Blogiarhiiv

teisipäev, 14. juuni 2022

Turbas.

 

 
Sõites koju Hiiumaalt nii keerulist varianti pidi annab ometi ka muid plusse.
 
Hea võimalus ka uus tankla ära näha. Omamoodi tavaline, aga samas koomiline, et siinselt kergteelt pole sisuliselt ligipääsu. Ja ka tanklas peaks jalakäija üle parkla marssima? Ehk et heakene küll, bussipeatust ei õnnestunud tankla juurde planeerida (ehk et ei viitsitud), aga bussireisijale kohvi müüks ikka? Miks küll tanklad ei oska jalakäijat märgata ja eeldada, et temagi võib klient olla?
 
Muide, meil on hakanud levima väga naljakas trend. Külapoliitikud ja on ka teisi, on valinud mingi kriitika puhul vastamiseks a la "tule, osta maad, tee turg, apteek, parkla, joogiveekraanid jm", leidub aina rohkem. Ehk siis kõik peaks tegema keegi teine, aga see, kes palka saab, ei viitsi s... teha? Võib olla siis tuleks poole vallavanema palga eest hoopis nõu andma?
Ning küsimus ei olegi selles, et vald kõike ISE peaks tegema vaid leidma ikkagi koostöös lahendusi. Jutt, et tanklakett "ei taha", pole mingi põhjendus. Asja tuleb nii kaua ajada, kuni leitaks parim võimalik lahendus, mind ei huvita see, kui tanklakett ei oska tahta! Ka apteegi oleks muidugi võinud siia teha ja ses mõttes kindlasti üks takistus Olerexi suutmatus aru saada, et see on lisatulu. Rent ja ka see, et need, kel ravimit vaja, võivad teel just seepärast siin peatuda!? Kui aga kord juba peatutakse, siis mine tea, ehk tangitakse või ostetakse burks või....? Aga imestada pole midagi, selline Eesti tase juba on.
 
 Või on vald siiski Turbas kuskil mujal pakkunud kellelegi mingeid ruume apteegi sisseseadmiseks (nt korterit), aga keegi pole tahtnud? Ma millegipärast olen üsna kahtlev siinkohal.
 
Küll aga on siinkandis trasse juurde tehtud, seega veekraani väljatoomine polnuks mingi probleem ja lausa mitmes kohas? Toodi või? Kus Turba asulas need on? Kus üldse need Saue vallas on?
 

 
Tankla ise muidugi esmapilgul üsna korralik.



 
Ja ka siin otsustasin vaadata, kas saab joogivett ka niisama kätte, ilma et peaks jälle uut plastpudelit looduse saastamiseks ostma. Vist saab, pisike pudel kraani alla peaks hädapärast mahtuma. Tanklates on samas kauba sortimenti küll, et peaaegu üldse loobuda joogivee müümisest ja ISE pakkuda loodustsäästvamat kraanivett? Mingi mõttes ju mugavlevad kliendid ka ise ei vaevu mõtlema ja ostavadki aina uusi pudeleid, kerge sunnimeetod mõttemaailma muutmiseks igati teretulnud. Ja taas, pakkuda kliendile tasuta joogivett võiks hoopis klienti meelitada?




 
Loodetavasti leiab bossideni (ikka mõtlemiseni) ka idee tagada siin võimalus mitte ainult autode vaid ka erinevate elektrirataste laadimiseks?  Lisaks ka platsiääre haljastamine, et kõik ei ole kõrvetamiseks?

 
Ja tore teada, et siia ka varikatus planeeritud, vastasel juhul ei einestaks ma siin põhimõtteliselt, seega on info selle kohta, et kliendile siiski kohati mõeldakse, väga tore.. Einestamiseks igatahes ruumi on jäetud. Küll on aga mingit nurinat kuulda, et käsipesula tegemata jäetud. Miks, ei tea.


 
 
See vist kõnnitee ei ole? Tegelikult polegi ehk vaja, sest üldiselt peaks ju juhid ja jalakäijad suutma liiklusesse niigi ära mahtuda, seda enam, et talvel eraldi kõnnitee hooldamine tülikaski.
 

 
Lonkisin tasakesi jaama poole. Alati meeldib mulle siinset haljastust vaadata, eriti suuri puid. Ja maju ning aedu.



 
Siin on tegelikult muidugi parem asukoht turumüüjate jaoks (ka elanikele veidi vähem jalavaeva), samas tankla juures tähendanuks see müüjatele hoopis kopsakamaid tulusid, möödasõitjate arvelt. Ning teisalt ehk tooks kaasa ka mõnegi lisakliendi tanklale ja ehk ka rohkem huvitatud müüjaid ehk et ka kohalikul oleks parem valik turukaupadest?! Huvitav, et meil sellistest asjadest ikkagi aru ei saada, et tanklate jaoks on kõige olulisem PEATUV sõiduk. Ükskõik, mis siis selle peatuma meelitab.



 
Hommikuse rongi kammajaa ehk siiani mittesõitmine tähendab endiselt ka seda, et Tallinna suunalt pole väga lootustki rongiga siin tööl käia.


 
Kergtee on siin üldiselt aga mõnus, pinkegi jagub.



 
Jaama juures aga tänuväärne õppematerjal. Kuna meil väga paljud soovivad kõikjal uusi hiigelkarjääre, siis kas neid ikka on vaja? Nüüd lihtsalt tasub seisatud ja vaadata - kui juba sellisel objektil kulub kümneid koormaid loodusvarasid, mida siis tähendab see viaduktide puhul? Kasvõi absoluutselt mittevajalikul Ellamaa raudteeviaduktil. Oleme juba praegu liiva, kruusa ja killustiku  tagavaradega hädas, aga ei, ikka on hea teha hiigelprojekte? Mida sageli isegi vaja pole ja samal ajal põhjendame maakohtades millegi vajaliku mittetegemist-remontimist sellega, et pole raha ja materjale, kõik kallineb? 

Siin muidugi ühest küljest siiski hea näide - üks tegemine, kaks asja. Ja loodetavasti ikka trassid tehakse täna nii kvaliteetselt, et veeavarid pea üldse karta pole vaja. 

 
Raudteetöid aga ikka veel ei tehta!

 









 
Ruumi normaalse ootekoja jaoks on siin aga küll ja veel. Ometi, ka seda ei kavatse vald mitte mingil juhul teha!


 
Kuigi bussi ja rongi ajavahe oli pikk, oli see minu jaoks vaid puhkus. Kui poleks palav, jalutanuks ehk pikemalt tammilgi. 

***********************************

01.07.2022. Saab vaid lisada, et turbakatel vedas. 

Saue vald ja RE. Lubadused 2021 KOV valimistel. Minu jaoks teada, et tühjad lubadused, sest ÜT vastased on nad alati olnud.

Paremini toimiv transpordisüsteem ja teedevõrk 

  • Ühendame rongi- ja bussiliinid valla keskuse, teenuskeskuste ja Tallinnaga.  
  • Oleme seisukohal, et ühistranspordi sõidugraafikud peavad olema lihtsasti kättesaadavad. 
  • Säilitame vallaelanikele soodustustingimustel rongisõidu valla piires. 
  • Viime valla kruusakattega teed mustkatte alla. 
  • Täiendame ülevallalist kergliiklusteede võrku. 
  • Muudame jalgrattaga liiklemise turvalisemaks. 
  • Rajame ühistranspordipeatuste juurde uusi jalgrattaparklaid. 
  • Parandame kõikide vanusegruppide liikumisvõimalusi, tagades parema ligipääsetavuse (madalad äärekivid, kaldteed). 
  • Teeme koostööd ettevõtetega, kes osutavad nüüdisaegsete liikumis- ja transpordiviiside teenust. 
  • Toetame ühtse üle-eestilise ühistranspordi piletisüsteemi juurutamist.

Seesama erakond, kelle juht nüüd rongiliikluse taastamise kõrvale lükkas.

Jaanika Käärst, Harry Pajundi, Kalev "Rongihävitaja" Kallemets  jt...

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar