Kus on eesti mehed? Või täpsemalt, eesti isad?
Tegelevad hobidega, ei olda rahul.
Lösutavad diivanil, ei olda rahul.
Kõrvetavad bemmiga kumme, ei olda rahul.
Miks aga neid vähe näha emaga koos jalutamas?
Kohutav! Lihtsalt kohutav! Inimene on läbi elanud kurat teab mida, ehk lausa öid väherenud kodust kaugel ja nüüd süüdistatakse sajas surmapatus!
Mis on viga meie mõttemaailmal? Või on plärajate arvates meie, eestlaste, emad madala arengutasemega ning võimetud lapsi kasvatama? Ehk tõesti!? Kirjutajate ja nende arvamuste takkakiitjate taset (plussijad!) jälgides nii ongi!
Mis tunne oleks sellise kogemuse järel koju tulles sattuda lugema taolisi arvamusi? Paljud ei mõista!? Aga kas mõistate, mida see mees läbi pidi elama? Olen kindel, et ei mõista tõepoolest, muidu selliseid lollusi ei kirjutataks!
Kunagi käisin töölt komandeeringus. Nädalane komandeering võis venida tunduvalt pikemaks! Ei olnud kerge! Kuid tean, et poleks läinud, kui keegi kuskil sellest eluaegse trauma saanuks. Vahel tuleb lihtsalt minna ja ära olla!
Mida arvavad kirjutajad siis meremeestest? Kaugsõiduautojuhtidest? Keelata neil töötamine ja saata sundpuhkusele lapse viieteistaastaseks saamiseni? Või veel kauemaks?
Käin küll lühikestel matkadel, aga üldiselt ei eelda, et see neljakuuseks venib. Kui TEAKSIN, mis ees ootab, muidugi ei läheks...
*************************Õnneks kohapeal üksteist ära ei söödud...
Madis Paluoja vastab:
http://www.postimees.ee/500528/paastetu-roovijatega-leppimine-toi-klombi-kurku/
**********************Esimese artikli plärala näitab, et aravmused võivad erinede olenevalt lähenemisnurgast. Ma pole adrenaliinisõltlane, aga üritan mõista erinevate hobidega inimesi. Kui lähtuda paljude plärajate loogikast, siis ei tohi minna sinna, kus on ohtlik. Kus on piir ohtliku ja ohutu vahel? Kas titade vanemad võivad minna mägedesse suusatama ja lumelauaga sõitma? Kas tohiksid minna langevarjuhüppeid tegema? Sõita motokrossi?
Jah, teatud mõttes ma eeldaks ka mägedesse minejatelt, et nad peaksid oma haigekassakindlustuse juurdemaksu tegema. Miks mina pean maksma kinni "mõttetult" riskeerijate ravi? Aga kas see minu mõtlemine on õige? Kas ma ei peaks püüdma mõista mägedesse minejaid ja uhhuuduurlasi? Kas te ka ei peaks püüdma?
Pepu paljaks ja vitsa
15.07.2011 16:35
Ma olen täiesti nõus: kuigi mul on õudsalt hea meel, et poeg sai isa tagasi, tuleks sellistel isadel seal pundis pepu paljaks võtta ja hästi kõvasti naha peale anda.
Ja mis pagana moraalijüngitest Uitaja räägib? Lapsed vajavad isa --- kas see on moraal? See on pigem loodusseadus. Keegi ei räägi kommandeeringust siin --- tegemist oli pikaajalise ja ohtliku retkega. Koos ei saa olla PEALE tagasitulekut, sest kaotatud aeg on kaotatud aeg. Seda oskan ma öelda omades nii täiskasvanut kui väikelast. Ja viimase puhul teen ma kõik võimaliku, et mu äraolekud kodust oleksid võimalikult lühikesed.
Ma loodan, et paluopjad võtavad sellest reisist nüüd õppust.
Ja mis pagana moraalijüngitest Uitaja räägib? Lapsed vajavad isa --- kas see on moraal? See on pigem loodusseadus. Keegi ei räägi kommandeeringust siin --- tegemist oli pikaajalise ja ohtliku retkega. Koos ei saa olla PEALE tagasitulekut, sest kaotatud aeg on kaotatud aeg. Seda oskan ma öelda omades nii täiskasvanut kui väikelast. Ja viimase puhul teen ma kõik võimaliku, et mu äraolekud kodust oleksid võimalikult lühikesed.
Ma loodan, et paluopjad võtavad sellest reisist nüüd õppust.
-9 +43
tagatargemad
15.07.2011 16:50
Tagantjärele arvuti taga on hea targutada. Inimesed on erinevad ja nende taust on samuti erinev. Kui teie istute valdava osa ajast kodus või käite perega kultuurireisidel, siis paljud neist meestest on ennegi tavapärasest teistsuguseid reise ette võtnud. Kui neil seni on olnud positiivsed kogemused ja ka selle reisi eeltöö põhjal polnud midagi karta, siis kuidas nad oleks pidanud teadma, et nad paari nädala pärast koju tagasi ei jõua. Ja ka nende naised teavad, milliste inimestega koos elavad ja kellele lapsed sünnitasid, seega ilmselt ei onud ka nende jaoks see reis probleemiks. Ja nagu juba Uitaja ütles, ei ole inimeste jaoks miskipärast probleem see, kui vastsündinu kõrvalt käiakse aastaid Soomes tööl, aga probleemiks on see, kui isa läheb 2 nädalaks reisile. See reis ei olnud riskantsem kui elamine üldse, lihtsalt need mehed said tunda elu karmimat külge. Lihtne on hukka mõista, keerulisem mõista.
-32 +26
Mia
15.07.2011 13:15
Ühelt poolt on see loomulikult karm kogemus, mida ei sooviks oma vaenlaselegi. Samas tuleb aruanda, et see seltskond oli ka omamoodi seikluse otsijad ja oli ilmne, et nad läksid ju piirkonda, mis oli poliitiliselt ebastabiilne. Seega panid nad end teadlikult ju ohtu. Pluss tekitasid oma lähedastele põhjendamatut südamevalu ja muret.
Eelkõige nõustun aga eelpool kõnelejaga, et ma ei saa aru, kuidas saab üks normaalne isa jätta oma naise imikuga koju ja minna siis mööda ilma seiklema. Mina küll sellise suhtumisega meest oma laste isaks ei sooviks- sellise suhtumisega mees on ju ise alles poisike ega polegi võimeline vastutuseks. Karm aga nii see on.
Eelkõige nõustun aga eelpool kõnelejaga, et ma ei saa aru, kuidas saab üks normaalne isa jätta oma naise imikuga koju ja minna siis mööda ilma seiklema. Mina küll sellise suhtumisega meest oma laste isaks ei sooviks- sellise suhtumisega mees on ju ise alles poisike ega polegi võimeline vastutuseks. Karm aga nii see on.
-28 +177
Uitaja
15.07.2011 14:22
Tallinnas kukub vahel jääpurikas või karniis alla. Mia, ära palun kodunt välja tule, muidu sead end ohtu ja lähedased muretsevad!
Veel kord, kui on mõtlemisega probleeme, otsige abi! Aga kui välja tulla ei saa, otsige netist!???
Veel kord, kui on mõtlemisega probleeme, otsige abi! Aga kui välja tulla ei saa, otsige netist!???
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Uitaja(14:20 15.07).
-104 +28
Noorik
15.07.2011 16:52
Tead kulla Uitaja.On väga suur vahe, kas panna end teadlikult ohtu või juhtub mõni ettenägematu õnnetus. Mõtleva inimesena peaksid sa ju ise suutma sellest aru saada.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Mia(13:15 15.07).
-9 +44
to Noorik
16.07.2011 10:10
Tõesti on suur vahe. Aga minnes rattamatkale ei ole enda teadlik ohtupanek. Ja ärge ajage seda ebastabiilse piirkonna iba. Selle riigi suurim ekspordiartikkel on turism. Kas kõik need turistid on samuti lihtsalt ohtlike elamuste otsijad? Vaevalt küll. Ja mis te mõtlete, et praegu pole eestlastest isasi, emasi maailmas ringi rändamas? Minu jaoks on seda kerge mõista, ma ei saa aru, kuidas enamik kommenteerijaid ei mõista
***********************
Tulehark
15.07.2011 14:43
Mida, kuradit, te mehed, sinna ronisite? Tahtsite seiklusi? Saite seiklusi. Tahtsite adrenaliinilaksu? Saite oma laksu kätte. Loodan, et tänasest päevast alates saavad teist eeskujulikud isad, abikaasad, pojad ja maksumaksjad. Teile kulutatud närvirakud, unetud ööd ja ka raha tahavad tasumist. Te ei ole võlgu mitte ainult oma lähedastele, vaid kõigile neile inimestele, kes teile ja teie peredele kaasa elasid.
-9 +57
Karin
15.07.2011 16:46
Tulehark, kui sa kuuluksid tõesti kaasaelajate sekka, siis ei ootaks sa mingit tänu, vaid oleksid rõõmus, et poisid kodus.
Kas eeskujulik isa on see, kes ei vaimustu millestki, kel pole isiklikke unistusi, vaid kes istub kodus diivanil päevast-päeva?
Meie kõigiga, kellele meile meeldib reisida, võib mistahes riigis ja linnas midagi juhtuda. Me ei lõpeta seepärast reisimist.
Kõigile teistele - lapse saamine ei tähenda endast loobumist. Ma ei usu, et meie lapsed oleksid tulevikus õnnelikud, kui teaksid, et meie nende vanematena jätsime elu elamata, uued paigad avastamata ja võõrad kultuurid kogemata.
Kas eeskujulik isa on see, kes ei vaimustu millestki, kel pole isiklikke unistusi, vaid kes istub kodus diivanil päevast-päeva?
Meie kõigiga, kellele meile meeldib reisida, võib mistahes riigis ja linnas midagi juhtuda. Me ei lõpeta seepärast reisimist.
Kõigile teistele - lapse saamine ei tähenda endast loobumist. Ma ei usu, et meie lapsed oleksid tulevikus õnnelikud, kui teaksid, et meie nende vanematena jätsime elu elamata, uued paigad avastamata ja võõrad kultuurid kogemata.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
n22
15.07.2011 15:41
Olen nõus nendega, kes leiavad, et see oli meestest väga vastutustundetu minna imiku ja laste ning naiste juurest ohtlikku piirkonda seiklema ja chillima sõpradega. Poleks mehena mitte mingil tingimusel oma imikust lapse juurest nii kaugele läinud ja veel ohtlikku piirkonda ning jätnud sünnitusest taastuva naise üksinda lapsega koju, kellel on niigi raske. Mehed peaksid oma prioriteedid üle vaatama. Tundub, et neile pole veel kohale jõudnud, et isaks saamisega kaasnevad ka teatud kohustused ja võiks oma elu nii seada, et lapsega koos olla. Elab ju üle paar aastat, mil ei saa mööda ilma ringi lasta. Mina naisena ja emana ei oleks muidugi mitte mingil juhul lubanud oma meest väikse lapse kõrvalt kuskile ohtlikku piirkonda. Lihtsalt poleks lubanud ja kõik. Mina pole nõus leseks jääma ja lapsel on ka isa vaja. Ja normaalne mees ei läheks ka, kui pere talle tähtis on.
-6 +43
naine to n22
15.07.2011 16:09
Et kui mees kahe aasta pärast läheks, siis kaheaastase lapsega on parem leseks jääda või ja kaheaastane laps ei vaja enam isa? Hea loogika sul. 5+.
-24 +10
n22
15.07.2011 16:19
Loomulikult mitte. Said loogikast väga valesti aru. 2a on lihtsalt see aeg, mil laps on nii väike ja pole aus lapse suhtes jääda ilma sellest ajast, mil ta nii kiiresti kasvab ja sa raiskad selle aja mõttetule lulli löömisele ja tõmblemisele. Nii väikese lapse kõrvalt ei ole vaja vanematel enda egoga tegeleda, vaid esmatähtis peaks just laps olema. Eriti seetõttu, kuna laps on väike ja olukord uus, tuleb end uude rolli sisse elada, mitte esimesel võimalusel imik naise kaela jätta ja ise sõpradega chillima minna. 8-aastase lapsega on ka oluliselt kergem juba, kui mõne kuu vanuse imikuga.Pole aus ja õige jätta sünnitusest taastuv naine üksinda väikse lapsega. Mees peaks ka naise heaolule ja vajadustele mõtlema ja talle abiks ja toeks olema peale rasket lapseootust, mitte jätma imikuga tegelemise naise õlule, kes alles taastub veel.
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka n22(15:41 15.07).
-6 +23
Ilse
15.07.2011 21:04
Omad lapsed suureks kasvatanud ja pole enam 22 :) Abielu ja lastesaamine pole "keelan-lasen-poon" olukord. Need, kes sellest aru ei saa, nood ongi need lahutajad. Mehe peab valima sobiva - kui oled võtnud matkaselli, ega too pole ümberkasvatamiseks. Mina arga ja nelja seina vahel seelikusabas sorkijat ei tahtnud. Sestap on normaalne, et puhkus käib koos ja eraldi. Ka minul. Ma olin ka enne lapsi ja meest keegi ja tahan olla seda ka edaspidi. Miks mehega teistmoodi on? Perekond käib loomulikult esimesena, aga jäävad ka sõbrad ja hobid.
Mitmekordse emana võin öelda, et ka esimese lapse juures polnud ma neljakuuse lapse kõrval "sünnitusest taastumas" Jah, lapse areng on kiire, vanemad arenevad tavaliselt koos lapsega. Katsu sa teismeline laps maha jätta, kui ta juba sinust tugevam pedaalija!
Isaks saamisega on omad kohustused. Kui mees neid täidab ja on mobiilikõne kaugusel olemas, miks peaks talle puhkuse keelama? Leseks jäänuid mehe röövimise ja tapmise tõttu on üsna vähem. On pigem surnuksjoonuid või surnukskihutanuid "mehi".
Mitmekordse emana võin öelda, et ka esimese lapse juures polnud ma neljakuuse lapse kõrval "sünnitusest taastumas" Jah, lapse areng on kiire, vanemad arenevad tavaliselt koos lapsega. Katsu sa teismeline laps maha jätta, kui ta juba sinust tugevam pedaalija!
Isaks saamisega on omad kohustused. Kui mees neid täidab ja on mobiilikõne kaugusel olemas, miks peaks talle puhkuse keelama? Leseks jäänuid mehe röövimise ja tapmise tõttu on üsna vähem. On pigem surnuksjoonuid või surnukskihutanuid "mehi".
Samalt IP-aadressilt on siin kommenteerinud ka Ilse(19:50 15.07).
**************
Juba tekkis kartus, et meil polegi mõtlevaid ja mõistvaid inimesi!!
Sest tõepoolest, elu ON palju keerulisem kui arvab keegi 22-aastaselt või mis iganes vanuses!
Hr või pr. Tagatargemad kiri pani mindki mõtlema. Kui kenasti osatakse vahel mõne reaga öelda...
*************
uskumatu koduste tarkade klubi
*************
uskumatu koduste tarkade klubi
16.07.2011 08:50
Aga need on õiged mehed, kes terve elu kodus naise seljataga sohvapeal elavad, netis laiamine,rasvane toit, suits ja viin on elu ainsad "meheteod" ja siis kirurgid peavad aega kulutama nende lupjunud veresooni vahetades ?
Ikka muud teod ka! Bemmiga parkimisplatsil jõmmimine, teiste inimeste loodu lõhkumine ja "kunstiga" katmine, metsaonnide põlema panemine ja küttepuude varastamine ja sada asja......................................................
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar