Peale ilusaid pilte... konverentsile!
....seadsin sammud Tartusse. Ehk siis Tartu rongile, sest nädalavahetusel oli üritus, mille heaks paljud inimesed põrgulikku vaeva nägid....
TEDx Tartu.
Peale kõneproove esimesel päeval (et ikka kuidagi oma kõnega hakkama saaksin), oli vaba aega.
Kuigi Tartu tundus mingist nurgast hall ja räämas ja päris kodust tunnet ei tekkinud, võrreldes Haapsaluga näiteks, oli ikkagi mõnus ringi käia.
Söögipaus. Muidugi pole kesklinnas hinnad just kõige madalamad, aga nälg näpistas ja kui juba menüüd lugesin, siis lubasin elus esimest korda endale tallepraadi. Tõsiselt maitsev!
Külastus Botaanikaawda. Kuigi troopikamaja oli suhteliselt trööstitus seisus, saab elamuse ikkagi. Igatahes loodan, et pileti eest maksmine aitab kaasa asjade edenemisele.
Inimesi liikus palju. Seetõttu saangi vaid imestada, et on nii palju inimesi, kes nõus viimasegi Emajõe kalda ärikeskuseid ja ei tea mida veel, valmis täis ehitama. Kuhu siis INIMESED lähevad?
Tartu Ülikooli muuseum.
Nii konverents algas!
Mulle väga meeldis. Erinevad esinejad ja teemad. Eriti hea üllatus just muusikalise poole pealt oli Andy Hug! Midagi väga-väga erilist ja tahaks loota, et nad saaksid esineda Haapsalu raudteejaamas. seal võiks selline muusika olla eriti võimas. Alates loost pealkirjaga A näiteks.
Korraldajad olid tõsist vaeva näinud, asjad toimisid, parajad puhke- ja lõunapausid, huvitavad esinejad.
Mulle endale meeldis kõige rohkem Merca, Mari-Liis ja muidugi Ruslan ning Terje. Teemad, esinemised ja inimestena muidugi eriti minu jaoks silma torgates. Olen ju skvottimisest natukene kuulnud, aga just siin sain sellest hea arusaama. Ja sellistes soojades toonides oli see jutt.Puhtalt minu maitse, aga huvitav tähelepanek - G-Enka jutt hip-hopi, graffiti jm teemadel absoluutselt ei tõmba. No ei tõmba ja kõik. Kuigi ta rääkis suht huvitavalt ja lühikese kõnega sain siis natuke teadmisi juurde.
Ruslan ja Terje olid absoluutne vastand! Soojus, teemale lähenemine, maailmavaade ja palju muud - pole ime, et isegi presidentidele pisarad silma võivad tulla...
Minu teema oli Haapsalu raudteest ja seostest kultuuriga, regionaalpoliitikaga ning kodanikualgatusest muidugi. Enam-vähem sain hakkama, siiski pealtvaatajate arvamusi tean vähe.
Ivo Visak.
Mari-Liis Leis
Merca.
Kaupo Vippo.
Genka.
Ruslan ja Terje ning päevajuht Andrei.
Ja muidugi rongile! Küll mitte Haapsaluni...
****************************************************************
Monday, May 19, 2014
Rongiga edasi-tagasi.
Et asju näha, tuleb kabinetist välja tulla. Et näha nii ilu kui tehtud vigu!
Sõiduplaanides (sama jama nagu Edelaski), lühikeste platvormide tähistus valesti. Pole kellegi asi! Tõsi, Tartus tublid letitöötajad vähemalt sisemisel stendil parandasid ära! Välimisega mingid probleemid avamisega jne.
Lisaks oli väljas ka 1. juunist kehtiv sõiduplaan (kiitus, Elron!), aga polnud seda Valga ja Koidula suundade kohta (laitus, Elron)!
Vaksal ikka ilus küll.
Mõnus näitus üleval!
Juhan pildil tuttav mees.
Ungarlaste ustest välipeldik.
Automaat ei tööta. Aga see-eest saab nüüd infoletist pileteid osta. Ja nii ongi õigem, kulud väiksemad, infoletil paremad shansid püsima jääda ja müüjad juba nii kergesti katki ei lähe, nagu see Edela automaat...
Vaksali juures väike rattahoidla, peaperroonil aga pole ikka veel istepinke!
Kassinurme mäed. Ja ikka veel ei ole peatust...
Üks koht, kus sõiduvõimalused kõvasti paranenud, on Tapa. Ja olgugi, et ümberistmistega valimatult lahmitakse, siis kiitmata jätta ma Elronit ei saa!
Midagi sellist, vastavalt iga peatuse omapärale, võiks leida kõikides ühispeatustes.
Küll lõugaks, aga paraku vist ei saa siit kunagi mingit infot.
Tapa ooteruum. Ehk siis bussijaam. igati meeldiv oli ka rongide plaani näha, aga kaugrongide koha peal oli vaid Moskva rong, Peterburi ei olnud. Kuidas ikka saab nii tööd teha?
Selgelt on need stendid liiga väiksed. Jaama juures ruumi nii et tapab, leidmaks ühe koha kogu info jaoks! Milles on küsimus?
Väga kerge komistada sellises kohas. Kahjuks naine, kellele seda ütlesin, ainult mühatas. Vanastim ei tohtinud asju vahekäigus hoida, nüüd tohib? Auu, Elron! Kaua te põgenete vastuste eest?
1. klass. Kohtade numbrid rohelised või punased. Mida see tähendab? Ma muidugi arvan, et ma tean, aga kas ma poleks tohtinud istuda, kui number punane? Seda arutasid ka teised reisijad, arusaamatused aina süvenevad.
Samas sellised pildikesed. Kas pean loovutama koha invaliidile või rasedale? Isegi siis kui mul kallis pilet? Broneeritud? Väga huvitav lähenemine Elronil. Pannakse midagi üles, asjad aga lahti seletamata!
Keskkonnasäästlikud porgandid?
Sõitsin pikka teed 1. klassis. Istmed enam-vähem, väga nuriseda pole midagi. Tõsi küll, minu iste oli vist katki, liikus ikka ette ja taha. Ja tõsiselt hea ikkagi see mõnus jahedus palavast õuest tulles!
Ahjaa, üks huvitav seik oli veel. Kuskil tuli istus vastasistmele mees, kõrvaklapid peas. Neid oli ka teistel, aga tema omad erilised! Kogu muusikavalik oli kaugele kuulda! Vaikusest polnud mõtet unistadagi. Ja ega ma ise ka tobu, ei jaga midagi muusikast. Ta muudkui valis moblast, a mina narr, arvasin, et kogu aeg valis ühe technoloo....
Elroni kodulehel eeskirjades punkt, et infot peab saama ka rongi infotabloolt. Midagi saab ka . Aga ehk peaks põhilsed punktid olema ka vagunites üleval? Et konfliktide tekkimisel saaks teenindaja neile koheselt viidata? Kasvõi sellesama kohta, et pagasit vahekäiku ei tohi jätta jms. edela seda teha ei suutnud, ehk on Elron ikkagi tublim? Või on pohhui?
Seda ma muidugi ei imestaks, sest ega Elroni suhtumine oma töötajatesse pole kiita paljudes asjades. Isegi 1. klassis nad ei tohi istuda! Puhkeruumidest ja regionaalpoliitikast ma praegu ei räägi...
Kui aga konfliktid rongis, siis enamasti saab õeluse kaela just see viimane mutrike, teenindaja! Juhtkond on ennast blokeerinud kaugel Pääskülas...
***************************************************
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar