Lühidalt:
Selle kohta võiks öelda TORE, kui asju tehtaks ühe korraga ja läbimõeldult! Tõepoolest, Balti jaama kesklinnast sõideti väga vähe.
Aga räägitakse ju, et maakonnaliinide puhul ei saa Tallinn MIDAGI TEHA? Nüüd järsku sai?
Loodetavasti siiski saab Tallinn siis ka öelda, et maakonnaliinid enamuses EI TOHI ALUSTADA EGA LÕPETADA KESKLINNAS, vaid liinid tuleb kokku panna? Mind ei huvita hanked, liinigrupid ega muu saast! Kulutage siis see miljon "tugevamaks" muutmisele, kuigi ma ei tea, mida see täpsemalt tähendab, kas ambaalid istuvad tulevikus roolis või mis.
Tegelikkuses on see taas viide sellele, et vaja on RAS bussifirmat ja kui kohe muidu kuidagi saa ning bussifirmad on nabanööri pidi erakondade küljes, siis kesklinnas vahetugu bussijuhid...
Pikemalt:
Nii on nagu Indrek Gailan ütles või nii nagu ma ammu olen rääkinud, aga Gailanil on see vaid veerand tööst:
"Oleme täheldanud, et enamus maakonnaliinide kasutajaid lõpetab sõidu hiljemalt kesklinnas ning Balti jaama sõidab sadu busse päevas sisuliselt tühjalt. Hommikusel tipptunnil on Tallinna transpordiameti vaatluse põhjal Balti jaama jõudvas maakonnaliini bussis keskmiselt 1,5 sõitjat bussi kohta. Kokkuhoitud tühjade kilomeetrite eest näeks võimalusena paremat ühistranspordi teenust meid ümbritsevates lähivaldades," lausus Gailan.
Kohe ütlen aga ära, et on mõned liinid, mis peaks ka edaspidi Balti jaama sõitma ja siit ka EDASI! Just edasisõit on asja tuum ja ka kesklinnas ei tohi maakonnaliinid lõpetada ega alustada, vaid needki peab sarnaselt linnaliinidega kokku liitma!
Tallinna linn sulgeb oktoobris Balti jaamas maakonnaliinide busside seisuplatsi, mistõttu kolivad maakonnaliinide lõpp-peatused sealt Vabaduse, Viru ja Teatri väljakule.
Transpordivaldkonna abilinnapea Kristjan Järvan märkis, et maakonnaliinide busside tiirutamine ümber vanalinna ja seejärel Balti jaamas seismine ei ole põhjendatud ega otstarbekas, kuna see suurendab liikluskoormust ja maksab Harjumaa maksumaksjatele ligikaudu miljon eurot aastas.
Maakonnaliinide sõitjatele säilib Järvani kinnitusel hea ühendus Tallinna kesklinnaga ka pärast muudatust. Plaani järgi jäävad kõik maakonnaliinid sõitma kesklinna, läbides kaks kuni kolm erinevat logistilist sõlmpunkti.
Mis Vabaduse, Teatri ja Viru väljakul? Peatusi maakonnaliinide jaoks kesklinnas peaks olema ÜKS - Pärnu maanteel, Draamateatrist Viru ringini. Vaid erandjuhul võivad mõned liinid alustada või lõpetada Teatri väljakul.
Osa liinide lõpp-peatus jääks endiselt Balti jaama, kuid suurem osa suunatakse ümber pöörama Mere puiestee ringristmikul, Estonia puiesteel või Kaarli puiesteel. Nii jäävad bussid peatuma ka Estonia, Viru või Vabaduse väljaku peatustes.
Tallinna transpordiameti juhataja Indrek Gailan lisas, et eesmärk on parandada kesklinna liiklus- ja transpordikorraldust.
Võiks ju siinkohal mainida lisaks Gailanile ja Järvanile (kes lugu kiiresti jagas) Kuldar Leisi, aga petiste erakonna mängutoomine teeks vaid veelgi eredamalt selgeks, et igasuguste arengute vastu on just nemad! Nii et neilt midagi tarka oodata ei ole, hiljutine osalus aktsioonis "10 miljardit kilekottides" on piisav taseme näide. Nali naljaks, kuid peab tõepoolest kurbusega tõdema, nende vastuseisu arengutele, olgu see siis teadlikult või rumalusest.
Otse loomulikult peaks kaasnema ka RAS Eestimaa Buss loomine, see kaotaks ka aeganõudvad ja kulukad hanked NING SÄÄSTAKS VEELGI ENAM MAKSUMAKSJA RAHA. Või nagu juba ütlesin, kui nabanöörid, sponsorlus vm seob endiselt bussifirmasid maksumaksja rahakotiga, siis vatatagu bussijuhte kesklinnas. Nii naljaga pooleks. RAS võiks alustada muidugi Ida-Virumaal või mujal, ehk see oleks lihtsam? Või on just õigem alustada tuumikalal ja lõpetada kapitalistliku majanduse mängimine. Seesama, mis tähendab tunduvalt suuremaid kulusid maksumaksjale eelkõige läbi selle, et teenuse loomise asemel tuleb kellegi puugi rahakotti vahepeal täita! Esimese asjana tuleb saastekvootide raha suuremas osas suunata bussipargi soetamisele.
Osa liine aga peab Balti jaama sõitma, põhjuseks on vajadus tagada ümberistumised ka rongidele. Siinkohal selgub veelgi enam perroonide juurdeehitamise (mitte ümberpaigutamise) vajadus Lillekülas, nii et paljudelt suundadel (nt Haabersti) saaks seal ka ümberistumised tagada. Viimsi vm suuna liinid aga, kui need ei läbi kokkuliitmise tagajärjel Lilleküla, peavad ka edaspidi LÄBIMA Balti jaama. Vähemalt üks liin igast suunast, nii nagu näiteks linnaliinidest on 8. liin ühe piirkonna jaoks ainuke ning peaks läbima Hobujaama. Kui valida mingi liin, nt 114, siis see peakski läbima Balti jaama ning jätkama Tabasalu ja Vääna-Jõesuuni.
See kõik tähendab ka seda, et ka kaugliinid peaks alustama Pärnu maanteel või osaliselt Balti jaamas.
Muidugi on huvitav tõdeda, et jälle on minu mõtted osutunud õigeks ja talitatakse nende järgi, kahju on vaid, et sageli kulub selleks 10, 20 või rohkemgi aastat! Ning siinkohal peaks iga poliitik, riigi ja kohalikul tasandil vaatama peeglisse ning kui süütunne sealt paistab asjade mittearendamise puhul suur olema, kobima poliitikast minema!
(Mõnda aega tagasi kiitis Leis järjekordselt RB-d aga ka näiteks jäätmereformi ehk asju, mis tähendab veelgi suuremat inimeste ja maksumaksjate röövimist, küsimustele vastata puudub tal aga julgus!
Selle lisan siia näitamaks, kui hävitavalt mõni erakond tegutseb.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar