Blogiarhiiv

esmaspäev, 25. oktoober 2021

Luik, vähk ja haug? Ametnikud. Nov 2013.

 

Saturday, November 16, 2013

Luik, vähk ja haug?

No mis sa kostad!

Tänane Sakala:

Uuest aastast käima hakkavad Elroni kiirrongid kulutavad Viljandist pealinna jõudmiseks rohkem kui kaks tundi ning argipäevadel väheneb väljumiste arv viielt neljale.

Viljandi maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Kaupo Kase sõnul on Elron teatanud, et maavalitsuste arvamust ta otsuseid tehes ei arvesta.

«Meie seisukoht on kogu aeg olnud, et Viljandist Tallinna ja tagasi sõidaks igal hommikul ja õhtul vähemalt üks kiire rong. See ootus ei ole täitunud,» lausus Kase uue aasta rongiliiklust kommenteerides.

Elroni edelasuuna lõpliku sõidugraafiku järgi peaks ekspressrong tee läbima 2 tunni ja 11 minutiga. Uuest aastast hakkavad tavarongid sõitma 2 tunni ja 20 minutiga, praegused Edelaraudtee rongid läbivad vahemaa 2 tunni ja 23 minutiga.

«On vaja, et investeeringud, mis raudteesse on tehtud, tooksid ka majanduslikku ja sotsiaalset kasu. Praegu ma seda ei näe,» ütles Kase. «Kasulik oleks olnud see, kui me oleksime saanud kahe tunniga Tallinna kesklinna. Tõik, et uued rongid pannakse sõitma samaviisi nagu vanad, arenguhüpet ei too.»

Viljandi maavalitsus on rongifirmaga suheldes korduvalt viidanud üleriigilisele planeeringule «Eesti 2030+», kus on kirjas, et keskustevaheline ühendus oleks kiire. Viljandist vaadatuna tähendaks see kahe tunniga pealinna jõudmist.

«Kuigi rongide kiirust meil teiste osaliste vastasseisu tõttu suurendada ei õnnestunud, on kokkulepe, et kevadel vaadatakse sõitjate arv üle ning tehakse uued otsused,» lausus ametnik.

Põhjus, miks ekspressrongid pealinna 2 tunni ja 11 minutiga sõidavad, peitub Kase selgitust mööda selles, et Järva-, Rapla- ja Harjumaa huvid ei kattu Viljandimaa omadega, muuhulgas on küsimuseks õpilaste transport. Probleemi lahendaks see, kui väikestest jaamadest sõidutaksid õpilasi hoopis bussiliinid. «Selline näeb lahendus välja Viljandi poolt vaadatuna,» sõnas ametnik.

Varahommikul ja hilisõhtul rong ei käi

Lisaks sellele, et rongidel kulub Viljandisse ning pealinna sõitmiseks rohkem kui kaks tundi, vähendas Elron maavalitsuse sõnul ilma selgitusi andmata ka väljumiste aegu. Viie korra asemel hakkab argipäeviti Tallinna ning tagasi saama neli korda.

Kaupo Kase kuulis sellest muudatusest esimest korda. «Eesmärk on kiire ühendus, kuid praegu on kohati selline tunne, et meie eesmärk ja vaade rongiliiklusele on regionaalne ning teistel lokaalne. Meie soovime kiiret ühendust pealinnaga, teised aga lahendada oma kohalikke probleeme,» rääkis ta.

Et praeguste plaanide kohaselt jäävad käigust ära kell 4.40 pealinna minev ning kell 22.30 sealt naasev rong, paiskab see taas segamini linnaliinibussi graafiku, mida koostades oli arvesse võetud, et buss jõuaks õigel ajal raudteejaama.

Elroni müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste ütlemist mööda on Viljandi kiirliini sõiduaeg alla kahe tunni ka rongifirma eesmärk. Selle saavutamiseks peaksid Lelle–Viljandi lõigul ära jääma kõik peatused peale Türi ja Võhma.

«Paraku pole Viljandi ja Järva maavalitsus selles küsimuses ühisele arusaamisele jõudnud,» tõdes Kaareste. Ta lisas, et sõiduplaan kinnitati lõplikult sel esmaspäeval ning rohkem muudatusi ei lisandu.

Küsimusele, miks otsustati argipäevadel viis väljumisaega asendada neljaga, tõdes Elroni esindaja, et kell 0.51 Viljandisse saabuv ning kell 4.40 Viljandist lahkuv rong muudeti Türi liinirongiks, sest Rapla liinile sooviti täiendavat väljumist kell 18.

Maainimeste peale tuleb mõelda

Järva maavanem Tiina Oraste selgitas, et ta saab viljandlaste eesmärgist aru, kuid kahe tunni nõuet ei ole kusagil kokku lepitud. «Meil ei ole vaja teist Rail Balticat ning see ei oleks ka regionaalpoliitilises mõttes ilus, kui inimesed näevad ainult rongi saba ja peavad mõtlema, kuidas oma lapsed kooli ning ise tööle saada,» rääkis Oraste.

Tema sõnul ei oleks ka riigi seisukohalt õige, kui käiku pandaks rongiga samu ülesandeid täitma hakkav buss. «Kas riigil on nii palju raha, et hoida käigus kiirrongi ja kõrval tavalist maakonnasisest bussi? Praegu saame selle rongiga lahendatud.»

Järva maavanem nentis, et Viljandist Tallinna tuleks rongiga ainult kümme-viisteist minutit rohkem sõita ning seetõttu võiksid Viljandi inimesed olla solidaarsed maainimestega, kes samuti keskustesse pääseda tahavad. «Jutt ei ole ju Türi vahepeatustest, vaid see puudutab ka Viljandimaa piiridesse jäävaid peatusi,» toonitas ta ning lisas, et tema seisab maavanemana maainimeste eest. «Minu ettepanek on, et ootame kevadeni ära ja kui tõesti peatustes inimesi ei käi ning rongid sõidavad tühja, saame ajad üle vaadata.»

Segamini nagu Kört-Pärtli särk? Muidugi, kui asja ei jagata! Saaks teha palju paremini, selles pole kahtlustki!

2 comments:

  1. Ega kui hoolimist, mõistust ja teistega arvestamist pole, siis pole ka midagi head loota.
    Ka Tallinnast väljaspool elavad inimesed, olgu kasvõi 10 km kaugemal. Rong on siiski vajalik ka neile. Kõik ei saa ega taha autot, kõik ei saa ega jaksa rattaga sõita. Põhjuseid mitmeid.
    Peamine on '' soliidse '' Elroooni suhtumine ja seda oleme näinud piisavalt, et arvamust omada.

    Reply
  2. Tänud, Luuleseadja!

    Paraku nii on. Ning ei paista kuskilt, et nad sooviks ette võtta muutusi ehk siis areneda. Pean silmas ikka muutumist paremuse poole...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar