Blogiarhiiv

pühapäev, 10. juuli 2011

ÜHISPEATUSED 14

Kaotame aina rohkem oma omapärast. Tavaliselt toimub see progressi nimel. Eks õigustust leia ikka ja ega siis keegi tahagi "progressi vastu" sõna võtta, tümitatakse maatasa. On meil pagana palju mõnusaid metsaseid teid ja alleesid. Ainult, et alleede arv väheneb. Jah, mõistan, et suure liiklusega maamtee äärde ehk allee ei sobi ohutuse tõttu. Väikse liiklusega maanteedel võiks aga alleed täiesti olla. Koos peatuskohtadega. Oleks ju mõnus palava ilmaga teha peatus roheluses? Ega "parke" pole ainult linnas vaja.

Uute ühispeatuste ja ka lihtsalt teeäärsete müügikohtade kavandamisel peaks kindlasti, kui vähegi võimalik, planeerima ka puude istutamise. Või vanade säilitamise. Kena näide on Kärust, kus isegi paljude vanade puude mahavõtmisel on ikka rohelust. Eks pean ka sealt mõned pildid tegema.

Ja ei maksa unustada, et ega ainult ausambad ei tuleta meelde minevikku. Suured puud, mille all hea jalgu puhata, on ise heaks mälestusmärgiks need istutanud inimesele ja, uskuge mind, Teid tuletatakse hea sõnaga meelde väga kaua...

**************************

11. 07. 10224

Jõudsin töölt koju ja palav on irmsaste! Aga tänud Tiberile, kohe viide olemas!
http://www.virumaateataja.ee/494542/raudtee-ooteplatvormid-ehitatakse-umber/



Tore ju muidugi. Natuke naljakas on siiski lugeda. Mõningaid lõike, mis ajakirjaniku sulest või muidu sellised "teatud muigega"!
Väike-Maarja vallavanem Indrek Kesküla ütles, et Kiltsi jaamast mööda sõites on ta näinud seal ehitustöid käimas.Kesküla sõnul on Väike-Maarja vallal hea meel, kui rongiliiklus raudteel läheb tulevikus mugavamaks. “Loodame, et uute rongide kasutuselevõtt muudab sõidu kiiremaks ning sõiduplaanid lähevad sujuvamaks,” arvas Kesküla.
Abivallavanem Kaarel Moisa sõnul pöördus Eesti Raudtee projekteerimistingimuste kinnitamiseks omavalitsuse poole. Uus perroon tuleb natuke teise kohta, bussipeatusele lähemale.
“Meie jaoks on asukoht igati soodne,” ütles Moisa.

. ...kiiremaks ja sujuvamaks... aga vallavanem polegi siis lähemalt tutvunud ega näinud nii olulist objekti?




Urmas Glase selgitusel teeb AS Eesti Raudtee koostööd kõikide omavalitsustega, kes raudtee ääres paiknevad ning nendega kooskõlastatakse platvormide ümberehitamine. Samuti on omavalitsustel õigus avaldada arvamust ja teha ettepanekuid.

Ma ei oskagi midagi öelda! On see teadmatus või... Ja mis saab omavalitsustega, millised ei paikne raudtee ääres? Ja miks mõni ametnik väidab, et Eesti Raudteega koostöö olematu? Nagu SIIANI olnud, siis kooskõlastusest kui sellisest on kohati küll valesti aru saadud! Ehk NÜÜD tõesti midagi muutunud. Peale Veriora vallaga jt toimunud nn koostööd.
Õigus avaldada arvamust!!!??? Mul ei jätku sõnu...

*************************

Kui oma mätaste otsast alla ronida ja õues natuke ringi vaadata, siis on platvormide asukoha valimine palju keerulisem. Keegi kirjutas vastuses, et ega platvormi asukohta ei saa otsustada kaardi järgi. Täpselt!!! Just seda ma olengi üritanud aina selgitada! Mitte mina ei otsusta kaardi järgi!

Rakke peatuse puhul on muidugi aastate kaupa olnud probleemiks ülesõit keset jaama. Kuna tagasi lükati kõik ettepanekud selle kohta, kuidas saanuks uue platvormi tuua jaama ETTE, siis pigem olukord halveneb. Kusjuures Kõigil peaks olema õigus teha ettepanekuid. Ja kellele ettepanek tehakse, see võiks kasvõi soliidsusest vastata. Mida pole muidugi mõtet loota, aga ikka lootsin. Ei vastataud ega võetud arvesse...

Parkla ja bussijaam jääb Rakkes teisele poole. Üks kaubarong ja reisijate ümberistumistega või autoni minekuga on jokk. Sest isegi ülekäiku POLNUD ETTE NÄHTUD platvormilt bussijaama! Seega peaks reisija "võimalikult otsest ja lühimat teed" pidi minema mitmesaja meetrise ringiga... Eks näis, kas on Pressiesindaja sõnades natukenegi tõtt ja arvestatakse
Glase sõnul võetakse võimalikult palju arvesse reisijate liikumist.

ettepanekutega...

Muidugi võib juhtuda, et ka reisijate liikumisest on arusaamad erinevad, eriti kui pole ka isegi mööda sõitma juhtunud...
Samas, kui ehitamise käigus nihutatakse kõrvalteed, siis loogiline oleks, et nihutatakse ka foore ja pööranguid. Näiteks niipalju Tallinna poole, et kaubarongid EI SULGEKS enam ülesõitu!?

Eks näis...

***************************

Läheme tagasi. Või õigemini edasi.








Ühispeatused keerulisemad kui kaardi järgi midagi paika pannes ja ulatuvad nad hoopis kaugemale kui arvata oskame. Nagu ka inimeste soovid ja vajadused. Mis peaks veel olema rongipeatuses väsinud matkajale? Mõnus pehme muruplats? Miks mitte!


On`s meile vajalikud muruplatsid ja põlispuud? Loomulikult ka pingid, millel jalgu puhata. Muidugi mitte selliseid, mida normaalsed inimesed kasutada ei saa. Sest need tihti hõivatud ja ega ka hiljem vist istuda ei tahaks!? Pole ju ka vihma tulnud, mis ehk natukenegi peseks. Kuigi mine tea, tänapäeva happevihmad ehk isegi desinfitseerivad...
Kuigi selliseid matkaselle küll näha ei tahaks...


On ehk seegi tervisesport? Rahvuslik spordiala?





3 kommentaari:

  1. Raudtee ooteplatvormid ehitatakse ümber
    http://www.virumaateataja.ee/494542/raudtee-ooteplatvormid-ehitatakse-umber/

    VastaKustuta
  2. Balti jaam on üks jube... Vabandust, viisakaid sonu lihtsalt ei oska leida! Kuidas saab nii olla, et kedagi see ei huvita? Eks siis kogu riik on selline kui isegi visiitkaarti ei suudeta natukenegi korras hoida? Häbi kogu riigile!

    VastaKustuta
  3. Tänud Jüri!

    Pean su arvamusega ainult nõustuma. Viisakuse piiri on see tõesti ammu ületanud! Ehk pead teemat laiemalt üles ajama?

    VastaKustuta