! Olen ka ise pidanud minema liin 8 peale, mis vanasti algas Balti jaamast ja alati jätkus sõitjaid. Kusjuures eriti mugav rongiga saabujatele. Nüüd peaksin (ja olen sõitnudki) nii nagu ka rongilt tulikad, sõitma Viru Keskusesse ja ümber istuma. Rongisõitjatele tähendab see topelt ebamugavusi!
Nii on lood kindlasti ka paljude teiste liinidega.

Piisavalt on tehtud uuringuid optimaalse ajakulu kohta, seoses tööle (kooli jm) sõitmisega. Iga uurimus jõuab järeldusele, et võidetud aeg on oluline päeva efektiivsele kasutamisele, peresuhetele, töövõimekusele jne. Miks siis ei rakendata parimaid variante?

Olen Tallinnale pakkunud mitut vajalikku varianti. Liinid, mis lõpevad Männikul või vähemalt osa neist, peaks sõitma Männiku rongipeatuseni. Ja loomulikult olema rongide aegadega seotud. Sest sõita tahetakse ka Männikult Liivani jäävatesse peatustesse. Veelgi olulisem on mugav ümberistumine praktiliselt otse rongist, selle asemel, et Liival suhteliselt pikka maad läbi käia. Linnavalitsus seisukoht - nothing...

Seoses Nõmme piirkonnaga jätkan endiselt Hageri- Nõmme suuna bussi käivitamise nimel võitlemist. Senini oli Tallinna Transpordiameti suhtumine - ükskõiksus! Ometi on Nõmmelt või Mustamäelt vaja liikumisvõimalust nii Laagrisse Kiisale kui ka Raplasse-Viljandisse.

Nüüd siis tegin ettepaneku Järve peatuse funktsioonide ülekandmiseks Risti peatusesse. Muide, ka Järve uued ooteplatvormid ehk võiks asuda mõnisada meetrit Pääsküla poole, aga ma pole tolle kandi platvormidega kursis ja ilmaasjata nüüd, kui ehitus algamas, pole mõtet AS EVR Infrat ärritada. Kindlasti oleks vaja ka Viljandi mnt bussipeatus tuua üle raudtee l'hemale Pärnu maanteele, kuid olulisim on Pea kõikide maaliinide busside peatumine Risti peatuses, tagamaks erinevaid ümberistumisi. Kuigi kardan, et taas on vastuseks - nothing!

Kui linnaametnikud teevad liig palju otsuseid, mis toovad kaasa reisijate ebamugavused ja ka arvu languse, kas ei peaks siis ehk tasuta oma vigu parandama?

Muidugi, eks aeg näitab, mis sellest tasuta idesst välja tuleb. Kuid rakendada seda kogu piletisüsteemi säilimisega, elektrooniliste süsteemide väljatöötamisega mupo tegutsemisega jne - ehk peaks linnaametnikud hoopiski välja vahetama? kas praegu mupo kontrollib õhtuti ühistransporti? Vaevalt! Kardetakse ja õhtune töö ka kallim kindlasti. Kui muidugi mupol kollektiivleping ja see lubaba ka tasu töö eest õhtusel ajal...
Ometi, säilitada piletisüsteem ja mupo kontroll statistika pärast, nagu kuskil välja öeldi!? Suuremat lollust enam välja mõelda ei saaks. Ning loomulikult peaks linnatransport olema siis tasuta ka mittetallinlastele. Sest vastasel juhul ei saa ka otsustajaid just kõige säravamateks helkuriteka pidada.

Tallinna Transpordiamet - edu puhastustules!

2 kommentaari:

  1. Männiku jaama sõita suure bussiga on üsna arutu, kulukas ja just mitte kõige keskkonnasõbralikum. Sõitjad marsale tuleb nii 1-2 iga pooltund ja rongilt ümberistujaist jääks ilmselt kamaluga puudu, et selle bussisõidu otstarvet täita. Võrdluseks bussisõit Männiku bussipeatus-Liiva jaam sõiduaeg ca 10 min, Männiku jaama sõit võtab veel ca 5 minti otsa. Rongiga saab kiiremini... Pigem tuleks ära lahendada Liival igahaljas mure, kus on kaks Liiva bussipeatust 200 meetrise vahega, kui ootad 18 bussi linna, läheb 5 ära või vasstupidi. Tarvidus oleks panna liinid peatuma ühes kohas.
    Mis puutub veel linnaliini Männiku jaama, siis ca 40 minuti tagant võiks käia küll, aga korraldada liiklust nõnda, et lõõtsbussi sinna ei saadetaks(ca pooled noormaalpikkusega ja pooled lõõtsaga liinidel 5 ja 33) ja omakorda oleks tagatud ümberistumine rongile, on omaette ooper, mis tähendaks tarbetuid seisuaegasid nii Männikul kui Männiku jaamas. Samuti on hetkel Männiku busside pöördepunktiks, kus on tagatud esmased olmetingimused (WC, pisike puhkenurk), mis omakorda puuduksid Männiku jaamas ning oleks suure tõenäosusega tarvis sinna rajada. Jne, jne, jne on raske seda ka tegelikult rajada.

    Minule, kui poolkohalikule meeldiks see idee küll, et saaks sealt otse linnaliinile, aga reaalselt on see pea et kättesaamatu unistus.

    VastaKustuta
  2. Tänud, Anonüümne!

    Head tähelepanekud!
    Kuid mina ei usu, et selline väiksem asi on kättesaamatu unistus. Siis küll, kui asjaga tegeleda ei taheta.
    Tegelikult võiks Männikult (suuremas osas rongidega seotult) olla ka ju täiesti eraldi liin just sinna linnaossa, kuhu see oleks kõige vajalikum!? Pealegi, Männiku karjääri minnakse ujuma ja kala püüdma. Praegu, kuni pole liini, pole ka sõitjaid. Sõitjad tulevad ikka siis kui on, millega sõita!

    Muidugi on siingi tõestus, et Männikul (eriti kui taastatakse jaamateed ja võib-olla ka raudtee Ülemiste-Männiku-Saue...?) on vaja (jaama)hoonet. Muidugi tuleb arvestada, et ükskõik milline bussiliin võiks sõita Männikust kaugemale (tulevane puhkepiirkond?) või lausa Sakuni. Nii oleks kogu liin ka kasumlikum. Kuid teatud hoonel oleks Männikul mitmeid otstarbeid , nt ooteruumina, samuti pole see sugugi halb koht isegi teeäärse müügikoha jaoks (nagu Viljandi mnt-l), söögikohana (nagu linna poole olemas), parklakohana nii "pargi ja Sõida" jaoks kui ka isegi neile, kes auto tee äärde jätavad ja lähevad treenima kergliiklusteele. Võimalusi palju ja seepärast tulekski sellise hoone funktsioonid korralikult läbi mõelda.

    Liiva omaette ooper. Just eile sain vastuse hr Harjolt, kes , viidates ruumipuudusele, arvas, et tõenäoliselt ei saa Risti peatust kasutada ühispeatusena. Ometi oleks see ehk parim koht ka linnaliini probleemide lahendamiseks. Või mis sa arvad?

    VastaKustuta