Blogiarhiiv

kolmapäev, 13. juuli 2011

METEORIGA MANDRILT SAARTELE 3

http://www.e24.ee/489856/estonian-air-ahvardab-sulgeda-kuressaare-tallinna-lennuliini/

 Kui palju vajab dotatsiooni üks Meteor Rohukülast Hiiumaale ja Saaremaale? Või Tallinn-Rohuküla kiirrong?

Ja kui palju ooteaegu jm arvestades oleks lennuliinist aeglasem rong-tiibur kiirliin Tallinnast saartele?

4 kommentaari:

  1. Üleveoaeg Virtsu-Kuivastu on 20-25min. Tiibur ei anna mingit võitu kui just rong ei sõidaks 200km/h.

    VastaKustuta
  2. Tänud!

    Küsimus selles, et kirrongiga Tallinnast Haapsallu ( Rohukülla) sõit võtaks aega veidi üle tunni kiirusel 120 km/h), ei peagi minema Virtsu. Rohukülast Saaremaale ei tohiks ka eriti üle poole tunni minna. Lihtsalt usun, et inimesed sellist transpordiviisi kasutaks meelsamini kui lennukit!?
    Kaaluletud sõiduplaanide puhul saaks osa tiibureid ka Hiiumaalt läbi põigata, kui vaja. Ma ei tea küll kui palju on sõitjaid Hiiumaa ja Saaremaa vahel.
    Siiski oleks ehk võimalik lennureisi vähendada Tallinnast.

    VastaKustuta
  3. Tiiburi asja võib kaaluda eeskätt Hiiumaa puhul, aga see on lihtsalt täiendus lennuliinile. Tiibur talvel ei sõida. Talvel on ikka kõige kiirem ühendus Kärdlasse ja Kuressaarde lennuk.

    Tiibur Saaremaale - saan mõttest aru vaid suvise turismi seisukohalt. Märgatavat kiiruseelist siiski praktikas ei teki ei bussi ega auto ees.

    1h15min Tallinn-Rohuküla, 15min ümberistumiseks, 1h tiiburiga Rohuküla-Kuivastu/Orissaare, 15min ümberistumiseks bussile, Orissaare/Kuivastu-Kuressaare kiirbuss 45-60min. Kokku tuleb sõiduajaks 3:30-3:45. Võrdluseks Kuressaare-Tallinn kiirbuss 3:35 praegu, lennuk 45min.

    Seega - lennuliini asendusena tiiburil tulevikku pole. Tulevik võib olla suvisel ajal turistide sõidutamine päevas kord-kaks.

    VastaKustuta
  4. Tänud Anonüümus!

    Pea 100 %-liselt sinuga nõus! Ja loomulikult tiibur vaid kevadest sügiseni. Lennuk peaks ikka jääma. Sest ei pea tiiburit lennuki asendajaks, vaid täiendavaks transpordiliigiks.
    Muide, ma pole viimase aja süsteemiga kursis, sest saartele pole ammu sattunud. Kas bussid sõidavad ka 100 % praamidele?

    Turism üks ülitähtis osa, kuid tähtis ka kohalikele. Ja selline liiklus tagaks parema täituvuse ka bussidele-rongidele.

    Turismi koha pealt lahendaks tiibur ka turistide sõidusoovid erinevatel suundadel, olgu nendeks siis Eestimaa elanikud, soomlased Haapsalust, sakslased Kuressaarest, rootslased Stockholmi tiiburilt, venelased Peterburi-Rohuküla rongilt või kes iganes! Igal juhul väga paljud turistid vaataksid näit oma nädalasel spa paketil võimalikult palju. Ja seda vaid juhul kui sõita saab kiiresti ja mugavalt. Mitte mõne künaga.

    Nii et ainuke, millega ma nõus pole, et sõidaks paar korda päevas. Vaja laias laastus 6-10 x päevas, olenevalt suunast, nädalapäevast ja muust. Sada nüanssi! Ja eks Meteori asemel võib olla erinev mahutavus, olgu selleks siis Kometa, Raketa või miski muu!

    Aga veel kord tänud väga konkreetse arvamuse eest!

    VastaKustuta