Blogiarhiiv

esmaspäev, 6. juuni 2022

Lätti.

 

 
Rongile minnes tuli sõber vastu.
 
 
Matkajad ka juba liikvel. Minul aga kaks olulist nüanssi. Vaatasin, mis toimumas nädalavahetusel. Mõisakülas Piirilaat, aga majutus olematu. Muidufi saaks arvestada ka kaugemal ööbimisega, aga pole ka bussiliiklus P hea ning tahtnuks rohkem ka Mõisaküla näha. Võrtsjärve ääres, Jõesuus kalalaat, mis kõige põnevam väljakutse, aga bussiliiklus ju nv nõrk. Postitasin meelega küsimuse ka Viljandin raele, et kus on erireisid bussidega (Viljandi jaamast), aga rae jaoks oli see loomulikult üllatus. Ka linnapea Madis Timpson ei julgenud piuksatadagi. On Eestis kante, kus laatadele viivad eribussid, mulkidele ei tule see aga pähegi! Ometi, on ju ka Viljandis neid, kel pole autot, aga autodega linnavaltsejad töristavad maksumaksja kulul ringi ja neid oma inimesed ega külalised ei huvita.
Seega, seekord raha Lätti!

Paraku on sõiduplaanide sobimatus meie ja lätlaste rongide vahel aastatepikkune teema ja poliitikud teadlikult ei ole vaeva näinud. Lätlaste rong sõidab ära paarkümmned minutit enne meie porgandit Valgast ära ja see näitab, kui vähe meil poliitikud tegelikult tahavad ÜT paremaks muuta. Otsustasingi minna mitte varase rongiga ja passida Valgas 4 tundi, vaid hilisemaga. Töllerdades ringi, Tartu jaamast bussile, Valgas taas rongile...




 
Elroni depoo on vaja Vesse taha kolida.



 
Tallinna uus superhaigla võiks ka siia kolida, uus romgipeatus ja maantee lähedal annaks võimaluse selle kesklinna liiklusest välja tuua.

 
Ühe ristsõna lahndasin, rohkem ei viitsinud. Lehel läksid teiste reisijate kasutusse.








 
Siiani pole aga kaubaronge pandud seisma siia, Kärknasse. Tartu jaamas oleks ammu aeg kaubateed üles võtta ja bussijaam sinna kolida.


 
Pole siiani ka Kärknas bussipeatust perrooni juurde toodud.




 
Busside tellimine on kallis lõbu ja mõnelgi puhul valitakse muuseumisse, spordivõistlustele vm sõiduks rong.
 
 
Maakonnaliine siin aga endiselt ei peatu.


 
Hea on see, et ERM-i saab nüüd jaamast otsebussiga. Küll läkes sellegagi aega, Juba siis kui Tõnis Lukas oli ERM-i juht, sai seda asja aetud. Kogu Tartu(maa) bussiliikluse puuduste suhtes on see muidugi kukesamm.

 
Rongiga Tartusse tulles on aga küllaldaselt maakonnaliine, millele ei jõua. Iga rongi puhul. Ja mõningate kantide puhul võib see tähendada väga pikka ootamist.


 
Tartu edukas rattaringlus. Ning natuke näeb kesklinnas ka haljastust.


 
Busse üldiselt sõidab aga üksjagu.


 
Bussijaamas on aga remont.


 
Töötavat ekraani kuskil silma ei hakanud.





 
Tartust väljasõidul tuli aga veidi kannatust varuda, teeremont.


 
Remont ei tähenda aga seda,et inimlikumad ootekojad paigaldataks. Positiivne aga see, et sõiduplaanid ootekojas. Tallinn ei suuda kuidagi eeskuju võtta.



 
Viaduktide ja 4-realiste mahust saab aga aimu just ehituse ajal.


 
Minek sattus aga just "kollasele" ajale, seega on lootust ka sõidu ajal bussi aknast mõni ilusam võte saada. Mitte et Eestimaa muidu ilus poleks! Rapsipõllud annavad aga oma tooni, mida nüüd juba aastakümneid oleme ka näha saanud.


 
Just niisuguseid aeglustus- ja kiirendusradu on vaja! Ka bussijuhtide jaoks need olulised. Paraku, üliharva kui maal mõne teeremondi lõigu ajal neid juurde rajatakse. Viaduktide puhul ei räägita midagi materjalide kogustest, maal aga hoitakse kokku igat ruutmeetrit asfalti.

 


 
Muidugi sõitis buss ka Elvast läbi. Mind selline ajakulu ei häiri, olulisem see ehk neile, kes tihedamini sõidavad. Oleks rongiliiklus aga Valka tihedam. Minu pakutud 4 Tallinn - Riia rongi ööpäevas oleks igati kasuks. Isegi siis kui mõni neist varahommikul või hilisõhtul.






 
Siin oleks selgelt vaja ka kohanimedega üpeatusi rohkem. Elva Turg on sellge viide, kus asub ja ka peatus.ee seega Elva otsinguga leitav.




 
Bussipeatustega aga sama lugu nagu igal pool. Tõsi, siin oli suuremas osas peatustest vähemalt ootekoda olemas ja see rõõmustas küll. Aga vale nurga all (ootekojas olijat ei saa näha), väike, parkimiskohtade ja aeglustus/kiirendusrajata.

 
Mõnel pool oli aga ka varjupakkuvat.





 
Sirelid kõpuks kõikjal õitsema hakanud. Minu puhkus tähendas paremat ilma, selge see, haha. Olin millegipärast kinnistanud oma mällu, et puhkus juulis ja seega oli meeldiv üllatus, kui kogemata avastasin, et hoopis juunis. Ilmataat muidugi ei jõundu paari päevaga tema poolt plaanitud külmasid ilmasid "ümber pöörata". Lätti mineku ajaks oli ta sellega juba hakkama saanud, muidu oleks kõledust veel pikalt.

 
Rõngui bussijaamahoone ehitus vist taas toppab.


 










 
Siin näeb järjekordset apsakat. Tänuväärne valgustite paigaldus käib meil, nagu kõik, reegli järgi "aga teised tegid ju ka niimoodi"! Nii  ei valgusta lamp seda, mida peaks, kõige hullem, kui see veel asub enne ootekoda. Loomulikult tuleks ootekojad õige nurga alla pöörata ja valgusti madalale tuua.



 
Siin aga näide bussipeatusest, mille lahendusel nii plusse kui miinuseid.



 
Sõitjaid oli üsna palju, kuigi Valga ja Elva vahel bussiliiklust kõvasti räsitud.


 
Need aga ongi siis tellitud ootekojad. Värvide poolest muidugi ilusat, aga praktilisus null. "Aga teised teevad ju ka..."..

 
Tegelikult tahaks muidugi ka Valgat kaeda pikemalt kui raudteejaama ümbrust.


 




 
Ka siin mul käimata.











 
Jaamas aga seekord kohvik avatud ja ühe maitsvate pelmeenid portsu ma ikka võtsin. Nagu ka üks teine inimene, samal moel tulnu. Tunde varem sõitma hakanud, et Riias lennukile hiljem jõuda. Masendav pas...k, mida poliitikud suust ikka välja ajavad siinse rongiliikluse kohta. Mil moel on siis lootust turismigi paremaks muuta?



 
Ja reisiraamatukogu.

 
Aga nostalgia saabus mürinal kohale.


 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar