Saturday, August 17, 2013
Vanamõisa Käsitöölaat - veel lapsekingades.
Tean, et päris paljud arvavad, nagu vinguksin kogu aeg. Tegelikult ei
ole see nii. Pigem olen ehk tundlik paljude inimlike vigade suhtes, olgu
selleks siis ükskõiksus, hoolimatus, millegi tegemine linnukese pärast,
mõttetu laristamine, "pimedana" valgust kuulutamine jne.
Ka siin teema algul kirjutan rongist. Sest just see on ideaalne
transpordivahend sõitmaks laatadele ja paljudele teistele üritustele.
Kuid olukord ei ole hea ja veelgi halvem on see, et Elektriraudtee antud
juhul (nagu kohati mõni linnaosa vanem vm) justnagu ei saa aru sellest,
mida inimesed kirjutavad FB-s, blogis vm. On ju asjalikult paljud
viidatud, et:
1. Teavitus enne algjaamast väljumist peabki olema enne liikumahakkamist, mitte peale seda.
2. Nuppude juures ja perroonil võiks olla info: Sisenemiseks-väljumiseks
vajutage ukse kõrval olevat nuppu (eesti ja inglise keeles)
3. MFA asemele tuleb leida eestikeelne sõna, olgu siis "pagasiala" vm.
Ja selline viide peaks olema igas vagunis nooltega koos suure sildiga
sel alal.
4. Ekraanil ei tohi järgneda kolmele lähimale peatusele lõpp-peatus! Sest see on ülareas juba olemas!
5. Enne ümberistumist, nt Pääskülas, peaks seda teavitama ka vedurijuht!
Elektriraudtee peale eelmist jama justnagu lubas vigadest õppida, kuid
tõenäoliselt seda Elektriraudtee ikkagi ei mõista ja/või ei suuda! Mitte
ühtegi sõna pole ma veel kordagi kuulnud peale salvestatud teksti!!!
Selliste väikeste vigade kõrvaldamine pole keeruline ega nõua ka raha.
Miks siis ei suudeta seda teha? Mentaliteet - MEIE TEAME ISE, MIS
VAJA/HEA/OTSTARBEKAS?
Laadale sõideti kordades rohkem autodega. Rong oli pooltühi kui mitte
rohkem. Küll aga lugesin enne väljumist kokku rongi peale 8
lapsevankrit. Hea, et reisijaid vähe, nii saab rongis ikka liikuda! Sest
vankrid saab panna pinkide vahele. Kui aga reisijate arv
"kahekordistub"? Probleemi eitatakse, kuid see jääb! Ja mida rohkem
lahendusi edasi lükatakse, seda valusam pauk kord saab olema!
Tahaks väga teada ka seda, miks Kloogaranda sõitval rongil on tablool
Keila ja Tallinna sõitval Pääsküla? Saan muidugi aru, et tegemist on
äraspidise loogikaga, kuna toimub ümberistumine. Mida mõtleb aga reisija
kui ei leiagi Balti jaamas Kloogaranna rongi? Läheb küsib infoletist,
mida ei saa olema? Helistab kallile infotelefonile?
Või on ikkagi minu loogika jummala vale?
Järve. Ooteruumi vist pole?...
Nõmme. Ükspäev lähen vaatama uusi valimistegusid ehk tedetetahvleid.
Eelnevalt tundub olema tegemist teoga, mille kasu, otstarvet jm raske
mõista. Eks näis...
Kui kahekordistub, siis jääb suur osa kohti ikka tühjaks?
Saue üksik teadetetahvel. On see kogu piirkonna info või leiaks kohalikul matkarajal veel midagi?
Laadal. Hoolimata suurest rahvamassist (kellest valdav enamus tulnud
ikka autoga, nii et põld oli silmapiirini mitmes reas autosid täis),
käis poriste lõikude täitmine killustiku ja koorehakkega.
Huvitav, miks peab laat olema rongipeatusest nii kaugel? Äkki püüaks
laada tuua Saue peatuse vahetusse lähedusse ja las autoga tulijad
sõidavad teisele küljele? Kui riik ja palju teised soosivad ja
soovitavad ühildada ühistranspordi paljude asjadega, siis tehakse ikka
asi ebamugavamaks ja keerulisemaks? Uued rongid osteti ikka inimeste
jaoks, järelikult peaks olema mugav mitte ainult sõita, vaid ka "kohale"
jõuda?
Muidugi võib olla küsimus mmadeomandis ja paljus muus, aga selle kohta olekski hea vastuseid leida.
Laadaalale aed ümber tõmmatud. Toobiga piletikontrolle. Laadapilet 4
eurot. Miks? See on minu jaoks ääärmiselt häiriv! Lihtsalt võimalus
kellelegi millegi tegemise eest suurt tulu tagada? Arvestades nähtud
inimesi, võiks arvata, et piletikäive õhtuks ulatub tuhandetesse
eurodesse!!! Kes selle saab? Eraomanik või vald? Rääkimata sellest, et
müüjad nagunii juba maksavad platsi eest!? Tasulised ladad ei meeldi
väga paljudele. Eriti kui rahakott niigi kõnuke, siis on väga raske anda
välja summa mille eest juba midagi osta saaks.
Oleks vägagi loomulik, et omavalitsus teeks peatuse lähedale
statsionaarse laadaplatsi, kus oleks hea ja mugav olla, sealhulgas teed,
puhkekohad, söögikohad jne. Praegune vihmane päev tähendas aga porist
parklat-põldu, libedat ala müügikohtade vahel, rikutud päeva...
Korralikult tehtud plats koos puidust müügilettide-kioskite ja
katusealustega "õlletelgiks" oleks hoopis midagi muud! Sain aru, et
selle laada algus olnud 2003? Ning lastaksegi asjal paisuda mööda porist
põldu? Äkki teeks kogu süsteemi nii, et osaliselt oleks see soojal ajal
igapäevaselt käigus Lääne-Harjumaa taluturuna?
Ja mitte ainult! Miks ei võiks seal peatuda matkajad, autojuhid? Miks ei
võiks seal olla matkajatele joogivee võimalus? Ja veel palju häid asju!
Telk rahvast täis ja kaupa ka. Pole kahtlustki, et kaupa jätkuks
igapäevasele taluturule. Ja mis oleks meil sõita normaalse hinnaga
(pange tähele, Andrus Ossip jt!) soovi korral mugava rongiga taluturule?
Veelgi parem, perepiletiga! S.t terve perega! Või kaugemale sõitja teeb
vahepeatuse Sauel, ostab suvalisel õhtul midagi head endale ning sõidab
tänu tihedale sõiduplaanile järgmise rongiga koju Keilasse, Riisiperre,
Paldiskisse? Saue ju väga sobiv ka selles mõttes, et seal peatub iga
rong, ehk isegi Tallinn - Haapsalu!? Võidab oma talukauba müüja ja
võidab ühistranspordi kasutaja!?
Päris karmiks lähevad sellised asjad perede jaoks. Kui ikka tõesti
sooviks minna laadale nagu filmis "Suvi", siis tähendaks rongipilet ja
laadapilet kokku päris arvestatava hinna. Ning nii jäädaksegi tulemata
ning ka müüjatel jääb osa kaupa müümata.
Kaupade hinnad on kohati piltidel näha. Eks need tundusid paljudele
kõrged. Mina tunnistan ausalt, et ostsin naaberküla tüdruku käest ainult
koduõlut. Sest Jürgen Ligit ma laadal ei näinud, muidu ehk saanuks oma
kõhnale rahakotile kinnitust, et palgad kaks korda võiks tõusta, nagu
mitmed tööandjadki arvanud ja mille vastu Ligi seisab nagu müür!
Erinevalt temast arvan ma, et meie inimene (mina selline Eesti
keskmisepalgaline, aga tühjade taskutega peale puhkust ja vahel ka enne
palgapäeva!) ostaks heameelega seda kaupa, mida siin näha. Mitte ei
läheks raha impordi turgutamiseks. Ja tihti püüangi osta! Sest kuigi
rahvast oli laadal väga palju, võib olla kindel, et kõigil oli raha
maitse suus ja see avaldab tohutut mõju kodumaise tarbimisele. Ehk saaks
hr Ligi või keegi teine priskema sissetulekuga lubada endale palju
oste! Kuidas aga teile selgeks teha, et teie eluasemekuludesuuruse
palgaga jääb üle vaid unistada kodumaisest toidust, puhkamisest Eestis,
hambaravist, külaelu toetamisest, ja uhkusest Eestimaa üle? Praeguse
mõtlemisega te nagunii seda ei mõista! Ka mitte seda, et oma põntsu
paneb rongisõidu kallinemine!
Ja ometi tahan ikka ja jälle maaelu toetada. Ning püüangi seda teha. Niipalju kui võimalik.
Aga vaadata pilte ja vesistada võib ikka! Sest head kraami oli küllaga!
Head ja paremat ja ilusamat nägi igal sammul!Maitsta seda saab vaid see,
kellel raha kogutud üheks päevaks Eestimaal uhkustades ringi käia!...
Peipsi mutikesed oleks õnnelikud siis kui nende tööd-vaeva oleks müügil iga päev! Aga peipsiäärne on ka Toompealt kaugel...
Huvitav, kas meeletutest rahadest leiaks MKM midagi sellise jaoks meie külades?
(08. 04 2014 lisan: Nüüdseks võimalik saada raha just sellisteks asjadeks ühispeatustes vastavast eurofondist).
Ohutus laadaleminijate seas ikka väga tähtis. Kahjuks pole OLE märganud
juba aastaid mittevastavust Saue jaamas! Kas laadalt poleks aega minna
vaatama kui see oleks lähemal? Või saab tõkised korda järgmise
riigihanke ajal mõnekümne aasta pärast?
Muidugi ei. Sest inimene ei oma mingit tähtsust Eesti Raudtee ripatsi OLE jaoks...
Ära seisa noole all! Ohutus nii popp, et keegi siin riigis ei märka, et VALIMISnoole all sajad inimesed....
Siin tegin ainukese kulutuse oma allesjäänud rahade juures. Kaks eurot koduõlle jaoks naaberKODUküla tüdruku juures....
Kus on ostjad? Või ostame vaid kiidetud europlasti?
Tagasi pidi klient tulema aga üle põllu!?
Olin-käisin minagi, kõhtu ei saanud midagi..
Tegelikult ikka sain, aga muinasjutu lõpp nii vahva.
Peatuse uhkes raudstendil oli vaid põhiplaan. Ei mingit reaalset elu....
Kallistame ka ilma Haapsalu raudteeta? Äkki koos kallistaks veel rohkem?
Pendel? Seisis 15 min peale rongi. RAHVAS oli rahulolematu, aga
ministrite elu-olu lõhkuma ei läinud! Kas ministrid midagi või kedagi ka
hindavad?
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Pilte ka Maalehes.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar